vraagje over PCOS, wat is dit precies?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door skatjuh87, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Hallo dames, ik heb een vraagje over PCOS. Ik dacht altijd dat je dit hebt als je niet meer ongesteld word.
    Ik ben heel erg onregelmatig ongesteld en heb niet altijd een eisprong. Ik heb er net een artikel over gelezen en er staan veel dingen in die op mij van toepassing zijn zoals:

je schijnt dan overmatig lichaamsbeharing hebben, op een mannelijke manier ( ik heb een streepje onder mijn navel van echte zwarte haren en heb soms een haar in m`n nek )
    overmatig acne ( ik ben al over de leeftijd heen van jeugdpuistjes en heb overal op mijn gezicht acne zitten )
    overgewicht ( ik ben niet heel dik maar ben wel wat te zwaar )

en natuurlijk onregelmatig ongesteld worden en de eisprong die niet mee wil werken. Is er iemand die dit ook heeft?

ik moet vrijdag naar t ziekenhuis en ga t dan ff navragen maar is er iemand die hier ervaring mee heeft?

2. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Allemaal heel herkenbaar,
    Ik heb ook haargroei zwarte streep van haar bij de navel, iets overgewicht, cyclussen van tussen de 29 en 44 dagen.

Bij mij bleek het om een cyste te gaan die zich waarschijnelijk elke maand nesteld op of in de eierstok.

Pcos kan gezien worden op een inwendige echo je hebt dan een kralenkrans om de eierstok heen (allemaal kleine cystes geloof ik)
    verder is er een bloedonderzoek nodig om vast te stellen of je pcos hebt, ze gaan je hormonen meten (progesteron geloof ik en nog iets)

heb je het laten onderzoeken door een gyn of deskundige? Ohw meis ik zal dat echt eerst doen voordat je mischien denkt dat je het hebt, er zijn best een aantal onderzoeken nodig om het vast te kunnen stellen.

Groetjes Wilma26

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb PCOS maar vreemd genoeg geen van de genoemde symptomen. Geen overbeharing, overgewicht, acne.. Helemaal niets.
    Wel cyclussen van tussen de 28 en 150 dagen.... En zonder eisprong.

Ik zie overigens dat je al bezig bent met Clomid, dus dan krijg je toch al behandeling voor PCOS?

4. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

er is bij mij nog geen PCOS geconstateerd, ik krijg de clomid omdat ik niet elke maand een eisprong heb.
    ik moet vrijdag naar t zh en ga het dan navragen. Ik weet wel dat je zelf niet moet gokken maar ieman stuurde me een artikel en het sloeg gewoon helemaal op mij

Deel Deze Pagina