Twirler; heeeeeel veel plezier en succes vandaag!! Je krijgt gewoon een mooi kloppend hartje te zien en je zit goed op schema! Geniet van het moment!
Zo ik ben (na een weekendje weg, zonder zonsverduistering) ook weer bijgelezen. Allereerst: welkom Melisz, Cait en Laurazoey! Cait: ik ben ook 9 weken zwanger (je kunt dit ook zien aan de banners onder onze berichten). Melisz: ik ben heel blij dat ik zwanger ben, maar ik heb wel de pech dat ik er bovengemiddeld last van heb, qua misselijkheid en slaperigheid. Twirler: ik denk aan je! Toevallig in het weekend nog een goede vriend gesproken die huisarts is en hij zei ook: in de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Ik ben trouwens wel aan de emesafene nu en dat doet wat het beloofd: ik ben minder misselijk (het is niet weg, maar wel minder), en ik word er ook meer slaperig van (je mag er niet mee autorijden bijvoorbeeld). Werken gaat dus momenteel helaas even niet, maar volgens de vk moet ik dat rond week 12 wel weer langzaam kunnen opbouwen. Tijdens ons weekendje weg hebben we het aan nog twee goede vrienden verteld en vanavond ga ik het m'n moeder vertellen, waarna ze meemag naar de vk voor de termijnecho!
EenAndereNaam even een vraagje dan he... je zit nou thuis, dus niet aan het werk. Moet je dan nou verplicht 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof gaan? Of mag je nou toch nog doorwerken tot de 4 weken? Aangezien je vanaf de 12 weken gewoon weer gaat werken. Twirler ben ook benieuwd!
Dit heeft niets te maken met het verlof. Ik ben feitelijk gewoon ziek thuis. De werkgever krijgt hier echter wel een speciale vergoeding voor, omdat het vanwege de zwangerschap is. Ik heb daarvoor de verklaring van de vk naar mijn baas gestuurd. Leuk is het overigens niet. Ik krijg thuis ook amper iets gedaan, helaas... Dus ik kijk uit naar de 12 weken en ik hoop dat het dan beter gaat. Pluspuntje is wel dat ik sinds nu heb geleerd echt te luisteren naar m'n lijf en daar naar te handelen.
Hoi!!! Sorry dat het zolang duurde! Waren we zelf ook niet helemaal op voorbereid. Eerst het goede nieuws! Onze kleine doet het fantastisch!!! Hij/zij heeft een week aan groei ingehaald en we zitten dus toch op die 8 weken ipv 7! Echt een hele opluchting. Van een iemieminie vlekje van 0,3 cm naar een echt mini-mensje van 1,48 cm. En op een andere meting 1,54 cm. In 2 weken! Het hartje klopte goed, dus we zijn echt super trots! Dan het iets minder goede nieuws: De echoscopiste zag een 'gekke' vlek... Dus na goed zoeken bleek er een streep door mijn baarmoeder te lopen. Ze heeft meteen de gynaecoloog erbij gebeld. Gelukkig kon die echt meteen komen kijken. Ze kon nog niet direct zeggen wat het was. Ofwel er was een 2e vruchtzakje die leeg is gebleven.. Ze zagen namelijk geen restjes. Ofwel het is een streng weefsel of een wandje in mijn baarmoeder. In alle gevallen kunnen ze er niets aan doen. Vaak verdwijnt het en in het geval van een wandje is het wel wat vervelend als de kleine straks groot wordt en er dus minder ruimte is... Over 2 weken mag ik weer terug en dan bekijken ze het nogmaals en moet ik ook naar de gyn. Even afwachten dus! Maar ze drukten me echt op het hart me geen zorgen te maken want de kleine doet het super! Ik vraag me nu alleen af.... Over 2 weken krijg ik dus weer een echo daarvoor. Ze noemde dat meteen de termijnecho. Maar dan zit ik op 10,5 week.. Zou ik dan geen echo meer krijgen bij die 12 weken? Is dat dan betrouwbaar genoeg?? Maar dat vraag ik dan meteen over die 2 weken wel. We hebben besloten geen combitest te doen. De 20 weken echo doen we wel
Twirler hoe is het gegaan? Hoop zo dat het goed is!! Ik kreeg laatst een flyer in de post van de verloskundige praktijk over een kinderwensspreekuur. Heb me daarvoor aangemeld en ze hebben al geled voor een afspraak, alleen zijn ze niet zo flexibel in hun afspraken voor een kinderwensspreekuur helaas.. En aangezien me vriend erbij moet zijn is het plannen nogal lastig. Maar ben wel benieuwd naar het gesprek, iemand anders hier dat ook gedaan?
