Zwanger worden in 2013

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ilss, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lekker:p

2. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Knvs wat leuk, een croissanterie! Lekker hoor die broodlucht de hele dag :D Behalve als je zwanger bent, brrr.... wij hadden een Turkse broodbakker onder ons bij het vorige huis, ik moest er steeds van kokhalzen terwijl ik het normaal heerlijk vind ruiken!

Wat had je precies met je voet? Klinkt pijnlijk als je 6 weken rustig aan moet doen.

Nimme is je zoontje weer fris en fruitig?

Lov hoe oud is je jongste? Was het een grote overgang van 1 naar 2 kindjes? Van 0 naar 1 vond ik goed te doen.

Willen jullie bv gaan geven of hebben jullie dat gegeven? Hier een half jaar, erna kv en bijvoeding. Bij de volgende wil ik weer bv gaan geven (als het lukt).

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heerlijk Turks brood....maar als je zwanger bent kan alles heel anders zijn hè hahahaha...

Mijn meiden schelen 2 jaar. Ik vond het allemaal best te doen....en een hoop vergeet je ook weer hahaha...schijnt dat hè van 2 naar 3 makkelijker is.

Bv heb ik beide keren 1 jaar gegeven en toen vond ik het wel goed geweest.

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Wauw beiden 1 jaar, knap hoor!

Mijn zoon dronk per keer 45 minuten, en op een gegeven moment echt heel erg vaak. Aangezien ik op verzoek voedde, was ik er op het laatst bijna de hele dag mee bezig. Naar mijn idee had ik niet genoeg melk meer.

Turks brood is idd heeel erg lekker, maar oh wat was mijn reuk anders, en ik was continu aan het kokhalzen. Maar ow wat vond ik het bijzonder om zwanger te zijn... Bij een tweede lijkt mij alles wel meer voorbij te gaan, maar goed, we zullen zien. Vind het net zo spannend weer merk ik :)

5. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Zo het wordt steeds drukker hier, gezellig:D Ik lees alles, maar ik reageer niet zo vaak. We zijn net verhuisd en we zijn dus naast het werken heel druk aan het klussen (en ik bedoel dan echt klussen zoals verven en behangen haha). De toekomstige babykamer is zo goed als af;) Er staan nog geen spullen in, maar de muren zijn weer lekker fris en er ligt nieuw laminaat in.

Ik werk zelf trouwens als verpleegkundige infectieziektebestrijding bij de GGD voor 32 uur in de week.

Ik voel tot nu toe trouwens nog helemaal niets van het zogenaamde ontpillen. Ben echt heel benieuwd wanneer ik weer ongesteld ga worden, hopelijk duurt dat niet nog een aantal maanden:$

Ik ben zelf erg aan het twijfelen over wel of niet borstvoeding geven. Sowieso ben ik nog niet zwanger en is dit niet aan de orde, maar erover nadenken doe ik wel. Een vriendin van mij is net bevallen en die zei altijd dat ze geen bv wilde gaan geven. Nou haar dochtertje is geboren en ze geeft dus wel bv:p Denk dat het mij ook zo vergaat. Voor ons toekomstige kindje wil ik het allerbeste, dus dan ga ik mijn eigen 'bezwaren' denk ik wel overboord gooien!

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Handig om je NOD datum erbij te zetten Nimme, zo weten we waar je zit in je cyclus en wanneer je ongeveer kunt gaan testen!!

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mijn meiden dronken dus ook 30-45 minuten .... Tja kost je veel tijd dan hahaha...maar dat werd natuurlijk steeds minder op een dag dus dan gaat t wel.
    Lies wat zijn je eventuele bezwaren als ik vragen mag?

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @bv bij de meiden ongeveer 8 maanden gedaan. Op een gegeven moment was ik het zat en wilde ik gaan afvallen. Mn eigen lichaam weer terug. Maar het is een hele mooie fase vind ik, zoals de eerste maanden is het zo lekker knus, maar ook zo handig! als ze gaan huilen snachts, en ze wilden niet meer gaan slapen, dan leg je ze nog eens extra aan, en dan sliepen ze weer door. Ideaal! daar moesten we dan altijd weer aan wennen met fv na 8 maanden, dat je dan niet snachts bij kon gaan geven.:D

9. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Dag allemaal, hopelijk allemaal een fijn weekend achter de rug.

Hier weer begonnen met werken, had lekker 2weken vrij i.v.m de schoolvakantie. Maar is ook wel weer fijn om weer te beginnen. Wat doen jullie in het dagelijks leven? :)

Over borstvoeding gesproken, heb zelf precies 1jr borstvoeding gegeven daarna vond ik het ook mooi geweest. Wil het met een toekomstige kindje ook zo doen.

@lies1988 heb je al een ontrekkingsbloeding gehad? Toen ik stopte met de pil kreeg ik ook al snel een menstruatie, dus hier was ook geen sprake van ontpillen, hopelijk ook bij jou!

Oh lekker, ben dol op broodjes hihi. Zit nu toevallig aan een kopje koffie met een croissant :p

Meid vervelend van je voet, sterkte ermee!

10. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    eet smakelijk Brus!;) knap dat je een jaar bv hebt gegeven!!:)

ik ben een thuisblijfmama.:) in de toekomst wil ik weer een HBO opleiding gaan doen. Maar voorlopig nog even niet.

11. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Nieuwe meiden welkom!!!!! :D

12. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    @ Lov23: Mijn 'bezwaren' komen voort uit pure onzekerheid haha. Ik ben totaal niet blij met mijn borsten (75D), dus best groot. Ik moet altijd heel veel moeite doen om goede BH's en bikini's te vinden en sporten enzo is ook best lastig. Daarbij komt dat ik sowieso nogal onzeker ben over mijn lichaam, altijd al gehad. Ik vind het ook niet fijn om daar aangeraakt te worden zeg maar. Het lijkt me voor mezelf best lastig om borstvoeding te geven, dan zal er toch zo'n kleine frummel aanhangen:p Sowieso moet ik me dan steeds afzonderen, wil niet dat iemand mij bv ziet geven (m.u.v. mijn vriend natuurlijk). Sommige vrouwen zijn daar gewoon een stuk makkelijker in. Nou ja, wie weet verandert het allemaal nog wel!

@ Brusje1: Ja mijn onttrekkingsbloeding heb ik gewoon gehad (28 december). Was ook al heel lang geleden, ik slikte de pil altijd continu door en was dus nooit ongesteld. Hopelijk heb ik net zoveel mazzel als jij daarmee:)

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oke lies:D snap je wel hoor....ik denk dat alle vrouwen je wel begrijpen. Het is ook gek:D maar het is een kwestie van wennen;)
    Bv geven doe je toch altijd wel lekker alleen hoor....ik deed nooit buitenshuis voeden alleen als het echt moest....
    Maar kijk gewoon wat je gevoel straks is;)

Meiden ik moet het even delen.....ik test regelmatig om te kijken of mijn hcg minder is geworden. En vandaag eindelijk een lichter testje!
    http://i.imgur.com/cg7jj.jpg het ziet erna uit dat mijn hcg dus minder is geworden en dat is supernieuws....
    Woensdag weet ik het pas echt zeker....maar het ziet er eindelijk eens goed uit. Mag ook wel na een maand .... Eerst mk.....toch weer niet....toch weer wel....stijgend hcg...bbz? Of toch niet.....pfffff nu kan ik het misschien een plekje gaan geven.

14. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hij is idd lichter, ik hoop het echt hoor!zou zo fijn zijn!!! en dan kun je gelijk wachten op een eisprong of komt er eerst een ongi aan?Ja het is dan nu pas echt 'voorbij'.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja zou echt fijn zijn. Geen idee hoe dan verder.....ik heb ovutesten thuis dus ...
    In principe moet je voordat je ongi kan worden eerst een ei hebben gehad...

16. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    @lies1988 ik ben op dezelfde dag gestopt met de pil en ook nog geen 'verschijnselen' alleen dat ik steeds bv. Tussen de middag geen trek heb en dan einde v.d middag/avond ontzettende honger, zelfs na het eten! Dat is de enige verandering die ik merk maar of het daarmee te maken heeft? Iemand anders van het forum die ook op dezelfde dag gestopt is had weer wel allemaal kwaaltjes. Iedereen reageert er dus anders op. Ik hoop niet dat wij langer moeten wachten omdat we nog niets merken..

Dan over de borstvoeding..
    Ik zou heel graag borstvoeding willen geven, zeker de eerste 5-6 maanden! Maar ik heb wel zoiets: als het voor mij of het kind niet prettig wordt of het lukt niet, dan leg ik me daarbij neer en ga ik over op flesvoeding. Ik wil wel dat ik me er prettig bij kan blijven voelen. Op mijn werk (kdv) heb ik wel de mogelijkheid om eventueel te kolven. Maar dat zal de toekomst uitwijzen hoe het zal gaan. Eerst maar eens zwanger worden..

Ik zit te wachten op de ovutesten die ik donderdagavond heb besteld.. Hoop wel dat ik ze morgen binnen krijg, zit al op dag 12! Ik had ze per overschrijving betaald ipv ideal dus zal wat langer duren..

Nieuwe meiden, welkom en veel succes!

17. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    heb de lijst maar weer aangepast want m'n ongi is eerder gekomen als verwacht..
    Ben zelfs bij de ha geweest vandaag want had zoveel pijn door m'n menstruatie kon me niet bewegen en zweten heel erg,misselijk en mn temp 35.8 heb dit 2maanden geleden ook gehad en na onderzoek loop ik bij de internist maar de ha zei vandaag dat de pijn echt van m'n baarmoeder komt en niks ergs was en gewoon menstruatiepijn is en krijg diclofinac maar ben er niet gerust op want voelde echt niet goed.. Nu lekker in bedje en vroeg slapen en toch voor de zekerheid gyn bellen truste meiden

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gek hoor...zeker even onderzoeken.l.

19. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    @knvs90 vervelend zeg, dat je zoveel pijn had! Sterkte, hoop dat je snel opknapt!
    Zou je mij misschien weer willen toevoegen aan het zwangerschapslijstje? Ik denk dat je een eerdere hebt gekopieerd waar ik nog niet bijstond..
    CupCake88 - 24 jaar - 1e kindje - gestart.. In afwachting
    (Ik kan dit zelf niet in kleur doen op de Ipad)

20. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    #220 knvs90, 7 jan 2013
    Laatst bewerkt: 7 jan 2013
    sorry zal het gelijk even doen

(zie dat het nie lukt via de telefoon dus doe het morgen even op de laptop x

Deel Deze Pagina