Zwanger worden in het Najaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babbel81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Zonn: idd nog max 1 weekje wachten; het komt dichterbij nu. Alhoewel ik voorlopig echt blijf hopen op een "normale" bevalling.
    De Lodger die ik heb is ook meteen een draagzak voor om mn nek.

mamatien: wat een super schattige foto's. *smelt*
    Ze zeiden tegen me dat het geen HELLP kon zijn omdat mn bloeddruk normaal is en omdat ik niet dagelijks hoofdpijn heb. Hoe was dat bij jou? Miss moet ik toch vragen om mn urine te checken, als dat nog nut heeft voor die paar dagen.
    Wb inleiden: ik heb dat bij de andere 2 ook gehad en het viel me eerlijk gezegd best mee. Het ging bij allebei ong hetzelfde: 8.30 uur infuus, 12.00 uur echte weeen, 17.00 uur persweeen en om 17.15 uur waren ze geboren. Dus ik vind het wel meevallen. Ook daarom ben ik nieuwsgierig naar een natuurlijke bevalling, dan kan ik vergelijken.

2. mamatien

mamatien Niet meer actief

Twijfel dat is echt grote onzin!!!! Mijn bloeddruk is altijd normaal geweest en ook niet dagelijks hoofdpijn... Ik had wel mega mega pijn rechts bovenin mn buik. Ik dacht dat het fleur was die daar lag, maar bleek mn lever te zijn die niet goed meer werke..(wist ik veel)
    Ook moest ik soms overgeven, verder weet ik niet meer wat mn klachten waren... Viel bij mij iig achteraf allemaal op zn plaats...

3. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    wat een schattige foto's he..ik had ze al gezien via fb maar ze zijn super leuk...en die laatste ook zooo lief....

@twijfel...spannend meid voor jou..ik duim voor je dat het spontaan begint:D

@zonn....ik hoop zo dat het snel begint voor je...vooral met die warme dagen die eraan komen pfff ik zie daar zelfs tegenop..

4. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ahhhhh wat een leuke foto's! Zwart wit foto is echt erg gaaf. Wat een snoezig bloemenmutsje ook.
    Mooi gaaf gezichtje heeft ze.

Tja het wordt inderdaad warm dit weekend. Overdag kunnen we altijd nog binnen blijven zitten, alleen beetje jammer als het in de nacht zo benauwd blijft. Of lekker in badje in de tuin dq?

Mamavandrie en mamatien, jullie kunnen de meiden lekker in een lief rompertje mee naar buiten nemen...wel beschermd tegen de zon natuurlijk.

Heb net een platsic krukje gekocht, kreeg de tip van een vriendin. Schijnt super bijzonder ten zijn om in de kraamweek met de baby te douchen en dan kun je lekker op dat krukje zitten. Ook makkelijk voor als je je zelf nog erg slapjes voelt, dan kun je zittend douchen.
    Of heeft iedereen alllangggg zo'n krukje in huis en loop ik achter;)

5. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Even snel.... Heb wel gelezen maar krijg zo een massage van mijn man, dus wil dat niet missen......

Babbel..... Jaaaaaa ik zie op bbeide foto's een streepje..... Oh het zou zo geweldig zijn...... Eindelijk!

Mammatien...geweldige foto's wat een mooi meisje! En mamma van 3 ook weer supermooi wat gaat dat toch snel.....

Zonn succes! Misschien toch babbel knalest en jij bevallen op dezelfde dag!

Rest morgen

6. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    mamatien: ;) hmmm ik ga nu toch twijfelen. Hoe zijn ze er bij jou ook alweer achter gekomen?

DQ: gelukkig kan ik best goed tegen de warmte. Het enige waar ik dan last van heb is nog meer vocht :D Dan zie je de overgang van mn benen naar mn voeten bijna niet meer.

Zonn: nee hoor je loopt niet achter, ik heb geen krukje in huis voor die reden (of we lopen beiden achter ;)) Ik heb een paar keer geprobeerd om te douchen met een van mn kids toen ze baby waren, maar vond het onhandig bij het afdrogen. Dus ik deed het alleen als er iemand anders was die dan de kleine van me over kon nemen.

7. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    even korte update: weer getest, ziet er hetzelfde uit als gisteren,maar ja had ook eigenlijk een dag moeten wachten;)

Iedereen een fijne dag vandaag, ik ben naar me werk, maar kom vanavond weer buurten en bijlezen

8. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    nou babbel er staat dan in ieder geval nog een streep:D:D dus erg hoopvol meid....mijn duimpjes draaien door:)

9. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Woehoe dat is toch al een beetje goed nieuws babbel?
    Want normaal is de test toch omowit?! Bij mij tenminste wel als ik niet ongi werd. Toen ik voor het eerst testte was het ook een mega licht streepje. Kijk maar in mijn fotoalbum.

Morgen extra spannend!!!
    Je zit nog voor je nod toch ook?

Twijfel...ja in de kraamweek kan de kraamverzorgster de baby aangeven en aanpakken. Gelukkig loop ik niet acher whahaha

Siri...nou ik teke ervoor dat babbel morgen duidelijk positief test en dat ik ga bevallen.

Heb zelf sterk het gevoel dat ik eind dit weekend ga bevallen;)
    Ennnn toen ik zwanger wilde worden dacht ik steeds dat ik rond november zwanger zou raken en dat was ook zo. Ik dacht dat we een dochter kregen en dat blijkt ook uit de echo's:D
    Kortom ik ga ff op mijn inuitie vertrouwen en hopen en bidden dat ze rond dit weekend mag komen.

10. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Zonn: mag ik meedoen? ;) :D Dit weekend heeft Babbel een super duidelijke positieve test en wij onze kleine meid in onze armen; daar ga ik voor!

11. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Nou dat past dan toch mooi..... babbel heeft de 21e haar NOD, dus een mooie dag voor een superknaltest en dan kunnen jij en Twijfel gaan voor een zondagskindje!

Ik zit er even doorheen, dus ik stop weer met schrijven.... een paar tegenslagen gehad waar ik even over moet nadenken...... niets met de zwangerschap hoor, dat gaat allemaal goed!

Babbel, succes met de volgende test! Ik duim voor je!

12. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    vind het een prima plannetje!!:D :D

13. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Deal twijfel en babbel!

Siri, gaat het wel? Als je het ff kwijt wil, daar zijn we voor he!

Hie rommelende buik en rug...krampen maar geen enkele regelmaat te bekennen.
    Vraag me steeds af of dit het begin zou kunnen zijn, maar zal wel niet...

14. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Oh spannend Zonn:)

Siri, dikke knuffel, hopelijk valt het allemaal mee

15. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @siri...meid sterkte met wat het ook is:(

@zonn....ohhh spannend meid...miss. gaat het vannacht wel beginnen??

@babbel...ik ben benieuwd naar je test morgen ik kom als eerste hier kijken:D

16. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Siri: he meid, wat vervelend. Ik sluit me bij de anderen aan: als je erover wilt kletsen dan zijn we er voor je. Sterkte ermee iig

Zonn: ik begin ook een beetje moedeloos te worden ervan. Steeds maar weer die valse hoop... Echt bijna iedere avond. Dat het dan maar eens echt doorzet. Dit "aankwakkelen" is niks. :(

17. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Babbel? Getest?

Zonn? Gerommel rug en buikpijn joor je wel vaak, dus ik hoop vor je dat het inderdaad het begin is!

