Hey meiden, zo heb ff de kracht gevonden om mijn verhaaltje hier neer te zetten Donderdagochtend ben ik natuurlijk gestript ik had toen 2 cm ontsluiting...tot 17:00 s'middags had ik niet het idee dat het nog ging beginnen...maar om 17:15 kreeg ik toch krampjes waarvan ik dacht dit voelt anders dan anders...ff gaan timen en die kwamen een uur lang om de 7 a 8 minuten maar waren wel ruim 1 minuut lang. rond 18:30 kwamen de weeen ineens om de 4 a 5 minuten en duurde gemiddeld 1 minuut 30 a 2 minuten...na een uurtje dit gehad te hebben de vk gebeld en die kwam rond 20:15 ff kijken....ik had al 5 cm ontsluiting en ze zei dit gaat niet lang meer duren, omdat alles heel week aanvoelde...dus gelijk naar het ziekenhuis daar waren we om 21:00... om 22:00 zijn me vliezen gebroken door de vk en om 22:45 mocht ik persen...de laatste 5 cm ontsluiting is dus binnen een uur gebeurd en pfffff wat was dat heftig...ik dacht echt dat ik dood ging...dit was echt geen pretje... 23:04 is onze zoon Jarey geboren!! woog 4000 gram en 53 cm lang Uiteindelijk ben ik meer dan een liter bloed verloren dus moest aan het infuus met medicijnen en de hele nacht aan de bloeddrukmeter. ik voelde me boven boven nog erg goed...en met Jarey ging alles super goed!! ik mocht gisterochtend lekker naar huis...en ik ben aardig op de been..2 uitwendige hechtingen dus dat valt mee gelukkig..ook weinig last van al voelt alles wel beurs daaronder en de hechtingen gaan nu trekken... nou dit was ff mijn verhaaltje...nu ga ik weer lekker naar me mannetje en hier nog ff een foto'tje
Morgen om 9.00 in het ziekenhuis zijn, als ik niet eerder weeen krijg tenminste...... ze beweegt nog lekker en het vruchtwater was helder..... Ik had altijd gehoopt dat mijn vliezen zouden breken voordat ik weeen zou krijgen. Dus nu tasje gecontrolleerd, kleren voor morgen klaargelekt, ouders gebeld, laatste buikfoto gemaakt, taxi gebeld voor 7.30 morgenvroeg. mijn man heeft zijn tasje gepakt. ik heb nog snel zijn hoofd geschoren en zijn verband verschoond (hij heeft dit weekend het topje van zijn duim eraf gesneden.....). Mijn zoon naar mijn schoonouders gebracht. gedouched, 5x naar de wc geweest..... en nu maar afwachten tot de adrenaline een beetje zakt...... ga maar even TV kijken.... Vind het wel spannend hoor! Morgen om deze tijd hebben we ons meisje in onze armen! Laatste foto:
daanquinty: Wat een prachtig kereltje zeg, nogmaals gefeliciteerd! Klinkt als een mooie bevalling! hoe voel je je? Siri: aaah misschien heb je je kindje al wel in je armen!!
Dq, had je al op fb gefeliciteerd,maar hier nogmaals van harte!! Klinkt als een mooie bevalling.. En mooi ventje is het Siri aaaaaaahhhh spannend meid! Zet hem op!!
Nou dat scheelde niet veel! Om 00.00 begonnen de weeen en Om 18.19 bevallen van een kerngezonde dochter, Isa.bel. Mijn verhaal komt nog. Was een zware bevalling maar helemaal verliefd, ze is zooooo mooi!
