Zwanger worden in het Najaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babbel81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @babbel, gecondoleerd met je oma. en het is helemaal niet vreemd dat jullie gewoon blijven klussen hoor.

hier lekker genieten van het zonnetje! straks verjaardag dus met taart in de tuin hoop ik!

2. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd babbel, veel sterkte en wens jullie een mooie begrafenis van je oma toe.
    Als het goed voelt, gewoon deze maand benutten...zou ook wel weer heel bijzonder zijn als het nu juist raak is toch?

Gister veel bezoek gehad en had einde van de avond echt een pijnlijke buik. Opstaan van de bank viel me zelfs zwaar. Dus tot aan bevalling geen hele families meer over de vloer;)

We gaan in de meivakantie naar portugal, lekker een week met huurauto langs de kust rijden...heerlijk!:)

3. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Babbel: gecondoleerd met het verlies van je Oma; veel sterkte morgen.

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    gecondoleerd babbel.... heeel veel sterkte morgen meis!

5. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Babbel, gecondoleerd! Veel sterkte op de begrafenis vandaag.

We zullen je tempkaartje goed volgen, deze maand...

Nog steeds geen uitslag over mijn man, elke dag naar het ziekenhuis, veel gesprekken. Het blijft zwaar. Ik kijk uit naar dat we eindelijk kunnen genieten van mijn zwangerschap. Ik ben trouwens wel een dtuk minder misselijk en moe.... Alleen na het eten een klein beetje. Maar dat is goed mee te leven. Bij mijn zoon verdween het ook na 10 weken.
    Maar nog geen eetlust en echt een afkeervan bepaalde dingen die ik normaal heel lekker vind... Vind het zo raar, hoe dat werkt..... Heb ik de vorige zwschappen helemaal geen last van gehad.

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee allemaal,

@babbel, nog gefeliciteerd met je examen :)

@zonn, leuk, vitaal zwanger! Ik ga ook een zwangerschapscursus doen, maar die begint pas met 7 maanden. Lekker een weekje naar Portugal!! heerlijk :D

@Siri, prachtige echo meid!! :) Vervelend dat je zoo lang in spanning moet zitten voor de uitslag van je man... Hoop zo voor je dat het "goed" nieuws is!!

@mamavan3, ik begreep dat je vorige bevalling ook een keizersnede was... kan me voorstellen dat dat rot is.. Mijn moeder heeft ook drie keer een keizersnede gehad, mijn oudste broer lag in stuit, ik ben na 24 uur weeën dwars gaan liggen (sorry mamma ;)) en toen is mijn broertje gepland omdat je na twee keizersnedes niet meer normaal mag bevallen... Gelukkig kon ze er bij de derde wel bij zijn, bij mijn broer en mij was ze onder volledige narcose...

@twijfel, leuk om al wat dingetjes te kopen of niet ;) Bij ons moet er ook nog heel wat gebeuren, eerst moet de zolder af en dan kan alle troep wat nu op de babykamer staat naar zolder verhuisd worden.. maar dat is nog een hele klus...

@daanquinty, hoe gaat het nu met je misselijkheid?

Bloeduitslagen waren gelukkig goed! Geen Toxoplasmose! pffff was er echt wel even nerveus over!!

Straks om half elf een afspraak bij het kinderdagverblijf. Ben benieuwd. Krijgen we een idee van hoe het eraan toe gaat, een rondleiding en kunnen we ons kindje inschrijven! Spannend!

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Zoo net ff bij de kinderopvang geweest waar de kleine straks heen gaat voor een rondleiding en een gesprekje. Ben helemaal enthousiast!! Het is op een boerderij, heel mooi ruim opgezet met allemaal dieren en een hele mooie, grote buitenspeelplaats waar de kindjes mogen spelen.

8. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Wat super leuk dat het KDV zo bevalt Blike, klinkt ook super leuk op een boerderij!:)
    En zeker een opluchting dat die rot kat je niet ook nog besmet heeft!

Siri, fijn dat je je wat beter begint te voelen. Vervelend dat de uitslag zo lang op zich laat wachten, hoop dat je een beetje met de onmacht en spanning om kan gaan. Sterkte iig!

Babbel, hoe was de begrafenis van je oma?

Twijfel je hebt al bijna je 20 weken echo, tijd vliegt!
    Ga je dan weer kijken of het echt een meisje is?
    Ik hoop dat ik over twee weken weer een echo krijg en het bevestigd wordt dat het inderdaad een meisje is!

