Wij gaan voor de eerste! Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ddotje, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Hallo,

Het lijkt me leuk om met wat meiden te kletsen die ook voor de eerste keer zwanger hopen te raken. Ik zal een kort stukje over mezelf vertellen en hopelijk zijn er meiden die af en toe willen kijken/ reageren op dit berichtje. Ik ben 28 jaar. Vanaf mijn 15,5 aan de pil. Ik ben eind mei gestopt en ben gisteren voor de eerste keer ongesteld geworden na een cyclus van 32 dagen. Na mijn mening, best prima.

Verder heb ik een vriend van 29 waarmee ik nu ruim 5 jaar samen ben, ben ik gek op dieren en (het werken met) kinderen en hou ik van reizen.

Ik vind het allemaal erg spannend! Ik hoop natuurlijk snel mijn cyclus constant te hebben en snel zwanger te raken. We gaan wel nog een leuke reis maken in september dus als het voor die tijd nog niet lukt is het geen probleem, maar na de reis kan ik echt niet meer wachten.
    Hopelijk hoor ik iets van andere meiden.

Liefs K.

2. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Wat leuk en spannend!:)
    Ik ben zwanger van de eerste, heel leuk maar ook best spannend! Omdat alles zo nieuw is!

Veel succes en hopen dat ne snel zwanger mag zijn!

3. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Wat leuk Raaf! Gefeliciteerd! 14 weken zie ik! Lijkt me inderdaad geweldi maar tevens ook doodeng! Maar vooral het kopen van al die leuke spulletjes lijkt me dan weer super!

Blijf gezellig volgen als je wil :)

4. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal zeg!Wij gaan ook voor ons 1e kindje. We gaan nu de 5e ronde in en moet zeggen, ga er steeds meer een hekel aan krijgen dat ik ongesteld wordt haha! Ook al weet ik dat een jaar normaal is om zwanger te raken. K
    Mag verder ook niet klagen want mijn cyclus is normaal. 29-27-26-26 dagen dus dat is natuurlijk
    Prima na 10 jaar pil slikken.
    Ik klaag verder ook niet maar k denk dat iedere vrouw , die graag zwanger wilt worden, elke maand te lang duurt. Mensen die 1 x onveilige sex hebben zijn gelijk zwanger en een ander moet er 1-2 jaar over doen ... Ik gun het iedereen van harte maar zulke gedachtes frustreren wel eens .
    Maargoed dat zetten we maar uit ons hoofd en we gaan er voor! Net weer ongesteld geweest dus vol goede
    Moed er tegen aan deze maand haha!
    Heel veel succes voor jullie !

5. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    #5 Jetje1991, 26 jun 2016
    Laatst bewerkt: 26 jun 2016
    Wij gaan ook voor ons eerste kindje! Mijn vriend en ik zijn allebei 25 jaar en bijna 5 jaar samen. Ik slikte de pil al vanaf mijn 15e dus ook al bijna 10 jaar! In december ben ik gestopt met de pil! En gelijk eigenlijk een regelmatige cyclus gehad van 28/29 dagen met een uitschieter van 37 maar dat was in Februari.

Deze maand heb ik wat gerommel gevoeld een week na de eisprong dus we hopen dat dat de innestelling was. Ik ben nu 4 dagen "overtijd" maar voel me verder gewoon goed. Geen kwaaltjes... en vanmorgen een negatieve test. :( Dus nog even spannend..

Super leuk om te kletsen met mensen die hetzelfde mee maken!!

6. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Welkom @Volgoedemoed en @Jetje1991. Leuk dat jullie ook mee willen kletsen.

@Volgoedemoed: 5 maanden is inderdaad normaal maar natuurlijk hoop je dat het bij jou sneller gaat. En je ziet en hoort om je heen natuurlijk van alles. Ik heb 2 bevriende stellen waarbij het in de 2e ronde raak was. Maar ik ken ook een stel waarbij het meer dan een jaar duurde. Het kan alle kanten op. Ik gun het ook iedereen maar je doet dit natuurlijk voor jezelf en je partner. Wel fijn dat je nu weet hoe je cyclus in elkaar zit! Inderdaad vol goede moed naar de volgende ronde!! Duim voor je!

