Zwanger worden in 2015!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lilly1989, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Welkom Elisa! Geduld hebben is idd zeer lastig haha en hoe meer je gaat mee lezen/leven met iedereen hier, hoe meer je aangestoken wordt om ook met testen aan de slag te gaan haha, dus weet waar je aan begint;)

@Rosa887, haha heb mij nog steeds kunnen inhouden, maar misschien vanmiddag toch maar eens langs de winkel hihi. Nog suggesties waar het goedkoper/beter is? Ik verwacht eventueel mijn NOD volgende week vrijdag, maar is ook wel prettig om te weten als ik er volledig naast zit :D

2. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

87meisje je kunt de ovu testen bestellen via zwangerenkids.nl en dan die dipsticks, daar heb je er 12 voor nog geen 10 euro. Ze zeggen dat die goed werken en zijn niet duur!
    Zelf heb ik ze gehaald bij de kruidvat eigenmerk. Ze werken ook goed!
    Dan heb je er 7 in een doos voor 13 euro ongeveer. Ze zeggen dat die van sensitest ook goed zijn! Sensitest.nl en dan heb je er ook 12 voor 10 euro.

3. SunshineM

SunshineM Niet meer actief

Welkom Elisa! Leuk dat je mee gaat schrijven.

Ik ben vanochtend ongesteld geworden. Ben er eigenlijk wel blij mee omdat ik nu weet dat mijn lichaam zijn cyclus heeft opgepakt en die best netjes is!!! Als je sommige verhalen hoort kon het wel maanden duren, bij mij 31 dagen. Heb nu ook echt het gevoel dat we nu echt ronde 1 ingaan. Hoop dat het snel raak is!

En wauw! Lilly! Succes meid!!

Rosa, hopelijk heb je op het juiste moment geklust. Maar kan niet missen volgens mij!

4. Lilly1989

Sunshine ; fijn dat je dan nu ongesteld bent geworden en je cyclus niet zo heel lang is! Las idd dat sommige op het forum wel 100 dagen hebben moeten wachten. Je lichaam pakt het dan toch wel snel op!

Ga je deze ronde beginnen met ovu testen of nog niet?
    Jaa leuk he van die ovu test! Mijn cyclus zou dan ongeveer 32/33 dagen zijn omdat de ei sprong 2 weken voor menstruatie is. Dus ben benieuwd of ik wel of niet ongesteld ga worden;)

5. Lilly1989

Vanochtend trouwens opnieuw de ovu test gedaan, hij was alweer heel stuk lichter. Dus gister is echt mijn piek geweest zeg maar.

6. 87Meisje

Zojuist ook ovu testen besteld:D en direct ook zwangerschapstesten, heb ik die ook maar alvast in huis hihi

7. SunshineM

Ik weet het nog niet zeker of ik gelijk ovulatie testen ga gebruiken. We hadden ons eigenlijk voorgenomen om het eerst gewoon te proberen. Maar jullie steken mij wel aan hoor... De ovulatietesten liggen in ieder geval wel in huis dus wie weet!

Om mijn eisprong te berekenen is mijn cyclus toch 31 dagen? Vanaf het begin van mijn vorige menstruatie tot het begin van deze menstruatie?

8. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Welkom Elisa!!

@87Meisje ik heb de ovu's van Sensitest. Prima testen, super handig i n gebruik en snelle verzending. Wat ik ook fijn vind is dat ze discreet verpakt zijn, dus mocht het bij de buren bezorgd worden zien ze niet wat het is. Ik wil niet dat iedereen weet dat we 'bezig' zijn. Dan gaan ze alleen maar steeds vragen en en en? ;)

@SunshineM 31 dagen is echt super netjes! Fijn!!! Nu zou het zomaar kunnen dat de volgende iets langer duurt hoor. Ik begon met 28 en daarna 35. Maar je weet in ieder geval zeker dat je geen maanden hoeft te wachten. Dat lijkt me zo moeilijk!

