Wie gaat er ook voor een derde kindje nu of binnenkort?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nika12, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Ik weet dat er al een topic is over 'een derde kindje', maar ik zag dat dat al heel lang loopt en dat veel van de vrouwen daar al zwanger zijn.
    Ik zou het leuk vinden om met meiden te kletsen die nu of binnenkort voor een derde gaan.

Mijn eigen verhaal:
    Ik heb twee dochters, van vier en bijna twee. We willen heel graag een derde kindje, maar we zijn nog niet begonnen met proberen.
    Als we drie kinderen hebben, wil ik graag stoppen met werken (omdat ik het combineren van werk en gezin nu al heel heftig vind, zowel voor mijzelf als voor mijn gezin, en ik ernaar verlang om 'gewoon' voor de kinderen te kunnen zorgen). Mijn man heeft een eigen zaak en we proberen nu zijn salaris langzaam te verhogen, zodat we niet in geldproblemen komen als mijn salaris stopt. Natuurlijk kan dat niet in één keer, maar met een zwangerschap van negen maanden, een doorbetaald zwangerschapsverlof van drie maanden en de tijd die het kost (hopelijk niet heel lang natuurlijk) om zwanger te worden, hebben we nog even. Toch blijft het spannend om de beslissing te nemen om ervoor te gaan, het zijn tenslotte niet al te beste financiële tijden, ook niet voor een eigen zaak.

Ik vind het jammer dat de keuze voor de eerste twee zwangerschappen echt een gevoelskeuze was en dat er deze keer zoveel meer bij komt. Natuurlijk weet ik wel, je kunt met veel minder geld toe dan dat je denkt, maar ik wil m'n kinderen toch genoeg kunnen blijven bieden (en het is nu ook al geen enorme vetpot).
    We hopen er nu eind april voor te kunnen gaan, als mijn man iets meer zicht heeft op de vooruitzichten voor de komende tijd.

Haha, misschien een heel wazig verhaal hierboven, maar ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is.

Ik hoop dat er meiden zijn die zin hebben om mee te kletsen en dat we met elkaar mee kunnen leven naar positieve zwangerschapstesten en gezonde kindjes uiteraard!

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hoi Nika! Wij willen ook heel graag een derde kindje. Hebben een dochter van drie en een zoon van bijna twee. Vorige maand zijn we begonnen met proberen, nadat we vorig jaar al eens eerder een paar maanden hadden geprobeerd en toen even gestopt waren omdat mijn man zijn werk kwijt raakte. Vorige maand was ik gelijk zwanger, maar na een paar dagen had ik een vmk. Erg jammer.
    Ook hier zitten we wel met financiën en randvoorwaarden te hannesen, maar uiteindelijk komt dat wel op zijn pootjes terecht. Ik heb nog recht op ouderschapsverlof voor beide kids, dus dan kan ik eerst best een tijd minder gaan werken.
    Zijn jullie al gestart met proberen?

3. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    hoi ik ben sabrina
    moeder van 2 prachtige meiden van 5.5 en 4 jaar dec 2011 hebben we besloten voor nog een kindje te gaan na 10 maanden was het zo ver zwanger maar dat was een bbz en ben toen met 10.5 weken geoppereerd en eileider verwijdert. toen wou ik graag aan de verwerking werken een half jaar maar in maart toch besloten om er weer voor te gaan want het viel en valt me zwaar was er teveel meebezig nu kan ik me richten op de volgende maar zal dit vlindertje niet vergeten.
    ik ben zelf gastouder dus hoef voor mijn werk niet weg ben lekker thuis met de kids mijn vriend heeft in onze ogen wel een goede baan maar dat ging begin deze maand failliet maar dat word een doorstart en hij kreeg er zelf promotie bij gelukkig anders had het proberen zwanger te worden weer op een laag pitje gestaan. denk dat ieder zo wel in deze tijd het moeilijk heeft wij hebben ons ander huis ook nog niet verkocht het is een moeilijke tijd met zware beslissingen.

na regen komt zonneschijn

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jammer dat jullie daar niet meekletsen want ik voel me soms wel eens eenzaam als "niet zwangere "
    Nog erger dat ik dat topic geopend heb en niet zwanger ben...