Blike: fijn dat het weer wat beter gaat. Je hoort de laatste tijd best vaak over reflux. DQ: Gefeliciteerd! Geniet van jullie mooie zoontje! Wat een schatje. Siri: Hoera; jij ook gefeliciteerd! Weet niet of jullie ook kraamhulp hebben, hopelijk wel en ben je nu heerlijk aan het genieten. Zijn je ouders er ook? Is wel snel gegaan zeg. Inmiddels heeft mn vader een weekje in het ziekenhuis gelegen, Hij had uitdrogingsverschijnselen. Hij kon echt helemaal niets meer binnen houden; zelfs niet van die vloeibare maaltijd vervangers. Hij heeft nu sondevoeding gekregen en is daardoor gelukkig weer 5 kg aangekomen en alweer een stuk positiever en fitter. Hij voelt zich echt meteen stukken beter. Hij mocht gisteren naar huis met die sonde en volgende week dinsdag hebben we weer een gesprek met de oncoloog ivm starten vd chemo. Hij moet van te voren ook bloed laten prikken, dus ik denk dat het dan snel zal gaan als die uitslag goed is. AnnaLena heeft gisteren haar eerste prikjes gehad G was meegegaan en vond het maar niets allemaal. Ik had gezegd dat hij op een stoel moest gaan zitten, want ik denk dat hij anders de arts "aangevallen" had Gelukkig heeft ze er volgens mij nu niet veel last meer van. Verder is ze een model-kind en helemaal goedgekeurd! Ze weegt nu 5180 kg en is 58 cm lang; precies gemiddeld (is het eindelijk eens een keer gelukt )
Siri: van harte met je mooie meisje!!!! Ga lekker genieten!! Ben benieuwd naar je verhaal en foto! Mooie buik had je trouwerns!! Dq: fijn dat alles zo goed is gegaan en hij is echt mooi!!! Mamatien: hoe is het met jou en Fleur? Twijfel: heftig hoor je vader zo zien!! Sterkte!!! Aargg prikjes zijn altijd zo zielig!!! Hopelijk heeft ze er niet veel last van!! Hier is het allemaal erg druk, en heb echt even in een enorme dip gezeten... Moest alle nachten zelf doen en dan overdag ook nog non stop mama zijn. Werdt mij echt even allemaal te veel. Dames doen het gelukkig goed. Zijn nu al bijna 6 maanden. Fruit en groenten vinden ze echt heerlijk!! Het is ook echt genieten hoor begrijp mij niet verkeerd. Maar vooral L.ieke blijft snachts spoken. Die wordt standaard om 3 uur wakker en wilt dan alleen bij mij op de buik, maar ik slaap dan gewoon voor geen meter... En dan val ik in slaap worden T.imo en F.leur wakker om 7 uur Dus die nachten breken mij wel echt op! Even een foto'tje van mn schatjes Bekijk bijlage 196240
dank je wel meiden voor de lieve reactie's ik voel me best goed op dit moment...wel snel nog moe maar goed dat is wel normaal denk ik zo...gister voor het eerst een klein stukje wezen wandelen met Jarey...heerlijk weer was het...vanmiddag weer een stukje lopen..donderdag was de kraamhulp voor het laatst jeetje meiden wat mis ik haar...ze was zo leuk en lief...heb echt staan huilen toen ze weg ging pfff...heb ook behoorlijk last van kraamtranen gehad...kon echt ineens zo huilen en dan ook moeilijk weer stoppen...het gaat nu wel beter...Jarey doet het goed tot nu toe..het is een heerlijk ventje..ben verliefd hahahha @siri...Meid van Harte Gefeliciteerd met je dochter Isabel...geniet lekker van je meisje.... @twijfel...ach de eerste prikjes ik wil er nog niet aan denken pfff zo zielig vind ik dat.. @mamamvan3...jeetje meid je hebt het wel erg zwaar he poehhh knap dat je het vol houd je zal waarschijnlijk wel moeten he...hopelijk gaat L.ieke snel doorslapen, dan kan je ook ff bijtanken....het zijn wel dotjes hoor die meiden van jou zulke leuke foto;s zie ik voorbij komen hahha... @blike...hoe gaat het met jou meid? en met Nick? slaapt hij al een beetje door? hoe zal het met babbel gaan?
