Hey Frupje! Haha, heel herkenbaar: het telkens rekenen wanneer je dan uitgerekend zou zijn! Ik reken anders: met het warme weer heb ik zoveel last van het vocht vasthouden dat ik m'n handen moeilijk kan bewegen en dat het lopen heel pijn doet. Dus dacht als ik straks hoogzwanger ben en het is zo warm, dan wordt dat helemaal niks! Dus ik moet eig uiterlijk eind maart bevallen, dus dan moet ik eind juni zwanger worden! Haha! Nou, het zal me benieuwen of dat gaat lukken! Zou wel leuk zijn als we straks samen ongeveer dezelfde tijd zwanger zijn! Ik denk trouwens dat het wel een goed idee is om zelf eens wat verder te kijken bij de poli van de endo. Ik moet trouwens de 17e weer naar het ziekenhuis voor een inw. echo om te kijken of er een eisprong komt. En dan heb ik een andere dokter. Ik wil nog wel even afwachten hoe dat gaat. Ik weet niet hoe snel dat zal gaan, misschien heb ik er wel een die ook echt even kijkt wat er nog meer allemaal speelt bij mij, en krijg ik het via die weg nog wel gedaan om een verwijzing te krijgen. En ik bel morgen de ha weer op, want die hebben dan als het goed is de uitslagen van het bloedonderzoek. Tjonge, het is allemaal wat he met ons! Maar jij wordt nu goed ingesteld, zeg je. Dat is wel fijn! Je had heel veel last van je klachten toch? Ik hoop dat ze nu een goede dosis voor je kunnen vinden! Wel fijn dat het met jullie oude huis allemaal is geregeld nu! Is echt een opluchting he! Ik ben ook heel blij dat dat bij ons allemaal is afgerond. Echt een last minder! Het is alleen te hopen idd dat bij jullie ook de oplevering van het huis een beetje gunstig valt voor jou! Als je met 8,5 maand moet gaan verhuizen, dan is dat wel stressen, lijkt me... Maar ja, dat is toch afwachten. En ik zou ook wel zoiets hebben van, ik ga het zwanger worden daar niet op aanpassen. Je weet het toch niet. Misschien zijn ze bij jullie straks toch wat eerder klaar! Zo, ik ga weer eens wat doen op mijn werk hier! XX
Hey meiden, Heb weer wat nieuws. Ben vandaag weer bij de ha geweest. Ik had nu eindelijk mijn eigen ha!!! Was zo blij! Zij neemt me wel altijd serieus, en legt altijd alles heel goed uit! Ze was meteen serieus over mijn schildklier, ondanks dat die nu goed binnen de normaalwaarden zit. Ze vond het belangrijk om vooral bij het instellen elke 6 weken te blijven controleren en ook omdat ik zwanger wil worden, vond ze dat extra belangrijk! Hehe! Eindelijk! Voelde me helemaal gerustgesteld. Mijn waarden schommelen nog wel. Maar opzich schommelt het wel de goede kant op. Mijn TSH was van 3,4 weer naar 3,6 gegaan en een week later zat ie op 2,2. Mijn FT4 is nu 15,4 dus das wel goed. Geen gevaar voor een zwangerschap iig! Ikke blij! Ze heeft meteen weer een prikbrief meegegeven voor de volgende keer prikken. Ben wel blij, voel me nu echt gesterkt doordat zij er zo fijn mee omgaat. Ik had trouwens ook nog op vit. D laten prikken, omdat ik dat hier had gelezen. Die was 39... Dat was veel te laag met alle zon die we al hebben gehad... Maar ze wil het nog even aankijken omdat het nu toch goed weer is. Ik moet opletten dat ik genoeg zonlicht krijg en dat ik genoeg zuivel gebruik. Over 6 weken gaan we die ook weer mee prikken, als het dan niet goed is, krijg ik daarvoor een aanvulling. Alvast een fijn weekend allemaal! XX
