Zwanger worden in 2013

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ilss, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sfeertje83

Sfeertje83 Actief lid

31 jan 2013
    113
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Meiden,

Mag ik mij aansluiten hier?
    Ziet er zo gezellig uit.

Spannend allemaal voor diegene die nu moeten wachten.
    Wij zelf zouden in eerste instantie vanaf april gaan stoppen met de pil. Maar ja die 2 maandjes maken ook niet veel meer uit ;) En nu kan ik ook een beetje kijken of mijn cyclus wel regelmatig is.
    Heb sinds gister wel last van mijn onderrug en een rommelende buik. Soms net alsof ik spierpijn ook heb in mijn zij. Iemand hier mee bekend? Of heeft dit te maken met je ovulatie?

Groetjes C

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Toen ik in oktober stopte met de pil ben ik meteen overgestapt op foliumzuur. Zo was het voor mij makkelijker vol te houden en aangezien ik het gewend was elke dag een pilletje te nemen...

Ik heb wel begrepen dat het beter is om het minstens een maand te doen voor je zwanger bent. Maar je mag het langere tijd slikken, dus je kunt beter te vroeg beginnen dan te laat denk ik dan!

3. Sfeertje83

Sfeertje83 Actief lid

31 jan 2013
    113
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben ook al begonnen met foliumzuur!

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Goedemiddag.

Sorry, ben een paar dagen niet geweest. Heb 3 slaapdiensten en 1 dagdienst gehad achter elkaar, druk geweest in huis (plisse gordijnen ophangen) en ben niet bijgelezen...

Foliumzuur, hier ook al mee begonnen.
    Testen, al in huis ;)

Wij gaan er toch eerder voor dan juni. Weten nog niet precies wanneer, maar ik gok dat dit niet nog maanden zal duren. Mijn gevoel zegt rond maart/april haha, exacte datum hebben we nog niet afgesproken. Blij het spannend vinden :) ook al is het de 2de keer!

Fijne dag allemaal!

5. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    aha als 1 a 2 maanden de standaard is kan ik er in april mee beginnen.
    @ Sanne, leuk! ik zou ook wel iets eerder willen starten maar ik heb met manlief mei/juni afgesproken en daar houd hij me nu aan haha :)
    Ik heb met mijn app al uitgeknobbeld dat ik in onze zomer vakantie mijn eisprong heb dus dat komt mij heel goed uit! Dan ben ik én niet ongesteld én we hebben ook meer tijd voor elkaar :D
    @ Sfeertje: welkom! spierpijn in mijn zij heb ik niet en over het algemeen heb ik pas een paar dagen voor mijn ongesteldheid last van mijn onderrug.. geen idee of het ook met je ovu te maken heeft.

6. Sfeertje83

Sfeertje83 Actief lid

31 jan 2013
    113
    0
    0
    Noord-Holland
    @Cosy Hm ja.. ben dus net ongi geweest.. dus vandaar dat ik dacht misschien wel me ovu.. We zien het wel haha.
    Misschien komt het ook wel omdat ik net gestopt ben met de pil. Je lichaam krijgt in ene geen hormonen meer binnen. Dus zal daar vast op reageren!

Hebben jullie dat nou ook.. dat je al lekker aan het rond kijken bent? wat er allemaal voor leuks is.. en wat je leuk vind etc?

7. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Sfeertje, wij hebben natuurlijk al een groot deel in huis (kamertje, wagen, jongenskleren) dus niet echt aan het rondkijken. Als ik zwanger ben en we weten of het een jongen of meisje wordt, ga ik los haha, en bij een meid helemaal omdat we voor een jongen al alles in huis hebben. Hoewel een eerste setje natuurlijk wel nieuw gekocht gaat worden :)

Cosy, hier ook een app op mijn mobiel :) Hierin kan ik bijhouden hoe lang mijn cylus is en wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Meestal een cyclus van 27-28 dagen dus erg regelmatig gelukkig :)

Voelde bij mijn eerste zwangerschap trouwens een trilling in mijn buik, of mijn baarmoeder iets trilde ofzo, heel laag in mijn buik, en erna was het raak :D

8. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    @ sfeertje, heel herkenbaar! ik kijk ook al rond, er is echt een wereld voor me open gegaan :D heb nog niet veel gekocht hoor.
    het leukste was trouwens mijn eigen baby spulletjes opzoeken op zolder :) mijn moeder heeft best veel bewaard o.a. mijn wiegje/ babybedje! daar ben ik heel blij mee. Het hoeft alleen een fris laagje verf en de lakentjes/ het hemeltje moeten gewassen worden en dan issie klaar voor gebruik. Alhoewel, misschien moet er ook een nieuw matrasje in, daar zijn vast ook nieuwe richtlijnen voor gekomen.

Klopt het trouwens dat er nu meerdere 2013 topics zijn? :( ik zat namelijk eerst in een ander topic terug te lezen maar ik kende de helft van de leden niet :). Weten jullie wat het verschil is?

9. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    hey meiden, was ik weer..terug van de kaakchirurg..wat heb ik een hekel aan een boor zeg!!! brrrr..ben blij dat het achter de rug is!