Mv3: ik kan me voorstellen dat het erg heftig is allemaal. Dat vind ik met 1 baby soms al, laat staan met 2. Mag ik vragen hoe het komt dat je er 's nachts ook alleen voor staat? Is je man vaak weg voor zn werk? Wat een lieve foto weer; het is dan ook weer wel dubbel genieten zo. DQ: jij bent al wel weer snel op de been. Maar je hebt gelijk; het was heerlijk wandelweer. Het gaat echt heel erg goed met A. ze begint echt steeds leuker te worden. Ze ligt volop te kijken als ze in de box ligt en begint met geluidjes maken; heerlijk om dit allemaal nog een keer mee te kunnen maken. Wb mn vader hebben we helaas te vroeg gejuigd Hij moest meteen dezelfde dag alweer terug naar het ziekenhuis. Hij had het 's nachts erg benauwd gekregen en de huisarts vertrouwde het niet. Dus, hup met de ambu naar het ziekenhuis. Hij kreeg een drain om het buikvocht weg te halen. Want ws zaten daardoor zn longen in de verdrukking. Er kwam in 2 uur tijd 4 Liter uit en in totaal is er 8 Liter vocht uitgekomen. Op de ct scan was schijnbaar ook iets te zien op zn longen en daarvoor krijgt hij nu antibiotica via het infuus. Vanavond was ik bij hem en het gaat echt niet goed. Hij heeft veel overgegeven (terwijl er geen eten in zn maag komt) en de rest van de tijd slaapt hij. Zelfs tijdens het bezoekuur was het te vermoeiend om wakker te blijven. We zijn na een half uurtje maar weggegaan . Ik vind het zo erg om mijn sterke vader als een hoopje ellende in dat grote ziekenhuis bed te zien liggen Ik ga hem zo een brief schrijven waarin ik alles zeg wat ik hem graag wil vertellen, want ik wil dat hij weet dat hij een goede vader voor mij is (geweest) en ook een goede opa voor de kinderen. Ik heb het idee dat ik niet zoveel tijd meer met hem heb... Hopelijk maakt hij in ieder geval goede keuzes nu hij tijd in overvloed heeft om na te denken; dat is het allerbelangrijkst. Ik wil hem gewoon later weer terug zien in de hemel!
Nu ben ik eindelijk een beetje in staat om mijn verhaal op te schrijven..... Vorige week dinsdag braken om 21.00 mijn vliezen. mijn zoon hebben we voor de zekerheid naar mijn schoonouders gebracht. Mijn man is toen gelijk naar bed gegaan. Ik had het gevoel dat de weeen wel snel zouden volgen. Ik heb natuurlijk nooit weeen gehad, zelfs geen voorweeen, dus had geen idee wat ik kon verwachten. Ik was een beetje misselijk en had wat darmkrampen. Rond 12 uur werden die krampen regelmatiger. Om de 5 minuten. We wonen een uur rijden van het ziekenhuis, dus we hebben gelijk gebeld en mochten gelijk komen. In de taxi begonnen de weeen pijnlijker te worden. om de 5 minuten, maar wel dragelijk. In het ziekenhuis had ik 1 cm ontsluiting. wij kregen een kamer en daar mocht ik de weeen opvangen totdat ik in de actieve fase zou komen. Na 7 uur weeen opgevangen te hebben had ik nog maar 2 cm ontsluiting en begon ik al behoorlijk moe te worden. Ik werd overgebracht naar een veloskamer waar ik een epiduraal kreeg. Ik snapte niet waar mensen nu zo over opschepten, maar het hielp amper. Ik gaf bolus na bolus en nog weer 7 uur later was mijn hele linkerbeen verdoofd en had ik nog maar 4 cm ontsluiting en veel pijn. Ik vroeg of de anasthesist er toch even na wilde kijken, want ik had het idee dat het maar aan een kant werkte en dan zijn de weeen natuurlijk net zo hevig. Inderdaad was de epiduraal niet goed geplaatst en kreeg ik een nieuwe.... en 10 minuten later ging ik lachend en al kletsend door de laatste fase..... wat een genot. Helaas had ik na 2 uur al volledige ontsluiting en mocht ik persen..... En toen opeens ging het mis..... tijdens de persweeen gebeurde er iets.... de pijn veranderde en werd ondraagelijk en ik raakte in een soort trance..... heb het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd en iedereen die aan mijn buik wilde komen weggeslagen....... Met spoed werd ik naar de operatiekamer gereden. ze waren bang voor een ruptuur in mijn baarmoederwand, waar het litteken van de eerste keizersnede zat. Ze zouden met een