Maar ik wil hier wel graag meekletsen als dat mag?
    Dan is het weer iets leuker voor mij :D

Wij gaan sinds vorig jaar voor een derde....was gelukt maar helaas op een miskraam geëindigd ....

Nu mag ik bijna weer gaan testen en hoop dat het nu gelukt is:D

5. sabrinab1986

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    he lov tuurlijk ben je welkom

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dank je:D

Hoe is het nu met jou?

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hoi meiden,

mag je als twijfelkont ook mee kletsen?
    Ik heb een zoon van nog maar 5 maand en een dochter van ruim 3..
    Ik heb altijd gezegd..ik wil drie kinderen, en nu begint het weer te kriebelen maar ik vind het ook zo;n lastige beslissing!
    Dat er een tweede (MOEST) komen daar was ik zeker van, ik zou hemel en aarde hebben bewogen zeg maar...maar of ik het zelfde zou doen voor nummer 3?
    Ik kan het niet zo goed hebben dat ik het niet 100procent zeker weet, ik heb de tijd nog, dat weet ik maar ik zie heel veel beren op de weg, maar ik ben ook nog niet klaar..denk ik...
    lastig hoor! haha..
    Herkennen jullie dat?
    En wat als nummer drie niet gezond is, wat doe ik mijn eerste 2 kindjes aan? Ik heb al een dochter en een zoon: de jackpot, ze zijn gezond alles is goed wat zet ik op t spel? die gevoelens, gedachten overheersen. Eigenlijk voornamelijk praktische dingen....lastig hoor keuzes maken! haha

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Sunschine hier ook wel even die gedachtes gehad! Ook normaal denk ik niet.....

Maar na de mk heb ik dat gelukkig niet meer....

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    lov ik heb een mk gehad tussen 1 en 2 en weet idd wel dat in mijn geval toen de mk er voor zorgde dat mijn kinderwens alleen maar groter werd.. Geen idee natuurlijk hoe dat nu is.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik was altijd wel overtuigd alleen wist mijn vriend nog miet of hij wel een derde wilde. Maar inmiddels is ie bijgedraaid hahah

11. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey het wordt hier al gezellig druk. De beren op de weg herken ik wel. Alleen wil ik later niet denken hadden we maar... Dan maar twee kinderen op een kamertje en wat meer tweedehands kleertjes, liefde hebben we in ieder geval genoeg!

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier gaan de twee oudste ook op een kamer....nu slapen ze al samen aangezien we aan het verbouwen zijn. Nou zoveel plezier samen.....liggen s'morgens bij elkaar in bed....zo lief!

Dus ik vindt het prima....

13. sabrinab1986

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    he lov gaat wel goed alleen tel de weken zo verschrikkelijk zou 21 weken vrijdag zijn en zo gaat het elke keer daarom een nieuwe wens is voor mij een grote afleiding!
    en bij jou ook erge spanning of lees ik het verkeerd?

slaapkamer probleem hebben we gelukkig niet hij is al bijna klaar nog 1 kant leuk behangetje dat hebben we met de verhuizing al zo makkelijk mogelijk gemaakt we hebben boven elke kamer glasvezel dus die kamer ook meegenomen.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ben zelf niet constant bezig met....nu was ik 20 weken nee.....ik heb het echt achter me gelaten.

Spanning? Nou ja ik mag bijna testen dus ja spannend is het wel hahaha

15. sabrinab1986

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    ik merk nu wel echt dat het minder word gelukkig.

vanmorgen weer negatief getest dus denk volgende maand nieuwe kansen

16. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden, wat leuk dat jullie mee willen kletsen!

Lov23, wat naar dat jij, als topicstarter nog wel, nog niet zwanger bent terwijl het bij zoveel anderen al wel is gelukt.