Ha Saar, Ook een te lage vit D. Zou er dan toch een relatie met schildklier zijn? Mijn endocrinoloog zei tegen mij dat die relatie er niet is. maar vind het wel toevallig. Die van mij was dus onmeetbaar. Ik heb nu een drankje waarvan ik elke week 1 x 1 ml moet nemen 6 weken lang. Gisteren heb ik weer bloedgeprikt en volgende week heb ik weer een afspraak bij de endo. Lage vit D geeft ook veel moeheidsklachten en een rotgevoel zeg maar. beetje hetzelfde als de schildklierklachten. En hij kan eigenlijk alleen zo laag zijn als je gesluierd loopt. En je voeding moet heel heel heel eenzijdig zijn als je daardoor een tekort op loopt. Vit D. zit in vette vis (zalm) en in eigeel. Ik eet beiden regelmatig en ik zit heeeeeeel vaak in de zon. Wat fijn dat je eigen ha je wel begrijpt en je goed helpt!! (maar vind nog wel steeds dat je doorverwezen moet worden haha) Het gaat in ieder geval de goede kant op nu. haha wij gaan straks mooi tegelijk zwanger zijn. zou wel leuk zijn Ik was gisteren beetje in de stress want had dus afgelopen week mijn menstruatie. maar het was best wel weinig. dag 1 was het zoals altijd maar de dagen erna al meteen heel weinig. en dus 4 ipv 5 dagen. Verder ben ik afgelopen week vaak misselijk geweest ook s nachts en veel duizelig. vorige week was het helemaal erg en in eens uit het niets terwijl ik uit eten was (en ik zat niet aan de alcohol) draaide alles. ik was vreselijk licht in mijn hoofd en vanuit het niets voelde ik tranen prikken. ik moest huilen om niks. ben snel naar het toilet gegaan. sloeg echt nergens op. de dag erna was het er nog of eigenlijk kwam het weer terug. zondag begon mijn menstruatie en vrijdag en zaterdag had ik dat draaierige en rotgevoel. Nu had ik gisteren toen mijn menstruatie dus eigenlijk over was, wel steeds een soort steek links onderin mijn buik. mijn vriend zei meteen je bent toch zwanger!! maar ja dat kan toch niet? Heb gewoon menstruatie gehad en heb verder nergens last van. Die steek is nu ook weer weg trouwens.
Hey frupje, Ik wil je niet meteen blij maken (sterker nog: doe het vooral niet, om jezelf te beschermen ) maar er bestaat ook zoiets als een innestelingsbloeding. Moet je maar eens op googlen. Maar als ik jou was zou ik gewoon even testen, dan ben je meteen zeker. Ik heb het ook een keer gehad (in mijn lange 'cyclus' van 257 dagen) dat ik precies na 28 weken heel even een klein beetje bloed verloor. Het was niet eens genoeg voor een tampon ofzo. Ik dacht toen eerst, he, ik word weer goed ongesteld om de 4 weken! Ik wist toen nog niet dat ik PCOS had. Maar toen was het dus zo weinig, dat het dat sowieso niet was. Toen dacht ik aan innestelingsbloeding. Ik helemaal blij! Dacht echt dat het zo was. Helaas toen ik testte was ie neg. Mijn man en ik hebben toen echt flink zitten janken... Dus niet gaan hopen (doet veel te pijn...) gewoon testen! En als ie dan pos is, gaan we een feestje bouwen! XX
meiden, ik heb een vraagje~!!! 3 mnd geleden ongeveer kwma eruit dat ik een trage schildklier heb/had, als gevolg van de zwnagerschap/bevalling... medicatie gekregen, moest het een maand slikken en dan weer bloed prikken... (ik had het verkeerd begrepen, dahct te mogen stoppen daarna) uiteindlijk heb ik pas 2 mnd later weer bloed geprikt, vandaag de uitslag dat het zonder medicatie dus...helemaal goed is en ook medcijnen niet meer ndoig zijn... wij proberen weer zwnager te raken, en andes was een doorverwijzing naar een internist nodig....door deze uitslag is dit niet meer nodig..hoef pas over 3 mnd weer te prikken nou mijn vraag, is het zo als het nu goed is,d at het goed blijft?? en met het zwanger raken, heeft het nu dus geen invloed meer!? wie weet dit!??! alvast bedankT!
