hallo allemaal nou ik ben vandaag naar de GYN geweest was weer een zeer prettig gesprek en hij had de waarschijnlijke uitslag van mn MRI waarschijnlijk heb ik een uterus didelphys of een uterus bicornis nou wat zo veel wil zeggen .. uterus bicornis = baarmoeder waarvan de vorm tweehoornig uterus didelphys= een dubbele baarmoeder, waarbij er één vagina is de onduidlijkheid bestaat omdat de radioloog niet duidelijk is geweest met zijn rapport dus gaat de GYn morgen met hem praten verder heeft de gyn even gekeken naar mn eitjes en er waren alweer een aantal aan het groeien dus hij gaat vrijdag weer kijken naar mn eitjes en misschien dat hij me dan ook meer kan vertellen over mijn onderzoek in de MRI en anders moeten er verdere onderzoeken worden gedaan maar hij gaat er eigenlijk vanuit dat ik wel 2 baarmoeders heb verder heeft hij ook gezegd dat mn prikpil hoogstwaarschijnlijk uitgewerkt is JOEPPIE...! ben heel blij met deze GYN ik wou dat elke vrouw zo'n fijne man had hij besteed erg veel aandacht aan me en ik kan alles vragen en hij vraagt ook veel over dingen zoals tampon gebruik sex en dergelijke of dat goed mogelijk was of dat er misschien aanpassingen moeten komen om het voor mij beter te maken. dus ben helemaal blij ondanks alles.. groetjes anita
nou meissie ben blij dat er nu wat duidelijkheid is en dat je gyn zo'n leuke kerel is want het is toch vrij intiem dit soort dingen en emotioneel en dan is het fijn als je een klik heb met iemand want dan vertel je dingen lekkerder. ik hoop dat je nu snel zwanger ben......................toi toi toi groetjes mik
dank je voor je steun en ja het is zo belangrijk dat je op zo'n moment de juiste arts vindt die je wil helpen kosten wat kost en dat hij echt tijd voor je neemt en gewoon ook even vrijdag alweer een afspraak voor me heeft gemaakt dat vindt ik helemaal top... enne ik keek naar je Banner spannend hoor hoop dat het raak is voor je veel succes ermee
nou mijn banner zegt helaas niets. ik had vorige keer een cyclus van 42 dagen. ik had gehoopt dat ik er nu een had van 28 dagenmaar helaas. maandag negatief getest. dus ben nu aan het wachten............. ik weet niet wat me overkomt. maar ja geduld is een schone zaak(waar ik niet veel van heb haha) veel succes verder.. groetjes mik
hey lady pink! weet je al wat het is met je baarmoeder? ik heb namelijk de tweehoornige baarmoeder... wat zegt jouw gyn hierover? die van mij zegt dat er genoeg mensen babytjes hebben gekregen met zo'n baarmoeder.. succes xx
zoals ik al zei heb ik waarschijnlijk ook en 2 hoornige baarmoeder.. en mijn gyn wil eerst nog even verder overleggen met de radioloog om te zien of dat ook echt het geval is en vrijdag weet ik meer en ik ga er ook gewoon vanuit dat ik zwanger kan raken alleen zal alles wel een beetje anders gaan je hebt bijvoorbeeld meer kans op stuitligging en daardoor een keizersnee en ook heb je vermeerderde kans op vroeg geboorte meestal tussen de 8 a 10 weken vroeger dus we wachten het af en ik blijf eerst onder controle bij de gyn en zal in dit topic dan ook steeds mn bezoeken aan de gyn toelichten voor meiden die in het zelfde schuitje zitten.. mag ik alleen vragen stef82 hoelang ben je al bezig met zwanger raken? en hoe heb je het ontdekt dat je een 2 hoornige baarmoeder hebt en heb jij ook een tussenschot in je vagina en een dubbele baarmoedermond en heb je 2 of 1 nier? wel veel vragen maar zie maar als je wil antwoorden... groetjes anita
hai hai Nou ik ben erachter gekomen toen ik niet bleek te ovulueren. Ze hebben echo's gemaakt,kijkoperatie enz en er kwam uit dat ik pco heb en een die baarmoeder die een soort hart vormt. ik ben nu bezig met injecties om een ovulatie op te wekken .En die baarmoeder is/kan een probleem worden bij een evt zwangerschap. Wij zijn nu ruim een jaar bezig. wel spannend dus toto het eind met zo'n baarmoeder en eitjes die niet willen.. maar ja goed werk heeft tijd nodig! veel succes nog! ben benieuwd wat jouw gyn allemaal gaat zeggen dus ik zal je topic volgen! groetjes
ik weet dus nog precies wat ik heb maar ik wel steeds een eisprong dus dat probleem heb ik denk ik niet en de gyn zei dat het waarschijnlijk want jah 100% kan hij nooit garanderen natuurlijk maar gewoon zawnegr kan raken en ik blijf ook positief terwijl ik zelf meestal heel negatief ben omdat ik wel moet anders lukt het nooit denk ik.. ik ga vrijdag weer op eitjes jacht met de gyn om te kijken hoe goed ze nu rijpen vorige keer zagen we 1 die op springen stond maar omdat ik toen in de mri moest mochten we niet onveilig klussen want als het dan raak was dan kon ik niet in de mri en de gyn wou eerst weten wat ik allemaal had voor hij me zwanger wil laten worden maar we hebben nu weer groen licht..
