Hoi lieve allemaal, Het is al weer even geleden dat ik hier weer iets gepost heb, druk met alle voorbereidingen voor ons huwelijk enzo. Sorry hiervoor. Maar het begint hier toch heel erg te kriebelen. Herkennen jullie het gevoel dat je gevoel en je verstand iets anders zeggen? Aan de ene kant zouden we dolgraag stoppen met de pil, aan de andere kant twijfels over een aantal onzekerheden. Ik zal proberen het kort uit te leggen: We hebben net een huisje gekocht en gaan in augustus trouwen. Op dit moment hebben we beide nog geen vast werk, ik werk nu nog via een uitzendbureau en hoop per december een contract (tijdelijk of vast?) bij mijn huidige werkgever te krijgen. Mijn vriend is naast zijn fulltime baan nog bezig met een studie. Hij heeft nu ook nog geen vast contract en aangezien hij ook nog graag verder wil leren, kan dit ook nog even duren. Kortom nog niet echt financiële zekerheid. Nou weet ik, is het heel moeilijk om echt zekerheid te krijgen en te houden, maar toch maakt het mij onzeker om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Want we hopen natuurlijk ons kindje het beste te kunnen bieden. Naast alle liefde natuurlijk. Mijn gevoel zegt: liever vandaag dan morgen nog stoppen met de pil en we zien wel hoe het gaat, wij redden ons wel! Mijn verstand zegt: Wacht nog even, tot er iets meer zekerheid is, (maar het is nog maar de vraag of ik in december meer zekerheid krijg?) Het ziet er opzich prima voor ons uit, op werkgebied, maar wat als we geen tijdeijke/vaste baan krijgen of wat als ik wel zwanger zou worden, ze me dan geen tijdelijk/vast contract willen geven? Twijfels komen dan ook echt van mij uit, mijn vriend staat er al helemaal achter en geeft ook aan er alles voor over te hebben om voor zijn gezinnetje te zorgen... Maar toch blijf ik twijfelen,... (ben altijd iemand die liever op save speelt,.. maar goed, je kan niet altijd zekerheid hebben natuurlijk) Sorry het is toch wel een heel verhaal geworden,.. Ben erg benieuwd naar jullie meningen! Alvast bedankt voor je reactie! Liefs eefkoekie
Ja wat is zekerheid? Stel je krijgt in december weer geen vaste aanstelling? Wacht je dan nog langer? En wat nou al je 2 jaar doet over het zwanger worden? Heb je dan geen spijt dat je niet eerder bent gaan proberen? De meeste vrouwen doen er 1 jaar over eer ze zwanger zijn, ik zou daar dus vanuit gaan. Ik heb ook getwijfeld hoor, maanden van te voren en zelfs na het stoppen met de pil heb ik vreselijk getwijfeld, maar zie het resultaat, een prachtig kindje!
Hoi Eefkoekie! Logisch dat je bruiloftsvoorbereidingen even voorgaan nu hoor! Tjah, wat je zou moeten doen. Dat vind ik altijd heel erg moeilijk. Gevoel en verstand kunnen inderdaad 2 heel verschillende dingen zijn en dat maakt dit soort dingen dan ook zeker niet makkelijker. Je weet wat je wilt...maar in welke volgorde... Lastig lastig lastig...ikzelf kan je geen antwoord geven maar misschien dat anderen wat helderheid kunnen scheppen met hun ervaringen. Heel veel plezier met de bruiloft in elk geval! En zoals het nu lijkt kunnen jullie in het nieuwe jaar sowieso los! Liefs Elmo
Hoi! Wat leuk dat jullie gaan trouwen. Wij zijn niet zo lang geleden getrouwd en het was een superdag Ook wij hebben niet zoveel financiele zekerheid. Manlief heeft een jaarcontract en volgt een deeltijdstudie, ik heb geen werk maar studeer nog. Wij denken ook wel eens na over 'moeten we niet eerst allebei (of één van ons) afstuderen, hebben we niet eerst een vaste aanstelling nodig'. Het blijft lastig, maar voor alles is een oplossing! Overigens hebben wij ook wel een eigen huisje. Wat je zou kunnen doen, is stoppen met de pil en, bijvoorbeeld, tot de trouwdag wel veilig vrijen. Je loopt dan in ieder geval niet het risico van een miskraam rondom je trouwdag en op deze manier kan je lichaam ontpillen. Het kàn dat je meteen zwanger wordt als je stopt met voorbehoedsmiddelen, maar het is waarschijnlijker dat het een aantal maanden tot een jaar duurt - en als het langer dan een jaar duurt, moet je de MMM in. Succes met jullie beslissing.
Danabelle, Jeetje,.....je bent wel optimistisch ingesteld zeg Miskramen, de MMM....hmmmm niet echt opbeurend vind ik.. Ik zou eerder denken: Niet zwanger zijn op je trouwdag ivm misschien een vlotte groei van het buikje of misselijkheid De optie om vast met de pil te stoppen en het tijdelijk veilig te doen dmv bijv. condooms vind ik wel een hele goede optie in haar geval! Elmo
@ Elmo, ik ken iemand die op haar trouwdag een miskraam kreeg. Een miskraam is nooit leuk, maar op de trouwdag: dat wens je toch niemand toe! Vandaar dat ik het even meld. En het is toch gewoon zo dat wordt aangeraden contact op te nemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog als het na een jaar nog niet raak is? Ik ben heel positief ingesteld hoor Wil de topicstartster alleen even meegeven dat een zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken niet altijd 'zomaar even' van een leien dakje gaat
Ik studeer ook nog en mijn vriend is pas klaar en heeft nog geen baan en wij gaan er ook gewoon voor. Overal is wel een oplossing voor, maar ik ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt.
Toen ik zwanger raakte had ik een tijdelijk contract (2 jaar) en mijn vriend moest nog afstuderen, hij had helemaal geen baan. Ik heb er altijd wel vertrouwen in gehad. Ik heb een baan waar redelijk veel werk in is en mijn vriend heeft een goede opleiding. Het is allemaal ook goed gekomen. Mijn vriend werd 3 maanden voor zijn afstuderen alvast aangenomen bij een bedrijf en ik heb een nieuwe baan met een vast contract. Inmiddels gaan we bijna verhuizen naar ons 2e koophuisje en dat alles binnen 2 jaar. In oktober gaan we ook nog trouwen. Succes met je beslissing en met de voorbereidingen voor je huwelijk.
Hey Allemaal! Heel erg bedankt voor jullie reacties, fijn dat jullie zo meedenken! Ik denk dat we er na ons trouwen gewoon lekker voor gaan! Veel liefs eefkoekie
Hebben jullie de financiele ruimte om aardig wat te sparen? Want daarmee zou je eventueel een buffer kunnen bouwen voor als 1 van jullie geen contractverlenging krijgt. Op zich is er altijd een kans dat je ontslagen wordt, ook met een vast contract. Ik snap je onzekerheid wel, maar ik denk dat er wel oplossingen zijn.