Hi dames, Goed nieuws hier Waardes waren geweldig en om de 6 weken gaan we nu bloed prikken...de schildklier staat een zwangerschap niet meer in de weg! Mijn vriend mag aankomende vrijdagochtend zn potje inleveren dan wordt er gekeken of er wellicht daar iets in gevonden word, hopen van niet Ben wel blij dat we eindelijk in de mmm zijn beland en dat er vanuit de endo, gyn en ha wat word gedaan! Ik heb ook vitamine D mijn internist gaf aan dat het wel vaak samen hangt zijn vermoeden was dat door een gebrek van hormonen sommige organen de vitamineopname niet goed kunnen regelen daardoor onstaat er een te kort. Dit kan enorm vaal klachten opleveren tot aan heeeeeel veeeel zh bezoeken aan toe ik voel me sinds ik vitamine D slik een stuk beter... Helaas ben ik wel 11 mei ongi geworden ondanks 4 dagen overtijd maar volgende week mogen we weer aan de klus en ik ben begonnen met temperaturen en dat hou ik keurig bij. Dus er komt schot in de zaak en het gaat de goede kant op Ik hoop dat jullie ook binnenkort goed afgesteld worden en dat de klachten af nemen...mijn internist zei ook dat er nu pas echt onderzoek naar word verricht en dat ze nog een hoop niet weten...veel schildklierpatienten blijven ondanks dat ze goed zijn afgesteld altijd klachten houden en daar word nu pas onderzoek naar verricht...ik heb me erbij neergelegd ik heb goede weken en slechte weken en daar zal ik mee om moeten gaan. Gelukkig weet mijn omgeving het en houd iedereen er rekening mee...ik heb een super lieve vriend en hij steunt me echt door dik en dun, dus samen komen we er wel...en positive thinking doet een hoop Succes meiden en ik zal proberen wat vaker mee te lezen en te schrijven maar op het werk gaat dat af en toe lastig...wellicht kom ik jullie nog tegen op de loungebank van juni Liefs Pien
Hoi! Pfft ik moet even wat kwijt. Ben totaal in paniek. Gisteren weer bij de endocrinoloog geweest. Mijn schildklierwaarden waren goed. mijn tsh was 0,43 en de ft4 was 22. moet nu een kwart blauw tabletje per dag weer minder om de tsh wel weer ietsje hoger te krijgen naar de 1 toe. Maar daarnaast vond ze toch dat de combinatie van een lage b12, wat lage ijzer en de onmeetbare vit. D verontrustend is. die combinatie kwam niet vaak voor ofzo?? Omdat ik ook erg veel darmklachten heb denkt ze nu aan de ziekte van Crohn. Of wellicht toch een glutenallergie, alleen uit mijn bloed kwam dat niet naar voren. Verder onderzoek nu betekend zo'n slang in mijn maag. Ik ben totaal in paniek sinds mijn bezoek daar gisteren. Ben er zo vreselijk bang voor. Ik krijg wel een roesje maar ben bang dat doordat ik zo paniekerig ben dat roesje helemaal niet gaat werken. Ik word al gek bij watjes in mijn mond bij de tandarts. dat is gewoon al onmogelijk en heeft mijn tandarts ook al jaren niet eens meer geprobeerd. Ik lees op internet veel van mensen waarbij het roesje inderdaad niet gewerkt heeft. Ben zo ontzettend bang!!
Hey frupje, Hè wat een vervelend nieuws zeg! Wat betekent dit voor je kinderwens? Is die nu nog/tijdelijk on hold? Ik kan me voorstellen dat als ze dingen vermoeden die mss ernstig zijn (weet niet precies wat het allemaal inhoudt, maar klinkt wel ernstig) dat het dan niet zo handig is om zwanger te worden... Maar ik denk wel dat je vooral geen spookverhalen moet gaan lezen op internet en jezelf helemaal gek gaan maken, dan werkt het straks zeker niet... Heb je iemand in je omgeving die je goed gerust kan stellen? Mss kun je die meenemen en kan die er voor een groot deel bij zijn? Hè, schrik er wel van hoor! Het wil je ook niet mee zitten he, zijn je schildklierwaarden eindelijk netjes, is er wel weer wat anders... Ik leef met je mee hoor! Dikke knuffel en sterkte!! XX
Ik ben vorige week voor het eerst bij de internist geweest, jammer genoeg had ik daarvoor een MA gehad. Morgen heb ik een belafspraak, ze gaan gelijk even kijken of ik van die antistoffen heb.
