Zwanger worden in het Najaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babbel81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Ha meiden,

Sorry ff ego bericht. Tot nu toe ging t echt allemaal super goed.. Maar vannacht was echt HEL!

Ik had zo'n extreme buikpijn, wist echt niet wat ik met mezelf aan moest.. Het vervelende was dat die buikpijn continu was. Dan zijn het geen weeen toch? Dus tijdens die pijn had ik ook elke keer het idee 'deze pijn is voor niets', want weeen leveren iets op haha..

Heb 2 uur lang door t huis gebanjerd, gestaan,, gezeten gelegen, gehangen.. Wist me echt geen raad. Zelfs overgegven... Uiteindelikj 2 paracetamol op en op de 1 of andere manier op de bank in slaap gevallen (bed was helemaal geen doen). Vriendlief kwam rond 5en mij zoeken, (had m niet wakker gemaakt nl) toen ben k naar bed gegaan en ging t opzich zel weer..

Nu nog steeds pijn, alleen is het beter te behappen...

Lig nu lekker op mn balkon en als het gaat ga ik vanmiddag ff naar t zwembad, anders blijf ik gewoon hier de hele dag liggen...

** einde geklaag**

2. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Mamatien , oh wat balen meis:( ja inderdaad ,als je weet dat de pijn ergens toe leid, is het makkelijker te verdragen.
    Je hebt wel je VK gebeld,neem ik aan?

DQ, ah het kamertje ligt dus op schema? leuk hoor:) behang is ook al uitgezocht?

3. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    mamatien...ohh wat naar meid:( en idd weeen gaan zakken weer af en komen weer op...maar goed ik zou toch voor de zekerheid wel ff de vk bellen en ff kijken wat hun zeggen?? je hebt kans dat het toch iets doet hoor daarbinnen!!

@babbel...ja behang is ook al uitgezocht de ene kant wordt gewoon wit en de andere kant wordt grijs:d

4. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Babbel, super dat jullie weer lekker opgeladen zijn! Succes deze ronde!!!

Siri...jij succes met verbouwen.

Goede bezig DQ...nu ben je nog lekker 'mobiel' dus slim dat jullie vroeg begonnen zijn.

Mamatien...wow heftig joh! Misschien pijn van het indalen? Heb hier weleens ergens gelezen dat dat ook best heftig is bij sommige vrouwen. Zou ook ff de VK bellen.

5. mamatien

mamatien Niet meer actief

Heey meiden,
    Nee ik heb niet de vk gebeld, vond het zo lullig midden in de nacht hihi.. Morgen moet ik weer op controle, dus dan vraag ik het wel.. Tis nu weer rustig nl...
    Vorige x zei de vk dat t niet verder hoeft in te dalen, dus lijkt me niet dat dat het is... Mn moeder zei nog.. als het maar niet gedraaid is.. Zou wat zijn, ligt het 37 weken goed en dan draait het.. Maar lijkt me sterk hihi...

Ik heb gister ook gebbqt, dus miss dat t wel mn darmen waren daarvan ofzo... Anyway.. ik hoor het morgen wel!

Vandaag heelrijk rustdagje met dit goddelijke weer!!! Begin wel btje vocht vast te houden hihi..

6. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ohh meiden ik heb 2 uur op gezeten vannacht..pfff wat had ik het warm, zweette echt me bed uit....het is hier nu erg bewolkt en donker en ik denk dat het noodweer zo gaat losbreken..heerlijk..hopelijk koelt het lekker af:D ik vind die extreme hitte echt helemaal niks...
    ben vandaag overigs 24 weken zwanger!!!!!

hoe zijn jullie gister doorgekomen??

ohh mamatien...je bent de magische grens van 37 weken gepasseerd...spannennnndddd:D:D

7. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    DQ, gefeli met je mijlpaal van 24wk:D wij hebben vanacht met het raam open geslapen en manlief is uiteindelijk naar de bank verkast( beneden is het een stuk koeler). We hebben besloten dat we vanacht op een luchtbed in de woonkamer gaan slapen:p

Ik heb maar weinig momenten dat ik blij ben dat ik nog niet zwanger ben,maar vanacht was er een van!
    Heb medelijden met jullie,maar hopelijk is het morgen weer over met die warmte;)

8. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ja wie sliepen ook met het raam open maar er stond geen zuchtje wind helaas:( dus dan heb je er ook niet heel veel aan hahahah...het is hier wel iets afgekoeld...ik hoop alleen maar dat die zon weg blijft vandaag hahaha

9. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ja de warmte is echt killing! Mijn ondernemen en voeten zijn mega opgezwollen, bah! Kan er een hele deuk in drukken, zoveel vocht zit er in vast. Maar verder prima gelukkig.