Twirler; wat super zeg!!! Oh wat ben ik blij voor je!! Mooie echo ook zeg! Er valt nu zeker een last van je schouder af? Dat streepje is dan ff onduidelijk.. Maar gelukkig kan het niets beschadigen aan jullie kindje! En ovet 2 weken de termijn echo met 10,5 Week kan gewoon! Ik krijg mijn termijn echo ook met 10,5 week! Mijn verloskundige zei dat ze de termijn echo's altijd tussen de 10 en 12 weken doen. Volgens mij krijg je 2 weken daarna geen nieuwe echo want je termijn echo is gewoon tussen de 10 en 12 weken. Wel kan je voor de 20 weken echo ergens anders een pret echo laten maken! Wij willen dat met 16 weken doen want dan krijg je al geslachtsbepaling. Eventueel willen we het nog rond de 12/13 weken doen eventueel.
Oh twirler wat fijn dat jullie kindje zo enorm hard gegroeit is!! Wat zal dat een opluchting zijn zeg! Wel apart zeg van dat streepje in je bm... Fijn dat je over 2 weken weer een echo krijg! Fleurtjeee nee heb er zelfs nog niet eerder van gehoord van zo'n spreekuur... Eenanderenaam wat ontzettend vervelend dat je zo beroerd ben zeg en dat je nu niet kan werken.. Pak je rust nu het kan! Sterkte.. Heeft er iemand ook binnen kort zijn NOD? Hier nog epgeen eisprong.. Dus dat word weer een langere cyclus...
Lijstje op NOD datum, roze is al zwanger, blauw is NOD onbekend: [FONT="]Milou89, 25 jaar, jan 2015 pilstop, 19 maart NOD, ronde 2, 1e kindje Loessje1987, 28 jaar, november 2014 pilstop, 22 maart NOD, ronde 4, 1e kindje Brigit, 38 jaar, 2008 pilstop, 24 maart NOD, ronde 2, 2e kindje [/FONT][FONT="]Cait88, 27 jaar, Januari 2014 pilstop, 28 maart NOD, Ronde 11, 2e kindje [/FONT][FONT="]xMeliisz, 24 jaar, 1 feb 2015 pilstop, 31 maart NOD, ronde 2, 1e kindje [/FONT][FONT="]Kola, 32 jaar, jan mirena verwijderd, ?? NOD, ronde 2, 3e kindje SunshineM, 20 jaar, dec 2014 pilstop, 2 april NOD, ronde 3, 1e kindje[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]Trompetje1984, 31 jaar, half dec 2014 pilstop,? NOD, ronde 3, 1e kindje Kingsdaughter, 22 jaar, 31 jan 15 pilstop, ? NOD, ronde 2, 1e kindje Elisa86, 28 jaar, jan 2015 pilstop, 6 april NOD, ronde 4, 1e kindje Beempie, 30 jaar, feb 2015 pilstop, ? NOD, ronde 1, 1e kindje Fleurtjeeee28 , 23 jaar, feb 2015 mirena verwijderd, 13 april NOD, Ronde 2, 1e kindje Rosa887, 26 jaar, jan 2015 pilstop, ? NOD, ronde 3, 1e kindje Zwanger: Lilly1989, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: 22-10-15 EenAndereNaam (Hanneke), 1e kindje, 31 jaar, uitgerekend: 23-10-15 87meisje, 1e kindje, 27 jaar, uitgerekend: 24-10-15 Twirler, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: [/FONT] Ff lijstje omhoog gehaald... Zie wel dat lijstje beetje door elkaar staat... Ik denk dat het makkelijker is om op NOD volgorde te zetten... Wie het eerst zijn NOD heeft boven aan zeg maar....
