En hiero iemand die gelukkig wel zwanger is geworden van haar vrouw (dr broer ). Ben inmiddels bevallen van een heeeel lief meisje. Biologisch gezien is ze dus het nichtje van mijn vrouw, maar in de praktijk voelt ze echt helemaal als 'van ons'. Wij hebben (dat beseffen we ons heel goed) het geluk gehad dat we na 2 KIDZ pogingen al zwanger waren en dat die zwangerschap ook nog eens goed verlopen is met een heel mooi resultaat in de vorm van onze kleine sies. Jullie heel veel succes met jullie pogingen! Grtz, Susan
@Dreamer: waarom zou je niet in je eigen cyclus mogen beginnen dan? Je stelt trouwens niet teveel vragen hoor, ik vind het juist fijn om informatie te kunnen delen zo. Het is allemaal inderdaad toch al zo onzeker en vaak praat je er toch niet veel over, ik tenminste niet zoveel. Overigens lijkt het wel of ik iets meer van de hormonen ga merken, vooral dat alles even belangrijk wordt, wat wel lastig is met twee drukke kids , en dat ik bijvoorbeeld met klussen niet zo goed oplet, wat ook voor onhandige situaties kan zorgen. Nou ja, ik kan nu in ieder geval iets buiten mij om de schuld geven morgen naar het MCK: FM, spannend, en dan misschien op koninginnedag de IUI, 5 maal was scheepsrecht toch? Wanner had jij nou je gesprek, kan je banner bij het typen niet teruglezen ](*,) @lola2: En, al iets bekend van je tweede poging? Ik duim voor je! Heb je nu nog steeds een bekende donor? @suske13: Dank je wel voor je inspirerende bericht. Wil ik ook!!!!! Wat is KIDZ; met zelfinseminatie?
Hoi meiden, * ik breek even in* Ik wil jullie even allemaal heel veel succes wensen. Zelf zit ik niet in de situatie en heb een man. Alleen mijn mannetje is bekende-zaad-donor geweest voor een lesbi-stel-vriendinnen/collega`s. Het heeft ongeveer 2 jaar geduurd voordat ze zwanger was. Zij hebben dus sperma komen halen bij m`n mannetje en hebben ze zelf ingespoten. Ze hebben nu een prachtige dochter van bijna 3 jaar. Wij zijn nog elke dag blij dat we onze vriendinnen/collega`s zo hebben kunnen helpen. Hun zijn ons natuurlijk ook nog erg dankbaar. Heel veel succes allemaal en hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger op wat manier dan ook. Succes. * breek weer uit*
Dank je wel Wops! Wat mooi van jullie trouwens...ik lees dat zij er 2 jaar over hebben gedaan, wat een lange tijd, he? Onze poging is weer mislukt, bij nu iets langer dan een jaar bezig. En mijn klokje tikt heel hard, zoals jullie aan mijn leeftijd zien. Ja, stitchie, wij hebben een bekende donor. Een hele lieve vriend van ons die, als het ons gegund is, ook echt een vaderrol op zich gaat nemen. Ik zal wellicht niet zo vaak hier te vinden zijn want onze donor is de komende poging op vakantie dus ik kan pas weer begin juni insemineren. Dus we hebben verplicht een maand pauze Ik ga mijn best doen om het even van me af te zetten, als dat lukt. Groetjes, Lola2
@lola2: he bah, rot dat het niet gelukt is deze maand. Nou ja, deze maand lekker alles doen wat anders niet 'mag' en daarna weer opnieuw proberen! Blijf volhouden hè! @wops: mooi verhaal, dank je wel. Geeft de burger moed! Knap ook dat jullie dat zo kunnen. Ik ben vanmiddag bij het MCK geweest. FM: ei van 18 mm. Vanavond/vannnacht Pregnyl spuiten en dan woensdag IUI. Daar moet toch het liefst precies 36 uur tussen zitten? Dan kom ik er wel 's nachts m'n bed voor uit Weet iemand wat de beste tijdsspanne is? Ik was een beetje beduusd van dat ik nu al moest gaan spuiten, 18 mm lijkt mij nog niet zo groot... Wie heeft hier ervaring mee? i.i.g. vanf woensdag weer op het wachtbankje, rustig zittend koninginnedag beleven
Ik heb geen verstand van de pregnyl. Hebben ze je geen precies tijdstip voor spuiten opgegeven dan? Ik weet dat het voor IVF ed heel erg nauwkeurig moet zijn, hoe het met IUI zit weet ik niet. Mag je trouwens even blijven liggen na de IUI? Of is het echt insemineren en opstaan/wegwezen? Meis, ik ga duimen voor je dat het deze keer raak gaat zijn Dat mei maar een hele mooie maand mag worden!
