Zwanger worden in 2015!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lilly1989, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gebruik het tienvoudige van de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur ivm erfelijke aanleg voor syndroom van Arnold Chiari. Dat is een stoornis die aanverwant is aan spina bifida (open ruggetje). Verder gebruik ik pas extra vitamines als ik daadwerkelijk zwanger blijk te zijn.

2. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Ik neem ook alleen foliumzuur, rest komt idd wel als ik daadwerkelijk zwanger ben.

Ik vind het wel iets hebben juist dat alleen mijn vriend en ik er vanaf weten, leuk om samen zo'n bijzonder geheim te hebben voor de buitenwereld. Plus in mijn vriendinnengroep ben ik ook de eerste (zo ver ik weet dan haha) die hier mee bezig is, dus heb nog geen ervaringsdeskundigen waar ik tips aan kan vragen.

3. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Haha wij zijn ook de eerste in onze vrienden groep!
    Mijn zusje heeft al een kleine van 2 en is nu zwanger van de tweede ☺️. Maar wij houden het ook lekker bij ons zelf. Als het raak is krijgen onze ouders en zusje het wel te horen haha.

4. SunshineM

SunshineM Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Zo leuk dat we allemaal rond dezelfde periode gestopt zijn! Ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar sta er ook wel een beetje zo in als rosa.. Ik ga er toch niet vanuit dat ik zwanger ben dus ga vandaag sowieso nog niet testen.

Bij ons weet eigenlijk alleen 1 stel het dat we bezig zijn. Verder helemaal niemand omdat ik het veel leuker vind om het pas te vertellen als het zover is!! We zitten soms al te bedenken hoe we dat gaan vertellen. Ik loop nu een beetje vooruit, haha

Ik slikte eerst trouwens alleen foliumzuur. Nu van Davitamon mama fit met visolie. Zitten net wat meer vitamines in. Ik ben overigens vorige week met mijn man naar een verloskundige geweest voor het kinderwensspreekuur. Omdat het onze eerste is vonden wij het gewoon prettig om een aantal vragen te stellen over de zwangerschap en geboorte etc. Ik ben namelijk altijd al angstig geweest voor de bevalling maar ben nu aardig gerust gesteld. Ik moest toen ook bloed laten prikken om te kijken hoe het met mijn ijzer, b12 en folium gehalte zit. Krijg als het goed is vandaag de uitslag.

5. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je dat doet sunshine! En die bevalling komt echt wel goed hoor! Je oerkracht neemt het dan over!

6. Lilly1989

Die vitamines zijn idd goed!
    Ik had vanochtend trouwens toch buikpijn.. En echt van die menstruatie krampen leek het wel. Maar ik verwacht mijn NOD pas 9 feb dus zou veel te vroeg zijn. Marja je weet maar nooit zo na stoppen vam de pil. Hebben jullie hier ook last van of gehad?

7. SunshineM

Thanks lotsoflove! Ik heb nu in ieder geval wel alvast wat meer vertrouwen in de bevalling, haha. Die vriendin aan wie we het wel hebben vertelde gaf ook al aan dat dat wel goed gaat komen!

Hmm dat heb ik niet gehad Lilly, wel aan de zijkant van mijn buik zoals ik al zei maar menstruatiekramp niet echt. Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook nooit echt in mijn buik heb gevoeld.. Meer van onderen en in mijn rug. Ook geen pretje. Ik ben nu nog steeds aan het wachten of ik vandaag ongesteld ga worden maar volgens mij niet...

8. Lilly1989

Jaa het is meer allemaal onderin zeg maar haha.
    Maar spannend dat je nog niet ongesteld bent! Ga je nog een keer testen?

9. SunshineM

Ik heb net getest. Negatief... Had ik ook wel verwacht. Nu maar hopen dat m'n ongesteldheid snel doorzet zodat we t opnieuw kunnen gaan proberen!!

10. Lilly1989

Wie heeft er van jullie verstand van ovulatie testen? nu ik toch krampen krijg en ineens weer slijm en steken ben ik toch benieuwd of mijn ei nog moet komen ipv dat ik dacht dat ie al was geweest afgelopen zondag ( volgens de berekeningen, niet weten of mijn cyclus nog klopt ) de eerste test was van afgelopen zondag. ( toen dacht ik dat mijn ei die dag zou komen) en de tweede test is van vandaag. bij de tweede test lijkt het wel of het streepje iets duidelijker is, nog steeds wel wazig daar niet van.

ovulatie test 25-01 http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-PYUJQGPF.jpg

ovulatie test vandaag 27-01
    http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-K7HHVJOF.jpg

Sunshine ; Wat balen dat de test alweer negatief is:(
    Ik hoop ook voor je dat ie dan nu gaat doorzetten zodat je van het onzekere af bent. Of je cyclus is gewoon wat langer en je eis prong misschien toch later? Misschien kun je volgende week nog wel een tesje wagen als je NOD nog steeds wegblijft? Als ie dan alweer negatief is dan is je cyclus nog een beetje in de war denk ik?

11. SunshineM

Ik heb nog geen idee wat mijn cyclus is dus moet gewoon even afwachten. Hopelijk snel ongie zodat ik weet met hoeveel dagen ik rekening moet houden... Naja we zullen zien. Ik heb geen ervaring met ovulatietesten.. Maar dat slijm heb ik wel gehad, ga er nu gwn vanuit dat dat bij het ontpillen hoort.

12. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Jammer dat je test toch negatief is! Je verwacht toch niks, maar toch wel balen!
    Ik verwacht van 't weekend ook niks! Weet niet eens of ik m'n ei heb gehad, misschien heb ik hem nou wel! Heb wel wat last van steekjes momenteel in m'n onderbuik en heb heel de dag weer hoofdpijn. Ook licht roze slijm.
    Lastig als je totaal geen ervaring hebt!

13. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Beide testen lijken licht maar ik heb er dus ook 0 verstand van. Maar er is wel een streepje te zien...

Ik had vandaag iets helder rood bloedverlies. Dus waarschijnlijk zet mijn menstruatie nu echt door....

14. 87Meisje

Idd jammer dat je test negatief was!

Erg lastig dat we idd nog niet echt een beeld hebben van onze cyclus, heb zelf nog nergens last van gehad, dus ook geen idee of ik al een eisprong heb gehad, we wachten het maar af. Ik heb eerlijk gezegd ook nog geen verstand van ovulatietesten...

15. SunshineM

Balen lotsoflove dat je menstruatie doorzet!! :( maaar de testen zijn dus wel licht?? Heb ook gelezen dat een beetje bloedverlies niet erg is dn dat juist kan beteken dat je zwanger bent. Ik hoop het zo voor je!!! Misschien als het toch niet doorzet van de week nog even testen???

De andere meiden, ben bang dat we gewoon geduld moeten hebben totdat ons lichaam zijn eigen cyclus weer heeft opgepakt.. Maar dat is moeilijk want als je ergens voor gaat dan wil je ook gewoon dat het gebeurt! Hahah

ik heb echt nog geen enkele teken dat ik ongie ga worden, straks duurt het nog een maand. Ik lees bij sommige mensen op t forum dat ze pas na 100 dagen voor het eerst ongesteld worden!!! Ik hoop dat t bij ons allemaal toch wat sneller gaat!! Ik heb wel al minder last van m'n zij. Ik dacht dus dat dat mijn eisprong was. Of we hebben verkeerd geklust of dat was gewoon heel iets anders.. Lastig dit!!

16. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Sunshine temp jij? Misschien kan je net als Lilly een ovulatietest doen om te kijken of je toch rond je ei zit?

Ben ook al een aantal dagen aan het tempen, alleen heb ik geen idee wat ik daar aan moet zien?

19: 36.6
    20: 36.4
    21: 36.5
    22: 36.3
    23: 36.5
    25: 36.7
    26: 36.1

17. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Die opmerking over die testen sloeg op Lily ' s bericht hoor! Ik heb pas 1 test gedaan zaterdag en die was negatief. Klopt wel dat iets bloedverlies ook wel een zwangerschap kan betekenen. Dat gaf ik bij mijn eerste ook 10wk lang. Maar dat maakt het ook allemaal zo onzeker. Als het nou echt helemaal door zou zetten, wist ik tenminste waar ik aan toe was. Morgenochtend test ik nog een keer. Als die negatief is dan zal ik echt niet zwanger zijn...

18. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hij was negatief. Dus ik moet gewoon wachten tot ik ongi word. Ben er nu wel zeker van... volgende ronde nieuwe kansen

19. 87Meisje

Oh balen lotsoflove! Hopelijk word je snel ongi, kan je snel verder met je nieuwe ronde!

Goed dat je je temp al aan het bijhouden bent, Rosa. ik weet eerlijk gezegd niet waar je op moet letten, dacht lagere temp vlak voor je eisprong?

20. Lilly1989

Lotsoflove; aah wat balen zeg!! Hoeveel dagen ben je nu over tijd? Zou je over een paar dagen niet nog een test kunnen doen aks het als nog niet doorzet?

Rosa; dit had ik in een andere topic neergezet over mijzelf

Hieronder de foto's

Deze foto is van afgelopen zondag 25-01, hier zou volgens de berekeningen mij ei zijn maar volgens de test niet.
    http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-PYUJQGPF.jpg

Deze foto is van vandaag 27-01
    http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-K7HHVJOF.jpg

Ik heb niet tijdens mijn hele cyclus gemeten en de ovulatie testen gebruikt. ( wat ik vanaf de volgende ronde wel ga doen! temperatuur meten sowieso!)

21-01-: 35.2 c
    22-01: 36c
    23-01: 35,8c
    24-01: 36,1 c
    25-01"36,1
    26-01:35,5c
    27-01:35,2c

De reacties die ik erop kreeg waren dat ze aan mijn temperatuur nog geen ei sprong konden zien. De ovulatie testen zijn alle 3 negatief. Ze dachten dat mijn ei nog moet komen ondat ik zondag klodder doorzichtig rekbaar slijm had en gister ook veel wit slijm. Daarbij had ik gister veel krampen zoals bij een menstruatie en steken in mijn onderbuik. ze wezen me in dat forum erop dat het kan wijzen op een groeiende fokkil. Als dat zo is, dan duurt mijn cyclus waarschijnlijk langer en mijn ei ook. Kan ook nog zijn dat mijn ei al is geweest want dat ie dan vroeg was want ben pas op CD9 begonnen met temperaturen en op afgelopen zondag, gister en vandaag ovulustie testen gedaan en alle 3 negatief. ( vabdaag was ook maar wazig streepje) ik heb ook nog maar weinig ervaring met temperaturen maar over mijn temperatuur kaartje konden ze geen ei sprong in zien. Ze zeggen wel dar je temperatuur stijft met 0,2 bij een ei sprong maar
    Die stijging zie je pas als je de ei sprong al het gehad. Hier staat het op deze site
    Ovulatie: de temperatuurmethode | Mama en Zo

Bij mij is het erg wisselend.. Gister was het nog 35,2 en vanaaf 36. Maar zo wisselt het bij mij steeds zoals je bij mij ziet haha.

Deel Deze Pagina