Zwanger worden lukt niet van je vriendin, helaas...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door stitchie, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Die Stichie........... :D is die toch zwanger......... =D> =D> =D> Hartsikke goed, zeg! Proficiat!

En dat verhaal bij de Mac, gekke meid!! Voel je je goed??

Liefs, Lola2

2. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Was errug benieuwd dus heb nog ff dit topic gechecked en ziedaar... :D
    Top Stitchie!! Van harte en lekker genieten nu! :thumup:

Grtz, S

3. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Hier wat nieuws van een hele moeie stitchie, ben echt niet vooruit te branden :D .
    Nou ja, dit weekend ook wel twee dagen lang (kinder)feestje gehad, en dan alle familie over de vloer en natuurlijk nog niets kunnen zeggen en dus stoer doorrennen... Maar goed, de kwaaltjes verschijnen aan de horizon, en ik geniet er echt met volle teugen van ;)

Hoe is het met jullie?
    Balen, dreamer, dat de afspraak weer verzet is, ik snap er niets van, en vind het ook niets voor het MCK. Zou zeker kenbaar maken hoe je je erbij voelt!

En Lola, wanneer 'mag' je weer?

Voor alle meiden, (ook die alleen meelezen :D ) heel veel liefs!

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ohh dat lijkt me zooo moeilijk he, niks mogen zeggen!
    Ik hoop voor je dat je niet misselijk wordt.
    Moe zijn is nog te doen, maar de hele dag overgeven lijkt me vreselijk.
    Geniet maar lekker van alle kwaaltjes en het mooie wondertje wat in je groeit :D

Sja, iedereen kan door prive omstandigheden verhinderd zijn.
    Neemt niet weg dat ik het erg vervelend vind dat we nu keer op keer vrij moeten nemen en toch maar weer komen werken en een andere dag vrij moeten nemen.
    Komt ook niet heel geloofwaardig over bij de baas he.
    Misschien zeg ik idd wel dat ik het zeker niet prettig vind zo, dan is het maar uit mn systeem.

Nou meis, geniet maar lekker :D

5. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Ha Meiden,

nou, ik had tussendoor al weer iets geschreven, maar dat is bij de veranderingen weggevallen. En ik snap ook niets meer van PB-tjes, lukt me niet om te sturen, en ik ben al m'n ontvangen berichten ook al kwijt.

Anyway... Ik ben vanmorgen hopelijk voor de laatste keer bij het MCK geweest, 't ukkie gezien: 't beweegt, hartje klopt, vier stompjes eraan, prachtig... Heel langzaam krijg ik vertrouwen dat het goed blijft gaan!

@Nicoletta: ik had je een PB gestuurd, maar die is vast niet aangekomen... Hoe was in ieder geval je cursusavond?

@Dreamer: nog nieuwtjes?

@Lola: ik begreep dat je er allemaal wat laconieker instaat, knap hoor! Wel al nieuws?

Nou, groetjes en liefs,

Annemieke

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat gaaf dat je gewoon 2x een echo krijgt bij het MCK zeg!
    Mag je nu naar de vk?
    Heb je echo foto's meegekregen?
    Weet iedereen het al?

Ga maar lekker genieten van jullie kleine wonder.
    Ik hoop dat de verdere zwangerschap goed verloopt.
    Heb je nog kwaaltjes eigenlijk?

Hier nog geen nieuwtjes.
    Hoorde alleen van de week dat de wachtlijst is opgelopen naar 13 maanden...
    Dat zou voor ons dus betekenen op zn vroegst pas met maart starten...
    Ik heb de 22e een telefonisch gesprek, dus hoop dan wat duidelijkheid te krijgen.

Geniet maar van je zwangerschap!

7. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    #67 stitchie, 6 jul 2009
    Laatst bewerkt: 6 jul 2009
    Goeiemorgen dames,

ik moet even gal spuwen hier, en jullie zijn altijd erg begripvol geweest. Nou ja, komt ie:

We waren gisteren bij mijn schoonouders met de jongens, en bij de bbq vertelt mijn vriendin trots dat ik zwanger ben. Er volgde nauwelijks reactie. Mijn schoonvader kreeg nog een 'gefeliciteerd, ik ga er maar vanuit dat dit gepland was' over zijn lippen, mijn schoonmoeder zei gewoon niets. Een paar minuten later gaf mijn schoonvader aan dat hij het wel erg moeilijk vond. Gelukkig is er daarna niet meer over gesproken omdat de kinderen erbij zaten.

