Ik heb ook een vraag: afgelopen dinsdag heb ik verschrikkelijk nieuws gekregen. M'n vader heeft longkanker met uitzaaiingen. Het is niet meer te genezen, alleen pijnbestrijding is nog mogelijk. We zijn natuurlijk allemaal enorm overstuur, en ik natuurlijk ook. Ik probeer met wel zo rustig mogelijk te houden, maar dat is natuurlijk erg moeilijk. Ik ben nu zo bang dat alle stress en spanning erg slecht zijn voor m'n zwangerschap. Ik ben nog maar 7 weken zwanger, en ben bang dat het hierdoor mis gaat. Ik had altijd gevoelige en gespannen borsten, maar di heb ik sinds gisteren niet meer. Hoeveel invloed heeft stress op een zwangerschap? En wat kan ik nu het beste doen?
HOi beep, Dit is stress waar je niet onderuit kan, gelukkig kan je kindje zo klein als het ook is heel goed voor zichzelf zorgen. Dus probeer je daar geen zorgen over te maken. Dat je symptomen minder worden of verdwijnen is heel normaal. Je lichaam raakt nu gewend aan de hormonen daarom worden de symptomen minder en wijst niet op het mis gaan van de zwanger schap. Het belangrijkste is dat je er voro je vader kan zijn. Komt goed! Imke