Ik hoop ook dat ze nog reageerd maar als ik zou het haar niet kwalijk nemen als ze hier niet meer komt. Als je leest wat ze over haar heen krijgt en dat terwijl ze hier net nieuw is. Ik persoonlijk zou denk ik zeggen, bekijk het maar ga wel ergens anders heen.
Je mag mensen toch op bepaalde uitspraken of situaties wijzen, of moet je dan overal maar in meegaan? Als dit op een respectvolle manier gebeurt, is er helemaal niks aan de hand. Zolang je elkaar maar in de waarde laat. Het valt me hier steeds vaker op dat zodra er maar een kritische noot wordt geschreven, iedereen in rep en roer is, zonder maar even na te denken en zich te verplaatsen in de ander. Misschien komen sommige berichtjes "hard" aan, net zo goed als dat het berichtje van de TS voor sommigen kwetsend kan zijn. Het werkt dus beide kanten op!
Ha meiden, het wordt gezellig in dit topic...ik wilde heel de tijd niet reageren maar tsja, blijkbaar zit het in de mens om toch zijn/ haar mening te uiten dus doe ik er graag aan mee. Wellicht wilde de TS vragen om steun maar ik denk wel dat je je kan bedenken dat je hiermee veel reacties uitlokt. Persoonlijk vind ik het een tikkeltje naief wanneer je dit niet had kunnen bedenken. Dit maakt niet dat we de TS direct volledig af moeten vallen maar laten we vooral reeël blijven en laten we ook vooral lekker discussieren zoals alleen vrouwen dat kunnen doen
Ik vind de topicnaam ook zwaar wegen maar ik ben ook mee eens dat als je haar verhaal leest is het steun zoeken. Ik lees niet dat zij zanikt! Elke maand wachten is lang. En elk mens gaat daar anders mee om. Zij moest het even van haar afschrijven en steun zoeken met goede woorden dat het heus wel goed zal komen. Dit omdat zij al 2 mooi wondertjes op de wereld heeft gezet. Ik vind ook dat sommige reacties erg hard vallen. Maar goed iedere zijn eigen mening idd. Meid kop op komt echt wel goed. Al duurt het mssn langer dan gepland/gehoopt. Laat je niet ontmoedigen! Dikke knuffel!! En veel succes!
Ik ben het wel eens met de kritiekpunten (inhoudelijk) maar ik vind ook dat er weer eens keihard en veroordelend wordt gereageerd op een bezorgde vraag. Het lijkt mij niet fijn om zo 'afgestraft' te worden door mensen die menen dat ze daar 'recht' op hebben omdat ze langer bezig zijn. Niet iedereen is goed ingelezen in de materie rond zwanger worden en al helemaal niet als het 2x meteen lukte. En ook niet iedereen gaat eerst alle verhalen lezen en dan afwegen of je wel een vraag mag stellen. Ik vind het echt absurd om zoiets te verlangen. Het is een open forum en ook na 4 maanden niet zwanger kun je zelf wel het gevoel hebben dat er iets mis is. De topicstarter kan daar toch ongerust over zijn? Waarom zou ze dat gevoel niet mogen hebben? Wat denk ik meer op zijn plek zou zijn geweest is rustig uitleggen dat zwanger worden soms langer duurt en dat je daar best een jaar voor kunt uittrekken. Een aantal mensen heeft dat ook gedaan (met eigen situatie erbij) en ik denk dat de topicstarter daar veel meer aan heeft. Ik hoop dat iedereen die kampt met vruchtbaarheidsproblemen ooit (en liefst snel!) een kindje in haar armen heeft.
Hallo Dames, Ik ben ook al ruim 2 jaar bezig om weer zwanger te worden en ook ik heb 3kids waat ik vrijwel direct zwanger van was. Inmiddels laat deze nu al ruim 2jaar op zich wachten... Soms gaat het snel en soms moet je lang wachten... Groetjes Vonnie
Ik begrijp wel dat het berichtje van TS sommige mensen voor het hoofd stoot. Ik had na het lezen nou ook niet echt de behoefte om haar gerust te gaan stellen (ook niet om iets vervelends tegen haar te zeggen maar goed). Het had haar een half uurtje forum lezen gekost om erachter te komen dat ze zelf juist heel veel geluk heeft gehad (en ook dat dat haar berichtje kwetsen zou kunnen zijn) Als we rekening moeten houden met de gevoelens van de TS dan moet dat toch ook met alle lezeressen, ook als ze een (door verdriet, frustratie ) keer bot uit de hoek komen.
Waarom inderdaad alleen de TS verdedigen en niet de meiden die door bepaalde opmerkingen of een topic-titel gekwetst zijn? Daar dient toch even goed rekening mee te worden gehouden?!
