zwanger worden, maar een onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AHzondag, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

@sofie,

jah laat maar weten. ik hoop dat het allemaal goed zit. dat je snel meer duidelijkheid hebt.

2. AHzondag

ja, ik ga na mijn vakantie naar de ha. Er zit dan nog twee cyclussen tussen. moet wat ik heb uitgerekend in mijn langste cyclus ongi worden op vakantie:( (hoop natuurlijk van niet)8)

3. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik heb ook een hele onregelmatige cyclus, en de kans zit er hier geloof ik ook dik in dat ik ongi word op vakantie :( Vakantie begint op cyclusdag 47, en aangezien ik al 2 cycli heb van 47 dagen en ik zonder primolut enkel cycli heb die langer zijn dan 40 dagen... Zit eigenlijk voor het eerst elke dag te hopen nu ongesteld te worden omdat ik het dan én niet op vakantie word, en dit toch een nutteloze ronde is aangezien ik geen eisprong heb deze cyclus...

4. AHzondag

ja snap het. als je het wil gebeurt het niet!
    weten mensen in jou omgeving dat je er mee bezig bent?
    bij mij niemand. doe altijd alsof wij nog totaal niet aan kids willen denken, om het voor mezelf makkelijker te maken

5. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Hoi Sammie,

Ik heb altijd gehoord dat je je temperatuur rectaal het best kunt meten, maar ik hou daar zelf niet van en heb het gewoon oraal gedaan. En dat werkte in ieder geval prima.

Een goede oorthermometer moet, denk ik persoonlijk, ook wel werken. Hij zal wel een iets lagere temperatuur aanwijzen dan rectaal. In dit geval is dat echter niet erg, want het gaat om het verschil tussen voor en na de ovulatie. Dus als je het maar steeds op dezelfde manier doet.

Tja, dat is mijn idee hierover, maar dus geen ervaring. Misschien kun je hier meer over vinden bij het kopje temperatuurkaartjes (onder kinderwens)???

6. dolfijntje8

23 jul 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Mijn cyclus duurt soms wel 3 maanden! Ik heb besloten gewoon elke dag te testen. Anders ben ik toch bang dat ik net weer test heb op het moment dat de eisprong bijna komt. Tot nu toe wel mijn ei gevonden gelukkig!Temperaturen vind ik niet zo prettig. Ik bestel mijn testen op Zwanger & Kids. Daar zijn ze nog goedkoper dan bij sensitest.Ik las net de tip van iemand dat ze bij Zwanger & Kids nu ook een actie hebben met 10 gratis testen bij een bestelling.

Het is bij mij nu echt een dagelijkse gewoonte. thuiskomen van mijn werk en dan testen. Hopelijk niet meer voor lang!

Die pillen van de etos heb ik nog niet geprobeerd, bedankt voor de tip!

7. jozien

jozien Actief lid

25 mei 2010
    282
    0
    0
    Zorgcoordinator bij mensen met een verstandelijke
    gelderland
    Hoi!!

Ook ik een beetje onregelmatig in mijn cyclussen. Wel elke keer mijn ei gevonden door middel van ovulatietesten.

xx

8. AHzondag

Hoi,

Ja ik hou ook niet van rectaal meten en vind dit een prettige manier om te doen. verder ga ik ook maar gewoon elke dag testen kan geen kwaad de testen zijn ook weer niet zo heel duur. bedankt voor de tips ga zo gelijk kijken bij zwanger & kids.

@dolfijntje8 ik zou als ik jou was de ha bellen om te vragen of het normaal is dat je 3 maanden niet ongi bent. ben je allang bezig?

@jozien ik hoop echt voor je dat het raak is!

9. jozien

jozien Actief lid

25 mei 2010
    282
    0
    0
    gelderland
    helaas... net ongi geworden:(

10. dolfijntje8

23 jul 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    He, balen Jozien!
    Wij zijn nog niet zo lang bezig. Ik wil eerst nog even afwachten, maar als mijn cyclus zo lang blijft ga ik inderdaad wel naar de huisarts. Door de testen weet ik in ieder geval wel dat ik een eisprong heb en dat is voor nu wel een geruststelling.

11. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus is ook nog geen enkele maand hetzelfde geweest... de vorige zelfs superlang opeens... Ik ga nu ook maar beginnen met ovutesten en misschien daarna wel met temperaturen...

12. AHzondag

Balen voor je jozien en ik hoop voor je dat de volgende ronde wel lukt blijf hoop houden.

dolfijntje dan zal ik het nog even aankijken misschien was dit gewoon 1 keer dat het zo lang duurde.

ik blijf gewoon elke dag testen en doe dat dan maar einde van de dag, ben anders bang dat ik hem misloop.

13. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ook ik heb een onregelmatige en vaak ook lange cyclus. Toch fijn te weten dat er meer zijn met dat probleem. Zijn jullie bezig met een eerste? Wij voor de 2e, dus het hoeft inderdaad geen probleem te zijn... Ik gebruikte destijds ovulatietesten en ben er recent weer mee gestart. Net 25 stuks besteld bij Zwanger&Kids en krijg er 10 gratis bij, jippie!

14. AHzondag

mama09,

Voor mij is het wel de eerste, iedereen om mij heen is zwanger of heeft al een kindje. dat steek soms wel. maar ik ben wel blij voor hen hoor! ik hoop dat je je ei snel vind. ik heb mijn testen besteld bij sensi test.
    Had je bij je eerste ook een onregelmatige cyclus?

15. jozien

jozien Actief lid

25 mei 2010
    282
    0
    0
    gelderland
    @ mama09
    hier ook voor de eerste!!
    we willen allemaal zo graag he!:)

16. AHzondag

Jah!!!! Kan niet wachten tot het zover is!

17. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik snap dat dat moeilijk is. Dan is het toch net weer anders dan wanneer je al een kindje zou hebben.

Mijn cyclus voor de zwangerschap was ook lang en onregelmatig (toch zwanger geworden dus). Misschien heel veel geluk gehad.

Hoe bevallen de testen van sensitest jou? Ik heb deze vroeger ook wel gebruikt, maar die van Zwanger&Kids zijn een stuk goedkoper. Wel een aanrader hoor!

18. AHzondag

Ja ze bevallen opzich wel, maar ik heb al meerdere keren gehoord dat die andere goedkoper zijn, dus die ga ik de volgende ronde bestellen.

19. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Was er maar een pil waarmee je een regelmatige cyclus krijt, haha!

Hopelijk gaat het snel lukken.

20. jozien

jozien Actief lid

25 mei 2010
    282
    0
    0
    gelderland

of een pil dat je ineens zwanger bent haha!!

Ik gebruik altijd sensitest, die bevallen mij ook prima.
    maar ik heb vaak wel 2 dagen dat hij positief is dat is soms wel lastig want dan weet ik niet welke ik moet geloven ;)

Deel Deze Pagina