Zwanger worden in het Najaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babbel81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer

JAAAA Zekers.

2. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Toch maar afspraak gemaakt voor HSG, ga er toch maar vanuit na negatieve test en bloeding ik iig niet zwanger ben.
    Ik heb hem 23-11 en ben nu al nerveus voor de uitslag( dus word een niet zo'n goede week voor mij;);) en me mannetje,want ik wordt daar meestal wel chaggie van:D )

3. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Siri: ik wilde je eigenlijk heel erg super feliciteren, maar aangezien je je vandaag zo rot voelt, komt dat nu misschien een beetje raar over. Ik kan me voorstellen dat je zo onzeker bent door alles wat je hebt meegemaakt. Ik zou denk ik toch je ha bellen en ook al vrij snel een vk. Denk dat ze je wel eerder een echo zullen geven met jouw voorgeschiedenis. Probeer vertrouwen te hebben in je lich. meid en gebruik daarvoor alle hulptroepen die er zijn (ook ons). En je zeurt echt niet! Ik zou het juist heel erg vinden als we niet ook met dit soort dingen bij elkaar terecht kunnen.

Babbel: het, wat jammer van je ongi; het leek zo goed. :( Maar is het inmiddels wel echt doorgebroken?

Blike: we staan in de wachtrij om na jou het estafette stokje aan te pakken ;) Nog een paar dagen en dan kun jij ook testen.

mamatien: wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageert :) Heb je het al tegen meer mensen verteld of wachten jullie daar nog even mee?

mama van 2 (3): heerlijk geshopt lees ik. :p Ik zou als ik jou was ook weer niet teveel kopen in maat 44, want als ze zo klein zijn zullen ze miss even in het zkh moeten blijven na de geboorte? (Sorry dat ik dat zeg) Ga je trouwens je naam veranderen of laat je het zo?

daanquinty: hoezo ben jij niet goed in dingen opschrijven? ;) Ik vind juist dat je het erg lief en duidelijk zegt iedere keer. En idd iedereen zw voordat 2011 begint!

Zonn: hopelijk zal alles meevallen, ook voor jullie want iedereen is iedereen!

4. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Siri meid....helemaal begrijpelijk dat je je nu rot voelt. Je hebt echt een heftige tijd achter de rug en nu weer zwanger. EN je bent een control freak en weet nu dus ff niet waar je met jezelf heen moet. Ga inderdaad naar je huisarts zoals daanquinty zei, hij/zij zal je vast begrijpen zoals je zelf al schrijft! Gaat helemaal goedkomen!
    Dikke knuffel!!!:)

Babbel, erg balen dat het je ongi is....spannend joh de 23ste al! wel fijn, nu heb je een week om te zenuwen dat is misschien wel behapbaar. En ook nog t potje...alles in één keer; voordeel dat alles dan binnenkort wel duidelijk is. Succes meid! Verwen jezelf nu ff....koop leuke tijdschriften ofzo zodat je lekker je gedachten op iets anders kunt zetten.

5. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @ babbel...miss. een stomme vraag hoor maar wat is een afspraak voor hsg??

@twijfel.... ik krijg een grote glimlach op me gezicht als ik lees dat ik alles zo lief en duidelijk zeg..voor mijn gevoel is dat echt niet zo..ja misschien wel lief..maar duidelijk?? ik vind juist van mezelf als ik iets schrijf of probeer uit te leggen dat heel vaak mensen niet begrijpen wat ik bedoel haha...maar leuk om te horen hoor:D

6. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    @ Twijfel: haha nee ga mijn naam niet veranderen, kan dat eigenlijk?? Ja dat dacht ik ook. Ach we zullen ook genoeg krijgen! Ik denk na de 20 weken echo als we zeker weten wat het gaat worden we 2 leuke pakjes kopen in maat 44 en maat 50 ofzo. En weetje de rest is ook zo gekocht.

