Ja Pien ben inderdaad schildklierpatiënt al ongeveer zo'n 4 jaar. Ik heb echt duidelijk tegen hem gezegd dat de waardes nog niet goed zijn. Ik heb nu 75 mg Euthyrox, ik heb er nog liggen van 50 mg als ik daar een halve van bij neem dat ik op 100 mg dat kan denk ik geen kwaad? Ik denk dat ik voor volgende week toch maar een afspraak ga maken bij de ha. Zit me toch niet helemaal lekker. Denk je dat hij mij zo doorverwijst naar een internist?
Ik hoop dat hij je doorverwijst... Als je zwanger bent doen ze het meteen voor je... Je kan ook zeggen dat ze voor je zwangerschapswens graag een keer naar de internist wilt... Of je moet zorgen dat je op een dag naar een andere huisarts in de praktijk gaat die heeft misschien een andere kijk erop... Maar zie dat je geen Thyrax gebruikt is wat jij krijgt vergelijkbaar heb geen idee...
@ikke: Ik sluit me aan bij Elisatje. Ik slik zelf thorax en heb blauwe pilletjes van 0,025 en ik ging er ff van uit dat je dat ook slikt. Ik zou inderdaad maar een afspraak maken met je huisarts en dat je graag door verwezen wilt worden naar een internist i.v.m je zwangerschapswens. Dat is namelijk wel een verschil: een persoon zonder klachten die geen kinderwens heeft en een TSH van 3,8 heeft, hoeft niet aan de medicijnen. Maar bij jou is dat echt anders. Laat je niet met een kluitje het riet insturen. Neem anders de folder http://www.schildklier.nl/media/www_schildklier_nl/folder_schildklierenzwanger1.pdf mee naar je huisarts en wijs hem m.n. op het stukje 'De periode voor de zwangerschap'. Dan moet hij wel te overtuigen zijn lijkt me. Wacht nog maar ff met ophogen, dat kun je beter onder begeleiding van een arts doen. Succes meid!
Mijn ouders reageerde super enthousiast was echt heel leuk om te zien mijn schoonmoeder ook allemaal hadden ze het nog niet verwacht omdat we veel verre reizen doen en in maart naar Thailand dus ze hadden het totaal niet verwacht...
Hey meiden, Zit ff met een vraag... Heb vrijdag weer laten prikken en mijn TSH is nog steeds netjes (0,7) maar mijn FT4 is nog verder gezakt naar 11,7 en ze houden 12 als ondergrens aan toch? Mijn ha vond het goede waarden... Ik heb speciaal vorige week al laten prikken, omdat ik morgen een afspraak heb bij de gyn (een nieuwe gyn die ik nog nooit heb gezien). Ik dacht als hij vraagt of mijn waarden nog goed zijn, dan kan ik dat mooi zeggen als het niet zo is. Ik vind het zo vervelend dat ik er zelf zo weinig van af weet en dat ik ook niet wordt doorgestuurd naar een internist/endo. Mss dat deze gyn mij wil doorverwijzen. Maar weten jullie hoe het zit? Want ik heb nu dus te weinig FT4, maar als ik zou moeten ophogen gaat mijn TSH mss nog verder omlaag, terwijl die nu juist mooi is. Iemand advies?? Thanx!
hallo allemaal, even voor de duidelijkheid euthyrox en thyrax is precies hetzelfde. Het wordt alleen gemaakt door een andere fabrikant. De werking en samenstelling is gelijk. Ik gebruik zelf ook euthyrox vind ik erg prettig omdat deze in een doordrukstrip zitten met de dagen van de week achterop. Je kunt dus altijd controleren of je ze hebt ingenomen. Mijn vader en moet van de ene zoveel en van de andere zoveel. Ik heb maar 1 pil van 137,5 mg. Lekker makkelijk dus. De internist vraag altijd welke medicatie ik heb, wat je krijgt hangt af van de apotheek en welke deals zijn hebben. maar ze kunnen ook altijd de andere bestellen heeft mijn internist verteld.
Saar: lastig meid, TSH is inderdaad heel mooi, maar die FT4 lijkt aan de lage kant. Geen idee of dat erg is, mijn internist is zelf altijd erg gefocust op de TSH. Ik zou zeker aan die gyn vragen of je naar een endocrinoloog kan worden doorverwezen. Misschien moet je er zelfs wel op staan. Dat geeft je in elk geval wat meer rust denk ik zo. Hoe gaat het verder met je? Je bent al een lekker endje op weg !
Ik weet het niet bij mij is die wel goed,maar TSH zegt meer zegt mijn internist... Ik zou ook verwijzing vragen heb je recht op zwanger en trageschildklier dan naar internist
Vandaag in het zkh geweest, maar die willen er niet tussen gaan zitten bij de ha. Ik moet even afwachten of het FT4 met de volgende keer prikken nog steeds zo laag is of dat het nog lager is, dan moet de ha mij ophogen. Verder gaat het wel lekker! Ik ben wel veel moe, maar ik slaap ook niet altijd zo goed, dus dat icm de schildklier... En verder dikke enkels en opgezette vingers. Maar sinds gisteren voel ik m'n ventje echt heel goed bewegen. Ik voel hem nu 2 weken, maar meestal was het maar 1 of 2 keer per dag en nu voel ik hem echt om het (half) uur ofzo! Zo leuk! Hoe is het bij jou? Klopt je onderschrift dat je over 2 dagen kan testen? Spannend zeg!
