zwanger worden lukt niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sabrina1980, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    hallo meiden

ik lees dit topic net met pijn in mijn hart .
    mijn tranen biggelen nog over mijn wangen

4 maanden pfffffffffff

ik ben een meid van 37 jaar
    mijn man en ik zijn al 11 jaar bezig om een lief wondertje op de wereld te zetten.
    na twee jaar waren wij naar de huis arts gegaan
    die zei dat het heeeeeeeeeeeeeeeel lang kon duren en de pil ook zijn tijd moest hebben
    ja wat doe je dan niks dus
    afwachten dan maar........
    nu hebben we een nieuwe huisarts die heeft de boel nu versneld
    was is dus net als wij heel boos

wij hebben eerst ook na lang oefenen de boel de boel gelaten
    maar nee hoor nog geen wondertje

nu willen we van die onzekerheid af
    gaan wij kinderloos verder of niet
    zaad van mijn man is goed
    mijn menstruatie is ook goed
    we hebben weer wat hoop gekregen

verder kan ik zeggen kijk bij maartje
    ***Graag iedereen lezen*** begrip gevraagt voor meiden waarbij het niet lukt!!! ‎([​IMG] 1 2 3 ... Laatste pagina) maartje84

en oordeel dan weer

meiden sluit je ogen niet maar open ze

11 jaar bezig papieren zijn op gestuurd nu af wachten

2. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    #22 Emma 79, 19 aug 2009
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
    Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent dat het na pas 4 maanden nog niet is gelukt, als je eenmaal besluit om er een 3e kindje bij te krijgen dan is iedere maand te lang.

Maar ondanks dat ik voor je hoop dat je snel zwanger bent krijg ik wel altijd de kriebels van dit soort topics. Je bent gewoon al 2x verwend doordat je zo snel zwanger was van je 2 zoontjes dus waarom nu al na 4 maanden je zorgen gaan maken? Ik lees daar gewoon uit dat veel stellen bij wie zwanger worden makkelijk gaat, het zwanger worden ook als iets vanzelfsprekends zien. Lees hier de andere topics eens over meiden die al jaren bezig zijn voor een 1ste kindje, lees hun frustraties en verdriet en dan kun je jouw angst misschien wat meer relativeren. Geef het gewoon nog even de tijd en maak je vooral na 4 maanden nog geen zorgen over of er iets fout zit.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #23 maartje84, 19 aug 2009
    Wat een onzin, en dan bedoel ik de titel van je topic. Blijkbaar lukt zwanger worden bij jou echt dondersgoed: 2 keer in ronde 2 zwanger!!!!
    Mits je nu niet je baarmoeder, je eileiders of je eierstokken hebt laten verwijderen en je man zich niet heeft laten steriliseren, niet zwaar letsel aan zn ballen heeft, zal zwanger worden naw vanzelf weer gaan lukken bij jullie. 2 keer zo snel zwanger zijn, dan zal er wel niets mis zijn. Probeer ff je geduld te herpakken, en rondom je eisprong zo ongeveer om de dag te vrijen.

Ik begrijp wel heel goed dat als je zwanger wenst te worden, elke maand dat je weer ongi word, er eentje te veel is, maar na 4 maanden zeggen dat zwanger worden niet lukt??? Dan ben je een beetje verkeerd bezig denk ik, zeker als je al 2 keer in ronde 2 gezonde kinderen hebt gekregen!! Probeer een beetje vertrouwen in je lichaam te krijgen, het heeft je al 2 keer een gezond kind geschonken!!

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    wat een verschrikkelijk harde reacties allemaal zeg, is dat nou echt nodig?????

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat wil jij dan dat wij gaan zeggen? Tegen haar zeggen dat ze inderdaad lang bezig is ofzo? Tegen haar zeggen dat ze inderdaad maar gauw een gynaecoloog moet bellen, omdat het inderdaad wel erg lang duurt?

Kan me voorstellen dat als je graag zwanger wilt worden, dat je elke maand teleurgesteld bent dat het niet wil lukken. Maar om nou na 4 maanden al te gaan zeggen "zwanger worden lukt niet!" vindt ik wel heel erg.