Ik ben zo boos en terleurgesteld. Mijn familie was zo hartelijk en blij voor ons. Natuurlijk hebben zij ook vragen, en wellicht een mening, maar zij hebben zich allemaal verplaatst in onze situatie, en hun eigen mening staat niet voorop. Ik vond het zo rot voor mijn vriendin, kon ter plekke wel in janken uitbarsten. Dat heb ik dan maar vannacht gedaan; kon zij me ook nog eens gaan troosten...

Ik wordt eigenlijk steeds bozer. We doen zo vreselijk ons best, waarom kunnen ze niet gewoon blij zijn voor ons?

Sorry, meiden, moest er even uit.

@Lola2: hoe is het met jou? zijn jullie eigenlijk nog bezig?

8. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Och gossie! Wat een nare reactie zeg Stitchie! Bah bah bah. Sommige mensen zijn best tactloos maar van je (schoon)ouders hoop en verwacht je dan een veel leukere reactie! Is de relatie van je vriendin met haar ouders altijd al zo geweest? Of is dat veranderd sinds jullie samen zijn?
    Sommige mensen hebben gewoon een plaat voor hun kop. Proberen om het van je af te laten glijden is dan het beste maar tegelijkertijd ook het moeilijkste. Sterkte hoor!!

9. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Dank je Nicoletta!

Nou, eigenlijk ging het best gezellig met mijn schoonouders de afgelopen twee jaar. De jaren ervoor zijn soms lastig geweest, en mijn vriendin heeft zich ook vaak niet gehoord gevoeld (ook toen ze nog een relatie met een man had en daarna alleenstaand met twee kinderen was), maar de laatste tijd ging het best goed. Voor mij voelt dat nu als een soort farce, tijdelijk gedoogbeleid ofzo. Ik ben er echt van in de war. Dat zullen deels hormonen zijn, maar ik begrijp het ook echt niet...

10. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hee die Stitchie!

Ik zie dat je al 13 weken zwanger bent! Goed, zeg!
    Tja, die reactie van je schoonouders.....tsssssss, wat moet je er mee, he? Lastig hoor. Weet je eigenlijk wat je schoonvader precies moeilijk vindt? Vindt hij het gegeven dat 2 dames kinderen hebben, moeilijk of wat? Misschien is het een idee om hen te laten weten dat de opmerkingen/reacties jullie gekwetst heeft. En het dan vervolgens bij hen laten.

Lief dat je naar mij vraagt. Ik ben er eventjes tussen uit geweest, wegens een heerlijke vakantie. We zijn wezen kamperen in/op Corsica, het Franse eiland dat boven het Italiaanse eiland Sardinie ligt. Net voor vertrek daar naar toe ben ik nog geinsemineerd met notabene 50 miljoen superzaadjes. Helaas, helaas, helaas, geen bevruchting. Op de vakantie ongesteld geworden. :x
    Omdat we gingen kamperen hebben we besloten om de komende cyclus geen hormonen te gebruiken. En geen hormonen, dan ook geen IUI, vind ik. Dus nu doen we het deze maand gewoon weer thuis middels het spuitje. :D

Verder hebben we vanochtend nog een gesprek met de gyn gehad. We gaan hoogstwaarschijnlijk een stapje verder de MMM in. We overwegen IVF uit de kast te halen. Ik heb daar tijdens mijn vakantie over nagedacht en tot de slotsom gekomen dat IVF wellicht het laatste redmiddel voor ons kan zijn. Het enige wat me eerlijk gezegd tegen houdt, is die punctie. Ik kan daar nu al buikpijn van krijgen, bij alleen het idee al.
    Wanneer we over kunnen gaan op IVF is nog even de vraag. De gyn belt me deze week daar nog over op. (discussie punt is namelijk welk ziekenhuis ons in behandeling wil nemen zonder de strikte donorwet, inz quarantaine van het zaad, wat ik dus niet wil omdat we het verse zaad van onze donor/vriend willen gebruiken)

Dus dat is de stand van zaken betr. mezelf. Ik zit nu op een eisprong te wachten ;). Gisteren en vandaag ovu getest maar nog geen EI in zicht. Ik verwacht die wel een dezer dagen. Dus dan gaan we zelfinsemineren en dan weer de wachtweken in.

