Hee dames, lees straks wel even alles terug ff een ego berichtje.. Heb sinds gisteren al een vreemde buikpijn, heel hoog in mijn buik, net onder mijn ribben... Alsof er heel strak een band omheen zit... Ik heb er gisteren een Topic over geopend hier op ZP, en iemand vertelde me daar dat het best wel eens zwangerschapsvergiftiging zou kunnen zijn... Natuurlijk (stom dat ik ben) heb ik het even gegoogeld, en toen kwam ik erachter dat dit ik deze week nog twee symptomen heb gehad die hierbij passen (1x hoofpijn, 2x sterretjes zien) Gelukkig moet ik straks naar de VK en ik hoop echt dat ze me even gerust kan stellen maar ben wel een beetje bang. Zie de doemscenario's alweer helemaal voor me Babbel: Wat ontzettend klote voor je meis.... had het je zo gegunt deze ronde!!
Blike: kan ook zijn dat ze is gedraaid, of met der voetjes in je ribben ligt hoor. Hier lag Lieke met der voeten in mn ribben en dat voelde ook echt niet fijn... Ze groeit natuurlijk nog steeds he de ruimte word kleiner waardoor alles meer pijn gaat doen. En sterretjes zien en hoofdpijn, kan ook duiden op te weinig vocht binnen gekregen.. Niet al te ongerust maken meid! Dat is al helemaal niet goed voor je bloeddruk! Laat bij de vk in ieder geval je bloeddruk meten en urine checken dan weet je zeker dat het wel of geen zwangerschapsvergiftiging is!
@ Blike: oh meid niet meteen het ergste denken!! En internet is idd niet goed als je zulke dingen gaat Kan heel goed zijn wat mv3 zegt, dat kindje gewoon btje raar ligt.. Heb ik ook wel eens gehad! En sterretjes en hoofdpijn heb ik ook gehad, maar dat kwam door te lage bloeddrk... (bij zwvergiftiging is die juist hoog volgens mij..) Hoop dat je bij de vk te horen krijgt dat mv3 en ik gelijk hebben en niet dat andere forum STerkte meid!
@ babbel: trek je het een beetje? Gewoon ff baaldag nemen hoor!! Lekkere jankfilms kijken (tis toch rotweer) dan kan je er morgen weer tegen aan... Jullie zijn ondertussen ook al zolang bezig... Wat zei de gyn hiervan of heb je die nog niet gesproken?
Blike, hè wat vervelend en angstig zo'n idee. Duim voor je dat Mv3 en Mamatien gelijk hebben en dat het dus allemaal wel goed gaat. Veel succes zometeen bij de VK. Mamatien, heb net nw afspraak voor de FM gemaakt, dus dan zie ik de gyn weer, het is inderdaad wel goed weer voor een baaldag.. Het besef komt nu binnen, dat we weer verder moeten, dat het ons nu nog niet gegund is is wel goed,want moet het ook niet opkroppen. Morgen zal het wel weer gaan en van het weekend gaan we saampjes een nachtje weg ter viering van 2jr getrouwd zijn, dus dat is wel een leuk vooruitzicht.
Nou ben net weer terug van de VK. Alles zag er goed uit, de pijn in mijn buik komt waarschijnlijk omdat mijn baarmoeder wat aan de hoge kant zit en daardoor mijn organen platgedrukt worden. Hij heeft nog even mijn HB opgemeten en dat was ook mooi laag, terwijl dit bij een zwangerschapsvergiftiging juist hoog zou zijn. Ook ben ik even op suiker gecontroleerd omdat mijn baarmoeder voor mijn termijn wat aan de grote kant is, dit was 5,4 mmol. Moet onder de 7 zijn dus dat was ook prima... Ohja, mag niet meer Googlen van hem is niet goed voor me...