Heb een idee voor de baby'hoek'...ik ga roze textielverf kopen en dan verf ik waskussenhoes en hydrofiele doeken dezelfde roze kleur. Ga ook mandjes voor op plakje en fotolijstjes dezelfde kleur verven. Dan wordt het mooi één geheel en heb ik er toch zelf wat aan gedaan;)
    We maken namelijk geen babykamer in dit huis, want zijn echt op zoek naar een ander huis...maar het huis dat we graag wilden is al verkocht:( Maar heb zo'n drang om creatief te zijn hahaha

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    hee dames, zag net dat ze vanaf donderdag bij de LIDL positiekleding hebben, buikbanden en lekkere slobberbroeken :D

10. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Bij de Lidl blike, grappig dat ze daar zulke dingen verkopen!
    Thnx voor door de tip!

11. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Siri: weten jullie inmiddels al wat meer? Lijkt me echt slopend om zolang in onzekerheid te zitten.

Blike: zo jullie hebben wel de jackpot mbt het kdv! Wauw, dat is vast een feest voor de kindjes om daar naartoe te mogen.
    Gelukkig dat de bloeduitslag goed was; toch weer een zorg minder.
    Jullie heeb zo te zien ook nog heel wat werk om het kamertje leeg te krijgen voordat je het op kunt gaan knappen; succes.
    En bedankt voor de tip van de Lidl; snel daar naartoe.

Zonn: kan me voorstellen dat je toch graag een eigen plekje voor je baby wilt maken. Balen dat het andere huis al verkocht was. Gaan jullie nu op zoek naar een ander huis of wil je wachten tot na de bevalling?
    Ik ga idd volgende week wel bevestiging vragen. Het voelt eigenlijk alsof we het dan echt pas te horen krijgen omdat het vorige keer nog zo vroeg was dat de gyn het niet met 100% zekerheid durfde te zeggen.
    Het wordt alleen wel een aanslag op mijn zelfdiscipline en geduld, want mijn man kan niet mee. Ik ga dus vragen of ze het op een briefje willen schrijven zodat we het 's avonds samen kunnen lezen. Oma gaat nl wel mee en het zou een beetje vreemd zijn als zij het eerder weet dan papa.

12. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Hahaha ja dat is echt een beproeving van je geduld ja!
    We gaan zeker doorzoeken, zit dagelijksop Funda hahaha.
    Als we iets geschiktst vinden dan gaan we een bod doen en dan zien wat de opleverdatum wordt. Waarschijnlijk na de bevalling, maar ja dat geeft niet. Ben zoooo toe aan een nieuwe woning hahaha

13. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja, ik ga er maar van uit dat het goed nieuws is, als het een glioom was (kwaardaardig) hadden ze dat naar mijn mening al lang kunnen zien, dus we hebben goede hoop. Maar ja, het blijft afwachten.....

Ik ben echt aan het aftellen tot de datum van het genetisch onderzoek.... vind het zo spannend. Als dat goed is ga ik helemaal los.... heb me nog ingehouden met het kopen van babyspullen en heb ook mijn 'oude' spullen nog niet voor de dag gehaald... voor het geval dat.....

Ik weet dat het een beetje dom is om zo te denken, maar het is net als wanneer je hebt vastgezeten in de lift... dan stap je nooit meer hetzelfde de lift in.... dat heb ik nu met de 12 weken echo.....

14. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dag Dames, bedankt nog voor alle steun, heb ze van de week wel gelezen ,maar had even geen zin om te reageren. begravenis was heel mooi en nu zijn we een mooi plekje voor onze herinneringen aan Oma aan het zoeken in ons hart.

Maar ja, leven gaat gewoon weer verder( en dat is maar goed ook).

Blike, gelukkig is de uitslag van je bloed goed,weer een grote zorg minder. Het KDV klinkt erg leuk voor de kleine uk:) je zal soms nog wel moeite krijgen om de kleine weer mee naar huis te krijgen:p

Siri, succes nog met afwachten tot a.s.dinsdag, logisch dat je die uitslag wil afwachten voordat je los gaat met shoppen.
    Hoop dat je nu snel bericht krijg van je man. Fijn dat je nu niet zo beroerd meer bent!

Twijfel, ik zou het echt heel knap vinden als je de uitkomst van het geslacht pas met je man zou gaan lezen:D wel spannend hoor!

Zonn, oh weekje Portugal, klinkt heerlijk:)
    Jammer van jullie droomhuis,maar komt vast binnekort wel weer wat moois in de verkoop

DQ, en blijf je nu goede dagen houden? niet meer zo beroerd, hoop het voor je, dan kan je nu gaan genieten

Hier afgelopen zondag duidelijk me ei gevoeld, hij was weer erg pijnlijk:( maar temp doet ( net als vorige ronde) wel weer raar, dus voorlopig blijven we nog even klussen, willen hem nu niet weer missen. Snap het niet ..ovu-test was zaterdag echt posi,zowel die van zw&k als de digitale clearblue

15. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Is goed hoor stukje zelfbescherming Siri...heb je al datum voor genetisch onderzoek?

Fijn babbel dat het een mooie begrafenis was.

Mamatien, hoe is t met jou? Buik begint nu wel in de weg te zitten of niet?