Lieve TS, dat je de bij de eerste twee zwangerschappen snel zwanger was, is echt een geluk bij een ongeluk. De meeste stellen doen er zo'n jaar over. Tuurlijk baal je dat je nog niet zwanger bent, maar om nu gelijk te denken dat er wat mis is?? Nee dat denk ik niet. Je hebt nu even niet het geluk om zo snel zwanger te zijn. Als je cyclus verder goed is en jullie op de "goede"dagen vrijen zal je nog even "geduld" moeten hebben. Klinkt lullig maar het is zo. Ik vind je titel dan ook niet zo handig gekozen. Je kan nl wel degelijk zwanger worden gezien je 2 kids. Lieve andere meiden, ik snap heel goed dat er mensen zijn die zich wel aangevallen voelen. Als je de titel leest denk je niet aan iemand die al twee kids heeft. Zo werkt het nu eenmaal in de hoofden van mensen. Kijk eens onder het topic vruchtbaarheidsbehandelingen, of het topic van maartje in deze pijler. En dan zijn er nog de mensen die nergens mee schrijven maar wel in de mmm. Die mensen hebben werkelijk geen idee of ze OOIT wel 1 kind zouden kunnen krijgen. Die leven elke dag met de kans van : wat als....... Tuurlijk ik kan daar niet over meepraten want ik heb drie kids. Maar ik kan me wel inleven en proberen op mijn woorden te letten. Als we nou proberen wat positieve inbreng te hebben naar iedereen ipv elkaar zo af te branden. Daar heeft iedereen wat aan.
Een topic open je niet zonder reden..Je hebt een vraag of zit ergens mee en wilt dat graag delen..Of je op dat topic reageert is jouw keuze..En het lijkt me niet de bedoeling om mensen hier te gaan zitten afvallen, omdat ze een topic openen.. Ik snap best (voor de 33e keer) dat sommige meiden zich misschien gekwetst voelen en daardoor nogal 'spontaan' reageren, maar dan geldt dus ook hier weer het verweer of ze niet nog even tot 10 kunnen tellen en 5 minuten kunnen nadenken voordat ze reageren.. want als de TS zich eerst maar eens moet inlezen in de materie omtrent zwanger worden, moeten meiden die reageren eerst maar effe tot 10 tellen..Of geld dat dan niet? Spontaniteit op papier is een lastig iets mensen.. Jeetje.. En volgens mij is dat medeleven voor degene die zich gekwetst voelen in de verschillende posts binnen dit topic al meerdere malen betuigt.
Lieve meiden, Zoals ik al eerder zij ik heb 3 pracht kinderen, mijn man en ik willen er nog een 4de mij helaas lukt dit ook niet en zijn ook inmiddels al ruim 2jr bezig voor een 4de wonder. En dat terwijl ik van de andere 3 echt waar na 1x gelijk zwanger was. Helaas gaat dat niet op en word je niet altijd gelijk zwanger. Ook ik na 3x gelijk zwanger te zijn geweest lukt het deze keer ook niet. In ieder geval hoop ik zo wie zo dat de meiden hier die nog geen kinderen hebben snel zwanger raken van hun eerste wonder want het is elke keer weer prachtig. En zeker ben ik het er mee eens dat je hier op het topic gewoon voorzichtig met woorden moet omgaan omdat het idd mensen/meiden kan kwetsen... Groetjes Vonnie
Brrr... wat kan er hier verbitterd gereageerd worden zeg... deze meid heeft gewoon een klein beetje steun nodig gehad. Zij heeft geen kwetsende intenties gehad, ik ben van mening dat je een mens niet kan kwetsen als je daar niet bewust mee bezig bent. Je kunt je gekwetst vóelen, maar dat is dan echt iets wat bij jou ligt, je eigen pijn en verdriet, heel logisch dat die pijn er is, maar je hoeft daarvoor niet een ander af te straffen die in zijn eigen wereld 4 maanden gewoon al heel veel vindt. Als TS kwade bedoelingen had gehad, had ik me enigzins boze reacties kunnen voorstellen. Ik vind het hier passender om TS netjes antwoord te geven en natuurlijk mag je daarbij vertellen dat je zelf al heel lang bezig bent en dat 4 maanden op zich helemaal niet zo veel is. Maar hou het lekker bij jezelf en ga niet aanvallen! Nergens voor nodig.
Sabrina: dapper dat je hier je excuses aanbiedt! Succes enneh, veel leesplezier hier op het forum, kan je namelijk echt aanraden om even rond te lezen .
Ik vind veel antwoorden idd ook erg hard. Al hoewel ik me sommige reacties wel voor kan stellen. Ik ben voor Levi ook 33 maanden bezig geweest, en nu bezig voor een brusje en ook nu hoop ik weer dat het zo snel mogelijk raak is. Ook ik denk dat de TS gewoon onzeker is.2x is het zo snel raak en nu wil je gewoon weer graag zo'n klein wondertje en duurt het ietsje langer. Dit forum is er toch om je verhaal kwijt te kunnen. Steun, bevestiging of geruststelling te krijgen? Sabrina, heel veel succes met zwanger worden ! Trek je niet te veel aan van de negatieve reacties in dit topic. Als je zo graag zwanger wilt worden is iedere maand er sowieso één te veel. Probeer je er iig niet te druk over te maken en er te veel mee bezig te zijn. Ook dat kan namelijk je cyclus beinvloeden.
Sabrina wat fijn dat je nog gereageerd hebt en zelfs nog respect toont voor de sommige wat harde reacties. Loutjelou ook voor jou respect want ik geloof dat jij een van de eerste was met een negatieve reactie of niet? Ik duim voor alle meiden die aan de klus zijn ( inclusief ik zelf ) dat we snel een positieve test in onze handen hebben!