Zoo zal nu ff alles gaan bijlezen van iedereen: Zonn: Wat fijn dat alles er bij de groeiecho goed uitzag, en dat het nog steeds een meisje is Hopenlijk blijft ze inderdaad mooi met het hoofdje naar beneden liggen! Mamatien: Gefeliciteerd voor je vriend met zijn examen Oeh, nesteldrang, daar zit ik eigenlijk nog steeds een beetje op te wachten, mijn huis kan wel even een flinke schoonmaakbeurt gebruiken! Babbel: Vind het echt zooo klote voor jullie!!!! Gelukkig kan je morgen lekker je zinnen even verzetten
@blike...meid fijn dat alles goed was met jou en de beep lekker gerustgesteld weer... @babbel...ik moet elke keer aan je denken...echt zo klote duim echt voor de volgende ronde en dat het dan maar raak mag zijn! @mamatien...gefeliciteerd met je mannetje...je kan trots op hem zijn nu lekker nog ff genieten en wachten op je kleine meisje...en nesteldrang hahah ik hoop dat ik het ook een beetje krijg bij de eerste totaal niet gehad @siri...hoe is het bij jou meis? @zonn...fijn dat je meisje goed ligt....hopelijk blijft dat zo!! en bijna verlof denk ik zo...heerlijk... @hier...alles gaat zijn gangtje hier...het enige waar ik van baal zijn die bekken grrr...er is op zich goed mee te lopen nu maar de sex is echt niet leuk baal daar zo van bah eerste 16 weken HET niet gedaan vanwege de misselijkheid en nu dan dit weer...hopelijk gaat het nog wat zakken anders wordt het geen all the way meer...hebben meer van jullie daar last van?
Hier goed hoor, ik lees wel, maar ben gewoon heel druk. Wil gewoon alles in mijn werk goed op gang hebben voordat ik met verlof ga zodat mijn vervanger rustig ingewerkt kan worden, zonder datballes gelijk in het 100 loopt. En ik heb een baan met veel verantwoordigheid, dus dat kost nogal wat organisatie. Blike, ik ben blij dat alles goed is. Ik moet wel zeggen dat ik het deze keer niet met de dames eens ben. Zs vergiftiging kan uitloppen on HELLP syndroom en datbis een zeer ernstige complicatie in de zs. Het gevaarlijke is dat de symptomen in het begin wel eens verward worden met gewone zs symptomen. Dus in dat geval kun je beter een beetje te bezorgd zijn, dan dat je de symptomen negeert en je leven of dat van je baby op het spel zet. Maar zoals gezegd, als het bloed, de bloeddruk en de urine goed zijn is er niets aan de hand!
Babbel, thuis balen is inderdaad veeeeel prettiger...sterkte meid! Wel fijn dat je meteen al nieuwe afspraak voor FM meting hebt staan. Alleen altijd zo jammer dat cyclus zo lang duurt...pfff Leuk vooruitzicht dus dit weekend, wens jullie een romantich weekendjes saampjes toe! Blike, mmm dat bandgevoel herken ik wel maar dan meer als weinig longinhoud hebben omdat de baby steeds hoger komt te liggen. Kan het ook dit zijn wat je voelt? Goed dat je het ff laat checken. Enne wat de anderen ook al zeiden, als je internet moet geloven dan heb je meestal de meest erge dingen hahaha Werd net gebeld door Babydump (rare naam toch eigenlijk) enne de kinderwagen is binnen. Joehoe heb gewoon zin om 'm thuis helemaal baby klaar te maken en dan ermee oefenen in de huiskamer hahaha Voel me net een klein kind met haar eerste poppenwagen
daanquinty: Ga jij voor je bekken ook naar de fysio? Ja het missionarisstandje kunnen wij hier ook niet meer doen, moet zeggen dat de sex hier op het moment überhaupt op een laag pitje staat. Maar er zijn nog genoeg andere standjes en mogelijkheden hé? Bij mij wordt de bekkenpijn gelukkig trouwens niet erger, waar ik eerst heel bang voor was. Heb er nog wel last van maar het is te doen Siri: Ja daar was ik dus ook wel wat bang voor, moet zeggen dat ik nu weer zo'n zeurderig gevoel in mijn buik heb, maar volgens de VK zit de pijn bij een zwangerschapsvergiftiging hoger, zit bij mij net iets boven mijn navel en bij een zwangerschapsvergiftiging net onder je borsten. Tis waarschijnlijk gewoon de baby die me van binnen in elkaar aan het trappen is (want volgens hem lag de kleine met het hoofdje naar beneden) of mijn organen die wat in de verdrukking komen. Zonn: Inderdaad rare naam, babydump... wie zou dat nou weer bedacht hebben.... Heb ook al helemaal zin in week 30, dan komt de babykamer en de kinderwagen!!