Wat lief dat jullie zo enorm meeleven! Dankjulliewel! Ja we zien het wel over 2 weken wat dat 'streepje' was. Kan in ieder geval over 2 weken alweer naar onze uk kijken! Ben zo trots!!! Fleurtjeee ik las erover, maar toen was ik al zwanger Leuk dat je gaat!
Oh wat een fijn nieuws Twirler!! Voornaamste is idd dat je kindje het hartstikke goed doet en mooie inhaalslag gemaakt heeft! Fijn dat je over 2 weken weer een echo hebt, prettig dat ze er dan direct weer naar kunnen kijken. Ik heb volgende week mijn termijnecho, zit dan op 10 weken en 1 dag ong, dus zal daarna wel weer lang wachten worden op de volgende echo haha. Weet nog niet of wij een pretecho rond de 16 weken willen laten doen voor geslachtsbepaling, maar denk dat ik het veel te lang wachten vind tot 20 weken haha, duss misschien toch maar! EenAndereNaam, fijn om te horen dat je misselijkheid wat is afgenomen, balen idd alleen van de slaperigheid! Mij werd trouwens verteld dat dat autorijden alleen in de eerste 3 dagen geldt, omdat je lichaam er dan aan moet wennen. Na 3 dagen mag ik gewoon weer autorijden (heb ik gisteren eigenlijk ook alweer gedaan). Is dat voor jou de voornaamste reden om nu niet te werken of lukt dat sowieso niet vanwege de slaperigheid?
EenAndereNaam vervelend dat je thuiszit omdat je je zo naar voelt... Maar goed dat je naar je eigen lijf luistert! Lilly dan zal het idd gewoon de termijn zijn! Ach dan kunnen we het dan al aan echte naasten vertellen.. Heb 1,5 week later weer afspraak bij de verloskundige dus als ik dan het hartje weer gehoord heb zitten we op de 12 en schreeuwen we het van de daken!
Lijstje op NOD datum, roze is al zwanger, blauw is NOD onbekend: [FONT="]Milou89, 25 jaar, jan 2015 pilstop, 19 maart NOD, ronde 2, 1e kindje Loessje1987, 28 jaar, november 2014 pilstop, 22 maart NOD, ronde 4, 1e kindje Brigit, 38 jaar, 2008 pilstop, 24 maart NOD, ronde 2, 2e kindje [/FONT][FONT="]Cait88, 27 jaar, Januari 2014 pilstop, 28 maart NOD, Ronde 11, 2e kindje [/FONT][FONT="]xMeliisz, 24 jaar, 1 feb 2015 pilstop, 31 maart NOD, ronde 2, 1e kindje SunshineM, 20 jaar, dec 2014 pilstop, 2 april NOD, ronde 3, 1e kindje[/FONT][FONT="] Elisa86, 28 jaar, jan 2015 pilstop, 6 april NOD, ronde 4, 1e kindje Fleurtjeeee28 , 23 jaar, feb 2015 mirena verwijderd, 13 april NOD, Ronde 2, 1e kindje [/FONT][FONT="]Kola, 32 jaar, jan mirena verwijderd, ?? NOD, ronde 2, 3e kindje [/FONT][FONT="]Trompetje1984, 31 jaar, half dec 2014 pilstop,? NOD, ronde 3, 1e kindje Kingsdaughter, 22 jaar, 31 jan 15 pilstop, ? NOD, ronde 2, 1e kindje Beempie, 30 jaar, feb 2015 pilstop, ? NOD, ronde 1, 1e kindje Rosa887, 26 jaar, jan 2015 pilstop, ? NOD, ronde 3, 1e kindje Zwanger: Lilly1989, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: 22-10-15 EenAndereNaam (Hanneke), 1e kindje, 31 jaar, uitgerekend: 23-10-15 87meisje, 1e kindje, 27 jaar, uitgerekend: 26-10-15 Twirler, 1e kindje, 25 jaar, uitgerekend: [/FONT] Ik heb lijstje even aangepast, mijn uitgerekende datum veranderd en degenen die hun NOD niet weten, onderaan gezet. Wordt wel lang lijstje trouwens, misschien keer idee om een ledenstop in te stellen?