Ik heb meteen gevraagd wat het betekent inderdaad voor een eventuele zwangerschap. ze raadde me aan in ieder geval te wachten met zwanger worden tot na het onderzoek. omdat je geen roesje krijgt als je zwanger bent en ook de stress die er allemaal bij komt kijken is niet goed. Maar daarna mag het gewoon zei ze. Maar volgens mij wordt het er niet makkelijker op zo. Heb het idee dat mijn lichaam gewoon overal een beetje kapot is. :x Heb gelukkig weer een beetje kunnen slapen vannacht, maar kan nog amper eten voel me zo vreselijk nu.
Hè toch, meis... Vind het echt zo sneu voor je... Begrijp goed wat je zegt dat je het idee hebt dat je lichaam helemaal kapot is. Heb ook vaak dat idee. Is toch ook niet normaal dat je als jonge meid je opgesloten voelt in een lijf dat wel 60 lijkt ofzo... :x Ben gisteren nog ff met mijn manneke naar de stad geweest, hebben we daar 1,5 uur rondgelopen, dan ben ik zo moe. Kan dan helemaal niks meer. Mijn benen voelen dan alsof ik 6 marathons achter elkaar heb gelopen. Ik vind dat echt niet normaal, en hoop dat het wel voorbij gaat. Straks ben ik eindelijk mama, en dan ben ik zo'n saaie dooie pier die niks mee kan doen met de kinders. Lijkt me vreselijk. Paar jaar geleden waren we paar daagjes in Berlijn en toen was het zo erg dat ik in een rolstoel mee moest. Nu vermijd ik het gewoon dat ik 2 dagen achter elkaar moet lopen, dan gaat het wel. Maar als je nog in de 20 bent zou dat niet zo moeten zijn verdorie! :x Kun je trouwens snel terecht voor dat onderzoek? Want anders moet je alles weer zo lang uitstellen... Nou meis, heel veel sterkte, en hou je me op de hoogte hoe het met je gaat? Dikke knuffel! XX
Nou, internist heeft eindelijk gebeld. TSH zit op 3,4 en FT4 op 14. Moet ophogen met een blauwtje, dan zit ik nu op 0,150 mg. Op hoeveel zitten jullie?? Moet in principe over 2 maanden weer prikken, als ik eerder zwanger ben mag het met 6w zwangerschap
Ik zit op 0,50. Het schommelt bij mij nog heel erg. Ben nog echt aan het instellen. Hoelang ben jij aan de Thyrax? XX
@frupje: vandaag had ik weer echo om te kijken of ik een groeiend ei krijg van de hormonen... Helaas, gebeurt nog steeds helemaal niks. Heb alleen maar irritante bijwerkingen van de hormonen. Bleh. Ik hoop dat je ondanks alles toch een fijn weekend hebt!! XX
Ik zit nu denk ik een jaar of 2 á 3 aan de Thyrax. Het is altijd stabiel geweest, met 0,100, moest in maart/april ineens ophogen, naderhand bleek ik zwanger te zijn! Maar slik jij nou 5 witte?
