Zwanger worden in het Najaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babbel81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Hoe kan day nou babbel!!!!!! Ik zie echt een tweede streep! Hoop dat je gyn je daar meer over kan uitleggen, want is er dan wel een bevruchting of komt het door de hormonen die je spuit?!
    Wel zeggen hoor dit keer dat je getest hebt! Neem m desnoods mee!
    moet je natuurlijk zelf weten, maar wil gewoon zo graag dat het jullie ook lukt haha!

Heel veel sterkte weer meid en een hele dikke knuf!!!

2. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja Zonn,denk dat me gevoel geklopt heeft en ik wel zwanger was,maar dat het niet goed is ingenesteld .Had vrijdag ook getest om te kijken of de pregnyl uit me lijf was en toen had ik een omo witte test. Dus het kan niet van de hormonen komen.

Maar ik zal naar je luisteren ;)en het tegen de gyn zeggen. Denk niet dat het nu.nog wat uitmaakt,want de vlg stap zal nu ivf zijn.Ben alleen bang dat we dan nu nog niet lang genoeg aan het proberen zijn.

3. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Ik begin weer een beetje uit de roes te komen, maar is nog steeds allemaal erg onwerkelijk.

Zonn: wat leuk dat je kleine meid zich zo lekker ontwikkeld. A "gymt' veel en probeert op haar buik te draaien, maar haar handjes heeft ze nog niet echt bewust ontdekt :( en pakt dus ook nog niets vast. Nou ja, dat komt allemaal op haar eigen tijd.

Babbel: :( weet niet zo goed wat ik moet zeggen...Wat een rot-dag voor jou zeg. Eerst die blijdschap die dan bijna meteen weer de grond in getrapt wordt. Idd meteen navragen bij de gyn hoor meid. Dit duurt echt te lang. Sterkte.

4. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Babbel...er kan dus wel een bevruchting plaatsvinden! En innesteling is het meest risicovol in de zin dat het hier meestal misgaat.
    Vind het wel heel hoopvol eerlijk gezegd dat het geprepareerde zaad dus goed in staat is om te bevruchten.
    Goed dat je het braaf tegen de gyn gaat zeggen

Twijfel...hoe is het met je moeder? Vreselijk dag ze zo jong haar man verloren heeft. En jullie je vader natuurlijk.
    Zoooo al op buik draaien! Dat doet de mijne nog niet hoor! Alleen op haar zij rollen. Zo zie je maar, m. is snel met haar handjes...zit er zo schattig naar te kijken....en a. Kan al op haar buik rollen met drie maanden!

Vandaag tweede wenochtend bij kdv, ging goed. Donderdag voor het 'echie'!

5. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dag lieverds,

vandaag gesprek gehad bij de gyn. vanwege het feit dat wel al 6 IUI's gehad hebben gaan we nu het ivf traject in..pfff

Gaan vlg week naar een info-avond over ivf in het UMC en hebben 5 jan. intakegesprek ivf.
    Dus 1e behandeling zal febr. worden.

Wel gek idee hoor, dat ons toekomstige ukkie in het zh gemaakt gaat worden:);).
    ( maar op dit moment interesseert ons dat niet zo meer, als we maar een ukkie mogen krijgen:))

6. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    nee, hoor jullie ukkie wordt gewoon in jou buik gemaakt.....het ziekenhuis geeft het alleen een kickstart! Maar volgens mij denk je daar helemaal niet meer over na als je eenmaal zwanger bent! februari is een mooie maand om zwanger te worden! ik ben ook in dan kunnen jullie lekker de volgende feestdagen met jullie kleine vieren! Dat hoop ik echt voor je!

7. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    nog even een foto van onze Santa-baby. het jurkje wat ze aanheeft is nog van mij geweest (dus al 40 jaar oud!)

8. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja zo kan je er ook naar kijken. Hoop dat mijn lichaam het dan wel goed gaat afmaken;) maar ja, proberen niet teveel zo te gaan denken...ja wie weet krijg ik dan ook wel zo'n mooie uitgerekende datum eehm 10-11-'12 of zo:p

9. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    oooh( smelt) wat een prachtige foto:) ga je deze als kerstkaart sturen? leuk gemaakt dan

10. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Zonn: met mijn moeder gaat het redelijk goed. Ze is echt heel sterk en eeft een groot vangnet van vriendinnen om haar heen die haar echt veel helpen.
    A rolt nog niet om, maar ze probeert het al wel volop. Ook haar handjes zijn inmiddels ontdekt. Geweldig hoe verwondert ze erop reageert :p

Siri: Wat een mooie, lieve kerstbaby hebben jullie *smelt*

Babbel: weer een stapje verder dus. Kan me zo voorstellen dat ivf gevoelsmatig een grens is die je nooit dacht over te gaan, maar als het beloont wordt met een lief kleintje, is het de moeite waard. (Lijkt mij, maar ja ik heb makkelijk praten :))

11. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Siri, wat een kerstmoppie zeg!
    Geweldig dat ze gewoon jouw mini kleertjes aanheeft.
    De oude dingen van mij waren echt vergane glorie hahaha.

