Zwanger worden in het Najaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babbel81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Oja, ik zal binnenkort eens weer wat foto's plaatsen van de 3d echo, mijn buik en misschien krijg ik de babykamer er ook wel op..... Maar kan even niet op mijn pc.... Wachtwoord vergeten.... Ahum ZWANGER?!

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Morgen allemaal,

Daanquinty:
    30 weken vandaag :D schiet lekker op meid!!!

Babbel:
    Snap best dat het erg moeilijk voor je moet zijn, al die zwanger en babyverhalen... 21-8 je NOD zie ik... oh ga zooooo voor je duimen!!!

Siri:
    Ik vroeg me al af wat ze met al die bloemen zouden doen daar, maar vind dit wel een mooie oplossing :)

Straks komt de kraamzorg voor de intake, ben benieuwd!

3. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    jaaaa 30 weken vandaag:D:D zo meteen naar de vk...dus tot straks:)

4. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    nou vanmorgen dus bij de vk geweest...met de baby gaat alles goed... hij is alleen wel naar stuit gedraaid, 3 weken geleden lag hij nog met zijn koppie beneden...dus hopen maar nog dat hij terug draait...de vk zei dat het nog rustig kon gebeuren dus duimen maar hahha...
    met mij was ook alles goed alleen me bloeddruk was voor mij doen erg laag...107/64!! het was dus ook niet zo gek dat ik me de laatste 4 dagen niet zo lekker voelde....maar goed ik ben verder wel goedgekeurd, ga wel de bekkenfysio bellen want heb toch wel veel last nu...nu over 3 weekjes weer terug:D

5. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Fijn dat met de kleine alles goed is dq! En inderdaad kan ze nog weken lang draaien, dus komt vast goed.

Siri...weer in noorwegen dus...apart joh. Inderdaad mooi dat ze er compost van maken. Je buurvrouw zal inmiddels al wel begraven zijn of niet?
    Bn benieuwd naar je echo fotos.

Was vandaag ook bij gyn...had een co-assistent en hij voelde aan mijn buik en deed zo'n zeer met hoofdje proberen te voelen dat hij zei dat hij een echo wilde maken om te zien of ze niet gedraaid was.
    Ik dacht bij mezelf...huh ze ligt al vier weken zo diep dat ze niet meer draaien. Maar oke een echo is altijd leuk:D
    Alles was goed en ze lag inderdaad nog gewoon ingedaald. Nog voldoende vruchtwater dus volgens mij zit de kleine meid nog lekker comfortabel in mijn buikje.
    Morgen 39 weken...nu is iedere dag echt een dag dichter bij de bevalling.

Mamatien, hoe issie met jou en de kleine fleur?

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Daanquinty:
    Goed dat je de bekkenfysio gaat bellen, heb ik ook wel wat aan gehad...
    Hopenlijk draait je kindje nog mooi terug ja ;)

7. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Oh zonn spannend hoor. Misschien heb jij je baby in handen op de dag dat babbel een positieve test in handen heeft!

Ik ga vandaag mijn laatste trimester in. Gisteren had ik een afspraak bij de gyn voor een controle en groeiecho. Ze werd weggeroepen voor een spoedkeizersnee. Dus mijn afspraak was behoorlijk vertraagd. Ik moest op de verlosafdeling wachten. Raar om alle bijna bevallen dames te xien. Toen besefte ik dat het toch echt dichtbij komt. Mijn man volgens mij ook. Gisterenavond zei hij dat over een maand ons leven er heel anderd uit kan zien. Zijn moeder is bij 32 weken bevallen van hemen ik bij 34 van mijn zoon, dus we weten dat alles kan! Ik heb dus flink gedroomd vanacht.
    Maar ze groeide heel goed. Zat al aan de bovenkant van de groeicurve..... Dus dat wordt een flinke baby als ze zo doorgroeit. ze was nu 1450 gr.... Bij 27 weken ( normaal tussen ca 900 en 1500)

8. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ja dat is ff confronterend als je ineens allemaal bevallende vrouwen ziet! Zo jullie weten inderdaad dat alles kan. Geniet nog maar ff goed van je buikje dan!
    Dat de kleine nu aan de grote kant is...nou als ze echt eerder komt dan heeft ze vasteen speklaagje:D

Ik ben zelf vier weken te vroeg geboren, dus dacht ook steeds...hmmm zullen mijn kinderen dannook eerder komen? Maar helaas hahaha ze zit er nog steeds.