Hoi Stitchie, Hier een ervaren Pregnyl spuitster. Ja, hoor, bij 18 mm is het prima!! Hoe laat heb je woensdag IUI? Inderdaad tot 39 uur voor de inseminatie ongeveer geloof ik dat je hem kan zetten. Dus als je woensdag ergens in de ochtend je IUI hebt,moet je 'm vanavond zetten. Haal 'm even uit de koelkast (half uurtje) zodat het op kamertemp. is. En dan nog eventje seen beetje in je buik knijpen zodat het iets of wat ongevoelig is en dan hopla, slpuitje erin!! Succes meid!! Spannend, he? Liefs Lola2.
Nou, wekkertje gezet en vannacht gespoten. Wil mijn kansen zo optimaal mogelijk houden! Woensdagmiddag dan IUI, begin al langzaam aan de routine te wennen @Dreamer: ze hebben een 'ongeveer' tijd gegeven, maar ik wilde het toch hier nog checken. En je mag wel even blijven liggen hoor, ik vond ze wel relaxed. Maar geen kwartier zoals je van sommige meiden hoort. Zij zeggen dat dat echt niet nodig is @Lola2: dank voor je tip en geruststelling. Ik vond het nu (2e keer) pijnlijker dan de eerste, maar misschien was dat omdat ik zo slaapdronken was, haha. Hopelijk de laatste keer. Fijne dag, ladies!
Ha dames, nou net terug van het MCK, en nu maar weer flink duimen draaien. [-o< [-o< [-o< Ze waren vriendelijk en relaxed. Vooraf aan de inseminatie nog met aandacht mijn zorgen en vragen doorgenomen, het blijkt dat we toch nog voor IUI nr 7,8, en 9 door kunnen gaan indien nodig en mits de verzekering dit dekt. Dat voelt al een heel stuk rustiger (gauw de voorwaarden van de polis bekijken strakjes). Ik had ook vragen over het nut van een extra Pregnylinjectie, maar mijn slijmvlies blijkt van zichzelf echt al dik genoeg voor innesteling, dus moeder natuur moet nu de rest doen. Na 6 x IUI kan dit altijd heroverwogen worden (dan krijg je sowieso weer een evaluatiegesprek). @dreamer: ik mocht heel lang blijven liggen dit keer. Het blijkt dat het sinds een half jaar weer beleid is bij het MCK hier wat langer de tijd voor te nemen. Dus don't worry Ik heb er zelf een goed en rustig gevoel bij dit keer. Lekker mediteren en dromen op het wachtbankje Zie ik jullie daar?
