Mezelf er even bij gezet Loessje1987, 28 jaar, november 2014 pilstop, 22 maart NOD, ronde 4, 1e kindje Fleurtjeeee28 , 23 jaar, feb 2015 mirena verwijderd, 3 maart NOD, Ronde 1, 1e kindje Gusto, 29 jaar, 13 maart NOD, 1e ronde, 3e kindje Elisa86, 28 jaar, jan 2015 pilstop, 18 mrt NOD , ronde 3, 1e kindje Milou89, 25 jaar, jan 2015 pilstop, 19 maart NOD, ronde 2, 1e kindje Noelle84, 30 jaar, sept 2014 pilstop, ? NOD, ronde 3, 1e kindje Rosa887, 26 jaar, jan 2015 pilstop, ? NOD, ronde 2, 1e kindje Brigit, 38 jaar, 2008 pilstop, 24 maart NOD, ronde 2, 2e kindje Kola, 32 jaar, jan mirena verwijderd, 1 april NOD, ronde 2, 3e kindje SunshineM, 20 jaar, dec 2014 pilstop, 2 april NOD, ronde 3, 1e kindje Trompetje1984, 31 jaar, half dec 2014 pilstop,? NOD, ronde 3, 1e kindje Kingsdaughter, 22 jaar, 31 jan 15 pilstop, ? NOD, ronde 2, 1e kindje Zwanger: Lilly1989, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: 22-10-15 EenAndereNaam (Hanneke), 1e kindje, 31 jaar, uitgerekend: 23-10-15 87meisje, 1e kindje, 27 jaar, uitgerekend: 24-10-15 Twirler, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: 28-10-15
Twirler; oh wat fijn is ook al snel! Ik heb woensdag 18 maart een extra echo! Een vriendin van een vriendin van mij is in opleiding voor echoscopie en zocht nog iemand voor de echo! Dus was net gebeld of ik dat wilde doen. Is hier klein half uurtje vandaan en is bij een echoscopie bureau. Dus ik zei meteen ja! Hahah kan ik die kleine mooi weer zien!
Oh wat leuk zeg nu alle echo s eraan komen! Leuk om mee te genieten Gusto hoe is het bij jou? Zag dat jij bijna je NOD heb! Al een idee hoe het is? Hier niks spannends te vertellen... Nu op het wachtbankje voor ei..
Nou die vrouw van mvm die ik had gemaild heeft me gebeld hoor! Ze vond het allemaal erg vervelend en ze is lege kratten naar me huis komen brengen. Dat is toch wel fijn dat ze het zo heeft kunnen regelen. Mja ook voor hun want als ik geen lege kratten heb, hebben hun niets om medicijn te maken
Ik heb ook met mvm gebeld. Bij mij in de buurt is inderdaad ook zo'n depot waar je 24/7 bij terecht kunt. Dan kan ik mijn vriend ook gewoon in het weekend op pad sturen. Ik ga dus de laatste 6 weken alsnog meedoen. (Ik wil het na de volgende echo eerst aan m'n ouders vertellen).
Trouwens, Twirler, heeft jouw vk je ook info meegegeven over o.a. de combitest? Mag ik vragen of je die gaat doen? (Wij wel).
Nee nog niet. Die krijg ik over 2 weken mee. We kijken er wel naar, maar zijn er eigenlijk al over uit dat we het niet doen. We zouden het niet over ons hart kunnen verkrijgen..
Met de combinatietest wordt toch gekeken wat de kans is op bijvoorbeeld down syndroom? Dat weet je dan nog niet zeker toch?
Klopt, het geeft een kans aan. Bij een verhoogde kans (>1:200) kun je verder onderzoek doen (de nipt test). Bij mijn vriend komt downsyndroom in de familie voor, dus wij willen het weten... Ze kijken dan ook meteen naar andere chromosomenafwijkingen (van ernstigere ziektes). Die kans is natuurlijk altijd klein en ik denk dat ik er meer van kan genieten na die geruststelling. Na de nipt test heb je wel genoeg zekerheid namelijk. Vroeg me gewoon af of meer van jullie hier het gaan doen.
