@ Daanquinty: Ohh spannend meid.. Mijn HA zei dat als er meer dan 7 dagen tussen je kortste en langste cyclus zit (en dan 1 enkele uitspringer weggelaten) heb je een regelmatige cyclus. Zij noemde mijn cyclus ook regelmatig... Waarom doe je niet gewoon een testje? Dan heb je zekerheid...
@siri...interresant stukje weer @mamavantien...ja ik weet het een test bied uitkomst maar op de 1 of andere manier durf ik niet meer...en voel ik ergens in me dat het niet raak is en ik gewoon nog ongi wordt ofzo kan het niet echt uitleggen... Ik heb geen echte ongikrampen ofzo..maar me buik rommelt wel hier en daar een steekje voel ik rond me eileiders dus erg vaag en me buik is nu aan de binnenkant erg gespannen ofzo dat alles trekt zeg maar..jaja snappen jullie het nog hihih
@daanquinty, wel balen dat je geen goed gevoel hebt, maar dan is de teleurstelling ook minder als je toch ongi wordt. maar tot die tijd, duimen duimen duimen! @siri, inderdaad interessant stukje, maar ik hou het bij om de dag anders gaan we het niet volhouden! maar al vanaf dag 10 ofzo, de marges goed ruim houden nu lekker relaxed op de bank na heerlijk rond te hebben gedobberd in warm water
ja, maar als je al op dag 10 begint dan heb je dus gewoon net zoveel kans als elke dag.....maakt dus niets uit.... alleen als je pas gaat beginnen met vrijen als de ovutest positief is maakt het wat uit, dan kun je beter 3 dagen achter elkaar vrijen dan om de dag om de kans te vergroten.....volgens de statistieken dan......
@ daanquinty: Ik begrijp je wel hoor, want het kan natuuriljk ook gewoon een langere cyclus zijn en dat je ei later is.... Moeilijk hoor! Ga op je gevoel af...
ja precies miss. is het idd een langere cyclus deze keer ik blijf gewoon rustig wachten..ik bedoel als er iets zit loopt het ook niet zomaar weg he maar je hebt het over me gevoel....nou die zegt nog steeds dat ik gwoon ongi ga worden en dat ik niet zwanger ben..en tot nu toe klopte me gevoel elke keer dus..ik heb geduld meiden. ik moet wel.
Ik snap je helemaal! Ik word er hier ook helemaal gek van! Ik zit nu op dag 29, maar ik durf gewoon niet te testen omdat ik ook niet weet hoe lang mn cyclus deze keer is. Ik ga er vanuit max 35 dagen omdat ik mn ei dag 14 heb gevoeld, maar toch. Ergens kan ik niet uit mn hoofd zetten dat GEMIDDELD de menstr op gang komt 14 dagen na je ei . Gisterenavond daht ik: "Ik ga morgen testen", maar vanmorgen zo lang liggen twijfelen () of ik wel durfde dat ik uiteindelijk zo nodig moest plassen, dat ik geen tijd meer had om de spullen te pakken. Maar ja, je hebt gelijk; we moeten geduld hebben. Siri: ik ben heel blij dat jij van de statistieken bent en ze goed uit kunt leggen. Dank je wel. Ik wist trouwens wel dat leeftijd invloed heeft, maar niet dat het zoveel invloed heeft . Ik ben inmiddels ook al 36 dus daar schrok ik toch wel even van. Weet je of de leeftijd van de man ook invloed heeft? Miss dat ik de combi tempen en testen ook eens op jouw manier ga gebruiken, dan ben ik er denk ik minder door "geobsedeerd" dan wanneer ik de hele maand temp. mamatien: hmm volgens jouw ha heeft iemand dus al snel een regelmatige cyclus 7 dagen lijkt miss wel weinig, maar het is wel een hele week spanning. Ik heb dus echt geduld nodig... Dames vandaag weer lekker druk gelukkig (lees afleiding) dus ik kom de dag wel door. En dan zie ik morgen ochtend weer wel.
ik geloof dat mijn kansen gezien mijn leeftijd iets lager liggen.... ben al 35..... maar goed, we doen ons best en meer kunnen we niet doen! vandaag huishouden dag, was ligt naast me om opgevouwen te worden en de machine draait al weer.
@ Daanquinty: en.. weet je al meer? Trouwens even over temperaturen.. Ze zeggen idd dat je vanaf je 1e ongi dag moet tempen, maar dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Het gaat erom dat je goed kan zien hoe de temperatuur voor je ei is en hoe die erna is. Ik begon altijd rond dag 6 a 7.. Dan had ik nog genoeg dagen voor mn ei om mn temp goed laag te zien..
Mee eens, als je je cyclus kent hoef je niet elke dag te tempen of vanaf dag 1, maar als je nog nooit getempt hebt zou ik beginnen op dag 1 en gewoon een hele cyclus doortempen.