@Lilly89 fijn dat je je ei zo goed hebt kunnen vinden!! Laten we hopen dat het raak is!! Maar meis... Verheug je niet teveel hoor. Dat deed ik ook vanaf maand 1. En het valt dan steeds zoooo tegen. Hou mezelf nu steeds maar voor: maar 1 van de 10 bevruchte eitjes nestelt zich daadwerkelijk in. Dus het kan best nog ff duren. Maarrrrr natuurlijk hoop ik dat het meteen raak is voor je! Want het kan! We gaan ervoor!

9. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    En SunshineM dat klopt! De eerste dag van je menstruatie is dag 1 :)

10. 87Meisje

Ik heb ze ook via sensitest besteld, idd wel prettig dat niet iedereen ziet waar je mee bezig bent haha

11. SunshineM

Ik heb mijn zwangerschapstesten gekocht bij 123thuistesten. Ze verkopen ook ovulatietesten en inderdaad wordt het ook verpakt in een doosje zonder afzender erop. Dus niemand ziet wat het is. Vond ik ook erg fijn!

12. Lilly1989

Twirler: haha nee klopt, ik ga me er niet te veel op verheugen want dan valt het idd alleen maar meer tegen. Maar blijft moeilijk want stiekem doe je het toch haha. Marja ik kom net kijken en veel zijn al wel heel wat rondes verder dus ik moet niet zo mauwen aks het straks niet is. Alleen bij mijn moedet was het meteen 3 keer raak bij haar kinderen. Mijn zusje is door de pil zwanger geraakt en is nu ook in een keer raak en zwanger vsn de 2e. Mijn oma heeft 6 kinderen gegad en meteen raak. Eentje is zelfs door de spiraal heen gekomen haha. Dus hoop een beetje dat ik wat van hun heb mee gekregen als het gaat om zwangerschappen haha.

Weet iemand trouwens hoe het zit met Tweelingen?? Mijn opa is namelijk een tweeling. Zijn kinderen zijn geen tweeling en zijn klein kinderen ook niet. Maar die zelfde kant heeft mijn oma een zusje dat tweeling is geweest.

13. 87Meisje

Zoo kan mij goed voorstellen dat je dan ook grote verwachtingen hebt van de 1e ronde Lilly! Wat een vruchtbare familie heb jij;) Ik heb je vraag even opgezocht:

Vooral het krijgen van een twee-eiige tweeling kan familiaal bepaald zijn, wel langs de kant van de moeder. Als een vrouw het kenmerk draagt, heeft zij bij iedere zwangerschap een kans op tien om te bevallen van een twee-eiige tweeling. Een vader kan wel het gen aan zijn kinderen overdragen, maar niet zelf tot uitdrukking brengen. De grootste kans om als vrouw een twee-eiige tweeling te krijgen is als je een moeder, zus of tante (langs moeders of vaders kant) hebt met twee-eiige tweelingen.

Zijn het je opa en oma van je moeders kant?

14. Lilly1989

Hahaha Jaa vruchtbaar zijn ze. Zul je zien dat het bij mij niey zo snel zal lukken. We zien het wel!;)

87meisje dankje voor de info! Had het er gister toevallig met een vriendin over( niet dat ze weet dat we bezig zijn) en toen moest ik wel ff denken hoe dat zit. Jaa het is aan de kant van mijn moeders kant. Mijn opa is zelf een tweeling en mijn oma had zusjes die een tweeling zijn. Maar het skaat toch een generatie over? Dan hadden wij zelf toch een tweeling kunnen zijn? Maar onze kinderen toch niet? Bij mijn zusje is het niet gebeurd en bij mijn nicht ook niet.

15. 87Meisje

Mmm ja dat weet ik niet precies, denk wel dat je verhoogde kans hebt om een tweeling te krijgen.