Zou wel heel leuk zijn, babbel positieve test en ik de baby op dezelfde dag:D

Dq, kun je terecht bij bekkenfysio?

9. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Zonn: tja af en toe word ik het ook wel beu al die onderzoeken, maar liever dit dan dat het straks weer bijna misgaat.
    Hoe gaat het nu met jou? Spannend hoor; nog even en je hebt je kleine meid in je armen. Ik hoop voor jou dat ze niet tot 42 wk blijft zitten. Wie weet zijn we wel tegelijk.

Mv3: klinkt echt als volop genieten. Wat snel dat L al kan omrollen; dat beloft wat.

Blike: is idd een prettiger idee dat Wuppie ged ligt en ingedaald is.

DQ: ik hoop dat ik na de afspraken van morgen wat meer weet over een uiterlijke datum. Helaas heb ik weeeeer een andere gyn, dus het is wat lastig om goede afspraken te maken. Het lijkt wel alsof ze allemaal een andere visie hebben over hoe en wanneer inleiden.
    Fijn dat je controles weer goed waren. En ook jouw kleintje is dus eigenwijs. Nou ja, je ziet aan onze Wuppie dat ze zich nog kunnen bedenken. Hopelijk draait jouw mannetje ook nog terug.

Babbel: kan me vorstellen dat het niet altijd makelijk is om al onze verhalen hier te lezen. Ik hoop dat jij heel snel lekker mee zal kunnen kletsen over ale zw-schaps kwaaltjes en zegeningen.

Siri: gaat bij jou ook al opschieten zeg.

Moet nu snel stoppen want accu is leeg. Probeer morgen update te posten

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Morgen dames,

Net bij de VK geweest, en moet helaas toch echt beneden bevallen, vind ik wel echt een domper. Had het me heel anders voorgesteld... Dus nu maar even kijken wat voor bed ik zal neerzetten. We hebben nog wel een seniorenbed op zolder staan, maar misschien is zo'n echt kraambed ook wel handig...
    Hoe doen jullie dat trouwens of hebben jullei dat gedaan? al neerzetten? of pas doen als de bevalling begint? Zie het eigenlijk niet zo zitten om nou een paar weken een bed in mijn woonkamer te hebben staan...

Siri:
    Jaah dat is gek hé? om al die bijna-bevallen vrouwen te zien... 't schiet nu ook echt op hé? nog maar een paar weekjes!!
    Ik ben ook zo benieuwd hoe groot mijn babietje wordt, maar heb nog geen groeiecho gehad dus heb echt geen idee...

Zonn:
    Hoe gaat het meid?

Twijfel:
    Wat vervelend dat je steeds een andere gyn hebt, hopenlijk krijg je snel wat meer zekerheid!

11. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    #3191 Siri, 11 aug 2011
    Laatst bewerkt: 11 aug 2011
    Zoh, nu heb ik wat foto's voor jullie:

Buik bij 26 weken (in portugal)

12. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Echo bij 27 weken:

13. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Moet je beneden bevallen Blike, wat onhandig met een bed in de woonkamer inderdaad:$
    Moet wel eerlijk zeggen, dat zo'n ziekenhuisbed waarbij rugleuning omhoog kan me heeeeerlijk lijkt om in tv te kijken, laptop etc. hahaha
    Maar niet echt handig zo'n lomp ding in de woonkamer.
    Maar hebben jullie een uitzonderlijk moeilijke trap dan ofzo?
    Een vriendin van mij wilde thuis bevallen, maar moest uiteindelijk door ambulancepersoneel van de trap getild worden tijdens de weeen...dat was echt geeeeen pretje! Dus wat dat betreft misschien weer wel goed om beneden te bevallen?!

