De titel zegt het al: Op welke leeftijd van jullie eerste kindje gingen jullie voor een tweede kind? Dus niet hoeveel maanden/jaren er tussen de kinderen zit.
Toen onze dochter bijna 1 jaar was. Ik mocht een jaar verplicht niet zwanger worden ivm het herstel van mijn keizersnede. Als ik geen keizersnede had gehad waren we er waarschijnlijk nog iets eerder voor gegaan.
Hier kriebelt het alweer. Had ik niet verwacht. Bij mijn man zal het langer duren...ik laat het nog weten
Ons zoontje was bijna 1,5 toen we voor een tweede kindje gingen(meteen raak). Nu was onze jongste 2 jaar en 3 maanden toen ik meteen zwanger ben geworden van ons derde kindje.
Gelijk blijkbaar. Er stond een afspraak met de HA om terug aan de pil te gaan (i.v.m zwangerschap had de HA liever dat ik langskwam) maar voor de afspraak was bleek ik opnieuw zwanger. Dit was 3,5 maand na de bevalling. Als ik terug aan de pil had gegaan dan hadden we denk ik bij de leeftijd van 6 maanden weer gaan proberen, of in ieder geval voor 1 jaar.
Hier ook. Zwanger worden ging niet makkelijk en ik gaf borstvoeding, dus de kans was sowieso klein. Maar we dachten, we proberen het gewoon en zien het wel. Raakte zwanger toen Eva 13 maanden was, maar dat werd een miskraam. Toen weer zwanger geraakt toen Eva 1,5 jaar was en dat is nu Lisa
Ja was het ook wel, maar ik heb pcos en heeft na het stoppen van de pil een jaar geduurd voor ik ongesteld werd, en daarna heeft het nog 2,5 jaar geduurd voor ik zwanger was. Dus ik durfde niet aan de anticonceptie. Na de bevalling had ik ook weer cyclussen van meer dan 100 dagen, maar ben wonder boven wonder 10 maanden na de bevalling zwanger geraakt. De kindjes zullen straks 1,5 jaar verschillend in leeftijd.
Dat maakt de keuze ook heel begrijpelijk! Wat fijn dat je met zo'n geschiedenis toch redelijk snel zwanger bent geraakt!
Een leeftijdsverschil van 1,5 jaar had ons erg leuk geleken. Daarbij is onze dochter een super makkelijke baby. Na een maand of 6 begon het bij mij alweer te kriebelen.
Mijn dochter wordt eind volgende maand 8 jaar en wij gaan nu dus pas voor een tweede. Het is zo gelopen maar het leeftijdsverschil heb ik allang losgelaten....
Wij toen ons zoontje 4 was, wens voor een tweede kwam bij ons later omdat ons zoontje chronisch ziek was. Dus vanaf 4,5 er voor gegaan, maar helaas ging het bij ons niet zo makkelijk meer.