Zwanger worden en schildklier

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Evira, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    We eten nu 2 keer per week verse vette vis voor de hersenontwikkeling misschien komt het dan in balans...

2. ahoeve

ahoeve Actief lid

31 aug 2011
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    He hoi,

Geen idee welke waarde, maar volgens meten beide waarden het zelfde hormoon. Maar is het ene dat wat wordt afgegeven door de schildklier zelf en het andere hormoon meet wat er in de hersenen als stimulans wordt afgeven om het hormoon te gaan produceren. Het heeft dus altijd met elkaar te maken.
    Ik denk dus dat het gaat om het echte schildklierhormoon waarde, welke dat ook alweer is geen idee. haal ze altijd door elkaar.

3. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Ben bij de internist geweest moet me geen zorgen maken... Mogen me waardes zo blijven dan zou het iq max 5 punten lager kunnen zijn maar dat is heel weinig, het komt weer gelijk als ik 2 keer per week vette vis eet dus dat gaan we doen... Heb er een pilletje bij gekregen nu dus 0,150 verhoogd risico op een miskraam is minimaal... Over 3 weken weer langskomen

4. ikke123456

13 mei 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ik heb even jullie mening nodig.
    Heb vd week weer bloed laten prikken omdat mijn waardes 6 weken geleden waren:
    TSH: 6
    FT4: 15
    Nu heb ik net naar de huisarts gebeld en nu zijn mijn waardes:
    TSH: 3.8
    FT4: 19
    Nou ik uitgelegd dat ik 3.8 nog aan de hoge kant vindt, en dat de optimale waarde rond de 1 ligt om zwanger te worden.
    Ze willen me gewoon niet meer medicatie geven want als het rond de 1 moet zijn, dan moet half nederland medicijnen hebben.
    Wat moet ik nu doen dames??

5. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Als je trage schildklier hebt en medicijnen gebruikt dan is die waarde te hoog en heb je nog extra nodig als je die waarde zou hebben en geen medicijnen gebruiktvdan is het wel goed. In jou geval nog eentje extra. Maar ik ben met een hoge waarde nu ook zwanger nu 5 weken ze zeggen dat het niet lukt met hoge waarde dat is ook meestal zo, meestal heb je bij hoge waarde ook geen ovulatie/menstruatie dat had ik zelfs nog met een TSH van 100. Ben nu wel opgehoogd, ben je bij de huisarts of internist?

6. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    TSH is nu 12 en t4 15...

7. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Zou afspraak maken bij huisarts en iets uitprinten waar dit opstaat dat het rond 1 moet zijn van een website...

8. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Word volgende keer ook antistoffen geprikt...

9. ikke123456

13 mei 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Elisatje!
    Ik ben nog niet onder behandeling bij een internist.
    Mijn cyclus is wel vrij regelmatig.
    Ik had trouwens wel de assistente aan de tel. Ik bel vanmiddag gewoon weer terug als de ha telefonsche spreekuur heeft.
    Was jij al onder begeleiding bij een internet voordat je zwanger was?

10. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Nee ook niet dat doen ze meestal niet volgens mij... Zou gewoon zeggen dat je het gelezen hebt en dat je meer wilt bij tel spreekuur... Mocht je de vorige keer al zwanger worden? Moet zeggen sinds ik zwanger ben heb ik minder last van schildklierklachten ondanks mijn waardes...

11. ikke123456

13 mei 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben ze nooit gezegd dat ik niet zwanger mocht worden met die waardes.
    De ha zegt dat het pas belangrijk is als je zwanger bent.
    Zit nu op 75 gr euthyrax, en jij?
    Had met mijn vorige waardes wel last, veel haar uitval en snel moe. Dat is gelukkig nu over.
    Voel jij je verder wel goed?

12. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Had last van haaruitval en vermoeidheid maar die vermoeidheid heb ik sinds week niet meer nu misselijk maar dat komt omdat ik zwanger ben... Had ook steeds last van zware gevoel in me benen is ook sinds 2 weken weg. Ze zeggen bij hoge waardes verstandig niet zwanger te worden zoals die 100 bij mij de laatste keer was ie 12 (6 weken geleden) toen mochten we weer omdat we zo snel waren gezegd dacht ze met een pilletje extra is ie wel oké zat doen op 0,1 dinsdag bij huisarts geweest eentje extra gehad vandaag bij internist nog een zit nu op 0,150 Thyrax.

13. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Je hebt een mooie cyclus zie ik...

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoe was het bij de internist Elisatje? Blijkbaar dus toch nog een pilletje erbij. Heel goed, denk altijd maar: beter iets te veel dan te weinig voor je kleintje! Nu dan maar lekker gaan genieten!

ikke123456: Wij mochten pas weer verder met zwanger worden toen mijn TSH onder de 2 was. Het is echt belangrijk om eerst goed te zitten. Want als je wel zwanger wordt met slechte waardes is de kans op miskramen gewoon een stuk groter en als je dat voorkomen kunt... het is waar dat als je eenmaal zwanger bent dat het dan het belangrijkst is om goede waardes te hebben, maar die waardes verslechteren vaak direct als je zwanger bent, dus moet je vanaf dan ook direct ophogen met je medicatie. Het is daarom prettiger al van te voren goed te zitten en zodra je zwanger bent nog wat op te hogen. Jij ook succes, hoop dat het snel raak mag zijn voor je!

15. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Hij vond mijn waardes niet super slecht dus ben nu voorzichtig aan het genieten moet me geen zorgen maken zei hij... Omdat ik misselijk ben loop je minder kans op miskraam vertelde hij, maak goed HCG aan...

16. ikke123456

13 mei 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Pien voor je reactie!! Ja ik weet het dat de waardes lager moeten zijn. Ga dadelijk ook bellen naar de ha dat de waardes echt om laag moeten. En als hij me niet meer wil geven pak ik zelf wel een halve bij! Ik hoop voor ons beide ( voor iedereen trouwens ) dat 2012 veel goeds gaat brengen!! En dat we snel zwanger mogen worden!

17. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Ik hoop voor jullie ook dat jullie snel zwanger worden in 2012, met betere waardes dan mij maar ik heb niet te klagen want het is ons gelukt...

18. ikke123456

13 mei 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames ik heb gebeld!
    En krijg geen medicatie bij! pff
    Hij zei als ik nog meer ophoog dat mijn FT4 dan ook omhoog gaat en die zit nu op 19, en die mag niet hoger zijn als 24 zei hij.
    Wat moet ik nu doen??
    Gewoon zelf ophogen met 0,25?

19. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Zou je zorgverzekering bellen en vragen of ze iets voor je kunnen betekenen, ze adviseren voor schildklierpatienten een waarde van normaal-hoog, toen ie bij mij 17 was (TSH 11) kreeg ik ook nog meer... Maar je TSH zegt meer dan je T4 zei de internist vandaag die T4 kan 's ochtends wat hoger zijn als je net daarvoor je thyrax hebt ingenomen zei hij...

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @ikke123456: je bent schildklierpatient toch? In dat geval moet jij een TSH van onder de 2 zien te krijgen voor en tijdens een zwangerschap. Liefst zelfs rond de 1. Dat zijn gewoon de meest optimale omstandigheden. En tussen een ft4 van 19 en 24 zit volgens mij nog een hoop ruimte om nog wat op te hogen, ook in je TSH is nog ruimte. Als je zelf van plan bent op te gaan hogen, zou ik met een halve beginnen. Waarschijnlijk is dat wel voldoende hoor om een je TSH 2 puntjes te laten zakken. Hoeveel neem je nu eigenlijk? En als je het niet vertrouwd: waarom je niet laten door verwijzen naar een internist? Dat is voor je gemoedsrust misschien wel beter.
    Kijk eens op schildklierstichting.nl - de beste bron van informatie over schildklierstichting.. Daar vind je ook veel info over zwanger worden en zijn. (mocht je daar nog niet gekeken hebben).

Deel Deze Pagina