Zwanger worden in het Najaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babbel81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    O ja, wat ik me afvroeg, waarom is 30 weken eigenlijk een mijlpaal? weet iemand dat? ik lees van veel mensen dat ze blij zijn als ze de 30 en soms 32 weken gehaald hebben......

2. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Siri: bij mij is het steeds mn gevoel; zo van nu kan ik af gaan tellen. Ik denk dat die 32 weken nog van vroeger is, omdat er toen veel zgn 7 maands kindjes geboren werden. (Wat ws vaak baby's waren die alverwekt waren voor het huwelijk) Maar op een of andere manier leeft daardoor al heel lang het idee dat dat de tijd is vanaf wanneer een baby levensvatbaar is.

3. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ah, thanx 7 maandkindjes! dat zou inderdaad kunnen, heb er nooit zo bij stilgestaan, maar dat verklaard heel wat. Vroeg me dat al een tijdje af en nu we het toch over mijlpalen hebben...
    Ja en de 30 weken voor je gevoel kan ik me voorstellen, is tenslotte het laatste ronde getal!

4. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Dag dames, ben beetje afwezig laatste week...morgen mijn laatste werkdag en merk dat ik er nu ook echt wel aan toe ben om met verlof te gaan.

Als mijn hoofd straks weer 'leeg' is dan kom ik weer bijlezen en kletsen:)

Hoop dat het goed gaat met iedereen!

Mamatien, weet je al wat de mogelijke oorzaak van je erge buikpijn was? Spannend...de eindstreep nadert nu echt voor jou!

Hier verder alles goed...alleen nemen mijn onderbenen en voeten zeekoe-formaat aan met het warme weer...vreselijk:$

5. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Oh, zon lekker verlof, dan kun je lekker met de beentjes hoog!

Hier niets te melden' alles gaat zijn gangtje.... Maar ik moet wel de rustmomenten afdwingen, merk ik. Mijn zoon is 2 weken bij zijn vader dus dat is best even lekker.... De combi Adhd, autisme en zwanger is best vermoeiend.....hij heeft och wel heeeeel veel aandacht nodig. Merk dat ik nu veeeel meer energie heb.....

Nu mijn man weer eens naar zijn werk rijden, hij mag nog steeds niet rijden door zijn tumor..... Dus ik heb een onbetaalde baan erbij als taxichauffeur..... Nou ja, jekker muziekje in de auto op en dan gaat het wel.... 't is gelukkig maar 2 x per week.....

6. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ohh zon heerlijk met verlof meid...lekker uitrusten en genieten:D

@siri...fijn dat je ff je rust kan pakken nu...is het lang rijden naar je man zijn werk??

@andere meiden...hoe gaat het met jullie????

@hier...me dochter heeft nu 6 weken vakantie...dus voor mij wordt het rusten nu s'middags ook wat moeilijker met een 6-jarige om me heen hahaha....over 4 weken heeft me man vakantie 2 weken dus dan kan ik wat meer rust pakken!
    verder ben ik morgen jarig...ik ga de magische leeftijd van 30 bereiken:D:D verder gaat alles zijn gangetje hier...

7. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Zal je dan nog maar niet feliciteren, brengt ongeluk;)

Is 45 minuten rijden, dus 1,5 uur heen en terug, maar het was ook 45 minuten van mijn werk naar huis.... snel eten en toen weer op weg! Maar normaal breng ik hem naar zijn collega, die woont 15 minuten heer van daan en dan kan hij meerijden..... maar nu moet hij bij uitzondering 's avonds werken..... maar wel lekker rustig voor mij nu.... plof lekker op de bank voor de TV met een alcoholvrij biertje en een zakje worteltjes......

Ja babbel moest jij niet voor een folikelmeting?

8. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    jeeeeeeetjeee siri...wat een eind pfffff......en hoelaat moet je hem weer halen dan????

nee doe maar niet feliciteren nog hahaha....

ja babbel meid hoe gaat het met je??

9. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Nah, hij mag met de bus terug.......;) anders wordt het wel een beetje te gek.......

10. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    hahaha oke...

11. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Siri, wel lief dat je je mannetje heen wel brengt ipv met de bus:)
    Geniet dan maar van je rustig avondjes, lekker zelf beslissen wat je op tv wil kijken;):D

Zonn, ah dus je laatste loodjes op je werk...en dan lekker verlof:D

Mamatien, hoe is het met je?

Twijfel,oh fijn om te lezen dat het wel goed gaat me je:)en met je kleine meis:D...,wel jammer van de insuline,maar je voelt je nu zelf ook wel beter?

DQ, juist dat is waar, we waren vlak bij elkaar jarig( en geboren;)) ik wordt volgende week maandag 30;)
    Kom je morgen nog even netjes feliciteren

Mv3, al wat meer rust gekregen nu je met de fv geeft ipv met de bv?

Vandaag inderdaad weer de 1e FM gehad, eitje was nog maar 10mm, dat's 2 mm kleiner dan de vorige keer op dag 12...voordeel is dan wel dat de IUI waarschijnlijk in me vakantie gaat gebeuren, is wel wat makkelijker en dan niet zo dicht op me verjaardag;)
    Dus woensdag mag ik voor de 2e FM

12. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    DQ, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!:D:D, maak er een leuke dag van:)

13. mamatien

mamatien Niet meer actief

Goedemorgen meiden, laat ik ook wer is wat van me horen!!

