Zwanger worden in 2015!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lilly1989, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisa86

Elisa86 Actief lid

26 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk al die echo's in het vooruitzicht! Ben heel benieuwd of jullie een beetje goed zitten met uitgerekende datum ;) En natuurlijk hoe het zoiezo zal zijn! Hopelijk gaan we het allemaal snel zelf meemaken

Rosa887, 26 jaar, jan 2015 pilstop, 21 feb NOD, ronde 1, 1e kindje
    SunshineM, 20 jaar, dec 2014 pilstop, 1 maart NOD, ronde 2, 1e kindje
    Kola, 32 jaar, jan mirena verwijderd, 5(?) maart NOD! 1e ronde , 3e kindje
    Gusto, 29 jaar, 13 maart NOD, 1e ronde, 3e kindje
    Fleurtjeeee28 , 23 jaar, feb 2015 mirena verwijderd, 3 maart NOD, Ronde 1, 1e kindje
    Milou89, 25 jaar, jan 2015 pilstop, ? NOD, ronde 2, 1e kindje
    Elisa86, 28 jaar, jan 2015 pilstop, 18 (?) mrt NOD , ronde 3, 1e kindje

Zwanger:
    Lilly1989, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: 22-10-15
    EenAndereNaam (Hanneke), 1e kindje, 31 jaar, uitgerekend: 23-10-15
    87meisje, 1e kindje, 27 jaar, uitgerekend: 24-10-15

Twirler, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: 28-10-15

2. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Jaa dam zou jouw vermoedelijke conceptie ook rond 29/30 jan zijn als je cyclus 35 zou zijn. Maar kan ook allemaal eerder of later zijn. De een zegt dat je 5 dagen voor je ei ook al vruchtbaar bent. Wie weet is het toen gebeurd 😜. Moest op 12 feb mijn NOD krijgen maar had 9 feb al een licht streepje. Dus kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit hoor! Laat het wel aan de verloskundige over hoever ik ben haha.

Nou mijn verloskundige doet vanaf 7 weken de eerste echo, je kunt vanaf 6,5 week het hartje horen kloppen. De een is Miss vroeger dan ze denken en dan zie je niet altijd iets. En de ander is later dan ze denken en dan zie je al heel duidelijk iets. Maar in principe moeten ze al iets kunnen zien bij de echo van twirler!

3. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja het is vroeg hoor!! Maar ik belde en toen zei ik dat ik in de 5e week zat. Dus tussen 4 en 5 weken... Mijn laatste menstruatie begon op 19 januari. En toen kwam ze zelf met 9 maart, dus het zal wel goed zijn ;) inwendig zien ze sneller iets. Ben benieuwd hoever ik daadwerkelijk ben. Ze rekenen allemaal net iets anders heb ik het idee!

4. Lilly1989

Zei jij zelf 5 weken twirler ? Want hoe reken jij dan? Want mijn laatste menstruatie begon op 12 jan een week voor jou en toen ik belde zeiden ze dat ik dan in mijn 4e week zat en als ik via z'n site bereken nu uitgaande van mijn laatste menstruatie dan zit ik nu in week 6.

Snap er niks van denk ik dan hahah

5. Elisa86

Elisa86 Actief lid

26 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zit het m erin dat je of rekent vanaf de eerste dag van de menstruatie of vanaf de dag van bevruchting/eisprong. Volgens mij rekenen ze vanaf eerste dag van de menstruatie omdat je dat zeker weet, de rest niet :) maar is ook maar mijn idee na googelen :p

6. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja mijn huisarts kwam met die 5 weken!! hahaha.
    Ze berekenen het aan de hand van de eerste dag van je laatste menstruatie en je gemiddelde cycluslengte. Die bij mij ongeveer 30 dagen was. Jij had geen cyclus idee natuurlijk Lilly! haha.
    En dan ben je bijvoorbeeld 4 weken en 2 dagen, maar zeggen ze 5e week. De dagen 0 tot 7 zijn natuurlijk de eerste week. Snap je?
    Ik ook niet! hahahaha

7. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Haha lekker verwarrend allemaal:D we zien het wel bij de eerste echo hihi

8. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hahaha ja precies 87Meisje! De ene site zegt 4 weken en zoveel dagen, de ander 4 weken en weer meer dagen.. Als ik precies reken vanaf die 19 januari ben ik nu precies 5 weken.
    En inderdaad wat Lilly zegt... Mijn eisprong was 5 februari maar misschien ben je al op 3 februari bevrucht. Dat zou leuk zijn op mijn verjaardag! ;)
    Ik zie het wel die 9 maart. Hoop ik...

9. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Ik dacht de hele tijd dat ik op 5 dpo zat vandaag maar het is maandag hahaha dus zit op 6 dpo. Pff krijg je van die vermoeidheid en als je het weekend werkt haha

10. Fleurtjeee28

Misschien hele stomme vraag maar kan je bevrucht zijn voor je eisprong? Dacht dat vanaf dat moment pas kon..