Even kort berichtje via mobiel. Loessje1987 welkom, leuk dat je jezelf al hebt toegevoegd aan het lijstje Wat een gedoe met MvM zeg! Hopelijk is het niet overal en altijd zo moeilijk. Misschien dat het per regio/plaats ook verschillend geregeld is? Het ophalen depot enzo? Hier alles rustig op het wachtbankje. Eigenlijk geen klachten, alleen wat rommelende darmen en moe. Maar rommelde darmen heb ik weleens vaker en moe ben ik al sinds jan omdat ik meer ben gaan werken. Eigenlijk net iets teveel werken maar t is maar tijdelijk. Extra geld is niet verkeerd als er hopelijk straks een kleintje komt!
Ik denk dat het heel persoonlijk is... Ik weet van mezelf: ik ben een piekeraar! Voel me nu ook nog steeds niet lekker over die 1,5 tot 1 week verschil. Ik haal pas adem als over 2 weken de echo uitwijst dat het idd 2 weken is gegroeid en alles klopt. Wanneer ik een test zou laten doen zou ik alsnog piekeren over de waarschijnlijk hele kleine kans die eruit komt... Bij ons zit niets in de families en we zijn jong. Mochten we een kindje krijgen met het downsyndroom zouden we het vol liefde opvoeden. Weet ik dat al van tevoren ga ik daar toch nog weeeeeken over piekeren wat mijn zwangerschap en mijn gezondheid niet ten goede komt. Maar ik begrijp het ook als je het wel wilt weten! Het is dus heel persoonlijk. Maar ik maak pas echt de volledig definitieve keuze nadat we de info hebben gehad hoor. Eerst maar zien dat onze uk het goed doet.... Pffff. Stom he? Kan die week echt wel verklaren hoor. Maar toch zit het me niet lekker op de een of andere manier.
Hoi hoi Twirler, ik kan me voorstellen hoor dat het je enorm onzeker maakt! Ik hoop dat de 2 weken snel voor je voorbiij vliegen! Zodat je snel weer een echo heb! Combinatietest hebben wij ook nooiit laten doen. Er is dan ook verhoogd risico op mk... Eenanderenaam, wat als??? Zeg maar.. Wat als het idd een kindje met syndroom van down blijkt te zijn?? Lijkt mij enorm lastig als je dat nu al weet... Pfff ik hoor opeens allemaal mensen die zwanger zijn... Of het valt nu opeens op.. Of er zijn echt veel mensen zwanger.. Apart he... Is dat bij jullie ook opeens zo opmerkelijk? Hier over weekje denk ei.... Wacht wacht
Goedemorgen! Twirler: ik snap dat je daar onzeker over wordt! Zou ik ook hebben hoor! Je wilt gewoon weten of alles in orde is! Hoop ook dat die twee weken zo voorbij zijn voor je. Elisa: spannend! Hier ook opgezette buik en rommelende darmen. Nog wel heel licht bruin (slijm)verlies, maar alleen bij afvegen... Maak ik me wel druk om want vorige keer resulteerde bruinverlies bij mij in menstruatie. Hier zit ik nu 7dpo, veel te vroeg om te testen, maar aangezien mijn vorige luteale fase 11 dagen was dacht ik, waarom niet! (en die testen van Action zijn toch spot goedkoop.) Eerst dacht ik een klein streepje te zien. Maar daarna niet meer. En nu is het iedere keer verschillend als ik kijk.. haha... ik denk het niet!
Ik zie niks milou... Maar denk idd dat het echt nog te vroeg is.. Maar het is zo verleidelijk he met die goedkope testen ha ha
Stiekem hoop ik dat ze maandag bij de intake zegt: zullen we stiekem nog even kijken dan?? Hahaha. Maar dat zal wel niet. Maar als zij zegt Ohhh die week. Ja inderdaad als je ei pas toen was en je innesteling toen. Klopt hoor!! Dan voel ik me ook wel beter denk ik en moet ik die laatste week nog wel doorkomen Ben nu wel blij dat die echo en de intake niet gelijk konden en ik tussendoor nog mag. Misschien stelt het me gerust. Milou ik zie helaas ook niets, maar het is inderdaad nog heel erg vroeg! Kola in mijn omgeving zijn er ook veel zwanger hoor!!!