@Siri: ik kan het mij zo goed voorstellen dat je je nu onzeker voelt en nog niet kan genieten. Dat heb ik ook wel deels gehad tot de eerste echo! En nu zit ook met de gedachten zit alles nog wel goed binnen?! Ik hoop dat je anders gewoon snel terecht kan bij gyn/ha/vk om te bevestigen dat je gewoon harstikke mooi zwanger bent! Sterkte meid!

Babbel: Spannend volgende week dus voor jou! Ik ga duimen voor je dat gewoon alles goed is!

Hier net voorlopig koopcontract getekend, woensdag afspraak met de bank. Wordt nu echt helemaal echt! Ook maar even naar nieuwe keuken en badkamer gekeken, maar pffff wat een keuze zeg. Om duizelig van te worden. We zijn er dus nog niet uit;).

7. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ daanquinty, een HSG is een Hysterosalpingogram,oftewel een baarmoederfoto. 'Er wordt contrastvloeistof in de baarmoeder gespoten om dan met een rontgenfoto te kunnen zien of de eileiders goed toegangelijk zijn en om een afbeelding te krijgen van de baarmoederhals, de baarmoeder en eileiders' .
    zo staat het ong. in het foldertje. Ik wist eerst ook niet wat het was hoor;):D

@ Zonn, idd nu maar alles in een keer,weten we binnenkort waar we aan toe zijn. ben nu op zolder aan het verven,dus voorlopig heb ik wel wat om mezelf af te leiden

@ twijfel, nee is nog niet echt doorgebroken, het blijft een hele lichte ongi. maar ja is wel bloed= dus niet goed.

8. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Mama van 2: je kunt je naam veranderen, volgens mij had Zonn dat gedaan? Gefeliciteerd met het tekenen van het voorlopig koopcontract; nu wordt het dan wat echter he. Jullie kunnen dus echt gaan shoppen; niet alleen een babykamer, maar ook keuken badkamer, ... alles

Babbel: Jammer dat het toch echt een ongi is. Heel slim dat je afleiding hebt gezocht.

Was trouwens net nog iets vergeten te vertellen. We zijn gisteren naar mn zwager en zn vriendin geweest; een keer zonder de kids (doen we normaal nooit). Maar het was de sterfdag van de ouders (!) van mijn man en zwager en we wilden een keer met zn vieren zijn omdat we niet wisten hoe die dag zou gaan verlopen en hoe we ons zouden voelen. Was gelukkig uiteindelijk toch gezellig; we hebben als een stel kleuters op/met de wii gespeeld :D We hebben afgesproken vaker af te spreken zonder de kids; dat is toch anders. (Alle andere keren blijven ze gewoon meegaan hoor naar oom en tante:)) We hebben hun nu ook verteld dat we graag een 4e zouden willen. Zij was meteen enthousiast, hij begon helaas meteen over de financien :( Maar ja, dat is een reactie die we wel vaker zullen gaan krijgen als het eenmaal echt zover is. Maar ja, dat is toch onze keuze?
    Gisteren is de oudste met de jongste naar de sinterklaas intocht in het dorp geweest. Toen ik hem vroeg of hij dat wilde doen, zei hij meteen "ja" Ik vind het zo leuk van hem dat hij echt altijd wil helpen en nooit te beroerd is om zn broertje(s) mee te nemen. De middelste had een kinderfeestej bij de bowling, dus dat kwam goed uit. Die kan ik echt niet bij de andere 2 laten zonder dat mn huis afgebroken wordt 8)

9. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ Twijfel, klinkt als een gezellig middag, haha als een stel kleuters op de Wii( met de gordijnen dicht dan zeker?:D:D) mannen zijn meestal wat praktischer hè,vandaar zo'n reactie van je zwager...Idd het is jullie eigen keuze en dan komt ook best goed toch.
    Fijn dat de oudste je al zo helpt met z'n jongertje broertje(s) Ik ben ook vaak op stap geweest met m'n broer, altijd gezellig:)