@Jetje1991: Wat spannend zeg. Een half jaartje bezig dus. Jammer dat je test negatief was. Soms vind ik mijn lichaam zo irritant. Ik heb soms het idee dat ik allerlei dingen voel e.d. alleen maar omdat ik nu bezig ben met zwanger worden. Hopelijk is de test snel positief!
    Wel leuk dat jij ook met kids werkt. Ik heb ook in de KOV gewerkt, toen pabo gaan doen en nu werk ik nog op een andere manier met kinderen haha. Tevens heb ik ook 2 konijntjes <3 :) Te leuk! Dat zijn nu mijn kindjes haha.

7. Jessi92

Jessi92 Lid

16 nov 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat leuk!
    Ik wil graag meepraten!

Mijn vriend en ik zijn allebei 24 en 9 jaar samen.
    We zijn nu sinds maart 2015 bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje, tot nu toe wil dat nog niet lukken :(
    Ik ben 2 weken geleden naar de H.A geweest en ben doorverwezen naar de gynaecoloog.. ik ben op dit moment ook al 11 weken niet ongesteld geweest..en ik ga elke keer naar de wc met de gedachten oke nu ben ik ongesteld denk ik! maar dat is niet zo en ik heb nogsteeds elke keer een negatieve test.. maar wel een paar symptomen (veel plassen, moe, snel huilen, misselijk en een raar gevoel in mijn buik wat ik voorheen nooit heb gevoeld)

Ik moet 7 juli naar de gynaecoloog en ik ben zo benieuwd wat me te wachten staat!

Ik hoop dat het bij jou snel raak is:)

Liefs X

8. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook voor ons eerste kindje. Ik ben 25 en mijn vriend js 30. Zijn nu 3 jaar samen. Sinds 1 mei ben ik gestopt met de pil. Zit nu dus in de tweede ronde. Had de eerste ronde ook een cyclus van 32 dagen.
    Wat is het toch spannend hè.. &#128515;We waren met de pil gestopt met de gedachte dat we het dan wel zien wanneer ik zwanger zou raken en er niet teveel mee bezig willen zijn. Maar nu ik eenmaal gestopt ben, willen we niets anders dan zo snel mogelijk zwanger raken en ben ik er toch veel mee bezig &#128540; We gaan het beleven! Leuk om zo af en toe met elkaar ervaringen uit te wisselen.
    Heel veel succes voor jullie allemaal!!!!

9. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Welkom Jessi92 en Roos911,

Het clubje wordt al groter. Wat leuk!

@Jessi Wat heftig zeg. Al meer dan een jaar aan het proberen... :( En dan nu zo lang niet ongesteld en dan toch een negatieve test telkens. Wat een teleurstellingen. Wel goed van je dat je aan de bel hebt getrokken en dat je nu naar de gynaecoloog mag. Gelukkig ook al snel, 7 juli. Probeer het op je af te laten komen. Heb/had je wel een stabiele cyclus? Hopelijk kom je terug met goed nieuws!

@Roos In jou herken ik me heel erg! Niet alleen omdat we allebei net gestopt zijn en allebei een cyclus van 32 dagen hadden maar vooral omdat ik met mijn vriend had afgesproken.. We kijken wel hoe het loopt. Als het voor de vakantie in september is dan is het prima maar na de vakantie is eigenlijk handiger... Maar nu wil ik niets liever dan z.s.m. zwanger raken en ben ik er stiekem toch best veel mee bezig. Mijn vriend heeft wel nog steeds een voorkeur voor na de reis. Hij is bang dat er anders dingen kunnen gebeuren op vakantie haha. Ach ja, wel lief.
    Zit jij nu dan weer bijna bij je NOD? Spannend! Jij ook succes!!

