Zwanger worden, maar nog geen ongi gehad na bevalling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama em, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om te stoppen met de borstvoeding omdat wij graag een 2e willen. Eerst maar lekker genieten...
    pff dat lijkt me lastig voor je werk naar het buitenland. Ga je lang weg? En kun je de melk dan nog mee terugnemen of is dat niet te doen?

liefs

2. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Zo even een aantal dagen zonder internet gezeten. Ben inmiddels ook weer terug uit het buitenland, Het was voor 3 dagen en 2 nachten. Vondt het wel moeilijk, ik kan mijn meilk niet meenemen, dus ik moest wel aldoor even diep zuchten voor dat ik mijn melk door de gootsteen gooide.

Gr Sil

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    pfff das dan zo'n zonde als je weg moet gooien he? Kan me voorstellen dat het heel wat zuchten heeft opgeleverd.
    Dan had je wel een hele voorraad thuis nodig zeg. Lijkt me ook n gedoe, knap dat het je is gelukt. Is je productie wel goed op peil gebleven? Ik heb nml altijd het idee dat ik toch veel minder kolf dan ik geef met live-voeden.

Heb al een paar weken zo'n rugpijn, wordt er niet goed van.
    Ook nog geen ongi, dacht gisteren even dat het er was, maar toch niet. Heb eigenlijk ook het idee dat het nog wel n tijd gaat duren voordat dat komt. Stiekum hoop ik dat het snel is en we echt voor n 2e kunnen gaan.

4. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik heb een tijd gehad, toen was ze 4 maanden en toen kolfde ik meer dan dat zij uit de fles dronk. Dus toen heb ik een geweldige voorraad aangemaakt, op zijn max wel zo'n 4 liter. Nu heb ik denk ik nog een 1,5 tot 2 erin liggen. Dus ik kan met een gerust hart wat minder kolfen.
    Ik heb zelf ook dat gevoel dat ik toch minder nu kolf dan dat zij drinkt, maar ik vergis me er ook in hoeveel ze drinkt, is toch minder dan dat ik nog aldoor denk.

Irri zeg zo'n rugpijn, komt het niet nog uit de bekken, je S1? Misschien wel hormonen nog van de borstvoeding?
    Ik hoop voor je dat je snel ongi wordt, dat je toch weer bezig kunt.

Hier ben ik er nu wel even gelukkig om, dat er nog even niets aan de hand is. Dochter lief is met zo veel dingen tegelijk bezig, dat dat niet echt ten goede komt van haar slaapt en humeur. Ze wil aldoor lopen aan de hand en trekt zich constant op en alles moet worden aangewezen en poezen moet worden geaaid, "poe" als ze volgens haar heten. Erg grappig allemaal maar erg vermoeiend, ze doet het zo nu en dan met minder dan een uurtje slaap overdag. 's nachts slaapt gelukkig wel geweldig, klokje rond.

Gr Pip

5. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hoi,

Ik ben in september bevallen van een gezonde dochter.Heb ook lang bv gegeven. Maar sinds vorige maand,ook gestopt,ivm graag een 2e.
    Ik was altijd erg onregelmatig en ben nu nog steeds niet ongi geworden.
    En met onregelmatig,bedoel ik mee,dat ik rustig 3 maanden oversloeg.
    Ik wil dat zwanger worden van Etos nu gaan proberen.... wie weet....

groetjes Helma

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hier ook nog geen ongi. Denk idd dat mijn rugpijn weleens vanuit mijn bekken kan komen en te maken heeft met de hormonen.
    Probeer nu ook goed op te letten met tillen enzo, merk dat je dat toch veel doet op een foute manier. Af en toe weer het idee dat mijn ongi eraan komt. Ga me af en toe ook inbeelden dat ik zwanger kan zijn: ineens proeft de koffie sterker en gisteravond was ik misselijk (wel een halve zak snoep op daarvoor!)

@ pip: Wel lekker als je zo'n grote vooraad hebt. Ik kolf nu ook meer dan ze drinkt; ze laat ineens vaak de laatste voeding 's avonds weg. Met als gevolg dat ik 's ochtends op knappen sta en zo een volle fles kolf! Dus gooi af en toe ook maar wat in de vriezer, altijd handig. Wanneer ging jou meisje de klok rondslapen?

@ helma: hopelijk snel weer ongi (of eigenlijk niet!) Misschien is je cyclus dadelijk wel regelmatiger, kan na een bevalling ineens helemaal anders zijn geloof ik.

Fijn weekend meiden!

7. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @emmalotte: Goed tillen,ja dat is echt heel belangrijk heb ik ook gemerkt. Een halve zak snoep, ;D geweldig, Misschien ben je zwanger van een snoepjesbaby, wat zal die lekker zoet zijn, nee alle gekheid op een stokje, je weet het maar nooit, je hoort genoeg verhalen van vrouwen, Ik duim had je voor je.
    Mijn meisje begon de laaste voeding over te slaap toen ze 3,5 maand was, maar ik vond haar toen nog te jong om echt door te slapen. Ik heb haar toen nog tot 4 maanden wakker gemaakt, maar dat was meer voor mij dan voor haar, want zij lag naar 2 slokken alweer comateus aan mijn borst. Dus sinds dat ze net 4 maanden is, Toen heb ik een tijd nog de laatste voeding nog gekolfd om zo mooi een voorraad op te bouwen. Wel eerder opde avond, zo kon ik er toch nog rond 22.00 uur in liggen

@helma, vond je het niet erg om te stoppen met je BV? Ik ben er nog zo aan gehecht. Heb je het gevoel dat je ongi gaat worden? of is het helemaal stil in de onderbuik?

Liefs Pip

8. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Hoi Meiden,

Hier een moeder in spe met een paar vragen?

Kun je gelijk al weer zwanger worden dan? Ook al ben je nog niet ongesteld geweest? Als je borstvoeding geeft ben je dan wel vruchtbaar of niet?

xxx

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi

hihihi snoepjesbaby ;)
    Ga voor de zekerheid deze week maar een keertje testen.

Ik gaf ook meestal de laatste voeding op mijn verzoek.Toen ik het vorig weekend maar eens niet deed, sliep ze ineens gewoon door. Nu kijk ik een beetje hoe vaak ze al gedronken heeft die dag of ik ze wakker maak of laat liggen.

On meisje heeft vorige week een spreidbroekje gekregen, gelukkig heeft ze er geen last van.

@ 1ste wondertje: als je borstvoeding geeft ben je (verminderd) vruchtbaar. Voordat je je eerst ongi krijgt heb je al een eisprong. En omdat je niet weet wanneer je ongi weer op gang komt (kan na 6 weken, maar ook pas na een jaar zijn) kun je dus al zwanger raken. Vandaar dat de verloskundige je ook al in je kraambed advies geeft over anticonceptie!
    Zie dat je ukkie in stuit ligt? Weet je al wat je wilt doen? hier ook zo;n eigenwijsje gehad ;)

10. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Mijn zus werd pas na 4 maand weer ongesteld! En heeft ook geen borstvoeding ofzo gegeven...

11. 1ste Wondertje

Dank je wel. Het is dus oppassen na de bevalling. :p Of juist niet!
    Yep onze meid ligt in een stuit. :$ Vandaag naar het ziekenhuis. Maar ben een beetje zenuwachtig. Jij hebt het ook gehad zei je. Is het allemaal goed gekomen?

xxxxx

12. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Alles moet ook even weer opgang komen, je hebt en heleheleheleboel zwangerschapshormonen. En als je dan ook nog borstvoeding geeft, hou je deze hormonen ook nog instand. Zoals Emmalotte ook al zegt, je bent vruchtbaar maar verminderd en je kunt wel degelijke een eisprong krijgen en dus zwanger worden.

@1ste wondertje: gaan ze proberen te draaien?

@ Emmalotte: wat sneu voor je meis, een speidbroek, moet ze er lang in of het nog niet duidelijk. Gelukkig dat ze er geen last van heeft. Was ze al wat bezig met rollen of nog niet? Wanneer ga je testen, heb je een gevoel of is het op de gok?

Hier alles rustig.

Gr Pip

13. 1ste Wondertje

Goed opletten dus :D Al zou ik wel graag snel een tweede willen hoor :p En mijn man ook. Alleen zou het hier in dit huisje niet gaan. Gelukkig zijn er hier nog meerdere moeders die sneller op elkaar een kind willen. In mijn omgeving word het me afgeraden.

@ Pip, ja ze gaan proberen te draaien. Ik wil liever niet, maar mijn man is voor. En trouwens ze lieten me eigenlijk ook geen keus bij de gyn. :S

xxx

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik ben pas met 7.5 maand ongie geworden na mn bevalling, door de bv denk ik. ik ben vanaf 7 maanden begonnen met afbouwen omdat mn kleine mannetje ook andere dingen ging eten enzo, daardoor kwam de mens weer op gang denk ik...

15. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Jeetje en wat vind je er zelf van als ik vragen mag? Een versie of liever een keizersnee? Wel raar dat de keuze je zo wordt opgelegd

Gr Pip

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hihi zeker oppassen dus! Maar lees dat je ook snel een 2e wilt ;)

Wij hebben ervoor gekozen om ons ukkie niet te laten draaien. Ik twijfelde nog een beetje en mijn vriend zag het helemaal niet zitten, had er geen goede verhalen over gehoord. We hebben toen besloten om het niet te doen en ik heb er echt geen seconde spijt van
    gehad. De gyn zei zelfs: als 1 van jullie het niet wilt moet je het niet doen, anders krijg je er dadelijk ruzie over (zo van: jij wilde draaien en het is nu toch niet gelukt enz.)
    Ik heb gekozen voor een stuitbevalling en dat is het ook geworden. Is allemaal goed verlopen en ik heb er een goed gevoel aan overgehouden.

Wel raar als de gyn je haast geen keuze laat: je bent toch echt baas over je eigen buik!
    Ik vind zelf dat je moet doen waar je je goed bij voelt!

@ pip: bij jou dus alles rustig? Hoeveel voedingen geef je nu op een dag? Ik zit nu op de 4 of 5. Vind het een beetje lastig hoeveel ik nu mee moet geven voor het kdv.

Ik heb vanochtend voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan. Hij was negatief en eigenlijk vind ik het niet zo erg. Als ik nu alweer zwanger zou zijn zou er net iets meer dan een jaar tussenzitten. (kreeg er toch wel de kriebels van) Toch ben ik steeds erg moe. Kan natuurlijk ook komen doordat ik zo druk ben en de bv ook wel wat van je lichaam vraagt :p
    Heb van die goedkope testen besteld via internet, werkte de vorige keer ook goed en scheelt heel veel geld ;)

liefs emmalotte

17. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @emmalotte: Jammer zeg, maar kan je kriebel argument wel weer begrijpen. En ja die moeheid, dat kan toch echt ook gewoon echt moeheid zijn. Het is niet niets die eerste maanden vind ik nu achter af.

Ik geef nu nog 2 a 3 voedingen op een dag. Deze krijgt ze rond de drie hoofdmaaltijden.. Degene waar ze nu niet meer echt omvraagt is de lunchvoeding. Als ze moe is wil ze hem nog wel hebben. Deze kof ikook niet meer op mijn werk, alleen nog als ik late dienst heb.
    Annemijn kreeg in het begin nog 2 voedingen op het KDV. Ik heb toen 2x 225 cc meegegeven, in wat kleinere porties, ik gaf toen verse melk mee. Zodat ze daar ook konden kijken wat ze dronk en niet alles weg hoefden te gooien, Kon ik later de rest invriezen.Ik noem het nog altijd mijn vloeibaar goud. Ze dronk toen vaak 200-225 cc de eerste voeding en 150-180 in de middag, Maar dat is zo persoonlijk voor ieder kindje. Het zoontje van mijn vriendin dronk zowel s-mo als s-mi rond de 250.

Gr Pip

18. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36

Ik vind het zo lastig wat mee te geven. Gaf eerst 3 flesjes mee van 150. Die had ze meestal (bijna) leeg. Nu drinkt ze iets minder vaak. Soms 2x en soms 3x. Ben bang als ik 3 grotere flesjes meegeef ze niet alles per keer opdrinkt en das zo'n zonde. Misschien idd maar in kleinere porties meegeven. goed idee!

Hoest verder?

Ik heb steeds t idee dat ik vanalles voel in mijn buik, steekjes etc.
    Moet me echt inhouden om geen test te gaan doen :(
    Mijn vriend zei al: die kans is wel errug klein en zou wel vroeg zijn.

doeidoei

19. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Blijft toch altijd een moeilijk vraag stuk, als je borstvoeding geeft.

En heb je je kunnen inhouden om te testen of niet?

Hier eigenlijk geen gerommel in de buik. Voor veel bezig met mijn meis. Die kan een heleboel maar wel met hulp. Zo loop ik nu dagelijks de vierdaagse. Want me vrouw wil lopen. En ze trek zich aan alles op, maar valt nog geregeld, dus ik kan er echt geen ogenblik alleen laten. Vermoeiend maar erg leuk!

Gr Pip

20. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi,

gezellig zo lekker druk. Hier komen er volgens mij een paar tandjes aan, dus af en toe ineens huilbuien. Achja, als dat alles is.

Ik heb nog een test gedaan gisteren (schaamschaam, heb t mijn vriend maar niet verteld) Uiteraard negatief.
    Toch is het aan het rommelen bij mij; af en toe steekjes in mijn buik/ bij de banden. En veel meer afscheiding.
    Ach, ik ga er niet vanuit dat ik al een eisprong heb gehad of snel krijg. En eigenlijk is het ook wel goed als het nog een paar maandjes zou duren voor ik weer zwanger zou zijn. Komt gewoon beter uit qua planning. Maar als het nu zo zou zijn zou het natuurlijk ook helemaal geweldig zijn.
    hihihihi wat ben ik toch een miep.

doeidoei

Deel Deze Pagina