Onzekerheid.. twijfel zwanger of niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anoniempje181, 3 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje181

3 jul 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal!
    ik ben nieuw op dit forum en stel jullie deze vraag omdat ik in onzekerheid zit.
    Een aantal weken geleden ben ik wegens pers. omstandigheden mijn minipil twee dagen achter elkaar vergeten. Omdat mijn ong. uitbleef heb ik vorige week (4 dagen geleden) bloed laten prikken via de huisarts. De uitslag vandaag gekregen en deze was negatief. Omdat ik ongeduldig was heb ik vanmorgen een zwangerschapstestje gedaan van kruitvat (2 voor 5 euro). Hierop was binnen de 5 minuten een heeel vaag streepje te zien en na 10 minuten was dit streepje duidelijk, maar nog steeds heel licht. Nu begrijp ik er helemaal niets meer van. Wel bedacht ik me al dat mijn ei misschien een week later is gekomen, omdat mijn cyclus soms 5 weken duurt. Wat zijn jullie ideeën hierover? En hebben jullie ervaring met indrooglijntjes bij deze kruitvat testen? Ik heb weinig ervaring met zwangerschapstesten..
    Alvast dankjewel allemaal..

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Weet je in welke pilweek je zat toen je de pillen vergat? Als het in week 1 was bestaat de kans dat je toch een eisprong hebt gehad en dan zou je dus zwanger kunnen zijn. Vanaf de innesteling maakt het vruchtje HCG aan en dat is wat een zwangerschapstest meet. Stel je bent zwanger dan zou het dus kunnen dat de test van de huisarts nog te vroeg was. De testen van het kruidvat 2v5 vind ik erg betrouwbaar, heb er binnen de afleestijd nooit valse streepjes mee gehad. Heb je een foto van de test?

3. Anoniempje181

3 jul 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor de snelle reactie en voor de informatie fluss! Het klinkt heel logisch wat je zegt.. Ik ben de pil vergeten in week 2 van de pilstrip, maar mijn cyclus is veranderd dus dat is week 1 van mijn cyclus.. Het is lastig erg lastig te zien op de foto maar ik voeg twee foto's toe: WP_20170703_005.jpg

WP_20170703_014.jpg

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Hmm ik zie ook wel wat, kan alleen niet zo goed zien of het helemaal doorloopt. Hij stond er al binnen 5/10min zeg je? Hij lijkt wat grijs dus t zou ook een indroogstreepje kunnen zijn, maar de controlestreep ziet er ook grijs uit. Heb je de 2e test nog van de 2v5?
    Op basis van deze test zou ik niet durven zeggen dat je niet zwanger bent...

5. Anoniempje181

3 jul 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Ja, 5-10 minuten inderdaad.. In het echt loopt het door en is de controlestreep paars en de teststreep rozig.. Nee deze had ik nog liggen. Ik heb bij etos een nieuwe test gehaald, de de gevoeligste van etos merk. Denk dat ik deze overmorgen ga doen.. Fijn dat je even naar de foto's hebt gekeken en hebt gezegd wat jij ervan denkt.. Het is best vervelend om te niet te weten waar ik aan toe ben.. Ik dacht van wel na de bloedtest, maar mn menstruatie blijft uit en nu had ik deze test..

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik zie heel vaag iets, maar twijfel idd of het indroogstreep is. Ik zou over drie dagen nog eens een test wagen. Als je idd zwanger bent dan zou een streep een stukje duidelijker moeten zijn.

7. Anoniempje181

3 jul 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dankje voor je reactie Jenneke. Ik weet zelf ook niet goed wat ik ervan moet denken. Ja dat wou ik inderdaad overmorgen doen, maar misschien is over drie dagen zoals jij zegt nog beter..

8. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Elke 48-72 uur verdubbelt het HCG, bij een zwangerschap. Vandaar dat ik voor de zekerheid zeg om over 3 dagen nog eens te testen.

9. Anoniempje181

3 jul 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Goed om te weten dat het binnen die tijd verdubbeld.. Dankje. Jullie trouwens gefeliciteerd met de geboorte van het kindje en de zwangerschap!

10. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Dank je wel. De kleine wordt in november verwacht... Kan bijna niet wachten.

Anoniempje181 vindt dit leuk.
  11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Je slikt de minipil zeg je? Bedoel je de cerazetta?? Want daarmee heb je geen stopweek en slik je nonstop door.
    Ook heb je met de pil geen cyclus dus daar kan je niet van spreken ;)
    Dus hoe kan je een cyclus hebben van 5 weken als de minipil (cerazetta) maar 28 pillen heeft en de andere acpil maar 21 pillen heeft ;)

Welke dagen (datum noemen svp) ben je de pil vergeten en wanneer heb je onveilige sex gehad??

Op basis van deze test durf ik geen zwangerschap aan te geven want het resultaat op deze foto is al uren droog en dus kan het een indroogstreep zijn.
    Wij kunnen alleen eerlijk oordelen op een foto gemaakt binnen de 10 minuten na het doen vd test.

Be Happy vindt dit leuk.
  12. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik vind het geen positieve test. Controle streep lijkt ook donker alsof de test er al even ligt.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Plus 4 dagen geleden nog een negatieve bloedtest. Een bloedtest kan veel eerder aantonen dat je zwanger bent dan een urinetest. Dus dan zou je na die bloedtest zwanger moeten zijn geworden.

Tijdens het slikken van de pil heb je geen eisprong. En als je twee pillen vergeet, heb je niet a la minute een eisprong! Er moeten dan eerst nog follikels gaan groeien. Dat duurt gemiddeld 14 dagen!!

Dikke kans dus dat je Kruidvattest nu op een eisprong reageert en ja, dat kan.

14. Anoniempje181

3 jul 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor de informatie allemaal! Ik denk dat ik wel kan stellen dat ik uitgaande van deze test geen conclusies kan trekken. Ik wist trouwens niet dat ie ook kon reageren op een eisprong dus weer wat geleerd!

15. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Volgens mij kan een ovulatietest wel reageren als je zwanger bent maar omgekeerd niet

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Omgekeerd ook

17. Anoniempje181

3 jul 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Oh okee! Ik ga in ieder geval donderdag (3 dagen na de vorige test) voor de zekerheid nog een testje doen..

Deel Deze Pagina