K

10. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Wat leuk dit! Wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje.
    Ik ben 28 jaar, ook gek op dieren en kinderen ;)momenteel werkloos maar druk aan het solliciteren.
    Mijn man is 31 jaar. We zijn sinds december 2010 samen, en willen nu toch wel gaan 'uitbreiden'. Vind het wel echt ontzettend spannend! Sinds oktober ben ik gestopt met de pil. Vanaf januari zijn we er echt voor gegaan. Sinds vorige maand weet ik dmv ovulatietesten dat we mijn eisprong steeds gemist hebben in de maanden daarvoor. Hopelijk is het raak deze maand!

11. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    Als ik uitga van weer een cyclus van 32 dagen is mijn NOD over 9 dagen. En bij jou?
    Stel je bent wel zwanger geraakt voordat je op vakantie gaat zal het vast allemaal wel goed komen &#128522; Niet te druk om maken. En misschien is het een cliche, maar ze zeggen wel eens dat mensen vaak zwanger raken op vakantie &#128540;

12. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hooi.

Wij gaan ook voor ons eerste kindje! Ik ben 25 en mijn vriend bijna 30. En ben eind mei ook gestopt met de pil.
    Ik heb geen idee hoe mijn cyclus is, heb meer dan 12 jaar de pil geslikt en ik herinner me wel dat ik iedere maand ongesteld werd voor ik begon met de pil, maar hoe? Geen idee ;)

Ik heb wel last van symptonen. Geen idee of dat ontpillen is, denk het wel. Last van duizelingen, erg moe een paar dagen (wordt nu minder), puistjes. Bleh! :(

13. Jessi92

Jessi92 Lid

16 nov 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    @dettowdotje
    Ja ik vond het toch al wat lag duren en las ook op vele berichten hier dat de meeste na 1 jaar naar de H.A gaan...
    ik heb altijd de pil geslikt (voordat ik de pil slikte was ik netjes elke maand ongesteld..) ik kreeg toen erg veel last van migraine en mijn dosis moest verhoogd worden van de pil omdat in combinatie met de medicijnen van mijn migraine de pil waarschijnlijk niet goed zou werken.. de man die mij in het Z.H hielp die zei dat ik best een hogere dosis kon nemen, maar het verhoogde de kans op trombose benen! en dat zag ik natuurlijk niet zitten.. toen kwam hij met het idee om een spiraal te nemen en heb ik uiteindelijk daarvoor gekozen, dat ik nu 3 jaar geleden als ik mij goed kan herinneren.
    mijn spiraal heb ik in maart 2015 laten verwijderen, en eigenlijk sinds dien heb ik nooit een goede cyclus gehad.. altijd 3 weken, 4 weken, 6 weken, 5 weken.. het langste is een keertje 7 weken geweest. maar daarna was de menstruatie ook heftig!
    maar nu 11 weken :( ik wordt er gek van! die onzekerheid.

Ik laat de afspraak idd gewoon op me afkomen en zie wel wat er gaat gebeuren, maar dat neemt niet weg dat ik het erg spannend vindt!

Liefs X

14. s4154231

s4154231 Lid

19 feb 2016
    80
    14
    8
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Leuk, ik klets ook graag mee! Wij gaan ook voor ons eerste kindje samen. Mijn aanstaande heeft al een lieve kleine meid en we willen graag een broertje of zusje voor haar. In januari zijn we gestopt met de pil en meteen in de eerste ronde zwanger geworden. Helaas is dit geëindigd in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, wat allemaal erg heftig was. Vanaf deze maand zijn we het weer aan het proberen. Op 17 juni (als het goed is) eisprong gehad en 1 juli mijn NOD, spannend! Ondanks de angst dat het weer misgaat zijn we ook wel weer heel positief!

Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!!

Sassefras01 vindt dit leuk.
  15. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    He bah s4154231. Dat is ook niks, ben je eindelijk zwanger en dan bbz :(

16. s4154231

s4154231 Lid

19 feb 2016
    80
    14
    8
    NULL
    NULL
    Ja klopt Featherr, dat was ook enorm schrikken. Zeker omdat ik het nooit als optie had gezien. Ik ging er in eerste instantie van uit dat ik een vroege miskraam had gehad, aangezien alle symptomen daarop wezen. Verloskundige dacht ook dat ik een miskraam had gehad. Totdat ik twee weken later (toen ik eigenlijk 8 weken was), enorme pijn kreeg. Bleek een acute bbz te zijn. Het ging allemaal zo snel en het was erg onwerkelijk.