Ik hoop dat het met jou en met alle andere dames hier, lekker gaat.

Groetjes, Lola2

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Jeetje wat flauw hoe ze doen zeg!
    Je zou toch bijna reageren met, nee, we zijn 1x de pil vergeten en toen was het raak...
    Wat een opmerking.
    Kan me goed voorstellen dat jullie je superrot voelen!

Gelukkig zijn jullie en de jongens er superblij mee en daar gaat het om!

12. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Dag dames,

dank jullie wel voor de lieve meelevende reacties. Helpt echt enorm. Het is gek, maar ik kan het er verder ook niet echt over hebben. Ik schaam me eigenlijk zo voor hun reactie; als ik het er met mijn familie over zou hebben ben ik bang dat ze erg boos op hen gaan worden, en dat dat dan weer een drama wordt. En vrienden weten nog van niks (we wilden bewust eerst opa en oma nieuws brengen, pffff...). En ik wil ook niet over alles zeiken. Maar pijn blijft het toch wel doen. En ik durf nu ook ineens niet meer onbevangen met mijn blijde nieuws aan te komen (wilde het eigenlijk donderdag bij teamuitje tegen collega's vertellen), omdat ik me ineens realiseer dat mensen dus ook negatief kunnen reageren.

Jouw idee, Lola2, heb ik al deels uitgevoerd. Ik heb een brief over mijn gevoel geschreven en die aan m'n vriendin laten zien. Tot mijn verbazing zei ze dat het haar heel goed leek als ik die op zou sturen. Ik wil nog even tot het einde van de week wachten, als het dan bij mezelf nog niet is gezakt, stuur ik 'm op.

Waar mijn schoonvader moeite mee heeft? Eigenlijk denk ik met alle keuzes die wij maken in ons leven. Hij is nog nooit ergens echt enthousiast over geweest. En met een kind met ADHD én hoogbegaafdheid, is het gemakkelijk om alle opvoedingspogingen van ons af te kraken. Ik zou er inmiddels aan gewend moeten zijn, maar vooral voor mijn vriendin blijf ik die liefdeloze bemoeizucht vreselijk vinden.... Ze willen nu ook 'op de koffie' komen om een aantal zaken door te spreken, dat voelt alsof we ter verantwoording worden geroepen en ook dat vind ik vreselijk. Wil het ook niet eigenlijk in mijn huis op deze manier, maar ja....

Genoeg gezeur over mij! daar heeft die friemel in mijn buik ook niets aan, en bovendien, hoe durf ik te zeuren terwijl het bij mij nu zo goed is gelukt! sorry!

@Nicoletta, ik hoop zo voor je dat je de komende weken goed door gaat komen. Duim me suf voor je.

@Lola2, goed om weer van je te horen/lezen. IVF, phoe, snap je onzekerheid. Houd je me wel op de hoogte?

@Dreamer, alles okay met jou meissie? Geef je jezelf na iedere maand aftellen een kadootje? Helpt enorm!

Liefs van mij,

Stitchie

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je mag best 'zeuren' hoor meis!
    Ik vind het geen zeuren.
    Je zit ermee en kan er nergens anders mee terecht, dan is dit toch de uitgeproken plaats ervoor?
    Gewoon alles van je afschrijven hoor, helpt echt!

Ik zie nu echt 2 van die mensen met opgeheven neus voor me.
    Van die mensen die denken dat ze alles wel even beter kunnen.
    Bah!

Ik ben ook wel een beetje bang voor nare reacties (die we ongetwijfeld gaan krijgen helaas) dus kan me je gevoelens wel voorstellen.
    Ik kan nu heel makkelijk zeggen: jullie zijn er blij mee en daar gaat het om!
    Maar pijnlijke reacties doen je gewoon heel veel.

Meis, ik hoop dat je schoonouders de enige zijn die zo negatief reageren!
    En ik hoop dat jullie toch nog lekker van jullie beeb kunnen genieten.

Een kadootje na elke maand wachten klinkt wel heel leuk trouwens :p
    Ik denk dat ik dat maar eens ga invoeren ja, haha.

Dikke knuff voor jou!

Deel Deze Pagina