Siri, wat heeeeerlijk zo lekker zwemmen in de zon!:) Heb echt de zomervakantie gemist...gaan wel in het najaar naar Marokko naar de familie van mijn man maar ja, dan zal het geen zwemweer zijn helaas.
    Enne, waar zitten al die kilo's dan? ;)

Twijfel, zeker goed dat ze veel controles doen! Dat geeft ook wat zekerheid lijkt me.
    Oei ik hoop niet dat ze tot 42 weken blijft zitten, inleiden lijkt me zo onnatuurlijk.
    Gisteravond en vannacht rommelde het enorm.
    Ze was echt een uur lang aan het woelen, normaal maar 10 minuten ofzo en dan slaapt ze weer. Steeds als ze met haar hoofdje diep in mijn bekken draaide dan voelde dat zoooo rot! Kreeg er kippenvel van:(
    Hele nacht menstruatiepijn in buik en rug...maar helaas geen weeen hahaha. Droomde daardoor ook dat ik naar het ZKH ging om te bevallen:)
    Heb wel het idee dat mijn lichaam zich goed aan het voorbereiden is op de bevalling...maar ja, hoe lang die voorbereiding nog gaat duren;)

14. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ahhhh wat schattig die echo foto's siri!
    Lijkt wel of ze op de onderste een beetje lacht:)

15. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Babykamer

16. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja dat leek in het echt ook zo... heel lief. We zagen haar ook aan de placenta likken, slikken, duimzuigen.... zooooo vertederend!

Het was heerlijk even mooi weer, want ook hier is het niet echt zomer geweest, maar op een gegeven moment was het 37 graden en dat was toch wel echt te warm!

Om eerlijk te zijn vind ik de kilo's ook niet terug, maar als 5 verschillende weegshalen het zeggen. moet ik het wel geloven...... :$ maar ik weet dat het weer helemaal goed komt. dus itt tot de eerste ZS maak ik me er niet zo druk om..... maar ik heb wel een waarschuwing gehad van de HA en de GYN dus ik let goed op wat ik eet (vooral suiker en verzadigde vetten)...

17. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    whahahahaha aan de placenta likken:D geweldig!

Leuk kamertje, mooie kleur die commode.
    En de eerste schattige kleertjes hangen al klaar:)

Nu kun jij ook lekker wegzwijmelen in het kamertje.

18. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @siri...wauww mooi buikje hoor en die 20 kilo zie ik ook niet zitten:D:D....en wat en leuk kamertje voor jullie meisje:)

@zonn...ohh spannend he meid:D ik hoop dat ze nu snel gaat komen hoor...ben erg benieuwd naar je meisje en de naam...

@blike....he wat balen dat je beneden moet bevallen!! waarom is dat?? ik weet van horen en zeggen dat als je meer dan 100 kilo weegt je dan niet boven mag bevallen omdat hulpverleners dat niet mogen tillen...dus ik zou niet boven mogen bevallen, maar ja ik ga naar het ziekenhuis...dus maakt voor mij niks uit...

@hier....nog een paar dagen vakantie en dan moet het mannetje weer werken en dochterlief weer naar school...dus het wordt rustig hier in huis...wel erg raar, want waarschijnlijk in mijn dochter haar volgende vakantie (herfst) is haar broertje geboren...het gaat best snel nu:D

19. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja, die kleertjes heb ik van mijn schoonmoeder gekregen. Die zijn van mijn man geweest. Ik was er erg blij mee. Ik heb meer van die echte noorse zelfgebreise wollen kleertjes gekregen. Het is wel heel handig voor de winter... althans de 2 maanden die we meemaken, hier...... Voor spanje heb ik lekker schattige mouwloze rompers gekocht bij de HEMA.......

Blike, ik heb gehoord dat mensen een bevallingsbad huren of kopen (van plastic) is dat niet iets voor jou.
    Ik zou best een onderwaterbevalling willen. Lijkt me zo relaxed. Het ziekenhuis waar ik ga bevallen heeft de mogelijkheid, dus wie weet.

20. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Siri: handige commode!! Wij hebben hem in het wit! Je kan er zoveeel kwijt!!

Leuke foto's!

Morgen reageer ik wat uitgebreider dames!

Succes met de laatste loodjes!

Babbel hoe is het met jou??

Deel Deze Pagina