zuignap proberen te verlossen, maar als dat niet lukte zou het een keizersnede worden...... ik smeekte om een keizersnede, maar nee ik werd al schreeuwend en smekend op de operatietafel gehesen, er stonden 6 docters om me heen en de verloskundige en er werd aan me gesjord en getrokken. Ondertussen was het hoofdje te zien en besloten ze het, ondanks mijn geschreeuw en gesmeek en weigering om te persen toch een gewone verlossing te proberen met de gyn steriel standby..... dus moest ik persen...... Ik gaf alles op alles en eenmaal aan het persen wa het ook een soort opluchting om een andere pijn te voelen..... na 6 persweeen was het hoofdje er en de volgende perswee was ze er! en inderdaad, zodra dat warme lijfje op mijn borst lag was ik de gelukkigste mamma ter wereld..... dat is echt het ultieme geluk. >En ik heb het helemaal zelf gedaan! 18 uur weeen opgevangen, waarvan het grootste deel zonder pijnstilling en zonder zuignap mijn dochter op de wereld gezet! Ik ben trots! Helaas ging het na de bevalling weer mis.... ik kreeg weer hevige pijn. Nog erger dan de laatste ontsluitingsweeen. Wat eerst werd toegeschreven aan naweeen. Maar toen ze me onder de douche wilden zetten en ik bijna van mijn stokje ging.... bleek dat ik een bleding had in de baarmoeder..... binnen 10 minuten lag ik in narcose op de operatietafel...... heerlijk toen ik voelde dat de narcose begon te werken en ik de pijn niet meer voelde..... Ik bleek een kleine voetbal met gecoguleerd bloed verz ameld te hebben, waardoor de baarmoeder niet kon samentrekken en het dus leek op een soort bevalling..... ik heb 2 liter bloed verloren.... heel veel dus........ Zodra ik wakker werd uit de narcose wist ik dat het goed was..... ik moest aanvankelijk op de IC blijven, maar halverwege de nacht mocht ik bij mijn man en dochter op de verloskamer slapen. Wel onder toezicht. Nu, bijna een week later gaat alles heel goed. Isa bel doet het goed, ze is een hele rustige baby. Slaapt 20 uur pper dag. Borstvoeding is net als bij mijn zoon probleemloos op gang gekomen. Ikzelf ben wat zwakjes, heb wat pijn doordat ik ben uitgescheurd, maar word elke dag een beetje beter. Mijn ouders zijn hier en helpen mij enorm, zoadat ik voldoende ontspanning krijg. Het is belangrijk, ook voor de borstvoeding om niet teveel te doen, totdat mijn Hb weer op peil is omdat anders de borstvoeding kan teruglopen. Dus ik probeer, tegen mijn karakter in echt de boel de boel te laten. En toch, ondanks de complicaties, heb ik een positief gevoel bij de bevalling. Ik heb het ziekenhuis eindeloos bedankt dat ze niet voor een keizersnede zijn gegaan en gewoon hun zin hebben doorgedrukt. Al de pijn ben ik al vergeten en ik onthoud alleen het ultieme geluk toen ik haar eindelijk in mijn armen had! Met de verwerking van decomplicaties na de bevalling heb ik wat meer moeite, maar dat komt denk ik ook door de 'kraamtranen'..... Ik geniet echt van haar en onze nieuwe gezinssamenstelling...... heerlijk om dit te mogen ervaren..... het blijft een wonder! Ik ben gelukkig! Hier een foto van onze mooie dochter, hier een dag oud:
Dames gefeliciteerd!!! Ik ben ff op vakantie en de babys zijn er binnen een paar dagen...dus vandaar mijn late reacties! Fijn dat alles goed gegaan is! Lekker genieten van jullie mooie ventjes nu! Hier alles goed, we genieten van de vakantie en ons heerlijke meisje! Sterkte twijfel, lijkt me inderdaad vreselijk moeilijk om je vader zo te zien. Blike, fijn dat jullie kleintje het nu beter doet, dan kun je nog meer genieten. En dat klakken met de tong ken ik, dat is zooo irritant pijnlijk en dan voed je ook gespannend omdat je steeds weer bang bent voor de pijnlijkt klak. Haha dat had ik. Toen is tongriempje ingeknipt en sndsdien doet ze het nog zelden. Mamavandrie...heb met je te doen. Het gevoel en de feitelijkheid dat je dag en nacht alles alleen aan het doen bent is zo slopend. Gaat het beter nu? Deden ze tegelijk deze zelfde super schattige houding? Geweldige foto!