Wat super zeg Mijn duimen draaien weer meis! En over je verzekering: zolang de toedienende instantie (MCK dus) denkt dat meerdere IUI's nuttig zijn, dan vergoeden ze het. Komt uit het basispakket als het goed is. (weet het niet heel zeker meer, omdat dit pasgeleden pas is aangepast)
Dag Stitchie, Ik duim me suf voor je. En ik hoop dat we niet samen op het wachtbankje hoeven te mediteren...ik zit nu namelijk wel een week of 8 ( ) op het wachtbankje omdat onze donor dus met vakantie gaat. Of we moeten samen een maand of negen op hetzelfde 'blije' bankje zitten...ja laten we daar maar voor gaan, he?! Volgens mij valt IUI gewoon in de basis, toch? Heb je dat al uitgezocht? Succes deze 2 weken, zorg vooral voor veel ontspanning en afleiding! Liefs, Lola2
ik vindt het heel erg knap dat je als 2 dames kiest voor kinderen. aangezien hier idd staat dat het stoer is dat je 2 mammas hebt. is dat ook zo vinden wij. maar de als kinderen onder elkaar worden ze er later echt wel een keer mee gepest. dus kunnen er moeilijkheden ontstaan. mijn man zijn echt moeder is ook lesbi nou ja geworden. hij heeft ook wel een vader ze kwam er laat achter dat ze toch op vrouwen viel hahaha. maar hij heeft er totaal geen problemen mee. en ik hoop dan altijd dat de rest in de wereld er ook maar niet zoveel problemen mee hebben. wordt misschien zwaar voor het kind maar misschien ook wel niet. het is echt afwachten. maar vind het echt stoer dat hier dames kiezen om moeders te worden ik ben bi sexueel en ben toevallig met een man getrouwd maar als ik met een vrouw was getrouwd dan had ik ook zeker aan kinderen willen beginnen. maar het blijft een kindje van jezelf en ook van een vreemde dat lijkt me van 1 van de 2 partners best wel lastig. of heb ik dat nou helemaal mis? maar echt petje af dat jullie die keus hebben gemaakt! liefs
@ lola2: Schoot helemaal vol toen je het over ontspanning had, effe een egoberichtje: ben alles zo spuugzat, gedoe thuis, gedoe op m'n werk, gedoe thuis. Ik merk dat mijn ogen meer nat zijn dan droog en dat mijn bordje overvol zit. Vraag me af of er we er wel goed aan doen in deze stress nog een kindje erbij te nemen, maar ik wil het zo graag... Ieder keer dat het niet lukt is de teleurstelling groter, maar denk ik ook, misschien maar beter zo. Ik wil heel graag zwanger worden, maar voel me vaak overbelast de laatste tijd. De jongste van de twee jongens heeft ADHD én hoogbegaafdheid en eist alle energie op thuis, met alle conflicten en stress tot gevolg. Ontspanning; ik weet bijna niet meer hoe het voelt. Sorry, heb echt een rotdag... Wel fijn om te weten dat er iemand aan me denkt en meeduimt voor mew! Super van je! Jij/jullie heel veel sterkte met wachten.
Hee Sunlight, Tja, of het lastig is dat het kindje dan niet biologisch van de andere moeder is....ik weet niet of lastig het juiste woord is. Kijk, want weet je wat het is....Op het moment dat je weet/voelt dat je met een vrouw je leven wil gaan delen dan heeft dat automatisch consequenties die je niet zou hebben als je als vrouw met een man je leven deelt. Je bent als lesbienne namelijk al gewend om rekening te houden met eventuele 'vervelende' opmerkingen, je loopt tijdens vakanties in het buitenland niet snel hand in hand met je vriendin, en op sommige plekken in Nederland laat je dat ook wel uit je hoofd. Je bent berekent op de vraag of je een vriend/man hebt...en ga zo maar door... Je weet dat als je je leven met een vrouw gaat delen dat dat ook consequenties heeft op je eventuele kinderwens. Het vanzelfsprekende, het puur op emoties je kinderwens in willen vullen zoals man en vrouw dat mogen doen, dat zit er bij 2 vrouwen op voorhand al niet in. 2 vrouwen moeten al direct, naast het emotionele, hun verstand laten spreken. Ik moet zeggen voor mij geldt het niet zo dat ik het lastig vind. Ik ben wel degene die graag zwanger wil worden maar het had net zo goed andersom kunnen zijn. Ik weet zeker dat een biologisch kindje van mijn vriendin, geboren uit de liefde die zij en ik voor elkaar voelen, voor 100% mijn kindje zou zijn. Groetjes Lola2
