Zw of ww?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sammie2016, 1 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie2016

21 jun 2016
    23
    0
    0
    Hallo,

Van de ww ben ik in de wazo gekomen en daarna in de zw na mijn zwangerschap ivm klachten na de bevalling. Onlangs ben ik beter gemeld door de uwv arts en heb daar bezwaar tegen ingediend omdat ik vind dat ik nog niet 100 procent beter ben. In mijn bezwaar heb ik vermeld dat ik graag op therapeutische basis wil beginnen bijv voor 8 uur in de week.
    Ik wacht oo antwoord van de arts.
    Als dit akkoord wordt bevonden, hoe gaat dat dan in zijn werk?
    Krijg ik zw uitbetaald en voor de 8 uur dat ik werk ww ?
    En schuift de datum van ww dan verder op als ik dan in de zw kom?

Mijn einddatum ww komt steeds dichterbij maar ik heb nog niet goed kunnen solliciteren, dus maak me zorgen omdat er straks geen inkomsten meer zijn maar ik ook nog steeds geen werk heb kunnen vinden.

Hebben jullie nog andere tips in mijn situatie?

2. Sammie2016

21 jun 2016
    23
    0
    0
    Hallo Uwv,

Hebben jullie mijn bericht gelezen?
    Ik zie dat andere berichtjes die later zijn gepost al wel beantwoord zijn, dus ik check het even

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Sammie2016,

Je bericht hebben we gezien, we wilden nog even wat informatie controleren voordat we antwoord zouden geven.

Ik begrijp dat je van de WW-uitkering naar de Wazo uitkering bent gegaan. Na de WAZO ben je ziekgemeld ivm zwangerschapsklachten.

Begrijp ik goed dat je nu een WW-uitkering ontvangt?

Op het moment dat je bezwaar hebt ingediend en deze wordt gegrond verklaard, dan zal de Ziektewet met terugwerkende kracht worden hervat.
    De periode dat je nu WW-uitkering ontvangt zal dan worden verrekend met de Ziektewet. Je ontvangt dan Ziektewet totdat je weer beter bent, daarna kun je weer WW-uitkering aanvragen.

Wordt het bezwaar niet gegrond dan zal de WW-uitkering doorlopen tot de einddatum. Ben je dan nog steeds werkloos, dan kun je een Bijstandsuitkering aanvragen.

Wil je hulp bij het solliciteren of een gesprek met een Adviseur werk dan kun je telefonisch een afspraak maken via onze klantenservice.

met vriendelijke groet,

Jeroen
    UWV WebcareTeam

Deel Deze Pagina