Ja blike, beter een keer teveel naar de vk en gerustgesteld worden dan te weinig. Zsvergitiging is gelukkig heel zeldzaam! En ik heb natuurlijk de neiging om te projecteren omdat ik het zelf heb gehad.... Moet zeggen dat ik niet het bandgevoel had. Was supermisselijk en een enorme hoofdpijn, alsof mijn hoofd uit elkaar knalde Babbel, hoe is't????? Knuffel! Wij gaan binnenkort beginnen met de badkamer babyvriendelijk te maken..... Bubbelbad gaat eruit en ipv daarvan komt er een aankleedtafel en een extrakast... Maar om het gemis goed te maken komt er een jacuzzi buiten, daar hebben we genoeg ruimte : Zometeen naar de huisarts voor de eerste zs controle, nu pas, maar ik voel me supergoed, behalve dat ik wat last krijg van brandend maagzuur, dus ik vind het fijn om zo laat pas een controle te krijgen. Zo anders als in nederland, waar je met een dubbele indicatie automatisch door een gyn gevolgd wordt. Ook fijn hoor, maar als het zo goed gaat blijf ik liever lekker zo doorzwangeren
@blike...ik moet as woensdag weer naar de VK ik ga dan het nummer van de bekkenfysio vragen...ik zal er toch aan moeten geloven om fysio te doen en bij mij maakt het niet uit welk standje we doen het doet gewoon pijn...dus hopelijk gaat de fysio een beetje helpen. @hier....volgende week de laatste week school voor me dochter en dan heeft ze 6 weken vakantie!! ze heeft een super mooi rapport en is over naar groep 3, dus ben een trotse mama
Gefeliciteerd met het rapport van je dochter, leuk joh dat het goed met haar gaat op school. Straks lekker van de zomer genieten. Blike, heerlijk als de meubeltjes straks binnen zijn, kun je lekker gaan inrichten Kinderwagen gister opgehaald, hij is super! Zal later nog ff een foto spammen. Blike en dq echt vervelend joh bekkenpijn! Dat beperkt je best in je mogelijkheden. Nu is er vijftig procent korting bij lief! Dusss heb weer wat ingeslagen hahaha wel pijnlijk dat ik sommige dingen dus al voor de volle mep gekocht had. Maar ja, heb nu wel een leuke collectie inmiddels Zo nog ff een flinke verbouwing dus Siri, wel leuk een jacuzzi buiten! Vooral straks in de sneeuw en als er dan weer een eland langsloopt Ga je jullie huis onderverhuren als jullie naar Ibiza gaan? Ibiza was het toch? Babbel....baaldag een beetje doorgekomen? Knuffel!
even snel, ja gaat inmiddels weer wat beter, morgeravond lekker saampjes weg en dan vol goede moed weer door met de nw ronde Iedereen fijn weekend!
Vanmiddag gaat het bad eruit....raar hoor maar goed ik gebruik hem bijna nooit, behalve om kleren en handoeken over te hangen...... Nu nog maar even genieten van het mooie zomer weer, morgen wordt het hier weer wat minder.....
Siri,en hoe gaat het met de verbouwing? hopelijk niet veel stofzooi van... Jammer van het weer bij jullie, hier is het nu heerlijk,zit lekker buiten met de laptop en het wordt waarschijnlijk rond de 30 graden hier...dat is dan eigenlijk weer wat teveel van het goede,maar ja We hebben saampjes een heerlijk uitje gehad, romantisch gegeten, geslapen en gevaren, dus we kunnen er weer tegenaan
@babbel...wat fijn dat jullie zo'n lekker uitje hebben gehad lekker de batterijtjes weer opgeladen voor de volgende ronde. @siri...en is je bad eruit?? hier is het idd vandaag en morgen bloedheet...kan 34 graden worden en woensdag is het gelijk weer 19 graden hahaha, dat kan echt alleen in Nederland volgens mij @mamatien...hoe gaat het met de laatste loodjes meid?? is het nog vol te houden?? @andere meiden..hoe gaat het met jullie?? @hier...de babykamer is helemaal afgeverft..dus nu kan er behangen worden en dan is het wachten op de meubeltjes die begin augustus komen