Babbel, ja weer een stap verder dus om jullie droom uit te laten komen. Misschien de juiste methode voor jullie!
    Weet je trouwens dat het FIOM koppels begeleidt die in vruchtbaarheidstrajecten zitten of ongewenst kinderloos zijn. Omdat er zoveel op je afkomt, lichamelijk en vooral ook psychisch en je hier zowel je individuele stuk in hebt als je gezamenlijke als partners. Ik heb hier jaren terug stage gelopen en heb gezien hoe het mensen goed deed. Wilde het je vertellen zodat je weet dat zoiets bestaat. Freya ken je misschien al? De lotgenotengroep.

Nou babbel, 2012 gaat ECHT jullie jaar worden!!!

Sterkte met de aanloop naar de feestdagen...heb je er moeite mee?

Twijfel, wat waardevol dat je moeder zo'n fijne vriendinnenclub heeft!
    Schattig he doe ze minutenlang naar iets kunnen kijken dat er de weken ervoor toch ook al echt was! Zoals hun eigen handjes hihihi.

Heb mijn eerste twee werkdagen overleefd, ging best goed moet alleen wel wennen om weer trieste dingen rondom kinderen te lezen, zien en beschrijven...want dat hoort bij mijn werk binnen de jeugdzorg helaas. Maa komt vast ook goed. Komt harder binnen nu.

Xxx

12. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja,Zonn snap dat je moederhart af en toe bloed van hetgene wat je met je werk tegenkomt. Heftig hoor, knap dat je dat werk kunt doen.
    Bedankt voor je tip ,freya ken ik inderdaad al,ze zijn er aankomende woensdag ook bij de info avond over ivf in het Umc .

Ja,zie erg op tegen de feestdagen.:( ben voor de kerst ook wat aan het uitzoeken ,om met manlief weg te gaan .Willen niet thuis zijn met de kerst....oud en nieuw kunnen we naar een feestje van een vriendin die op de hoogte is,dus als het dan even niet gaat,kunnen we ons even afzonderen .

Twijfel, ja je hebt gelijk. Het is de moeite waard,maar zie er wel onwijs tegenop

Fijn dat je moeder zo goed wordt opgevangen.

13. mamatien

mamatien Niet meer actief

Ha meiden,

Weekendje centerparcs was heerlijk :)

Babbel, pfff wat komt er veel bij kijken he als de kinderwens niet loopt zoals je wil/verwacht :(. Miss idd wel lekker om met kerst even samen eruit te gaan! Vindt het goede tip van Zonn over die begeleiding!

Zonn, erg us dat he.. Heb ik ook heel erg!(wij doen t zelfde werk alleen is het iqniveau verschillend...) t komt echt veel meer binnen!daarentegen ben ik hierdoor ook weer extra dankbaar dat het bij fleur goed gaat? Bevalt t werken wel? En om je kleintje te missen?

Mv3 hoe is het boij jou? Hoe bevalt t werken? Vind t zo leuk om de fotos en filmpjes op fb te zien van je drie kids!:)

Twijfel, hoe gaat t bij jullie na de begravenis? En hoe is het met je kleine?

Hier net de kerstboom opgezet, fleur bleef er maar naar kijken :)
    Vanmiddag naar vriendin met jochie van 6 mnden gegaan.. Grappig om te zien dat fleur en gijs nu doorkregen dat ze naast elkaar lagen, elke x naar elkaar kijken en naar elkaar toerollen en elkaar aanraken(lees slaan of beetpakken hihi)

14. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja, zonn en mammatien, ik kan me voorstellen dat je veel gevoeliger bent voor problemen met kinderen. Ik wordt al naar als ik een campagne tegen huiselijkgeweld zie.

WB mijn oude kleertjes.... was alleen maar voor de foto hoor! Zijn van die dingen die je moet strijken en als ik ergens een hekel aan heb is het strijken.... dus normaal gaat ze gewoon in HEMA katoen en handgebreide noorse wollen pakjes..... en over 2 weken natuurlijk in zo min mogelijk kleding als we lekker 3 maanden van de zomer mogen genieten......