Nee, 2 blauwe van 0,25. Pas sinds half feb dus het is echt nog kijken wat de juiste dosis is. Ik ben nu wel aan het zakken met m'n TSH. Was begin mrt nog 5,62 en nu de laatste keer 2,2 maar een week daarvoor nog 3,6 en daarvoor 3,4. Dus schommelt behoorlijk. Mijn FT4 is wel net binnen de goede grenzen gebleven. Bij metingen niet lager dan 12 geweest. Maar ik merk helaas nog niks aan verbetering van klachten. Krijg alleen maar te horen dat ik geen last van de hypoklachten kan hebben omdat mijn FT4 goed is (subklinische hypo dus). Nou, ik kan zo 23 klachten opnoemen die met de schildklier te maken hebben waar ik in meer of mindere mate last van heb. Dus ik hoop nog steeds heel hard dat ik over een half jaartje ofzo minder last van mijn klachten ga krijgen door de thyrax. Hoe was dat bij jou? Jij hebt al iets langer ervaring! XX
Ow, maar dan zit je nu op 0,05 Blauwe zijn 0,025.. Bij mij zijn ze volgens mij begonnen met 2 blauwtjes, na een aantal maanden was er verbetering. Voordat iemand erachter kwam dat het mijn schildklier was, heb ik een jaar of 4 bij de reumatoloog gelopen, maar gelukkig nooit wat gevonden. Daarna kreeg ik Pfeiffer, haha. Maar zoals ik zei is het een tijdje erg stabiel geweest, tot de zwangerschap iig. Ik had verwacht dat ik wat zou gaan hyperen na de MA, maar het tegendeel is dus het geval. Op zich heb jij mooie waardes, met 0,05. Maar in het begin kan het inderdaad nog wel schommelen. Heb gehoord dat je lichaam ook moet wennen aan het kunstmatige schildklier hormoon. En als je zwanger wilt worden, moet je met de TSH rond of onder de 1 zitten. Hoewel ik bijna geen vermoeidheidsklachten meer heb, blijf ik altijd extra gevoelig voor gewrichtsproblemen.
Ha saar! Wilde je nog vragen idd van de echo. Wat balen zeg dat er nog niks gebeurd. Is dat iets verontrustends of heeft t even tijd nodig? Bedankt voor je lieve reactie. Inmiddels alweer een paar dagen verder. Ik ben iets rustiger maar t blijft maar door mijn hoofd malen. Ik kan ook amper eten totaal geen eetlust. Ik blijf echt heel bang voor t onderzoek. Als t roesje me nou maar echt van de wereld helpt zodat ik niets merk. Ik ga in ieder geval vragen om extra veel.
Zou ik ook doen: vragen om extra veel! Weet je al wanneer je dat onderzoek moet krijgen? Gelukkig voel je je nu iets rustiger, maar het zal wel fijn zijn als je het onderzoek snel krijgt, dan kun je het tenminste wel weer achter je laten en hoef je niet meer te malen. Ik snap goed dat je er toch bang voor bent, maar probeer je zo goed als dat gaat voor te stellen hoe fijn het zal zijn als het klaar is en je over een tijdje je baby in je armen hebt! Daar doe je het allemaal voor! Goed in gedachten proberen te houden! Voor je het weet is het al weer een paar maanden verder en is het allemaal achter de rug. Als je ziet hoe snel de tijd gaat... Er is al weer bijna een half jaar van 2011 voorbij! Pff, gaat echt zo snel! Nou meid, ik wens je nogmaals heel veel sterkte! Ik weet dat je daar weinig aan hebt dat ik het allemaal zeg, het verandert niks aan hoe je je voelt, maar ik hoop dat het een beetje oplucht als je hier iig je ei kwijt kan. Dat er nog steeds niks te zien is op de echo (gisteren weer niets) is niet echt verontrustend, maar wel balen. Het betekent dat de hormonen die ik krijg in deze dosis niet werken. De bijwerkingen had ik wel, maar ik krijg er helaas geen groeiend ei van... Vrijdag moet ik nog een keer terug om te kijken, maar dat is meer voor de vorm, ze verwachten niet dat er iets te zien is. Dan mag is ws meteen vrijdag weer beginnen met primolut om ongi op te wekken, en als ik dat wordt, moet ik op de 3e cyclusdag weer met clomid beginnen, maar dan een dubbele dosis. Als dat niet aanslaat krijg ik een nieuwe ronde met 3dubbele dosis en als dat niet zou werken, moet ik hormonen gaan spuiten. Ik hoop dus heeeeeel hard dat ik met de volgende ronde met de dubbele dosis een mooi eitje krijg! (of twee.. dat kan ook!) Heel veel sterkte en een dikke knuffel! XX