@Nimme Mooi kaartje heb je!ziet er goed uit!! duim voor je!

@cupcake duim voor je hoor, ga je morgen testen??

@Micchan wat is er gebeurd meid? dikke knuffel!!

Zo, ga lekker rustig aan doen vandaag...ben benieuwd hoe dik mn wang gaat worden;) heb ik het maar mooi gehad..

10. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    #2050 Lies1988, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt: 1 feb 2013
    Er zijn geloof ik drie 2013 topics haha. Ik schrijf hier alleen, lees met de rest meestal wel mee maar verder niet.
    Ik zit inmiddels op dag 36 en nog steeds geen menstruatie... pffff:( Mocht ik over 2 weken nog niet ongesteld zijn dan ga ik maar eens een testje wagen. Weet gewoon bijna zeker dat ik niet zwanger ben omdat ik ook helemaal niet weet of ik wel een eisprong heb gehad.
    Ik zal binnenkort ook mijn banner eens aanpassen omdat wij de condooms toch niet gebruiken zoals we van plan waren tot 1 maart:D

Fijn Madeliefje, dat het boren achter de rug is! Hopelijk wordt je wang niet te dik en krijg je niet teveel pijn!

Edit: banner maar alvast aangepast. Heb maar een cyclus van 40 dagen gekozen...

11. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    @madeliefje, heb even gemist waarom je naar de kaakchirurg was maar: beterschap! als je last krijgt (nadat de verdoving is uitgewerkt) kun je t beste gelijk een paracetamol innemen want anders gaat het zo zeuren :(

12. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Oh ja brrr Madelif de kaakchirurg!! Hopelijk heb ik je niet al te bang gemaakt laatst, sorry!! Was de kies al door? Of is ie gesneden? Als het goed is heb je ibu 600 meegekregen, of een receptje daarvoor. En idd de tip van Cosy gebruiken, alvast wat innemen voor je pijn begint te voelen.

De eerste keer in mijn wang echt superdik geweest, tweede keer heb ik beter gekoeld dus minder dik, maar 3 (!!!) dikke weken pijn gehad.. dacht dat ik er niet meer vanaf kwam, pffff! Maar je hoort ook verhalen dat het met een dag of een week over is. Misschien ben ik wel heel kleinzerig haha!

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @sanne hiiiiii nou dan ben ik ook kleinzerig hoor haha!Ze had gezegd dat ik idd gelijk pijnstilling moest nemen en moest koelen met ijs. Heb dat keurig gedaan! dus nu hopen dat het snel herstelt! Ben trouwens gesneden/geboort etc.;)

14. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Mijn gyn zei hetzelfde 2maanden van te voren en ik neem tarwekiemolie met vit D en zwanger worden van kv zit ook foliumzuur in x

15. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    hoop dat het snel beter gaat beterschap meis

16. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    ik zit bij nog een topic ook 2013 het enige verschil daar is dat de meeste meiden rond m'n leeftijd z'n maar verder dezelfde gesprekken :)

17. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Dacht net een stipje bloed te zien in m'n string? Heb ook veel afscheiding (sorry niet zo fris dit) ga zo nog eens kijken want bedenk me ineens dat ik een roze string aanheb en mis dat puntje nattige afscheiding ?! Twijfel haha want het lijkt rood rozig maar moeilijk met een roze string(bloost)

18. Sfeertje83

Sfeertje83 Actief lid

31 jan 2013
    113
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kijk me helemaal gek haha..
    Er is zoveel keus.. pff.. En sommige dingen best prijzig. Maar ja.. Je kan het zelf een beetje in de hand houden.
    Leuk is dat he, je eigen baby spulletjes. Mijn moeder heeft mijn oude wiegje ook nog steeds. Zo leuk. Alleen die zou ook inderdaad wel een likje verf kunnen gebruiken.

Madeliefje, sterkte. Hoop dat de pijn mee valt.

Ik moet ook ff zoeken waar ik waar gekrabbeld heb. Inderdaad door dat er meerdere topics zijn.
    Hoe onthouden jullie het? slaan jullie het op?

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?
    Ik ben 29 jaar.

19. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Heeey meiden.....

Ik heb nieuws.... en ja t gaat heel raar klinken.
    Ik had van die rot testjes van 123thuistesten, althans... dacht ik.
    Gister denk ik... ipv weg gooien kan ik er net zo goed eentje proberen... en ik dacht een streepje te zien...

Dussss vandaag ook maar eens eentje gedaan en ja hoor... ook weer een streepje... vanmiddag een kv gehaald en nog eens geprobeerd... weer een streepje.

Ik geloof dat ik er met mijn NOD en eisprong compleet naast zat ofzo... snap er nog niks van.

@ Sfeertje, welkom!!
    Ik slikte folium/multi al vanaf t moment dat ik stopte met de pil en ik ben over 4 weekjes 28 alweer...

20. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

nog leuker... af gelopen nacht gedroomd... kreeg een echo en ik bleek zwanger van een tweeling....

Hahaha denk dies gek!!!!

Deel Deze Pagina