Zou je zorgen wel aangeven bij het intake gesprek Twirler! Wss kan ze je dan gelijk gerust stellen Milou zie ook niks op de test, is ook nog vroeg! Heb zelf de verleiding nog niet gehad maar heb ook geen testen in huis. Scheelt denk ik ook Hier ook veel mensen zwanger! Denk dat we er meer op letten maar dat het er ook meer zijn. De kinderen van de babyboomers zijn nu toch rond de 25-35 jaar (zoiets) dus die zullen dan ook zwanger willen worden.
Twirler: het is inderdaad persoonlijk en ik snap jouw redenatie helemaal! Bij mij werkt het alleen net even anders: door het niet-weten maak ik me meer zorgen dan het wel-weten en me erop voor kunnen bereiden, dus wij gaan het wel doen. De test is overigens niet alleen voor trisomie 21 (down), maar ook 18 en 13. Die laatste zijn ernstigere afwijkingen, waarbij baby's het maar tot vlak na de geboorte halen. Dat lijkt mij voor zowel ouders als de kleine veel pijnlijker en dan zou ik zeker vroegtijdig afbreken overwegen. Maar goed, daar gaan we inderdaad niet van uit natuurlijk! Geloof het of niet, ik ben eigenlijk een optimist! Kola, het is in elk geval NIET zo dat je met de combitest of de nipt een hogere kans hebt op een mk! Ze nemen namelijk alleen maar bloed bij jou af (en maken een extra echo). De testen die jij bedoelt zijn waarschijnlijk de vlokkentest en/of de vruchtwaterpunctie. Daarbij heb je een kleine kans op een mk en die zou ik ook niet zomaar doen. De combitest en de nipt zorgen er juist voor dat die andere twee niet (altijd) nodig zijn. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je je druk maakt om dat tijdverschil Twirler, maar bij mij zei de vk meteen dat dat kan omdat het iets later is ingenesteld (ze weten niet precies wanneer dit gebeurd en rekeken normaal volgens een gemiddelde). Ik was toen eigenlijk meteen gerustgesteld. Maar als ik jou was zou ik het de volgende keer zeker ook aangeven. Hopelijk maakt ze een extra echo! Nou, ik snotter nog steeds, maar ik begin me langzaam weer een beetje mens te voelen en de misselijkheid van de zwangerschap komt er weer voor in de plaats...
Die misselijkheid is ook heel naar EenAndereNaam!! Blegh... Had het vanochtend ook, maar toen ik gegeten had was het gelukkig over! Ja ik weet wel zeker dat mijn ei op dag 18 was en mijn innesteling pas 10 dpo... Dus daar zit dat verschil gewoon in, maar ben pas echt blij als zij dat maandag bevestigd. Haha. Stom he? Ik snap jouw redenatie voor de combitest volledig hoor! Wanneer heb je die dan trouwens? Ik heb vandaag lekker vrij!!! Zit nog heerlijk in mijn kloffie op de bank. Ga zo lekker het huishouden doen en een filmpje kijken denk ik. Echt fijn zo'n rustigere week! Komende weken helaas weer druk. Maar weet dus wel dat ik eraan kan wennen om minder te werken.
Wij moeten voor zover ik weet een trisomie test doen, wanneer het zover is dat we zwanger zijn. Dat heeft te maken met een afwijking aan de kant van de familie van mijn vriend. Zijn broer verwacht een kindje en zij hebben ook al die testen moeten doen. Van de ene kant lijkt het me fijn om te laten nakijken. Dan zijn we voorbereid op wat eventueel komen gaat. Mocht het niet levensvatbaar (trisomie 18) zijn, weten we dat op tijd en kunnen we daar een beslissing over maken, of dan zijn we voorbereid op wat we kunnen verwachten. Van de andere kant maakt het niet uit. Het zou ons kindje zijn en we houden er dan sowieso van. Lijkt me wel heftig allemaal.