Hoi, Ik ben 20 maart met een keizersnede bevallen van een zoontje. Nou heb ik sinds de keizersnede niet meer het gevoel dat mijn blaas vol is. Het lijkt wel dat het seintje van dat hij vol is niet meer aankomt en ik ga echt plassen omdat ik dan weet dat ik lang niet geweest ben maar niet omdat ik moet plassen. En als ik dan ga dan komt er meer dan een liter uit. Komt dit vaker voor na zwangerschap of zou het door de keizersnede komen? Voor de keizersnede moest ik de hele dag door plassen en kon ik er in de nacht 4 keer uit. Nu ga ik dus bijna niet meer (misschien 3 keer op een dag en drink toch steeds rond de 3 liter. Groetjes, S0fie
Hallo, Dit komt vaker voor, zien we na vaginale bevallingen maar ook naar een keizersnede. Wat hierbij belangrijk is dat je regelmatig gaat plassen dus elke 3-4 uur en dat je bekkenbodem oefeningen gaat doet, zodat je de controle weer terug krijgt. Blijven je klachten dan aan de bel trekken bij je huisarts. Groetjes Ineke
Hoi Ineke, Bedankt voor je antwoord. Weet je zo welke oefeningen ik dan het beste kan doen? Ik heb altijd wel gehad dat er veel in de blaas kon maar nu is het wel veel erger. Soms denk ik er ook niet aan om te gaan plassen en ontdek dan vele uren later dat het misschien wel tijd is met als gevolg dat ik echt heel veel plas. Zal igg proberen om er elke paar uur aan te denken en te gaan. ik hoop dat het gaat werken! Groetjes, Sofie
Hallo, De oefening die je moet doen is het aanspannen van de bekkenbodemspieren dit paar seconden vasthouden en dan weer ontspannen, dit een aantal keer achter elkaar en die sessie een paar keer per dag doen. Blijven je er klachten van houden trek aan de bel bij je huisarts. Succes. Groetjes Ineke