11. Lilly1989

Fleurtje ;
    Ik merk een beetje dat je er onbewust toch echt veel mee bezig bent. De symptomen die je beschrijft, je geeft er eigenlijk zelf al antwoord op doordat je echt denkt dat je gewoon zwanger bent en dat ieder lichaam anders is, dat klopt ook!

Ik hoop ook echt dat je deze ronde een positieve test in handen hebt! Het kan de eerste ronde ! Maar het kan ook langer duren. En ik wil je behoeden voor een grote teleurstelling omdat ik het idee heb dat je er te veel op hoopt. Hoop is ook goed! Masr je moet je ook kunnen indenken dat het ook net zo niet raak is nu.

En tuurlijk gun ik het je zo en ik duim met je mee! En ik snap je heel goed want ik was er onbewust ook veel mee bezig hoor! Tip ; schrijf elke dag je klachten op. Wacht verder gewoon je NOD af of test 2 dagen van te voren. En mocht je toch menstrueren dan kun je in de volgende ronde weer bijhouden wanneer je klachten beginnen en kun je zien of dit weer het geval is. Zo kun je je eigen lichaam ook leren kennen. Want echt.. Onze lichamen kunnen je zo voor de gek houden zonder die hormonen! Normaal let je niet op bij een bepaalde klacht of symptoom. Maar nu je ervoor gaat, ga je erop letten en googlen en zoeken wat het kan zijn etc.

Ik ga duimen voor je hoor dat je klachten ontstaan omdat je zwanger bent !😘

12. Lilly1989

Ze zeggen dat je voor je ei sprong ook al vruchtbare dagen kunt hebben!

13. Fleurtjeee28

Erg lief van je Lilly.
    Natuurlijk ben ik er mee bezig. Logies toch?
    Ik hou me symptonen bij in me app zodat ik precies weet hoe en wat en verder klets ik hier een beetje mee. Soms zoek ik wat op ja. Maar dat valt best mee. Ik ben me er zeker van bewust dat het allemaal niets is en me lichaam me gewoon voor de gek houd. Tja jammer dan en door naar de volgende ronde.
    Ik heb de periode dat ik er obsessief mee bezig was echt naast me gelegd.
    Als ik straks toch ongesteld wordt of me testen echt negatief zijn en blijven dan ben ik natuurlijk teleurgesteld zou raar zijn als dat niet zo zijn.

Waarom ik elke keer zeg dat elk lichaam anders is omdat als ik zeg dat ik op 2-3 dpo krampen had bijna iedereen mij verteld dat het niet kan.. Daar wordt ik gewoon echt gek van, als ik dingen voel dan voel ik die toch? Is niet naar jou bedoeld hoor want zijn zoveel mensen die het zeggen..
    Zijn die krampen niets dan blijkt dat straks wel. Maar ik heb ze toch gevoeld.. En ik voel de klachten die ik nu allemaal heb bestaan ook echt. Of mensen nou denken dat het niet kan of wel kan, ik voel ze..
    Snap je wat ik bedoel.

Maar we zitten hier op het forum om onze ervaringen te delen toch? Dus dan is het toch goed als ik vertel wat ik voel..?

Lief dat je mee duimt! :) ik hoop het ook.
    We zullen het zien! Goede en gezonde hoop hebben we in ieder geval!

14. Lilly1989

Fleurtje ; tuurlijk kan je hier vertellen wat je wilt!! Daar is het forum ook voor! Maar ik wil je alleen voorkomen dat je er echt vanuit gaat dat het zo is, en dat het daarna niet zo blijkt.

Ik snap ook heel goed wat je bedoeld met dat er dan tegen je gezefd wordt dat het zo vroeg niet kan bla bla maar het is ook idd jouw lichaam en jij voelt het zo!

Je kan hier alles zeggen wat je wil he! Maar ik wilde je alleen ff meegeven hoe ik het zag. Maar ik kan te natuurlijk ook naast zitten ;).
    En zoals je zegt dAt je er al niet vanuit gaat dat het wel zo is, dan kan het alleen maar meevallen!
    Maar ik kan mezelf gewoon heel erg in jou vinden! Ik deed precies het zelfde hoor! Had ook veel dezelfde kwaaltjes. Ik had dan het geluk dat het echt zo was. Maar als het niey zo was, dan was ik denk best wel teleurgesteld. Vandaar dat ik het even wilde zeggen tegen je haha!