Ja het gaat wel. Het heeft met mijn zoon te maken. We hebben 4 jaar geleden de diagnose gekregen dat hij adhd en asperger heeft. Dus sindsdien keihard met met hem gewerkt. Eerst alleen en later samen met de school, psychologen en psychiarers. En hij is veranderd van een agressief kind met ontelbare woedeaanvallen perdag, geisoleerd, geen vriendjes ( zelfs sommige ouders wilden niet dat hun kinderen met mijn zoon speelden) naar een blije, vrolijke jongen met een enorme enegie. Nu is hij enorm populair op school en wordt op elk kinderfeestje uitgenodigd. Maar het blijft zwaar. Hij krijgt 17 uur p. Week speciaal onderwijs, wij hebben maandelijks gesprekken met de school en de psychiater om op een lijn te blijven. Ook thuis moeten we ons aan heel veel leefregels houden anders gaat het fout en dat kost enorm veel energie. 2 jaar geleden werd ons aanbevolen met ritalin te beginnen. Maar hij moest eerst allerlei testen en een nieuwe diagnostische test hebben . Ik sta hier helemaal achter, de hulpverkers ook. Alles is optimaal zowel thuis als op school, maar er word steeds meer van hem gevraagd, op school waardoor hij een soort terugval krijgt. Hij kan als het ware niet goed meer compensrren. Wij denken dat als hij zich beter kan concentreren, hij zijn energie beter kan verdelen en het voor hem een stuk makkelijker maakt. Nu heeft mijn ex man zich op het laatste moment teruggetrokken en hij houd voet bij stuk. We mogen dus niet met een trial beginnen. En dit gaat ten koste van de toekomst van mijn zoon. De hulpverleners hebben nu veel gesprekken met hem gehad, maar hij blijft bij zijn standpunt. Ik vind dat zo oneerlujk. Hij is nooit betrokken geweest. Komt nooit op gesprekken met school en psychiaters. Wil zijn zoon niet vaker dan een keer in de 2 weken zien, maar zijn nee is doorslaggevend. Hij heeft zelf ook asperger en zal daarom bij zijn standpunt blijven. Dit heb ik eerder meegemaakt.... Dus de frustratie is heel groot en dit zal dus via de rechter moeten. Niet goed voor niemand. En ik heb momenteel de energie niet om te vechten, maar zal wel moeten. En om je weg te vinden in een systeem in een vreemd land kost ekorm veel energie. Ik ben hier eerder geweest. Heb een fortuin uitgegeven aan advocaten, maar heb het uiteindelijk opgegeven om me te concentreren op de mooie dingen van het leven.... Maar ja dat ging om materiele zaken... Dit gaat om een kind.... Dus ik zit een beetje in zak en as.... Gevecht aangaan via de rechter met alle gevolgen vandien, of moedeloos toezien hoe mijn zoon langzaam de controle kwijtraakt

Het is zo moeilijk uit te leggen, dit is een zwaar en lang proces geweest. Maar de beloning is een gelukkig kind dat zijn eigen waarde en talenten ziet... Het is zo jammer dat die ontwikkeling zich nuet kan doorzetten....

18. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Zo siri...dat is eruit.
    Kan me voorstellen dat je hier heel erg moedeloos van wordt.
    Vooral omdat je uit het verleden ook weet dat hij bij zijn standpunt zal blijven.

De vader van je zoon maakt nu echter duidelijk een keuze die niet in het belang van jullie zoon is. Als dit een civiele zaak wordt, waarbij je hulp via de rechter laat afdwingen dan zullej de advocatenkosten hopelijk meevallen? Zoals je schrijft is het eigenlijk wel het vechten waard omdat het om de toekomst van je zoon gaat.

Ik werk zelf bij bureau jeugdzorg en ben helaas bekend met dit soort situaties. Je schrijft dat je al een heel pelleton aan hulpverleners om je heen hebt. Wanneer een ouder niet meewerkt aan de hulp die door professionals als noodzakelijk wordt gezien, dan kan er in nederland een onderzoek door de raad voor de kinderbescherming gedaan worden. En dan kan er eventueel, op besluit van de kinderbescherming, een maarregel komen waarbij een gezinsvoogd, dat werk doe ik dus, mee in het gezag deelt en het belang van het kind bewaakt. Weet je hoe dit in noorwegen werkt?

Jullie hebben jarenlang super goed geinveseerd in de ontwikkeling van je zoon en nu hij ouder wordt zal hij weer andere dingen nodig hebben. Zijn omgeving moet wel met hem mee kunnen groeien, anders loopt hij opnieuw vast. Kortom argumenten genoeg om inderdaad een heronderzoek te doen en van daaruit te kijken wat hij nodig heeft.

Hoop dat je er wat aan hebt...in ieder geval veel sterkte en succes. Jullie hebben zoveel overwonnen het afgelopen jaar, wat ik dan weet, en daarvoor vast nog veel meer. Hier komen jullie vast ook weer uit.

Ff wat anders. Mijn buikpijn en rugpijn zijn er nog steeds, heb zelf een gevoel dat dit goed voorwerk is. Maar twijfel, zoals jij ook schrijft dit kan ook dagen aanhouden.

19. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Babbel...en en en???

Heb je een beetje kunnen slapen?

20. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    jeetje siri wat een verhaal...en wat erg dat je ex man dan niet mee wilt werken grrrrr..je zou toch alles doen voor je kind wat het beste is pffff...miss. gaat ie ooit nog bijdraaien..

@babbel....ennnnnn??????????????????????? hoop zo dat je nu staat te dansen met een mooie test:D

@zonn...hopelijk gaat het dit weekend gebeuren meid...spannend:):)

Deel Deze Pagina