Dat klinkt niet relaxed Stitchie, gadver... Hebben jullie hulp voor het jongste mannetje (hoe oud is die eigenlijk?). Laat je wens niet verstoren door de waan/stress van alledag, he? Dat zou jammer zijn, denk ik. Kun je niet zorgen voor ontspanning, dan? Heb je niet een leuke vriend(in) waar je iets leuks mee kan doen? Al is het maar een avondje...soms moet je geforceerd iets 'leuks' gaan plannen! Moet je echt doen, hoor! Uit dat viciueze cirkeltje stappen. Ga je dat doen? Sterkte, liefs Lola2
Stitchie, ik val even hier binnen omdat ik je berichtje las. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar misschien kan Leonardo Onderwijs heel veel voor jouw zoon betekenen. Zelf werk ik als secr in het onderwijs en sinds afgelopen maand hebben wij de Leonardo afdelingen op een van onze scholen. Er zijn meer ouders net als jij die soms wanhopig worden en sinds hun kind hier naar toe gaat, is het helemaal opgebloeid. Het probleem wordt namelijk vergroot als de school eigenlijk handelingsverlegen is. Nu het vakantie is, ligt weer alle druk bij jou en snap ik heel goed dat je het soms ontzettend moeilijk kunt hebben. Hier is een link: http://www.leonardostichting.nl/ De directeur van deze stichting, Jan Hendrickx, is een geweldige man! Echt een man met een geweldig concept en een hart van goud. Heel veel sterkte!
Ha meiden, daar ben ik weer, en nu wat rustiger en ik zie het leven weer meer zitten . Pff, soms is stoom afblazen nodig, en wat een fijne reacties! Ga ik vaker doen @lola; je steun = fantastisch. Onze heerlijke, zonnige, drukke, experimentele, overal-voor-in, hier-ben-ik zoon is 6, bijna 7 jaar oud. We hebben al professioneel hulp ingeschakeld, en daar hebben we ook veel aan, maar we zitten overal nog middenin, en soms is dat even (te) veel. @ Nicoletta; we zijn inderdaad druk bezig met plaatsing op een school met Leonardo-klassen. Wat je erover schrijft klink heel bemoedigend. Punt is dat de dichtsbijzijnde school zeker niet in de buurt is, en dat er ook nog een ouder broertje is. Eén kind naar een andere school is bijna niet te doen (BSO, werktijden e.d.), maar twee kinderen verplaatsen, is ook wel een hele beslissing. Ken je de directeur van de stichting persoonlijk? Okay, tot zover, ben weer wat positiever ingesteld, en natuurlijk wil ik er heeeeel graag nog een uk bij, druk of niet Liefs, Stitchie
Hi Stitchie, Leonardo afdelingen zijn echt geweldig! Ik heb de directeuren een aantal keren ontmoet als secretaresse dus het waren zakelijke ontmoetingen. Ook ben ik bij een aantal bijeenkomsten geweest waar hij heeft gesproken over het hoe en waarom van de Leonardo opleidingen. Mijn directeur heeft wel nauw contact met hem en ken hem dus ook een beetje uit de 2e hand en op zakelijk vlak. Misschien kun je nog iets geduld hebben, Leonardo afdelingen schieten als paddestoelen uit de grond. Waar woon je? Misschien dat ik iets weet vanuit de wandelgangen? Je mag me ook PB'en hoor!
he lola2 ja het is idd allemaal al erg lastig. ik weet er alles van en ht is ook zo als je erg gelukkig met zijn tweeen bent dan maakt het ook niet uit. dan is en blijft het jullie kindje. ja zo zit ik er niet in, maar idd je hebt helemaal gelijk. nou ik hoop dat het hier bij iedereen snel mag lukken succes met zwanger worden dames liefs en dikke knuffel
Ja, gossie, dank jullie allebei: Sunlight en Stitchie (fijn trouwens dat je het leven weer ziet zitten Stitchie ) Ik zit lekker aan een wijntje te 'genieten' :^o van het feit dat ik deze ronde pauze heb. Dus even niet tellen, rekenen, op eventuele symptomen letten, enz enz, voor Lola deze ronde. Ik kan met een goed geweten lekker aan de alcohol. Niets mis mee, toch? LIefs, Lola2