Ik werk ook in de zorg, met verstandelijk gehandicapten. Ook ik krijg een oproep omdat ik met een risicogroep werk. Inmiddels zijn wij 7 maanden bezig met zwanger worden. Ik heb er geen 8 of 10 weken wachten tot we weer verder kunnen voor over. Ik weiger dus om de mex griepprik te nemen.
nee dat daarom niet maar wat ik begrijp uit die tekst is dat vrouwen die in de mmm zitten wel het vaccin mogen? die zijn toch ook aan het proberen om zwanger te worden?
ja daar heb je gelijk in.. dat is ook raar. ik heb op de site van het rivm gekeken en daar raden ze het toch echt af. zou het zijn omdat ze dan meer toezicht hebben?
huh? dat wist ik helemaal niet dat als je in de mm zit je wel de prik mag ophalen, volgens mijn dokterassistente mag ik hem niet hebben wij hebben een wens. is trouwens die tweede prik net als de eerste prik? Groetjes Wilma
hier in Belgie spreken ze maar van 1 prik. en dat van die vrouwen in mmm staat vandaag in de krant omdat ze vandaag beginnen met vaccin's te geven aan risicopatienten.
Het is onderandere in Belgie en Zwitserland ondervonden dat 1 prik voldoende bescherming geeft. Dat scheelt dan mooi weer 3 weken! Charlie
hoihoi ik werk ook in de zorg. En wij hebben nu ook de mogelijkheid om ons in te enten tegen de mexicaanse griep. het wordt bij ons afgeraden aan vrouwen die minder dan 13 weken zwanger zijn, mogelijk zwanger zijn of bezig zijn met zwanger worden. Dit omdat ze niet kunnen garanderen dat er niks gebeurt met het evt vruchtje. dit is voor mij de keus geweest ( vanwege afraden) om het dus niet te gaan doen. maar ja die keus is natuurlijk ieder voor zich groetjes nancy