16. Elisa86

Elisa86 Actief lid

26 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook geen idee hoe het zit met tweelingen, weet dat je er meer kans op hebt als het in de familie zit. Bij mij en mijn man zitten er geen tweelingen in de familie.
    Ben inderdaad snel ongesteld geworden, was voor mij ook wel een 'opluchting' net als bij jou SunshineM. Dan weet je in ieder geval iets! Niet dat het iets zegt, deze maand kan het weer anders zijn...
    Als ik weer uitga van een cyclus van 25 dagen zou mn ovulatie rond 3 februari zijn en mijn NOD 17 februari. Maar ik heb nu ook ovulatietesten in huis :) dus ik ga volgende week maar even testen. Maar heb het gevoel dat mijn cyclus deze keer wel wat langer kan duren.
    Hebben jullie eigenlijk last gehad van symptomen rond de ovulatie?

17. SunshineM

Ik had enorm veel last van m'n zij. Nu weet ik dus 99% zeker dat dat mijn ovulatie was. Verder merkte ik niks.

Meestal als je eerste echte ongesteld is doorgebroken dan blijft de volgende cyclus wel in de buurt zitten dacht ik? Naja we zien t wel! Net zoals Lilly zegt, we komen net kijken. Sommige zijn al zo lang bezig.

Lilly wat fijn dat je familie altijd zo snel zwanger raakte. Ik hoop het voor jou ook zo!!! Tweelingen kunnen alleen via de moeder komen en volgens mij slaat t idd een generatie over. Maar hoe t daarna gaat durf ik niet te zeggen!

18. Lilly1989

Elisa86; gister was mijn ovulatie test positief en vandaag negatief. Gister nergens last van gehad. Vandaag had ik een halve dag weer veel steken in mijn onderbuik en krampen. Dit had ik van de week ook maar nu erger. En als ik ren lijkt het dat mijn baarmoeder echt zeer doet of gevoelig. Z'n drukkend en krampent gevoel. Dus denk dat ie dan vandaag gesprongen is ofzo? Ik had gister en paar dagen ervoor ook heel veel slijm. Vandaag lijkt het wel ineens kurkdroog! Zal wel bij de ovulatie of ontpillen horen.

Ik weet niet of je cyclus de volgende ronde het zelfde is. Is voor mij ook allemaal nieuw haha. Maar als je lichaam het nu a zo snel heeft geregeld zelf, dan zal de volgende keer ook niet zo lang duren denk ik?

Sunshine; haha Jaa maar die zullen wel geluk hebben gehad denk ik. Ieder lichaam is toch anders dus ik ga er maar niet vanuit 😉

19. Elisa86

Elisa86 Actief lid

26 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow wat fijn Lilly, positieve ovulatietest. Nu wachten of het is gelukt, spannend!
    En we zullen wel zien of het de volgende x even snel gaat, laten we elkaar maar op de hoogte houden :) (ook al is het bij iedereen anders...) Ik hou in ieder geval symptomen enzo bij in een app (womanLog), doen jullie dat ook? Vind het wel prettig om iig te zien wanneer je ovulatie vermoedelijk is en wanneer je NOD is. En je kan makkelijk terug kijken hoe het vorige maand was.
    Zijn er hier mensen al met temperaturen bezig? Heb er wel het een en ander over gelezen, maar lijkt me toch onhandig omdat je pas iets weet NA je ovulatie.

20. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

lilly echt fijn dat je je ei heb gevonden! Ga je vanavond dan ook nog klussen? Of hoeft dat niet meer?

Dank dat ik ze straks ook bij 123thuistesten ga bestellen. Hoelang duurt het voordat je ze binnen hebt?

Vanmorgen nog een ovulatie test gedaan en die leek hetzelfde als gisteren maar als ik goed keek was ie ietsjes donkerder. Moeilijk te zien was het wel haha. Zal hem straks hier inzetten!

Deel Deze Pagina