Hoe is t met iedereeen??

Babbel, morgen moet je voor 2e meting?! Wanneer heb je vakantie/ben je jarig?

Zonn heerlijk verlof! Geniet er van!! Balen dat je zo n last hebt vd warmte.. Mijn voeten/handen zijn wel iets dikker, maar echt niet noemenswaardig!!

Dq GEFELICITEERD!!! Ga je het nog vieren??
    Ja vakantie is dan enerzijds zwaarder omdat je tussendoor mind kan rusten..andere kant kan je miss juist rustige dingen ondernemen waar je bij kan zitten en toch energie van krijgt (zwembad ofzo)

Twijfel.. Jeetje insuline spuiten.. Komt dit door de zw of had je al suiker? Jij bent dus al bevallen op t termijn waar ik nu zit..

Siri aka taxi, lief van je hoor!! Jij hebt eem jaar verlof he?!hoelang van te voren krijg je dan vrij,??

Mv3: ik geniet zo van je fotos op fAcebook van je kids :)

Justme hoe is t met jou?

Hier gaat alles goed, heb nu in totaal 3x snachts van die extreme buikpijn gehad.. Andere nachten slaap ik gewoon goed. Wel last van nare dromen.. Gister ben ik op de wc van een grijze kwal bevallen en vannacht had ik ruzie met de vk... :-s

Hier ben ik t aardig zat.. Wil mn kindje gewoon hebbrn nu!!! Maarja.. Moet me er maar in berusten dat ze komt wsnneer ze er klaar voor is.. Vanmiddag weer naar de vk.

14. mamatien

mamatien Niet meer actief

15. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @meiden.....bedankt voor jullie felicitatie's:D ik vier me verjaardag zaterdagavond een beetje...eigenlijk alleen voor me zussen en aanhang en me ouders:D dus niet echt groots verder.

@babbel...spannend weer meid...op naar woensdag...we gaan nu voor een plakkertje he...

@mamatien...ohh spannend meid...grijze kwal?? de slijmprop?? en waarom ruzie met de VK's?

16. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is zijjjjjjjj!!!!!

GEFELICITEERD!!!

17. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Zonn, Ja we hebben inderdaad recht op 12 maanden verlof. We moeten ons verlof max voor de 23e zsweek vastleggen en mogen 12 maanden verlof nemen. Dit heet bevallingsverlof en dit moet je minimaal 3 weken voor de uitgerekende datum . Je kunt ook nog zwangerschapsverlof krijgen, dit gaat via de huisarts en daar moet je een goede reden voor hebben.. Is dus eigenlijk gewoon zsgerelateerd ziekteverlof.

Het verlof mag je zelf verdelen tussen de man en de vrouw, maar de man moet verplicht 11 weken opnemen en de vrouw 9 (jawel, de man heeft meer recht op verlof dan de vrouw, ha ha!)

Wij nemen 4 weken voor de uitgerekende datum verlof en dan 6 maanden, waarin wij dus 3 maanden in spanje gaan wonen. na 6 maanden nemen we flexibel verlof. ik ga dan 3 dagen per week werken, mijn man 4 dagen en mijn schoonmoeder gaat 2 dagen oppassen (de creche mag pas bij 1 jaar!) Vanaf september gaan we allebij 4 dagen werken en in januari 2013 nemen we het resterende verlof op en gaan we nog een maand ergens op een mooie plek vakantie vieren.

Morgen gaan we dit vastleggen. bij de instantie die de uitkering verzorgd.

18. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    DQ: gefeliciteerd en een fijna verjaardag! Ga je iets leuks doen?

Zonn: hoera! Begin van je verlof. Heb je al een beetje bedacht hoe je het in gaat delen of ga je vooral relaxen en niets-doen?

Siri: even lekker van de rust genieten dan. Ik weet hoe energie rovend een kind met Asperger kan zijn; laat staan in combinatie met ADHD.

Babbel: spannend. Ik hoop dat je eitje gegroeid is.

mamatien: succes bij de vk. Had je al gebeld om te vragen waar die extreme pijn vandaan kan komen?
    Normaal heb ik geen suiker; alleen tijdens de zw-schap. Deze keer lukt het (voorlopig) niet om het onder controle te houden. Het lijkt wel of we steeds achter de feiten aanlopen. Als de insuline wordt verhoogd, gaat de suiker nog steeds mee omhoog. Ik ga straks de dietiste bellen en vragen of ik ergens nog kan minderen ofzo, maar ja ik heb soms nu al best honger, dus daar zit ik ook niet echt op te wachten... Maar ja, nog maar een paar weekjes.
    Tja, je dromen kunnnen je aardig voor de gek houden he.

Ik ga er nu vandoor. Op kraamvisite bij een goede vriendin. Ze is zondag bevallen en ik mag nu al komen!

19. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Wow, ik weet zeker dat er een heleboel jaloers zullen zijn. Dat klinkt goed zeg. Maar als je zolang ergens anders gaat wonen, mag je zoon dan al die tijd school missen of moet je hem thuis onderwijzen?

20. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    bedankt voor de felicitatie's:D:D

ik heb niks bijzonders gedaan vandaag hoor...mannetje moest gewoon werken en ik vier het zaterdagavond een beetje voor me ouders en zussen met aanhang...

@siri...woowwww wat heerlijk zo'n lang verlof...

@mamatien...hoe is het meid?? spannend nu hoor...

Deel Deze Pagina