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    #26 Jorietje, 19 aug 2009
    Nee dat niet, maar we kunnen het ook op een normale manier zeggen. Zelf ben ik ook al ruim 3 jaar bezig en ik zeg toch ook niet tegen mensen die "nog maar" een jaar bezig zijn dat ze niet moeten zaniken... 4 maanden is inderdaad wat snel om je al zorgen te maken of het wel of niet zal lukken, maar toen ik 4 maanden bezig was, had ik ook zoiets van, zou het wel goed zitten allemaal en zou het ons wel gaan lukken, niet dat ik me heel veel zorgen maakte, maar ik vroeg het me zeker wel af en ik weet 100% zeker dat ik echt niet de enige ben..

maar goed, doe vooral wat jullie niet laten kunnen, dan wordt dit vast een gezellig topic en zal de topicstartster zich hier ook vaak laten zien.. (als ze nog op dit forum durft te komen)

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    jorietje ik zou ook wel willen weten hoe wij vrouwen
    op dit topic zouden moeten reageren leg mij dat maar eens uit
    en wat zeggen we dan verkeert

ik was ben verdrietig van dit topic.

als ik nou een topic nou zon topic zou openen?

11 jaar bezig papieren op gestuurd

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Tuurlijk is 4 maanden nog niet lang maar ik denk dat je verhalen niet met elkaar mag vergelijken. Het is voor ieder persoon verschillend hoe die er mee omgaan.
    Ik denk niet dat ze hier komt om te vragen of er iets aan de hand is maar om steun. Wat iedereen nodig heeft die nog niet zwanger is en of dat nou 4 maanden is of 11 jaar dat maakt dan niet uit.

En o ja voor ik opmerkingen krijg ik heb zelf IVF gehad dus ik weet zelf ook hoe het voelt.

Marnat, ik hoop voor je dat het snel raak ik.

9. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Niemand wilt hier iemand vertellen hoe ze moet reageren.. (denk ik zo) Een eigen mening mag je zeker hebben en dat wordt ook (tot op zekere hoogte) gewaardeerd. Echter dat iemand langer bezig is als de topicstartster geeft haar niet het recht om zo met iemands gevoel om te gaan! De titel van het topic is misschien wat zwaar, maar ook de topicstartser heeft het recht om haar zorgen hier te uiten als ze in een dipje zit..Tuurlijk is het rot als het allemaal lang duurt, veel te lang zelfs, of als er fouten gemaakt zijn door doktoren en noem maar op..Maar meiden met een kinderwens willen allemaal hetzelfde..Een kindje..

En ja, de topicstartster heeft al 2 gezonde kinderen en is gezegend geweest met het feit snel zwanger te raken, maar iedereen twijfelt weleens..Of dat nou na 2 maanden, 4 maanden, 8 maanden, of twee jaar is, maakt wat mij betreft niet zo veel uit..Het gevoel is in de basis hetzelfde..

Ik vind dus inderdaad niet, dat er zo bot gereageerd moet worden..Je kunt je mening best nuanceren, zoals een aantal anderen dat hier ook gedaan hebben..Ik kan me voorstellen dat sommigen verdrietig worden van dit topic, of zich er gekwetst door voelen..Ik wens de dames bij wie het allemaal al zo ontzettend lang duurt dan ook echt het beste toe..Ik hoop dat jullie heel snel zwanger mogen worden..

Maar nogmaals..iedereen heeft het recht om hier haar zorgen te uiten..En hoeft daarop niet afgezeken te worden!

10. ecila1982

ecila1982 Actief lid

19 jul 2009
    207
    0
    0
    office manager
    Katwijk a/z
    Ik heb misschien ook geen recht van spreken maar ben het met Jorietje eens.

Iedereen beleefd het op z'n eigen manier. Ieder mens zit anders in elkaar. Ik ben 3 maanden bezig en ik zou zo'n topic ook niet neerzetten, maar zij wel...
    Er staat toch ook nergens in de regelementen dat je moet reageren...

