zwanger worden...kletsclubje voor nieuwelingen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wendelaa, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Hallo allemaal!

Ik wil me graag ook aanmelden bij jullie clubje! Ik ben begin september gestopt met de pil. Afgelopen maand was ik er van overtuigd dat ik zwanger was maar m'n lichaam hield me mooi voor de gek! Ik ben 3x precies op het uur af na 28 dagen ongesteld geworden en de laatste keer na 31 dagen. Wanneer weet je nu of je klaar bent met ontpillen?

groetjes

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ messema: Dat lijkt me inderdaad heel lastig ja! Wanneer ben je nou klaar met ontpillen? Volgens mij verschilt dat
    enorm per persoon. De een heeft er helemaal geen last van, de ander wel een jaar! (heb daar een paar meiden over
    gehoord, helaas...) Dus ik denk dat je alleen maar kunt afwachten, en hopen dat het snel raak zal zijn. Ik hoop iig
    met je mee!

@ Wendelaa: Valt wel mee hoor, met die 'directe vraag'. Daar is dit forum toch voor?! :) De reden dat wij nog heel
    even wachten met de pil, is omdat de kans (hoe klein ook) altijd bestaat dat je direct zwanger raakt. En dat zou voor
    ons niet handig zijn, omdat ik tot half juli bezig ben met mn studie. Ik vind het niet erg om tijdens die studie zwanger
    te worden (graag zelfs ;)), maar om nou hoog zwanger te lopen of zelfs te bevallen...dat lijkt me niks.
    Dus vandaar!

Dat wat je zegt over het toeleven naar een eerste kindje herken ik wel hoor! Je stapt flink in het diepe en dat is best
    spannend. Maar ach, er zijn zat vrouwen die al eerder moeder zijn geworden, dus moet het ons ook wel lukken, toch?
    En jij, voor een tweede, dat lijkt me ook wel heel leuk! Wel heel maf dat het dan de laatste keer zou zijn, dan is het
    tegelijkertijd dus ook een afscheid. Hoe kijk je daar tegen aan?

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Weten jullie allemaal al hoeveel kids jullie willen (als 't allemaal lukt en goed gaat enzo) ?
    Ik vind dat zelf nl. moeilijk te zeggen. 'k Ben nu nog heel jong en kan niet zeggen dat ik er 2 wil ofzo.
    Ons idee gaat wel uit naar 2 of 3, maar ik kan niet in de toekomst kijken.

4. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Het liefst wil ik 2 kinderen voor mijn gevoel zijn we dan compleet mogen er meer komen altijd welkom :)

5. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo dames,

alles goed met jullie?

red88:ik heb nu al 2 kindjes van 6 en 7j van mijn ex-man en nu ben ik en mijn vriend bijna 6j samen en zouden we graag nog een kindje willen van ons 2!ik heb ook altijd gezegt dat ik maar 2 kindjes zou willen,maar zoiets kan je nooit met zekerheid zeggen,aangezien de gezinssituatie veranderd!

groetjes sofie

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hallo allemaal,

Fijn om te zien dat er veel animo is voor dit topic! Is tenminste wat kleinschaliger.
    Welkom alle nieuwelingen!

Ik zal even in het kort ons evrhaal vertellen.
    We zijn vanaf juli 2007 gestopt met de pil. We zijn ook direct onder behandeling gesteld in het ziekenhuis dit door medisch verleden. Nu staan we sinds 3 weken op de wachtlijst voor een ICSI behandeling. En dat zal waarschijnlijk plaats gaan vinden rond februari. DUs nog even afwachten voor we het heel traject echt in gaan.
    Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je verlangt naar een baby.

Hopen dat we allemaal snel zwanger zijn

Groetjes Marleen

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wow heftig! Jammer dat het soms niet altijd vanzelf gaat...

8. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Ik ben er nu al wel aan gewend. En me er bij neergelegd dat het op de natuurlijke manier echt een wonder zou zijn.

Maar er zijn nog kansen met ICSI dus we houden hoop!

Maar heb het soms echt wel moeilijk als je in je omgeving hoort dat mensen zwanger zijn terwijl het niet gepland was dan denk ik wel eens en waarom wij niet.
    Maar ja zo is het nu eenmaal.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja dubbel he!
    Hopelijk lukt het via ICSI wel!

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Amaryllis, verstandig van jullie om dan nog ff te wachten, is idd niet erg praktisch..zwanger en studie.

Tja, hoe kijk je ertegen aan...laatste zwangerschap.
    Van mij mag er zeker ooit wel een 3e volgen, maar manlief vond 1 al genoeg. Dus dan is 2 een mooie compromie...nu maar stiekem hopen op een tweeling :) :)
    Vind het wel een rare gedachten hoor, dat ik daarna''klaar'' ben.
    Denk dat ik heel bewust alles probeer mee te maken.
    En daardoor wil ik wel heel bewust sommige dingen anders doen.
    Maar ja, eerst maar afwachten wat de toekomst ons allemaal zal brengen.

11. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Hoi wendela,

Nou ja dat is dit inderdaad netjes toch een 2e. En wie weet een tweeling of komt er toch nog een 3e. Je weet het nooit. Als je man straks weer zo'n kleintje vasthoud is hij misschien wel weer verkocht.

Groetjes Marleen

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    :D je weet idd maar nooit.
    Vroeger moest ie bijv niet zoveel hebben van kleine baby's.
    Maar als we nu ergens op kraamvisite gaan, steekt ie als eerste zijn handen uit als er gevraagd wordt wie m vast wil houden.
    En dan zit ik er beteuterd naast :confused:

13. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    haha daarom je weet het nooit. Mannen uiten hun gevoelens denk ik ook heel anders dan wij als het om baby's gaat.

Hoe zit je nu in je cyclus?
    Ik kan 2e kerstdag testen dus dat zou wel heel mooi zijn maar ook een wonder!

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij lopen volgens mij gelijk quq cyclus.
    Als ik uitga van een 28 daagse.
    Heb ik wel altijd gehad.

Zou betekenen dat we nu ergens bevrucht moeten zijn;) Ook ik mag testen met de kerst.
    Las dat ik 1e kerstdag een test zou kunnen doen.
    Hoop dat ik t zolang vol kan houden hahahaha...

Heb nu al de hele dag zon drukkend gevoel onder in mijn buik, boven t schaambeen.
    Maar ja, je lichaam kan je goed voor de gek houden he.
    We houden t nog maar 10 dagen vol, tot een test.

De vorige keer heb ik 6 testen gedaan, waaronder 1 bij de h.a....kon t gewoon niet geloven en moets uit iemands mond horen dat de test toch echt positief was.

15. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Oke wel fijn dat we gelijk lopen kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden en maken we hetzelfde mee.
    Ik vind het ook elke maand weer moeilijk om te wachten om te testen. Maar meestal voel ik het al wel als ik ongesteld word en heb ik geen test mee nodig.
    Mijn cyclus varieert van 26 tm 30 dagen dus dat is soms ook lastig wanneer je dan kan testen.

dat zou ik ook hebben als ik een positieve test in mijn hand had een bevstiging van een ander je gelooft dan denk ik niet dat het eindelijk zover is.

Nog 10 dagen wachten dat word aftellen dus we gaan maar duimen dat we 2008 goed eindigen!

16. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Inderdaad kan je lichaam je voor de gek houden. Ik heb nu al hele dag last van een raar gevoel in de buik maar we moeten nog lang wachten haha. Ach ik ga er nog niet van uit dat het dit jaar is maar is het zo ben ik dolblij en mijn vriend ook.

17. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Ik zou 3 kids helemaal super vinden maar qua financieen is het niet echt haalbaar. 2 vind ik ook helemaal leuk. Maar ja eerst maar proberen voor de 1e! Als ik had geweten dat het zo lang kon duren voordat je ontpilt ben en zo dan had ik veel eerder met de pil gestopt! ik ben altijd heel ongeduldig, als ik iets wil dan wil ik het gelijk. Heel irritant en schiet daarom af en toe in de stress omdat ik dan denk dat het niet lukt op de normale weg want nog onzin is omdat ik pas 3 rondes bezig ben! Je wordt er gewoon onzeker van als je weer ongesteld wordt.

Voor iedereen die op 1e kerstdag kan testen, heel veel succes!Zou een mooi kerstgeschenk zijn!

groetjes Astrid

18. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Astrid: ik herken je gevoel van als je iets wil wil je het ook direct. En ja van ontpillen kun je lang last hebben lees hier weleens verhalen van ruim een jaar.
    Ik had dat ook zeker niet verwacht.

Ik heb altijd de nuvaring gebruikt en heb eigenlijk geen last van ontpillen gehad. Heb altijd een regelmatige cyclus en heb last van PMS maar dat heb ik al jaren dus ook met nuvaring en daarvoor de pil.
    De week voor mijn menstruatie ben ik echt ziek geef dagelijks mijn eten over, hoofdpijn, pijnlijke tepels en ontzettend moe.
    Dus ja ik verwar het ook weleens met zwangerschap dan denk ik zou het echt! maar nee hoor word elke maand weer netjes ongesteld

Hoop dat we met de feestdagen allemaal in positieve test in onze handen hebben!

19. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    het is hier erg stil vandaag.

Groetjes Marleen

20. Lan

Lan Fanatiek lid