ja ik weet ook wel dat er een manier is.. maar ik bedoel.... gaan jullie elke dag klussen.. om de dag.... of alleen op de dag van de eisprong? ben ik erg benieuwd naar.... wij doen het deze maand om de dag... vanaf de ongesteldheid tot de nieuwe ongesteldheid...
wij doen het gewoon wanneer wij zin hebben. Wij zitten nu in de 2e ronde. Dus wij zien het wel wanneer het raak is, maar gemiddeld gezien zitten wij op 1 x in de 2 a 3 dagen. Ik vind dit persoonlijk het beste werken, want ik houdt er niet van om het klussen te plannen
Nou wij hebben het 3 weken vol gehouden om het om de dag te doen. Is leuk en lekker, maar het spontane was er snel af. Nu doen we het alleen als we echt zin hebben, en op mn vruchtbare dagen (als ik tenminste eens een ei mag krijgen na 8 maanden)
Ik heb geen tijd om het op z'n beloop te laten, dus ik doe ovulatietesten en wij plannen dan het klussen op de dag van een positieve test en op de eisprongdag daarna. Ervoor en erna vrijen we uiteraard ook hoor, wanneer we zin hebben Een maand lang om de dag vrijen zou bij ons trouwens niet haalbaar zijn en daar zou ik geen zin in hebben. Om zwanger te raken niet nodig ook trouwens, je bent maar relatief kort vruchtbaar.
We liepen onder controle van een gyn, dus wist wanneer ik mn eisprong had. Toen om de dag geklust. Niet gelukt. Toen zijn we tijdelijk gestopt, huwelijksreis. toen iedere dag gedaan en toen was het wonder boven wonder gelukt!
Wij hebben ook al van alles geprobeerd; elke dag, om de dag, om de paar dagen, juist niet zo bewust bezig zijn met de vruchtbare dagen, juist wel door gebruik van ovulatietesten etc etc. Maar helaas zitten we nu in ronde 18...ik geloof er dus niet meer zo in. Ook al weet je precies wanneer je eisprong is, dan nog heb je zoveel geluk nodig... Ik hoop dat we allemaal snel zwanger mogen raken!
we klussen al 12 maanden om de dag 4 keer in de week met heel veel plezier zijn er nog steeds niet vies van
Wanneer we in "the mood" zijn. 1e ronde rondom eisprong geknikkerd, maar toen werd het zo'n "moetje" en dat was niet erg gezellie en motiverend. Moet wel leuk blijven toch?! Groetjes, Aleida
ja er is inderdaad niet echt ene manier voor denk ik.. en rond die eisprong .. ik weet niet of dat zo wijs is.. ik heb er veel over gelezen ook en ik heb eens gezien dat een zaadje er minimaal 5 dagen over doet om er te zijn?
Volgens mijn niet hoor! Hij blijft (een enkele uitzondering daar gelaten) max 5 dagen leven, maar is er met een half uurtje!
regelmatige en rond de eisprong iets vaker.. (ik voel mijn eisprong) Wat Miepie zegt klopt idd, een snel zaadje kan al in een half uur bij zijn doel zijn. (maar ja dat weet je dus niet )
van wat ik gelezen heb, is dat een zaadje in vijf minuten zijn doel bereikt. Het innestelen duurt ongeveer 5 dagen. Zaadjes kunnen ongeveer 5 dagen in leven blijven in de vagina. Een eitje ongeveer 12 uur. Dus de dagen rondom (liefst er voor) de eisprong klussen/knikkeren/wiebelen/sexen..... Dan is de kans het grootst op een bevruchting. (als alle factoren gunstig zijn...) Groeten, Aleida
Ik temperatuur en gebruik ovulatietesten, verder houd ik Fertilityfriend bij om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Heb je al inzicht in je cyclus dan gewoon iedere dag vrijen in de vruchtbare periode! En de 6 dagen daarom heen om de dag.. Succes.. Enneh ik blijf je naam prachtig vinden (mijn jongste dochter heet zo)
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoont dat het een half uur duurt voordat de eerste zaadcellen de eicel bereiken. Als de eicel bevrucht wordt duurt het vaak een week voordat deze in de baarmoeder aankomt. Het innestellen gaat heel geleidelijk, eerst zoekt het bevruchte eitje (inmiddels een klopje cellen) een plek daarna zakt het in het baarmoedderslijmvlies weg, en is binnen een halve dag ingenesteld, soms geeft dit wat bloedverlies. Vanaf dat moment heb je contact met je vruchtje en ga je HCG aan maken dat om de dag verdubbelt in Miu waarde. Met 25MuI kun je positief testen, dit is meestal rond je NOD, en bij sommigen ook al daarvoor. Een eicel blijft inderdaad een uurtje of 12 in leven, zaadcellen daarin tegen blijven gemiddeld 3 dagen in leven, maar sommigen inderdaad wel 5 dagen. Om een bevruchting tot stand te brengen heb je meerdere zaadcellen nodig om het kapsel van de eicel af te breken, uiteindelijk 'wint' er een.
Ik heb het ook maar weer ergens gelezen.... Volgens mij als we 10 artikelen op een rij zetten, zeggen ze allemaal iets anders. Maakt ook niet veel uit toch? We merken er op dat moment niks van. Als we maar genieten van onze partner en hopelijk een positief resutaat hebben. Succes allemaal! Groeten, Aleida
ja ik vind het wel erg interessant hoor.. tis en blijft een wondertje.. een echt cadeautje... ik lees ook vanalles en nog wat hoor. wel apart..