Sabrina (en Lov ook trouwens), ik kan me voorstellen dat je, ondanks dat je het graag opnieuw wilt proberen, toch nog heel erg bezig bent met je miskraam. Twee goede vriendinnen hebben afgelopen jaren allebei meerdere miskramen gehad en dat maakt toch dat ik er minder 'luchtig' insta als bij de eerste twee keer.

Sunshine, natuurlijk mag je ook meepraten als je nog twijfelt! Dat heb ik zelf ook lang genoeg gedaan!

Anneke, wat jij zegt is wel heel erg waar. Dan maar wat minder luxe, beter dan achteraf spijt hebben dat je het niet hebt geprobeerd.

Wij hebben van de week besloten dat we nog één maand wachten en er dan voor gaan. Ik gebruik Nuvaring en ben nu net mijn 'ringloze' week ingegaan. Ik denk dat ik volgende week geen nieuwe ring ga inbrengen zodat m'n lijf alvast weer 'normaal' alles kan gaan regelen.
    Dat we nog een maand wachten is puur praktisch, ik gebruik medicijnen voor adhd, waarmee ik moet stoppen op het moment dat ik zwanger probeer te worden. Eind april heb ik vakantie, dan kan ik even rustig wennen aan het leven zonder medicatie. We gaan een week weg, mooi alle tijd om te klussen....:D

17. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik zou hier ook graag meeschrijven. Wij hebben ongeveer een week geleden namelijk besloten dat we definitief voor een derde kindje willen gaan. :)

We hebben al een dochter uit juli 2009 en een zoon van februari 2011. Ik heb altijd ontzettend graag een groot gezin gewild, maar mijn man twijfelde heel erg lang. Mijn gevoel was sinds de geboorte van onze zoon heel duidelijk en ik wilde supergraag nog een kindje. Een half jaar geleden zijn we verhuist naar een ruimere woning en binnen ons gezin loopt het erg goed. Dus toen verraste mijn man me ineens door aan te geven dat ook hij wel graag een derde wil. We wachtten nog heel even af en ik maak mijn doosje nuvaringen nog op, maar dan gaan we er vanaf mei helemaal voor. Ik vind het superspannend, maar ben ook heel erg blij.

De beren op de weg zijn hier ook wel herkenbaar hoor. Je wil je kinderen graag alles geven wat binnen je mogelijkheden ligt en drie vragen meer dan twee. Ik denk alleen dat alles wel goed komt uiteindelijk en dat we het wel redden.

Lov23: Spannend dat je al bijna mag gaan testen! Ik zal voor je duimen!

sabrinab1986: Wat balen van je negatieve test!

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hoe ver was je heen Lov? toen je mk kreeg?

Ik heb nog de tijd om na te denken, onze jongste is nog maar 5 maanden! het is meer dat ik altijd een streven een planning heb. De eerste heeft lang op zich laten wachten, toen was ik binnen t jaar weer zwanger en dat werd met 13w een mk en vervolgens duurde het meer dan een jaar voordat ik weer zwanger werd. Het is zo dat ik weet dat ik niet makkelijk zwanger raak (het duurt even) het kan ook zo ineens natuurlijk maar over t algemeen. Aan de andere kant wil ik er graag rekening mee houden ofzo..haha..
    Gek he?! Naja ik blijf jullie volgen! want het is harstikke spannend en leuk als je weer voor een kindje gaat!

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ik begon al vrij snel te bloeden.....maar verloor pas ons kindje 2 weken later toen ik 2 maanden was. Alleen dact mijn lichaam nog zwanger te zijn, hcg steeg tot 2x toe. Maar nu sinds februari weer hcg vrij gelukkig.

Moeilijk als je in die situatie zit sushine.....dan is de keuze ...wanneer je begint....zo moeilijk he!

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@nika ja vandaag de laatste met een streepje op de test dus nu is iedereen zwanger ......niet leuk :(
    Klinkt goed allemaal :D spannend!

@nonnie thanks.....nog even hahaha

Deel Deze Pagina