Nou ben alweer een aantal keren naar het ziekenhuis geweest ik zal even uitleggen wat ik nu weet en wat er verder gaande is. aller eerst ben ik naar de gyn geweest om te kijken of ik een eisprong had nou dat weten we nog niet precies want ik had het of al gehad of ze zijn afgestorven. verder heb ik een bloedonderzoek gehad voor glucose en insuline dat was verder goed mn mannetje heeft zn zaadjes ingeleverd het fijne weet ik er niet van maar de beweeglijkheid moet minimaal 50 % zijn en die was 90% dus dat lijkt me goed verder hoor ik het dinsdag weer dan moet ik weer naar de gyn om mn eitje te bekijken. als die uitslag van mijn eitjes negatief is dan moet ik naar een academisch ziekenhuis en fertiliteitskliniek. dat is me al mede gedeeld dus duim voor me.
nou zeker weten ik duim voor je................. succes en klussen blijven he want je weet het nooit............ gr mik
jah ik begrijp het niet ik heb een cyclus al 2 keer gehad van 16 dagen.. dat vindt ik nogal raar maar mn gyn zegt dat dat niet kan maar op inetrnet lees ik dan dat er geen eicelsprong kan plaats vinden want die heeft langer nodig om te rijpen.zometeen een maar ovulatietest halen
oke nou blijven testen dan weet je precies waar je aan toe ben ten kan je dit ook delen met je gyn. en kunnen jullie samen een plan maken. en dan ben je misschien zelf ook gerustgesteld maar echt hoor luister naar je lichaam.................... vrouwen weten het en vrouwelijke intuitie is het beste wat er is.............. gr mik
hallo allemaal nou ben dinsdag even voor een bliksem bezoekje bij de GYn geweest en die heeft gezien dat mn eitje op mn rechter eierstok 13 mm is nu moet ik vrijdag weer heen om te kijken of alles goed gaat en het eitje blijft door groeien en of ik een eisprong krijg. verder is het zo dat met cyclus van 16 dagen dus dan geen eisprong kan krijgen dus hopen hopen dat ik deze cyclus eens 1 heb of in de toekomst alleen maar van 21 dagen of langer.. verder heb ik nog een nieuwtje... zoals jullie weten is er 4 oktober bij mij ontdekt dat ik 2 baarmoedermonden heb en later is uit een MRI ook gebleken dat ik een dubbele baarmoeder heb. Nu heb ik op internet wat speurwerk gedaan over deze afwijking en er zijn zeker wel dingen te vinden maar een ieder beleefd het op een andere manier. Vandaar dat ik voor mezelf heb besloten om een weblogje te maken zodat iedereen een beetje mijn ziekenhuis bezoekjes kan volgen en hopelijk kan ik zo ook met lotgenoten "he bah wat klinkt dat zwaar zo bedoel ik het niet" maar in ieder geval ervaringen kan delen met anderen. Kijk maar even of je zin hebt om een kijkje te nemen... het adres is: http://uterusbicornis.web-log.nl/... groetjes anita