15. Elisa86

Elisa86 Actief lid

26 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fleurtje ik denk dat mensen je alleen willen behoeden voor een teleurstelling. Tuurlijk voel je van alles maar wil niet altijd zeggen dat het iets met zwangerschap te maken heeft. Iedereen heeft wel eens kramp. En dat maakt het ook zo lastig en dat weten we allemaal :)
    Ik heb het gevoel dat ik deze ronde pas echt kan starten, ook al was mijn eisprong bij mijn eerste ronde precies op tijd en in mijn tweede ronde stuk later (ondanks korte cyclus). Vind het ook wel een voordeel dat ik nu echt wat beter weet hoe en wat, ook al kan dat komende maanden (hoop ik niet) weer anders zijn! Gelijk de 1e ronde zwanger zijn is echt uniek, ook al lijkt dat in dit forum niet zo haha. We duimen met zn alle voor elkaar!
    Is een banner niks voor je? Onderaan je berichtje, kun je altijd ff spieken hoever je bent ;)

16. Fleurtjeee28

Snap hoe jullie het bedoelen en vind het erg lief dat jullie zo meeleven! :)
    Tja een teleurstelling zal het hoe dan ook wel worden als het niet zo is.. Maar dan kan ik me geklaag hier kwijt haha :)

Dat het de eerste rond raak zal zijn komt niet vaak voor dus ik ga er ook niet van uit.
    Ik vind super lief en fijn dat jullie er zijn!

Een banner heb ik gehad maar weg gehaald omdat ik toen me cyclus niet wist.
    Maar ik weet nu precies dat ik dinsdag me NOD heb.. als ik elke keer als ik het forum kom eraan herinderd wordt dat ik nog niet kan testen wordt ik er alleen maar gek van hahaha

17. 87Meisje

We duimen zeker met zijn allen voor elkaar!! Fijn dat je je lichaam/cyclus wat beter leert kennen Elisa, elk nadeel heeft dan toch weer een voordeel..

Ik ben zojuist gebeld door MvM, ze komt woensdagavond langs voor kennismaking, vind best spannend haha. Jij moest toch ook weer testen Lilly? Ben bang dat ik dan opeens geen positieve test meer heb haha:$

Ik begin morgen trouwens met mijn nieuwe baan, erg spannend! Is weer even iets heel anders dan ik tot nu toe heb gedaan (kom uit de jeugdzorg/gehandicaptenzorg en ga nu in de studiecoaching/begeleiding werken). Heb er iig heel veel zin in!

18. noelle84

noelle84 Actief lid

20 feb 2015
    137
    6
    18
    Hoi meiden..

Ik lees al een tijdje mee en toch maar besloten mijn verhaal met dit "geluksclubje" te delen.

September 2014 gestopt met de pil en vanaf januari het voor het "echie" te gaan. Heb een cyclus van 25 dagen en de 12e mijn ei gehad. Nu al sinds zaterdag menstruatie achtige krampen.. zondag negatief getest, terwijl mijn NOD woensdag pas is, maar kon niet wachten Haha. Sturen jullie wat vruchtbaar geluk mijn kant op? En voor de zwangere: geweldig nieuws!

19. 87Meisje

Rosa887, 26 jaar, jan 2015 pilstop, 21 feb NOD, ronde 1, 1e kindje
    SunshineM, 20 jaar, dec 2014 pilstop, 1 maart NOD, ronde 2, 1e kindje
    Kola, 32 jaar, jan mirena verwijderd, 5(?) maart NOD! 1e ronde , 3e kindje
    Gusto, 29 jaar, 13 maart NOD, 1e ronde, 3e kindje
    Fleurtjeeee28 , 23 jaar, feb 2015 mirena verwijderd, 3 maart NOD, Ronde 1, 1e kindje
    Milou89, 25 jaar, jan 2015 pilstop, ? NOD, ronde 2, 1e kindje
    Elisa86, 28 jaar, jan 2015 pilstop, 18 (?) mrt NOD , ronde 3, 1e kindje

Zwanger:
    Lilly1989, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: 22-10-15
    EenAndereNaam (Hanneke), 1e kindje, 31 jaar, uitgerekend: 23-10-15
    87meisje, 1e kindje, 27 jaar, uitgerekend: 24-10-15

Twirler, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: 28-10-15

Welkom Noelle84! Haha ja denk dat iedereen wel bij ons geluksclubje wil:D Jammer dat je negatief hebt getest, maar denk dat je toch net wat te vroeg bent, hoop dat je morgen/woensdag wel een mooie positieve test in handen krijgt!;) Vul je je naam op het lijstje erbij?

20. noelle84

noelle84 Actief lid

20 feb 2015
    137
    6
    18
    Bedankt voor je verwelkoming :) Heb geprobeerd mijn naam erbij te zetten, maar krijg foutmelding..

Vind het echt spannend allemaal en wordt wel beetje gek van alles wat ik voel hoor.. is het nou menstruatie of toch wat anders Haha.. iedereen heeft ook andere symptomen, dus vergelijken is bijna onmogelijk. Ik probeer iig nu Tot woensdag geduld te hebben..

Deel Deze Pagina