@ mamavan2, weten jullie al wel een beetje wat jullie willen voor de badkamer, keuken etc? wij gaan volgend jaar ook de keuken vernieuwen en ik vind dat al moeilijk kiezen, laat staan alles;):D
    Heel veel plezier en succes met het uitzoeken en beslissen

10. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    oke duidelijk meid...ik had er echt nog nooit van gehoord

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    he wat spannend zeg...en idd kiezen uit zoveel verschillende keukens en badkamers is echt moeilijk...veel succes en plezier daarmee:D

12. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Voel me nog steeds niet veel beter, ik twijfel niet aan dat de test van gisteren positief is en denk dat ik wel zwanger ben, maar ik heb gewoon een naar gevoel hiervan.... net weer een test gedaan van CB, die was positief, maar helaas buiten de tijd, dus je moet hem negatief noemen....het lijkt een pennestreepje, maar als je beter kijkt zie je een vagere bredere streep ernaast volgens de bijsluiter maakt het niet uit dat de streep aan de ene kant donkerder is.

ik heb net even op het net zitten speuren, maar bijna iedereen die een positieve test buiten de tijd had was toch zwanger en was de test een paar dagen later binnen de tijd en positief, er waren echt heeel veel verhalen over dit onderwerp en er waren maar een paar die echt een 'vals positieve' of evaporatielijntje hadden, maar daarbij was het lijntje ook veel vager....bij mij zijn de lijntjes wel duidelijk, ik denk dat de testen daarom wel positief zijn, in ieder geval die van gisteren , die was binnen de tijd. verder heb ik wel symptomen die niet bij een ongi horen.....jaaaaaa die ik zo hardnekkig probeerde te negeren....
    Ja ik zou inderdaag naar de ha moeten, maar ik doe het niet.....ik wacht even af tot woensdag....dat is maar 2 daagjes.....;) maar er kan veel veranderen..... een test die donkerder wordt bijvoorbeeld, zou al helpen..... ja ik heb een extra CB en nog een extra andere en dan ook nog de digitale......pppppft en ik weet wat ik aan het begin van deze maand jullie wijs probeerde te maken......dat ik maar een test wilde doen OP de NOD!!!!!! puh MISSION IMPOSSIBLE
    Maar goed, ik ga er van uit dat ik zwanger ben en we zien wel weer....

Sorry voor de dip, had ik zelf ook niet verwacht dat ik me zo zou voelen, komt als donder bij heldere hemel voor mij, maar wel fijn, die steun van jullie......

13. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Sorry trouwens dat ik (nog) even niet op jullie heb gereageerd en dat het alleen maar oven me myself & I gaat..... komt gauw wel weer;)

14. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Siri die test is echt overduidelijk positief meid!!!

Geeft helemaal niks, we hebben allemaal zo ons periode dat het even allemaal niet gaat zoals we het zelf willen...

Ik hoop snel dat je er gaat in geloven, en je kan gaan genieten van misselijkheid, vermoeidheid, maar vooral kleertjes kopen, mooie echo's enz.!

Argg ook even ego vandaag!! Ik word een beetje gek van mijn ouders. Heb het idee dat ze zich echt overal mee willen bemoeien!! Vandaag bij ikea geweest hebben we een leuke keuken gezien, vertel je dat gaan ze weer zeggen ja maar ikea is niet goed en blabla en die kan je niet laten zetten (terwijl dit wel zo is!). En ook over de dingen voor de tweeling, ik vind het gewoon leuk om rond te snuffelen, en misschien ben ik wel snel, maar stel ik moet straks voor een lange periode in het ziekenhuis liggen dan wil het gewoon klaar hebben in mijn smaak! En dan ook over de badkamer, krijg gewoon het idee dat ze soms dingen willen opdwingen om te kopen ofzo... Argg word even gek hier!! Het zal allemaal wel lief bedoeld zijn maar toch. Mijn hormonen werken hierin volgens mij ook wel mee.. Zucht! Denk dat ik maar even lekker in bad plons met zoonlief!

15. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ Siri,maakt niks uit, zo'n egomomentje. daar is het forum gewoon voor. jezelf even lekker uitrazen en je daarna hopelijk wat beter voelen;)
    Als jij tot woensdag wil wachten om naar je HA te gaan,moet je dat lekker doen. probeer je in die tussentijd dan niet helemaal gek te laten maken hè. ik vind de CB ook echt posi hoor:D
    Dikke knuffel.

Haha, sorry mamavan2 lach je niet uit hoor,maar heb wel echt het idee dat je hormonen je nu echt een beetje in de weg zitten;):D:D
    Doe zoals jij (of jullie;)) het willen en als je ouders er een mening over hebben, gewoon luisteren,maar het wel op je eigen manier blijven doen! geniet maar lekker van het badderen

16. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja maar CB was buiten de tijd....... officieel mag je hem dan niet positief noemen, maar de enigen die dat zeggen zijn de makers en de mensen die de gebruiksaanwijzing citeren.....:D

ik vond nog wel even iets dat ik schreef tijdens mijn vorige zs, vlak voor NOD, gewoon om even te laten zien dat jullie met een psychootje te maken hebben en om te benadrukken dat de cb test toen helemaal wit bleef (had ik even geluk dat ik dat zo uitgebreid beschreef):

Maandag ochtend licht positief getest, maar wel een duidelijk streepje...... en ik loop de heltijd te zeggen 'streepje is streepje', maar als er dan bij jezelf een streepje verschijnt vraag je je af of dat wel goed is, en durf je het niet zien als een positieve test.....
    Gelukkig maar, want gisteren ochtend weer een test gedaan met CB en die was negatief. Heb hem een aantal malen uit te prullebak gehaald om te kijken of er toch niet een licht streepje stond.......maar hij was echt negatief....
    Gisteravond weer een sensitest gedaan, die was negatief en vanochtend weer een sensitest en die was ook negatief.....
    Dus of het zat in mijn hoofd... of er was wat en dat is er nu niet meer, want het is echt hardstikke wit waar het streepje moet komen.....

en 2 dagen later teste ik 'gravid' (=zwanger in het noors)

17. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ohh siri...die test is posi...wel buiten de tijd maar volgens mij heeft cb meer hcgtjes nodig..en je zit nog voor je nod..dus die is woensdag echt posi hoor of morgen:)....en idd als jij woensdag pas naar je huisarts wilt moet je dat gevoel lekker volgen...en je mag wel even ego berichtjes plaatsen hoor...over een week of 3 zit ik jullie ggek te maken met mijn 'kwaaltjes' hahhaa...

mamavan2....hihih leuk he die hormoontjes:D maar meid lekker doen wat jullie willen en wat jullie leuk en mooi vinden...en trouwens ik vind de spullen van ikea harstikke goed en mooi hoor..helemaal niks mis mee.

18. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    siri, vervelend dat je je zo onzeker voelt maar heel begrijpelijk hoor! maar luister naar de wijze justme, u is gewoon zwanger!

babbel, balen van je ongi meid!

hier alles relaxed, ongi is weg op een paar restjes na zeg maar.... en nu rustig wachten op mijn ei.

19. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    mama van 2, ik ken dat gevoel hoor! mijn ma kan ook zo erg zijn, om moe van te worden..... gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt en af en toe misbruik maken van je hormonen ;)

20. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Siri: ik hoop dat het snel beter met je gaat. Nog even volhouden tot woensdag; je officiele NOD en dan zal de test echt duidelijk positief zijn.

mama van 2: het is jullie huis, dus lekker doen waar jullie zin in hebben.

Deel Deze Pagina