Nee, de leeftijd van de man maakt niets uit, wel de levenstijl....alcohol rond de bevruchting is niet goed, idem roken enzo..... wij gebruiken ook zinktabletten, voor mij goed voor de huid en het haar en voor hem voor de spermakwaliteit, een man verliest veel zink als hij klaarkomt en heeft zink nodig om weer nieuw sperma op te bouwen en wij vrijen vaak, dus ik denk dat de spermakwaliteit beter wordt, in mijn vruchtbare periode slikt hij de dubbele dosis. Normaal 1x per dag een tablet en dan dus 2. In noorwegen kun je een zinktest doen om te kijken of je tekort hebt....dat doe je met vloeibaar zink, je gorgelt het in je mond en als je het meer dan 10 sec in je mond kunt houden heb je tekort, als het zo vies smaakt dat je het moet uitspugen heb je geen tekort.....wij hadden allebei een tekort, vandaar. Ik kan het trouwens goed aan mijn huid en nagels merken, betere huid en sterkere nagels! Ja ik merk dat het voor mij enorm uitmaakt om alleen rond de ovu en aan het einde te tempen. mijn cyclus is nu weer regelmatig, dus ik denk dat ik volgende maand de uvutesten helemaal niet gebruik. dan temp ik vanaf dag 12 tot ovu (2-3 dagen) en op dag 11 dpo tot menstruatie. Nu heb ik een virtuele temp ingevuld voor morgen en maandag zodat ik een ovulijn krijg. ik weet dat hij toch wel hoog blijft dus de exacte temp is niet zo interessant voor mij..... meer interessant is of hij na dag 12 daalt.....dus nu temp ik niet meer totaan dag 11DPO ik heb me voorgenomen om alleen maar op de temp af te gaan, dus ik wil elk lichamelijk kwaaltje helemaal negeren en af te doen als puur toeval!!!!! langzaamaan wordt het wel wat....Back to basic! vanavond gaan we lekker uit eten......
Daanquinty: wat maak je het spannend!!!!! Ga je vandaag testen? Of is toch je ongi doorgezet? Ben benieuwd! Siri: je houdt ons mooi bij met alle tips en info! Goed dat jij jezelf er goed bij voelt meid! En nu hopen op een mooie plakbaby! Bb: hoe is het bij jou? Ongi helemaal doorgezet? @al: wie is de volgende met zijn Nod? Hier: het gaat zijn gangetje. Gisteren huizen wezen bekijken. Erg leuk, maar ook heel erg vermoeiend. Wat leidde dat ik om 8 uur al lag te slapen in mijn heerlijke bedje. Gelukkig erg goed kunnen slapen, en heb het idee dat de misselijkheid weer iets af neemt. Vannacht wel gedroomd dat ik een tweeling kreeg! Zou wat zijn... Nu aan het wachten op volgende week! Ben zo benieuwd!!
tja, het ken he! mijn schoonzusje heeft ook een spontane tweeling gekregen dus wie weet...... hier straks maar eens de tuin beetje winterklaarmaken.... moet echt hoognodig! de oude planten uit de moestuin maar even weghalen en als ik dan nog zin heb een beetje onkruid wieden. het gras laat ik lekker zitten, komt volgend jaar wel weer!
Goeiemorgen dames! Poeh ben net uit bed Gisteren superleuk feestje gehad met mijn collega's. Was van de voerleverancier, met van velzen, waylon en guus meeuwis..... pffff nu ff uitduffen @justme, goed bezig! Hopen dat mijn eitje volgende week plopt. tot nu toe nog geen eitje in zicht.....
@Twijfel, leuk joh met de kids naar slagharen. Was de bruiloft ook nog leuk? @siri.....wowwww dat zoiets kleins ons zo 'in haar greep heeft' hahaha We lopen gezellig gelijk Dan kunnen we voor een tsunami aan roze zorgen (waarbij we dus iedereen meenemen zodat we 'zwanger in de hete zomer' eindelijk kunnen starten @Daanquinty, jeetje jij houdt t spannend! Misschien (Als er een volgende ronde komt) inderdaad ff tempen, misschien heb je wel een laat ei? Die van mij is ook betrekkelijk laat, meestal dag 17 namelijk.
goedenmorgen meiden, Hier nog niks te bekennen maar ook nog niet getest...ik weet ech niet wat ik ervan moet denken....wel nog steeds pijn in me onderrug dat heb ik nu toch al een aantal dagen...verder voel ik me niet echt fit en ook totaal niet zwanger...miss als het ervan komt ga ik vandaag nog testen en anders morgenochtend...zit nu op dag 36 van me cyclus dus ja of ik ben toch zwanger of ik sla deze cyclus blijkbaar gewoon over want geloof nu ook niet echt meer dat ik ongi ga worden...dus nog ff spannend hier meiden.
oh, wat spannend.... ik heb ook 2x een ongi overgeslagen, maar dat kwam omdat er een obstructie zat voor de baarmoederwond (na de curretage). Volgens mij wordt je niet zomaar niet ongesteld..... dus of je hebt een hele lange cyclus, of je bent zwanger.....ik ben zo benieuwd....maar ik kan je niet dwingen om te testen he...... dus ik wacht maar gewoon af...... hier gisteren naar de 3D versie van SAW gefeest en daarna lekker even gedansd....lekker avondje weer..... zullen we weer een lijstje maken, ging verloren na de crash NOD-LIJSTJE: Siri: Noorwegen - 38 - 11 november - ronde 2 Zwanger - ongi - vruchtbaar - over tijd