De pil: wanneer testen en wanneer stoppen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hanneke91, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke91

hanneke91 Nieuw lid

7 aug 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik denk dat ik misschien zwanger ben (onveilige seks en nu gevoelige borsten, pijn in onderbuik, onderrug, puistjes, diarree, heb van alles normaal gesproken geen last) en als ik zwanger ben dan wil ik het kindje waarschijnlijk houden.
    Máár. Ik ben wel gewoon aan de pil en daardoor ben ik een beetje in de war want:
    1. Wanneer mag ik dan eindelijk testen? Ik heb denk ik vanaf ongeveer 17 dagen geleden seks en ben vorige week ongesteld geworden door de stopweek van de pil. Maar dit zegt blijkbaar niets over of ik zwanger ben of niet.
    2. Moet ik nu stoppen met de pil voor het geval dat ik zwanger ben?

Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

Liefs Hanneke

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja je moet zowiezo stoppen met de pil als je zwanger bent! Dit is anders schadelijk voor de baby. Doe even een testje zou ik zeggen! Dan weet je het zeker.

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    En als je zwanger bent moet je beginnen met slikken van foliumzuur!!!

4. hanneke91

hanneke91 Nieuw lid

7 aug 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor de snelle reactie, maar hm.. is de test nu al wel betrouwbaar dan?? Het is pas 2 weken na de seks, ofzo, haha.

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Innesteling vind plaats 5 dagen na bevruchting...Dan zit je op 9 dagen na de innesteling.. zou misschien net kunnen.. maar je bent ook ongi geweest schreef je??? Waarschijnlijk ben je dan niet zwanger hoor.. maar ja, alleen een test biedt zekerheid. Succes!

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ben je de pil een keer vergeten dan? en heb je seks gehad tijdens de eisprong? je zegt dat je diarree hebt dan kan het sowieso zijn dat de pil niet meer veilig is..maarja pijnlijke borsten kan wel een teken zijn..ik had dat toen ik gestopt was met de pil...van het ontpillen en een maand later weer maar bleek toen zwanger..
    je zou kunnen stoppen maar weet niet of je dan weer een onttrekkingsbloeding krijgt..je kan het proberen en testen op de dag dat je ongi zou moeten worden...dus volgende week een keer testen en over een week nog een keer?

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    idd denk ook dat je niet zwanger bent als je net een bloeding hebt gehad, en anders kan je altijd langs de huisarts voor een bloedtest, dan heb je nog meer zekerheid.

Deel Deze Pagina