Babbel, ja 10-11-12 is een mooie datum! en 12-12-12 en 20-12-2012 en die eerste zou mooi passen als je in februari met IVF begint.

Vandaag is Isabel 6 weken, dus officieel mag ik weer sporten (maar ik ben 4 weken geleden al begonnen.... addict!) maar nu mag ze ook mee naar de opvang..... en sleeping beauty slaapt gewoon door, tot we weer thuis zijn..... en dan wordt ze wakker en kijkt ze je eerst een tijdje met van die grote ogen aan en dan krijg je ineens een gulle glimlach en wat is ze dan mooi! Ik geniet er zo van..... heb nu al besloten dat ik er best nog eentje wil.... als mijn leeftijd dat tenminste toelaat! Maar voorlopig lekker genieten van mijn 2 kids.

15. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Lieve meiden, ik kom me hier afmelden; het spijt me. :) Het is niet makkelijk, want we hebben zoveel gedeeld afgelopen jaar, maar het lukt me gewoon niet meer om alles bij te houden (druk met de kids) en vanwege het overlijden van mn vader staat mn hoofd er eigenlijk ook niet naar.
    Ik wens jullie het allerbeste, ik blijf voor jullie allemaal bidden en ik ben iig blij dat ik jullie heb mogen leren kennen.

16. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Lieve Twijfel. Bedankt voor je gegeven steun en mooie woorden van de afgelopen tijd. voor jou en je gezin wens ik je alle goeds.Dikke kus

17. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Lieve Twijfel,

Ik vind het erg jammer, we hebben inderdaad veel gedeeld, maar ik kan me je situatie heel goed voorstellen. Bedankt in ieder geval voor je aanwezigheid en steun en veel sterkte en succes met alles!

18. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ik moet met jullie wat delen.....ik kan het gewoon niet voor me houden, moet het gewoon even kwijt.....

Ik heb woensdag mijn 6 wekencontrole gehad en daar onder andere voorbehoedsmiddelen besproken. Dus nu heb ik een recept voor de minipil gekregen. In de gebruiksaanwijzing staat dat als je het beste eerst een zwangerschapstest kunt doen om een eventuele zs uit te sluiten, dus braaf gisteren gedaan omdat we sinds de bevalling een keer onbeschermd gevreeen hebben. Omowit... Gelukkig.....vanavond voor de gein de 2e test ook gedaan en verdorie, daar staat gewoon een 2e streep......:$ ik heb een half uur naar dat ding staan staren...... dit kan toch niet waar zijn..... what are the odds.... ik geef volledige borstvoeding (een kans van 2% om zwanger te raken), ik ben bijna 40, dus verminderd vruchtbaar en mijn man gebruikt medicijnen die zijn zaadkwaliteit behoorlijk aantasten..... ik dacht eerst dat er misschien nog hcg aanwezig is na de zwangerschap, maar het blijkt dat dat na 3 weken al verdwenen is......en de test van gisteren was toch echt wit! dus ik heb behoorlijk de schrik te pakken. Nu heb ik, zoals jullie je misschien nog wel herinneren heel vaak zulke testen gehad en was ik toch niet zwanger..... dus het hoeft niets te betekenen, maar wat als ik het wel ben..... oh oh.....:$:(
    hier mijn test:

19. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Oh ,kon niet voorstellen dat je ooit zou kunnen schrikken van een tweede streepje.
    Maar nu dan dus wel. Zou het dan toch maar even aankijken(iets anders kan je ook.niet doen...dus ja) . Dikke kus

20. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    #3600 Siri, 19 dec 2011
    Laatst bewerkt: 19 dec 2011
    Ja, inderdaad.... Schrikken van een tweede streep... dat is NOT DONE......Maar het is wel heel dubbel... We hebben het wel over een derde kindje gehad.... En we willen allebij wel graag een derde... 'als het nog voor ons is weggelegd'. Dus het is zeker welkom, maar zo snel hadden we niet gedacht...... . Had het stokje aan jou gegeven, babbel.... Niet aan mezelf. Maar inderdaad even afwachten... doordat ik zo vaak een positieve test heb gehad, zonder dat ik uiteindelijk zwanger was, denk ik dat de kans wel heel klein is dat ik echt al zo snel weer zwanger ben.... maar goed, even de vinger aan de pols houden en we zien wel... zou niet ideaal zijn zo vlak voordat we 3 maanden in het buitenland wonen, maar overal valt een mouw aan te passen.

Deel Deze Pagina