Hihi babbel camperen in je woonkamer, wel slim!

Hier is het noodweer losgebarsten!

Dq heerlijk weer een mijlpaal erbij!

Mamatien, ja als je gevoel erover wel goed zit, prima om te wachten op je afspraak met vk morgen.

Morgen komt een zwangere vriendin, kunnen we gezellig samen ALLEEN maar over zwanger zijn en baby's kletsen hihi

10. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Och mammatien, dt klinkt rot. Gaat het weer beter? 37 weken, wat gaat het toch snel!

Dq, wel een fijn idee he, die 24 mijlpaal. Bij mij is- net voorda ik op vakantie ga.,.. Een lekker idee dat als er wat gebeurt de overlevingskans groot is!

En zonn, lekker aan de klets?....

Bij ons is het bad er nu uit en de aankleedtafel erin..... Nuwordt het allemaal wel echt.... Ik schrok van mezelf toen ik vandaag op mijn werk mezelf van de zijkant zag.... Zoooo, daar zagik echt een zwangere..... Ik zie mezelf meestal alleen van de voorkant en ik had het idee dat het nog niet zo opviel.....

Heb gisteren heerlijk geshopt voor de vakantie (hie is de uitverkoop ook begonnen!) ben net zo 'ijdel' als voordat ik zwanger was....wil;) er natuurlijk wel op mijn best uitzien..... Maar ik vond het best moeilijk om wat te kopen dat bij mijn eigen stijl blijft

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    Hallo meiden,

vandaag weer bij de VK geweest...alles was goed..ik loop volgens het boekje, alleen was me baarmoeder wel te weinig gegroeit sinds 4 weken geleden...toen was het 18 cm en nu 20 dat meten ze van bovenkant baarmoeder tot schaambotje...ze zei nog geen zorgen verder kan dadelijk weer een groeispurtje krijgen, maar de volgende keer moet het wel meer gegroeit zijn...dus ik ga de beep maar is ff toespreken:D:D

@siri...ja het is echt weer een mijlpaal hoor...nu op naar de 30 weken:D jij nog 3 weken en dan ben je ook bij de 24 weken:)

@mamatien...hoe was het bij de VK???

@blike...hoe gaat het met jou? en je bekken??

@andere meiden...alles goed met jullie?

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee allemaal,

Ben er even een tijdje niet geweest, ben lekker een midweekje op vakantie geweest in berlijn met vriendlief.
    Hij heeft daar voor zijn stage een half jaar gewoont en we zouden altijd nog een keertje samen daarheen. We hadden zoiets als we het nu niet doen, dan gaat het er waarschijnlijk ook niet meer van komen, dus we hebben toen online een reis geboekt.
    Heerlijke dagen gehad met prachtig weer! Veel mooie dingen gezien, heerlijk op een terrasje gezeten en van elkaar genoten :D Echt een soort van afsluiting van ons leven met z'n tweetjes!

Vandaag een telefoontje gehad van de babydump dat 19 juli de babykamer en de kinderwagen geleverd wordt!! helemaal zin in :D

Daanquinty:
    Al een afspraak gemaakt bij de bekkenfysio? hoe gaat het?
    Ik merkte het de afgelopen paar dagen echt wel behoorlijk... veel gelopen natuurlijk.. oeff was wel weer ff pijnlijk.
    Slaap nu trouwens met een voedingskussen en moet zeggen dat dat echt heelijk is... deze kan ik tussen mijn benen leggen en is echt een verademing. Schiet lekker op met de babykamer dus :D heerlijk! Gefeliciteerd met je mijlpaal trouwens :D

Zonn:
    Al lekker rondjes door de tuin gelopen met je kinderwagen? ;)

Babbel:
    Fijn is dat hé? even de zinnen verzetten! nu weer vol goede moed aan de volgende ronde beginnen! vind het echt knap van je meid, hoe positief je blijft!

Mamatien:
    oeeh zie dat je een heftige nacht gehad hebt... pff vervelend meid :( Hoe was het bij de VK? had ze nog eeen idee wat het geweest zou kunnen zijn?

Siri:
    Ook al alles aan het gereedmaken voor de kleine zie ik :) Goed bezig!

13. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja, ik heb vorige zs bekkeninstabiliteit gekregen en datis nooit over gegaan. Ik ben zelf bekkentherapeut geweest, dus ik kan het redelijk onder controle houden met training, oefeningen en gericht 'kraken' maar nu alles losser wordt wordt de bekkeninstabiliteit ook weer erger en dan helpen oefeningen iet meer... Ik kan in ikea al niet meer de gewone route nemen, maar moet al de shortcut nemen.... Dus ik wil alles zoveel mogelijk klaar hebben, nu het nog kan en nu het nog leuk is.... En genieten doe ik met volleteugen.... Nu is alles aangepast en blijven de kleine dingen over.... Kleertjes enzo.... Oh mijn appeltaartje is klaar.... Van de ikea...... Mmmmmmmm met anillesaus.....

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Siri:
    oeeeeh appeltaartje met vanillesaus? hmmm het water loopt me in de mond ;)

15. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    meiden kunnen jullie mijn nou vertellen waar je pijn kan hebben als je last van je bekken hebt??? want ik twijfel erg of ik dat ook wel heb dan

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ik heb het in mijn schaambot maar volgens mij kan je het op verschillende plekken hebben... waar heb jij last?

17. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hoi allemaal, sorry dat ik zo lang niet geweest ben, maar we hadden problemen met internet. Dus ik moest verplicht afkicken :cool: :D. Maar goed alles doet het nu weer en ik kom snel bijlezen (als dat lukt) hoe het met iedereen gaat. Voor vandaag is het echt bedtijd. ;) Hopelijk hebben jullie je geen zorgen gemaakt, want alles gaat nog steeds erg goed hier.
    (Nou ja, ik gebruik sinds dinsdag wel insuline omdat mn suiker de pan uit rees, maar verder gaat het erg goed en voel ik me top!)
    Op onze babysite staat inmiddels een bijgewerkt en uitgebreid verslag van de afgelopen weken.

18. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @blike....ja ik heb zeg maar vaak last aan de onderkant van me vagina! maar dan niet me vagina zelf maar net daarnaast ja ik weet ff niet hoe ik het anders uit moet leggen hahaha dus met sexen doet het bv ook behoorlijk pijn...ik denk dat het de bekkenbodem is dan ofzo???

@twijfel...welkom back meis...we hebben je idd een tijdje gemist...fijn dat alles goed met je gaat en alweer 30 weken zie ik...jij kan ook al bijna gaan aftellen:D

19. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Siri: ik zie in je onderschrift dat jeullie een meisje verwachten; gefeliciteerd.

DQ: 30 weken is voor mij iedere keer idd de grens waarop ik af ga tellen. En het zijn zelfs nog maar max 8 wk, omdat ze me met 38 wk in willen leiden omdat ik nu insuline moet gebruiken.

Hoe gaat het met iedereen?

20. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Bij mij is het ook pijn rond het schaambeen, vooral bij staan en lopen en trap oplopen (af is geen probleem) en hardlopen (doe ik dus al niet meer sinds week 6) Voelt alsof iemand er met een mes in zit te wroeten...... en als ik niet oppas kan ik na rust genomen te hebben niet meer opstaan, dan zak ik gewoon door mijn benen.

Ik kan echter wel uren dansen...... gek he.... als ik toch dansend door ikea kon...........

Even betweterig:
    Iedereen krijgt vroeger of later in meer of mindere mate last van bekkeninstabiliteit. meestal na ongeveer 6 maanden. en meestal gaat dit na de zs vanzelf weer over. Dat komt omdat tgv relaxine de bekkenbanden en ligamenten die voor de stabiliteit zorgen kunnen verslappen (om de baby er door te kunnen laten). de spieren rondom je bekken en buik, bil en rugspieren moeten dit dan opvangen. en dat kan leiden tot klachten omdat die spieren nu eenmaal niet gemaakt zijn om dit 24 uur per dag op te vangen.

Klachten kunnen zijn meerstal pijn op/rondom het schaambeen, klachten meestal bij lopen, tillen, fietsen, duwen, zitten, springen etc, door dat er meer speling is kan er een lichte verschuiving/scheefstand optreden, waardoor het bekken niet goed werkt en je soms niet meer goed kunt lopen of met heel veel pijn.
    er is trowens verschil tussen bekkeninstabiliteit en bandenpijn (sommige mensen halen dit door elkaar) Bandenpijn is pijn omdat de baarmoeder zo zwaar wordt dat de banden extra (overbelast) worden.....

Deel Deze Pagina