Dag lieve Mama's, kom me ook weer melden. Allereerst DQ, van harte gefeliciteerd met je zoon J.arey!!! en Siri van harte met je dochter I.sabel!!! Vandaag na onze pauze weer naar het zh geweest. Nu dus overgestapt en erg blij dat we dat gedaan hebben. We hebben nu al een beter gevoel erbij en dus ook weer het vertrouwen dat het uiteindelijk ons ook gegund is. Ga vrijdag of zaterdag weer starten met spuiten van puregon, nu meer dan de vorige keer, zodat de kans dat er meer dan 1 eitje gaan groeien , ook wat groter is en zodat we dus ook meer kans op een bevruchting hebben. Over ongeveer 2 wk hebben we dan IUI 6. Zo en nu ga ik eerst terug lezen en de ongetwijfeld mooie foto's bekijken
Zonn, oh lekker met je gezinnetje op vakantie wat heerlijk, geniet ervan! Siri, wat een mooi popje , snap dat ze een hoop voor je goedmaakt. Zo te lezen heb je er wel flink wat voor over moeten hebben, dus helemaal terecht dat je trots op jezelf bent. Nu je lekker laten verwennen door je ouders en jij en je gezin lekker van je mooie meisje genieten. Hoe vind de grote broer het? Is hij er al een beetje aan gewend? Twijfel, heftig hoor om je eigen vader zo te moeten zien de brief zal je inmiddels al wel voor hem geschreven hebben, vind ik een heel mooi gebaar. In schrift zijn dingen vaak toch beter te verwoorden, dan als we het mondeling doen. Heel veel sterkte te komende zware tijd. Dikke knuf. DQ, nou jou mannetje heeft lang genoeg op zich laten wachten zeg! Ze zeggen toch ook altijd het mooist bewaard voor het laatst. Hij vond ws dat hij het wachten wel waard was, haha Fijn dat alles goed gegaan is, hoop dat je snel weer fit voelt. Wat een bijzondere naam heeft hij, heb hem nog nooit eerder gehoord. Hoe kom je daaraan? Mv3, ja snap best dat een dipje gehad hebt, fijn dat ze het zo goed doen,maar het is wel pittig hoor. Petje af voor je! Wat een geweldige foto echt een tweeling zo, precies in dezelfde houding. Blike, voel je je alweer helemaal fit? hoelang heb je nu nog verlof? Fijn dat het nu wat beter gaat met je mannetje. Mamatien, en kan je je nog voorstellen hoe het was zonder je mooie meisje?Verder alles goed met je?
@babbel...meid wat fijn dat je nu een beter gevoel bij dit zh hebt!! ik ga weer keihard voor jullie duimen Ik zag ergens de naam Jari staan..ik vond hem zo leuk maar we wilde een naam die eindigde op een Y.. omdat Quinty ook eindigt op een Y...dus toen zijn we gaan puzzelen...vandaar dat daar de naam Jarey uit kwam...we krijgen echt super leuke reactie's erop!!! @zonn...hoe was je vakantie meid?? lekker genoten? en hoe vond de kleine meid het in het warme zonnetje? @siri...poeh heftige bevalling meid...nu lekker genieten hoor van je mooie meisje