Natuurlijk begrijp ik dat het verschrikkelijk veel pijn doet ( naaste collega is ook al 4 jaar bezig ) om dit te lezen... maar probeer iedereen in zijn/haar waarde te laten.

We zijn op de wereld om elkaar te helpen en te steunen niet om elkaar dwars te zitten denk ik.

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Marnat, ik hoop voor je dat het snel raak ik.

ik hoop het ook conny
    bedankt conny

we hebben weer wat hoop gekregen dus wie weet

maar gaan heel stiekum wel uit van het ergste

12. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik ga niet reageren op mijn voorgangers maar wil toch iets anders vragen.
    Hoe komt het dat sommige vrouwen zich totaal niet voorbereiden op een zwangerschap cq poging tot zwanger worden?
    Iedereen die hier op zp zit heeft internet maar geen google?
    Je kunt dus nalezen hoelang het gemiddeld duurt voordat je zwanger wordt, wanneer je het advies krijgt om naar je ha te gaan etc. etc.
    En ja ik weet het, ook "domme" vragen mogen gesteld worden want er zijn geen "domme" vragen. Maar is het niet mogelijk dat voordat je zo'n zware titel plaatst, je eerst eens wat verder leest op dit forum en/of internet?

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is heel natuurlijk dat de topic-schrijfster twijfelt, omdat het nu langer duurt dan bij de eerste twee zwangerschappen. Als je iets graag wilt, is het moeilijk als het langer duurt dan je dacht.

Ik denk dat de meesten "fel" reageren op de topic-titel. Zwanger worden lukt niet, is niet een term die je gebruikt als je nog maar 4 maanden bezig bent. Ik ben het er wel mee eens dat sommige mensen meteen een zwangerschap verwachten als het toevallig eerdere keren heel erg snel is gegaan. Vaak wordt zoiets dan als vanzelfsprekend gezien, iets wat je plant. Ik zie het ook in mijn omgeving, we NEMEN een winterkindje, want in de zomer bevallen is te warm, of mensen menen dat ze het leeftijdsverschil op een maand nauwkeurig kunnen regelen, om maar iets op te noemen.

Ik vind niet dat meiden hier kattig reageren. Het is meer om de TS op de realiteit te wijzen. Kijk eens om je heen hoeveel mensen er echt moeite hebben met zwanger worden, waarbij het echt niet lukt?! Je hebt het dan over een op de zes stellen. Ik vind dat er wel degelijk verschil in zit of je een aantal maanden moet wachten of jaren. Zoiets is ontzettend moeilijk, weet ik uit ervaring! Iedereen om je heen wordt zwanger, beginnen vervolgens aan een tweede of derde kindje en jij staat na al die jaren nog steeds met lege handen. Elke moederdag, vaderdag, verjaardag, sinterklaas of kerst is weer confronterend. Niet te vergelijken met een paar maandjes wachten! En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle nare onderzoeken & behandelingen en wat er voor de rest nog allemaal bij komt kijken.

14. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Dat snap ik allemaal wel..maar ongeacht een aantal maandjes bezig of niet..de wens is er..Ikzelf ben nu 'pas' 8 maanden bezig..maar ook ik vind het lastig om mensen om mij heen 'in een wip' zwanger te zien raken..Ook ik denk geregeld.."waarom lukt het nu niet? Ik zit in m'n meest vruchtbare leeftijd, leef gezond..waarom nog geen beebje in m'n buik, zou er iets mis zijn?"..?? Maar zoals sommigen hier reageren, lijkt het net alsof ik dat dus ook nog niet mag denken, omdat ik 'pas' 8 maanden bezig ben..

We willen allemaal hetzelfde..ja..de titel is inderdaad wat zwaar, maar die komt denk ik voort uit een spontane opwelling om hier op zp om steun te vragen, omdat het nu niet zo gaat als de keren ervoor..En juist daarom heeft de TS zich misschien nog niet goed genoeg ingelezen..Dat kwam bij mij ook pas na een maand of 5..Niet iedereen is daar direct mee bezig, om er juist ook niet teveel mee bezig te zijn..

