Al een lange tijd heb ik een kinderwens. Sinds eind vorig jaar kwam mijn partner met het fantastische nieuws dat hij ook graag wou. Begin januari de pil de deur uit gedaan en nu aan het proberen. Helemaal super en voel me voor het grootste gedeelte van de tijd in de zevende hemel. Maar soms bekruipt me in eens een beetje een bang gevoel. Zo van; o jee we gaan dit gewoon echt doen. En komt het allemaal wel goed? En kan ik dit wel? Beetje vreemd omdat ik zo vreselijk graag wou en wil. Herkend iemand dit? Liefs Mamaloe
Hey, Ja idd dat gevoel had ik in het begin ook, van ow jee nu zonder de pil, en als het zover is en dan???? Waar haal ik alle info weg etc etc. Ik google veel... Suc6 met zwanger worden Ene heir vindt je ook mega veel info over alles grts typ
Natuurlijk heb je dat! Het is een van de grootste veranderingen in je leven. Ik heb dat ook hoor, wij proberen nu sinds 1 jaar voor ons eerste wondertje en na een jaar denk ik nog steeds: "wat als het zo ver is..." Waarschijnlijk laat je dan meteen een berg moederinstinct los en komt alles goed! Geniet lekker dan komt alles goed. Nu maak ik me meer bang over: "wat als het niet lukt..." maar goed dat is iets anders Succes!!!!
@ Nikske, Kan me voorstellen dat je nu bang bent over dat het niet lukt. Je bent al een tijd bezig. Heb je ook al onderzoeken gehad? Zal duimen dat het gauw raak bij jou mag zijn!
Ja ik heb een echo en bloedonderzoek gehad, dat was prima. Mijn vriend heeft een zaadonderzoek gehad maar dat zag er toen helaas niet zo goed uit. Maart/april gaan we naar de gyn (hopelijk is dat niet nodig)
Ha! Wacht maar tot dat het zover is Allereerste reactie was blijdschap, tweede moment sta je je achter de oren te krabben: oh jeeee wat nu? Een grote troost: er zijn ons miljoenen voorgegaan! Succes en veel plezier met het zwangerworden!!!
Ja ik heb een grote kinderwens en ben gek op kinderen. En kinderen ook op mij. Ik kan ze alleen nu nog makkelijk terug naar hun moeder doen, dat kan niet als ik ze zelf heb. Ik vind het soms een raar idee dat je een mens in je buik hebt en dat er een mens in het leven van mij en mijn man komt. Dat is best raar. Als ik zwanger zal zijn, ben ik heel blij, maar zal me snel daarna achter de oren krabben, van wat nu.... Maar het komt goed. Dat weet ik zeker. We zijn niet de eerste. En natuurlijk hoop ik snel zwanger te worden en hoop ik alle meiden hier ook samen met mij Het is wel super dat zo'n kindje een product is van jullie tweetjes. ik zou echt zo trots als een pauw zijn.
Het zou denk ik gek zijn als je dit gevoel niet had. Het is een flinke verandering in je leven, je krijgt er een enorme verantwoordelijkheid bij! Alleen maar goed dat je hier over nadenkt!
Heel erg normaal hoor! Ik had vorige maand precies hetzelfde (was mijn eerste ronde). Het wordt wel minder, en af en toe heb je weer even zo'n vlaag. Net als dat je na het besluit het aan de hele wereld wil vertellen! Ook dat wordt (gelukkig) wat minder Maar het geeft toch ook een heerlijk gevoel? Geniet er een beetje van hoor! Dit is niet zomaar wat
Trouwens: na m'n eerste positieve test kreeg ik zo'n aanval nog een keer. "HELP! Ik wordt mama! Waar ben ik aan begonnen?" 't Is alweer over hoor.
Bedankt voor jullie reacties! Voel ik me al wat minder raar Het is nu ook allemaal nog zo nieuw. Misschien dat het na verloop van tijd ook wel wat minder wordt. Ik heb natuurlijk geen idee hoe lang het gaat duren voor het raak is. Ik ben wel echt blij dat de meeste meiden hier zo eerlijk zijn. Ik krijg vaak de indruk van zwangere kenissen en collega's het idee als of het allemaal geweldig is. En dat is het natuurlijk ook, maar als je dan ergens over twijfelt ofzo dan voelt dat gelijk of het raar zou zijn. Mamaloe
Mamaloe, Ik ben nu bijna 12 weken onderweg en zie nog steeds beren op de weg hoor! Voel me ook niet zwanger. Hetis nog steeds moeilijk voor te stellen dat we over een half jaar met z'n 3-tjes zijn. Hoe het leven er dan uit gaat zien?? Geen idee. Ik geloof dat ik er best een reeel beeld van heb, maar zeker weten doe je het natuurlijk niet. Ook ik hoor om me heen de verhalen van de roze wolk, inkopen doen, etc etc etc. Ik heb 'm nog niet gevonden maar geniet wel van het idee dat er iets heel speciaals in me groeit!! Succes met zwanger worden!!
Heel begrijpelijk allemaal. Daarom heb je ook 9 maanden de tijd zeg maar. Om er aan te wennen. Gelukkig maar he!