16. mamatien

mamatien Niet meer actief

Hello!!

@ Zonn: nee buik begint nog niet in de weg te zitten, maarja, die is bij mij ook niet zo groot ;) Vandaag zei weer een lompe collea 'je ziet echt nog niets bij jou he', terwij je het echt wel ziet hoor! (dat riep ik ook terug 'je denkt toch niet dat ik zo dik van mezelf ben' haha en ze is zelf onwijs dik, toen was ze stil)
    Ben ook nog steeds maar 5 kg aangekomen.. En jij?
    Maar ik merk nu wel aan mn lichaam dat ik zwanger ben.. Veel sneller moe, snel last van mn rug, steken in mn buik, mn darmpjes.. Maarja.. Dit zijn allemaal normale kwaaltjes, mag absoluut niet klagen :):):)

Hoe is het verder hier?

17. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen

18. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    grrrrrrr die collega's altijd die allemaal een mening over je buik hebben!:x
    Goeie actie van je, daar heb je geen last meer van:D

Jij nu dus 5 kilo?
    Ik al 5 kilo op 22 weken:)...mijn buik is ook best groot, maar boobs ook en ook wel wat vetjes in mijn zij en rug zeg maar. Ach ja, heb t idee dat het wel gelijkmatig komt dus als het zo doorgaat dan zal ik wel rond de 12-15 kilo eindigen en das normaal zei de gyn.

Ik krijg weer regelmatig de opmerking 'oh, zo'n grote buik al en je moet nog zo lang'. In het begin raakte dit me, nu denk ik ach je weet er niks van! Die buik wordt nog veeeel groter, hoger en breder...dus ruimte zat om door te groeien;)
    Apart dat mensen zulke opmerkingen maken alsof ze afgestudeerd VK zijn en er ALLES van af weten:x

19. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hallo allemaal,

Lekker genoten van het weekend?

@Siri, weet je al wat meer van je man? Nog een paar daagjes tot je combitest! Ga echt voor je duimen meis!!!

@babbel, voor jou is de spannende week weer aangebroken zie ik! Hoe voel je je?

@mamatien, wat een lullige opmerking van je collega zeg!

@aangekomen, valt hier (gelukkig) nog wel mee, zit nog steeds op -3 dus ben in totaal vier kilo afgevallen en weer 1 kg aangekomen.

@zonn, volgens mij is 5 kg op 22 weken best netjes hoor! :) Don't worry!

Iedereen lekker genoten van het weekend?
    Ikke wel, gisteren met een collega naar Beekse Bergen geweest, 's morgens hadden we een aantal lezingen over gedrag en 's middags mochten we lekker de dierentuin in! We hebben ons prima vermaakt.
    Vandaag even bij mijn ouders geweest, babyfoto's van mezelf opgezocht.. zo krijgen we misschien een beetje een idee hoe de kleine er straks uit komt te zien :)

20. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Siri: ik kan me wel voorstellen dat je nog niet helemaal ervoor kan gaan qua gevoel en dat je eerst geruststelling nodig hebt. Hopelijk krijg je net zo snel de uitslag als wij.

Babbel: wat "fijn" dat de begrafenis mooi was. En ik weet zeker dat het wel goed komt met die mooie herinneringen aan je Oma.
    Spannende weekjes weer voor jullie. Slim dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen om je ei niet te missen.

mamatien: :D goede opmerking! :D Je moet maar zo denken dat het na de bevalling makkelijker is om weer op gewicht te komen, als je nu niet veel aankomt (kan ik helaas niet zeggen denk ik; zal morgen misschien de stoute schoenen aantrekken en weer eens wegen als ik durf.)

Zonn: zo zie je maar, mensen hebben altijd commentaar. Of ze vinden je buik klein of ze vinden hem te groot. Als je eens wist hoe vaak ze mij gevraagd hebben of het er toch echt geen 2 waren? Hallo! Ik heb al verschillende echo's gehad, dan hadden we dat toch echt al wel een keer gezien?

blike: hier ook een heerlijk weekend gehad, maar werken in de Beekse Bergen klinkt idd niet verkeerd.

Zoals ik al zei, hier dus een heerlijk weekend gehad. Waarvan vandaag toch wel de topper was. Ik praat niet vaak over onze kerk, maar de preken van vandaag waren echt helemaal voor mij en ik weet weer een beetje beter welke richting ik op moet/kan. En dat maakt me heel erg blij. (Don't worry; ik zal geen details geven of gaan preken :D) En vanmiddag zijn we met mn ouders heerlijk gaan eten bij Etenstijd omdat ze gisteren 40 jaar getrouwd waren. Ik heb ze een soort tegoedbon gegeven voor een fanilie foto. Ik wilde dat niet nu doen, omdat 'ie dan over een half jaar al niet meer up-to-date is.

Deel Deze Pagina