Maar aangezien we toen ook meteen de eerste ronde zwanger raakten heb ik vooralsnog de goede hoop dat het snel weer zal lukken!

17. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Leuk al die verhalen zo !! Zo kunnen we elkaar allemaal
    Op de hoogte houden van deze spannende dagen/weken..

18. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Hoi Teardrops, Featherr en s4154231! Wat leuk dat jullie ook mee lezen hier!

Maar jeetje er zitten ook wel wat heftige verhalen tussen zeg :( Een bbz, pff dat is niet niks. Wat dapper dat je er weer voor gaat s4154231. Lijkt me best wel eng/ spannend. Maar de kinderwens blijft natuurlijk groot. Heel veel sterkte en natuurlijk geluk! 1 juli is al snel, spannend! We blijven je volgen! Hopelijk komt het snel goed!!

@Teardrops, ik heb op internet via Sensit est goedkope ovulatie en zwangerschapstesten gezien die wel goed moeten zijn. Ik denk dat ik er binnenkort ook maar ga bestellen. Gewoon om te kijken of ik met mijn app goed zit. Ik had allerlei klachten dus wat nu de eisprong was en wat niet haha... Gelukkig weet jij nu wanneer die is en hopen op goed nieuws! Wanneer is je NOD?

@Roos, ik maak me niet zo druk over de vakantie, meer mijn vriend haha... Houden het maar op bezorgdheid ofzo. Maar het klopt, op vakantie gaat het vaker goed, ben je er vaak ook minder mee bezig... Wie weet :)

@Jessi natuurlijk blijft het spannend. Ik bedoelde ook niet dat het iets luchtigs/ normaals is... Ik hoop alleen dat ze je daar kunnen helpen. En het klopt wat je zegt. Er zijn artsen die duwen je zonder pardon liever wat extra hormonen door je nek en andere doen daar heel moeilijk over. Maar een spiraaltje geeft maar weinig en plaatselijk hormonen af. Dus ik ben benieuwd of dat er mee te maken heeft! Hopen op goed nieuws!

Liefs

19. Kimmetje86

26 jun 2016
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wat een leuk topic. Ik lees graag mee en vertel graag eerst wat over mezelf.
    Ik ben 29 jaar en 9 jaar samen met mijn man (zijn afgelopen vrijdag getrouwd :))
    De volgende stap is een kindje. Heel spannend allemaal nu.
    Ik ben nog maar kort gestopt met de pil, na 14 jaar geslikt te hebben.
    Mijn 1e menstruatie na het stoppen met de pil moet ook nog komen.
    Ik ben nog een beetje zoekende naar het berekenen van de juiste dagen en hoe mijn lichaam gaat reageren op alles. Als er tips zijn voor mij lees ik ze natuurlijk graag.

Liefs!

20. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Hoi Kimmetje,

Leuk! En nog van harte gefeliciteerd dan met je huwelijk! Wat leuk!
    Ik ben nu net voor het eerst ongesteld geworden en in het begin kun je nog niet veel herkennen omdat je vaak ook gaat ontpillen e.d. Ik had allerlei klachten die zowel op menstruatie als zwangerschap konden duiden en dat vooral rond de tijd dat ik waarschijnlijk een eisprong moest hebben haha.

Wat je wel kunt doen is je 'afscheiding' in de gaten houden en ik hou zelf via een app alles bij. Ik gebruik de app 'mijn kalender'. Daar kun je allerlei dingen bijhouden, je symptomen per dag/ gewicht/ wel of geen sex etc. De eerste keer kun je gewoon een standaard cyclus instellen maar na een tijdje gaat die precies alles bijhouden en berekenen. Dit kun je natuurlijk zelf nog controleren met ovulatie testen. Maar misschien zijn er nog meer tips!

Leuk dat je ook meeleest! :)

Deel Deze Pagina