Hai dames, ik heb een vraag. Ik heb donderdag mijn ei gehad en waarschijnlijk maandag mijn innesteling (als het niet zo is dan snap ik er ook niets meer van) maar heb vandaag voor de nieuwsgierigheid een ovutestje gebruikt en ik zie een een behoorlijk streepje, niet zo duidelijk als bij een hele positieve ovutest, maar toch. Na hoeveel dagen zit er voldoende hormonen in je urine om met een ovutestje al te vermoeden dat je zwanger kan zijn? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Ik heb wel zelf een vraag: waarom zou je een zwangerschap vast willen stellen met een ovu-test????? Als ie positief is zegt dat helemaal niets lijkt mij...
ik had op 11 dpo een positieve ovulatie test (wilde het eens proberen omdat ik er zoveel over hoorde en door de zw testen al wist dat ik zwanger was). Wrs was deze op 9 of 10 dpo ook al goed te zien maar dat weet ik dus niet zeker. In mijn fotoalbum staan foto's!
ik denk dat je met een ovutest net zo snel resultaat hebt als een zw.test...dus ik denk eerder dat je je ei wat later hebt gehad...lijkt mij te snel om nu al hcg in je urine te hebben... zowiezo kun je als je een posi ovutest nog niks zeggen over of je zwanger bent of niet, zou je toch echt een zwangerschapstest moeten doen! succes, zal voor je duimen! xxx
Haha, ja waarom zou ik een ovutest pakken zo vroeg na mijn ei? Ik had vorige week mijn ei piek en dat gaf de test ook aan, ik ben nieuwsgierig en wilde wete of er nog sporen van mijn ei terug te vinden waren. Ik wilde weten hoe anderen ermee omgaan. Geduld is een schone zaak maar jullie weten ook hoe spannend deze periode kan zijn. Ben vorige maand bevallen met 4,5 maand en wij willen zo graag een gezond kindje, dus ben extra ongeduldig! Hoe lang zijn jullie bezig? Liefs...
Oh ik zie aan jullie banners hoe of wat, sorry. @knuffel: jij mag overmorgen testen toch, spannend! Liefs...
jeetje wat erg dat het met 4,5 maand mis is gegaan, kan me voorstellen dat je dan weer zo snel mogelijk zwanger wilt zijn, en inderdaad het is moeilijk om geduld te hebben, heb ook weleens een ovutest gedaan i.p.v zw.test omdat ik geen zw.test meer had, maar geloof me je maakt jezelf daarmee alleen maar gek want bij mij was i toen posi dus had echt de hoop dat het raak was, maar helaas niet zwanger. ik sta ook elke x op het punt een testje te wagen maar is echt nog te vroeg...pfff xxx
Jeetje, 4,5 maand. Wat erg. Weet niet z goed wt ik hierop zeggen moet, het kippenvel staat op mijn armen. Ik mag inderdaad bijna testen, maar eerst maar eens afwachten of de ongi niet vanzelf komt.... Maar ik zou als ik jou was niet teveel uitgaan van het resultaat met een ovu-test hoor! Dit ook om een teleurstelling te voorkomen. Het resultaat kan oveel betekenen.
Ja, ik heb een beetje haast, ben ook niet de jongste meer Ik ga mezelf ook niet gek maken, maar is nu mijn derde (mogelijke) zwangerschap en ik merk dat ik heel veel op internet aan het opzoeken ben, is heel anders dan de eerste keer, vind het ook heel interessant allemaal hoe het vrouwelijk lichaam werkt, of niet werkt soms, haha.8)
@knuffel: ja, was ook heel erg en ik mis haar ook heel erg, maar wij als ouders hebben heel veel pech gehad en het is een troost dat we het niet hebben kunnen voorkomen. Maar ik voel me geestelijk en lichamelijk goed om gelijk verder te gaan. Wat knap dat je eerst je ongie afwacht, ik zou helemaal gek worden van ongeduld, weet het van mijn vorige zwangerschappen. Laat je het aan ons weten wat de uitslag is? Liefs.
een ovulatie test is om je ovulatie te testen en een zwangerschapstest om een zwangerschapt vast te stellen. er word zo vaak de vraag gesteld over ovu testen die een zwangerschap aan tonen maar er is niet voor niks een ovulatie en een zwangerschaps test.
Ik zal het laten weten. Duim nog voor roze. Heb helemaal geen voorgevoel, dus zal wel weer ongi worden....
@knuffel: heb al een aantal dagen continue liespijn, lees op het forum dat het misschien wel vroege bandenpijn is, zeker als je vaker zwanger bent geweest. Laten we duimen...
waarom vele vrouwen een ovulatietestje willen proberen om te kijken of ze zwanger zijn ipv een zwangerschapstest. Omdat het doen van een zwangerschapstest emotioneel een grotere stap is dan er een ovulatietestje tegenaan gooien. Ik heb al een keer of drie een zwangerschapstest gedaan die negatief was en kort daarna ongesteld geworden. Dan voel je jezelf zo klote ... Daarom is het voor jezelf iets minder belastend dan een vrijblijvend ovulatietestje, de teleurstelling is precies iets minder groot. Zo ervaar ik het toch ... Die ene keer toen ik zwanger was, was mijn ovulatietest knalpositief.
ik weet wel niet meer op welke dag ik die ovulatietest gedaan heb, ik denk dat het al na mijn NOD was.
ik snap je wel, maar geef jezelf geen valse hoop. sowieso als je voor je nod test is de kans dat het fout gaat (bij een posi test) nog 33%! hoe moeilijk het ook is om te wachten, het is wel beter. maar goed ik begrijp het echt wel succes en laat je het weten?
He Nicky weet je al wat meer???? Ik heb vanmorgen getest en witter dan wit . Nog geen ongi te zien of voelen..... Verwarrend, heb sinds vandaag wel een "zwanger gevoel"..... Heel vreemd allemaa, maar de ongi zal vandaag of morgen wel doorkomen ben ik bang...
@knuffel: net voor het douchen, inderdaad wit, balen. Grappig jij ook. Haha, ik heb ook een zwanger gevoel, heb mega pijn aan mijn liezen, heb ik nooit en we zaten vanavond in de auto, moest gewoon een zakje pakje, zat ineens te kokhalzen, vandaar dat ik het niet kon laten testen vanavond, maar helaas. Hoe lang voor je weer gaat testen dan? ps. Welke test heb je gebruikt? Ik kruidvat twee voor vijf.
hoi heb je al terug getest?? Ik ben ondertussen ook weer aan het experimenteren met testjes. Zou ik beter niet doen hé, zucht ... (maar het is o zo moeilijk er van af te blijven als die in je kast liggen).