Vind het toch vreemd hoor Saar, als je wilt kun je je ha vragen om je door te verwijzen? Maar goed, dat moet je maar even bekijken. Heerlijk dat je je kindje al voelen kunt zeg, leuk! Fijn dat je je wel goed voelt. En tsja die vermoeidheid hoort er ook wel wat bij he, dat zal wel niet specifiek door die schildklier komen. Als het daar bij blijft, ist nog wel te doen denk ik. Ja nog 2 dagen en dan hebben we weer duidelijkheid. Probeer er niet te veel aan te denken (lukt niet echt hoor ). Maar het voelt zo als anders, dus ja, ben bang dat ik me weer mag voorbereiden op een ongi. Ik heb deze week wel medicijnen meegekregen van de gyn om ongi wat minder lang te laten verlopen, althans als het werkt. Dus daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Dankje Elisatje . Zal nog ff geduld moeten hebben. Zal vandaag of morgen, of misschien nog overmorgen wel duidelijkheid hebben. He niks aan hoor die laatste dagen... maar weer ff wat afleiding zoeken.
He Elisatje, Tsja ik weet al wat meer.... tis weer niet raak ! Deze keer niet super teleurgesteld, want had 2 weken terug een piano gekocht, en die is vandaag bezorgd, dus toch stiekem nog beetje happy eigenlijk .
Pien@ succes de volgende ronde, ik vind het goed van je dat je toch beetje happy bent... Veel plezier met de piano
Zo net bij de vk geweest dat was leuk... Daarna belafspraak met internist had maandag geprikt nu TSH 4,4 en ft4 21 hij vind het al best netjes maar wil dat we nog wat verder zakken nu halfje erbij en over 2 weken weer bloedprikken dan ook met antistoffen bepalen. Ik blijf bij de vk tenzij me antistoffen te hoog zijn
Hè Pien, zie net dat het bij jou niet gelukt was deze ronde... Succes met de volgende ronde meid!! En is de piano al een beetje ingespeeld?
He Saar. Heb je een echo gehad bij de vk? Of hartje gehoord? Leuk hoor! Klopt, weer niet gelukt . Maar piano maakt wel een hoop goed ja . Vandaag laatste pillen gehad die ik vorige week kreeg van gyn tegen bloeden, nou niks geholpen hoor. Heb gewoon gebloed, misschien ietsje pietsje minder. Nu is kuur afgelopen, en zal geloof echt niet dat het bloeden nu klaar is... Maandag weer naar gyn. Vanochtend nog bij internist geweest. Schildklierwaardes waren ietsje minder, nog wel net binnen goed om zwanger te worden, maar moet dus weer wat ophogen met medicatie. Heb gevraagd om B12 mee te laten prikken. Te laag B12 schijnt ook onvruchtbaarheid te kunnen veroorzaken en lange menstruaties... Tsja als ze het zelf niet bedenken doe ik het maar he . Alleen jammer dat we dat de volgende keer pas mee prikken en das pas eind maart. Bedacht pas op de terugweg dat ik dus wel lang op die uitslag moet wachten. Dacht: ik bel wel ff met de afdeling, misschien kunnen ze die B12 ff loshalen van de andere waardes, ga ik morgen ff bloedprikken voor B12. Nou die muts aan de telefoon vond dat allemaal veel te moeilijk, want dan moest er ook weer een telefonische afspraak geregeld worden en dat stond niet op het briefje van de internist... Allemaal moeilijk moeilijk moeilijk. Heb haar uiteindelijk afgesnauwd: als het zo moeilijk is, laat dan maar! Dahaaag! Was echt pist! Zo das er ff uit . Sorry voor het geklaag... kon het ff niet laten... Hoest met de rest?
Is natuurlijk ook heel moeilijk he, je werk doen... Zucht... Word je zo moe van he... Laatste controle vk was 2 januari. Onze vk's maken geen echo's, heb wel het hartje gehoord! Had hem opgenomen op mn telefoon, omdat mijn man het nog nooit had gehoord. Helemaal super! Opa's en oma's ook mee laten genieten! En 4 januari had ik een gesprek in het zkh (dat had ik trouwens verteld) toen kleine weer ff gezien. Mijn man was er toen wel bij. Toen lag ie zo schattig naar ons te kijken met zn knuistjes naast zn gezichtje! Morgen heb ik een echo bij Fontys. Ze zochten daar zwangere vrouwen voor een opleiding. Ik krijg dus een echo van iemand die nog studeert, maar wel onder begeleiding van een arts natuurlijk. Mijn moeder en schoonmoeder gaan mee. Ben benieuwd! He, maar bedenk net, kun je niet via je ha de B12 laten testen alvast? En dan kun je hem straks in maart nog een keer meenemen, kan jou het schelen! Weet je meteen of er een stijgende of dalende lijn in zit.