Iedereen ervaart de dingen op haar eigen manier..Laat ze dan ook in hun waarde..

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Tuurlijk mag je zo denken, dat snap ik helemaal. Iedereen hoopt dat ze binnen een paar maanden zwanger is.

Mensen vallen over de topic-titel en niet over het feit dat ze twijfelt, volgens mij. Tenminste bij mij schoot de titel in het verkeerde keelgat. Als ze dat wat anders omschreven had, waren er minder felle reacties op gekomen.

16. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Dat die titel wat zwaar is, ben ik helemaal met je eens..Maar als je het eerste bericht leest, wordt wel duidelijk dat ze steun zoekt..En ja, laten we wel wezen..In schrift komen dingen vaak anders over dan dat je ze eigenlijk bedoelt..

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk inderdaad dat het meer rot overkomt, dan het bedoeld is.
    Misschien wel goed als de TS nog even komt reageren?

18. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    een bevestiging zou nu inderdaad wel handig zijn..;)

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Even een "kleine" reactie, alleen naar jou.. Daarna wil ik het laten rusten.. Hoe je MOET reageren weet ik niet, maar je zou mee kunnen leven, ook als je zelf al 11 jaar bezig bent.. We zijn hier toch om begrip te tonen en om met elkaar mee te leven? 11 Jaar is erg lang en dus ook veel langer dan 4 maanden, maar ik denk dat jouw gevoel en het gevoel van de topicstartster precies hetzelfde zijn..
    Vat mijn woorden niet verkeerd op, maar als je niet anders kunt dan hard reageren (en jouw reactie vond ik nog niet eens de hardste hoor ;) reageer dan niet..

Maartje84 vroeg in een ander topic om begrip, mooi topic, goed verwoord, ben ik het helemaal mee eens, en zo heb ik daar ook gereageerd, maar geeft hier zelf keihard haar mening omdat de topicstartster TE KORT bezig zou zijn??? AUW dat doet (denk ik) heel veel pijn bij de topicstartster.

Wel moet ik zeggen dat ik het persoonlijk anders had gedaan dan jou, (ik ben weer terug bij Marnat) het had toch geen 11 jaar hoeven duren? (Een ander heeft makkelijk praten, hoor ik je nu denken) Een dokter zegt 1x het kan heeeeeeeeeeeeel lang duren en jij wacht daarna 11 jaar? (als ik het goed begrijp) Je had ook na 1, 2 of 3 jaar of weet ik wanneer nog ns naar die dokter kunnen gaan (of naar een andere dokter)... Maar goed, ik weet niet precies wat zich in die tijd allemaal heeft afgespeeld. Dit is geen aanval op jou hoor, begrijp me goed alsjeblieft, ik ben hier niet om aan te vallen of ruzie te zoeken, maar ik ben nu toch bezig met zeggen wat ik er van vind en dan neem ik dit maar gelijk even mee...
    Dit mag ik natuurlijk niet zeggen en komt hard over bij Marnat, maar zo is het niet bedoeld, dit even voor de goede orde, dit is mijn mening..

Nogmaals aan alle meiden: pas op met wat we tegen elkaar zeggen, zeker op zo'n forum kunnen dingen heel bot en verkeerd overkomen (omdat je de toon niet kan horen) en als je denkt dat je niet kan steunen of vriendelijk kan reageren, sluit het topic en ga naar een topic waar je je wel thuis voelt.
    En als ik hier normaal kan reageren naar de topicstartster en mee kan leven en kan steunen, dan kan iedereen dat, lijkt mij zo

ben zelf na ruim 3 jaar nog niet zwanger en inmiddels met IUI bezig, besef heel goed dat ik niet moet zeuren er zijn er die nog langer bezig zijn ;)

hm tis wat langer geworden dan gedacht, maar ik laat alles toch maar staan...

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Jij (en anderen ook hoor) begrijpt wat ik bedoel... en nu wacht ik de reactie van de topicstartster af, meer zeg ik er nu niet meer over... ;)

Deel Deze Pagina