Zwanger worden, maar nog geen ongi gehad na bevalling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama em, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

@ Pipelina,

Vroeger zei ik altijd keizersnede. Nu wil ik mijn meissie er gewoon uit poepen. :D Als dat kan natuurlijk. Daar is dus wel een versie voor nodig. Ik was alleen zo bang dat er dan iets met mijn kindje ging gebeuren. Maar de vk heeft me iets gerust gesteld.

@ emmalotte,

Bij mij is het juist dat ik twijfel en mijn man heel graag een versie wil. Maar na overleg met mijn man en vk ben ik er ook gerustgestelder over. Als het me die dag echt niet zint, stop ik er acuut mee.
    Ben het ff kwijt, maar heb jij een stuit bevalling gehad of een keizersnede?

Ja een tweede zou ik wel sneller willen. :D Als ons huisje dan ook iets mee groeit hahaha.

Lekker slapen iedereen.

xxx

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36

Hoihoi,

een versie wordt ook alleen maar gedaan onder goede controle van je kindje, hoor. Toch hadden wij er geen goed gevoel bij en hebben het niet gedaan. Ben er achteraf blij om, omdat alles zo goed is verlopen hier.

Ik heb een stuitbevalling gehad en zou het zo overdoen. Heb ook wel een snelle/makkelijke bevalling gehad en een goed herstel (ondanks een subtotaalruptuur, vrijwel geen last van gehad!)

Suc6 met je beslissing!

3. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Dag dag,

Tanden! Das op tijd. En zijn ze erdoor gekomen? Hier kwamen ze gelukkig pas met 8 maanden. Al hoewel ik toen bijna een aanvraag had gedaan voor een kunstgebitje! :D

Waarom schamen over het testen, je wilt gewoon zekerheid. Hier de laaste dagen ook weer meer afscheiding en een warrigheid waar je van achter-over-valt. Ik ben even niet mezelf. Zou ik dan toch ongi worden?
    De kans zit er meer in, geef nu nog 2 voedingen, alleen 's ochtends en 's avonds. Dus minder vraag -> minder hormonen. We zullen zien.

Hoe gaat het met de spreidbroek? Al enig idee hoelang het moet?

Hier gaat serieus alles in de omgekeerde volgorde. Hier wordt al weken, aan de hand gelopen, maar van de week werd er ineens een poging tot kruipen gedaan!?
    O ja en een eigen wil van een 9 maanden oude baby, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Ze wil alles zelf doen, en vooral eten. Nou gaat dat goed met brood en fruit, maar het warme eten, hmmmmmmmmmmmmmm.
    O ja en er is een wil-wapen gekomen, huilen van uit je tenen met een uber zielig gezicht. Maar helaas voor haar ik heb em door. Dus dat is geregeld brullen.

Ach altijd leuk.

Gr Pip

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi

nog geen tandjes doorgekomen hier. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

ben benieuwd of je ongi eraan komt (of liever niet ;) )
    2x per dag is denk ik daar wel goed voor. Zat je pas net nog op 3x per dag?
    Gek he, dat gerommel in je lijf? En je let er nu toch meer op...

Gezellig zo'n eigen willetje ;)
    Daar heb je heel wat mee te stellen denk ik.
    Ben bang dat ons moppie ook zo wordt, heeft nu al n eigen wil!
    Achja ook wel leuk om te zien.

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ohja, moeten in oktober terug naar orthopeed en horen dan hoe lang nog het spreidbroekje moet.

6. 1ste Wondertje

Hey

Ben vandaag bij de gyn geweest en ze heeft me nog meer uitgelegd. Ons kindje word goed in de gaten gehouden. En ze heeft het maar amper meegemaakt dat het fout ging tijdens een versie. Dus we gaan volgende week ervoor. Mijn mannetje gaat gelukkig mee :D Want zonder hem zou ik het niet kunnen hoor :$

Wat is een subtotaalruptuur? Als ik vragen mag! Nog nooit van gehoord.

xxx

7. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    O gelukkig dat je man mee gaat, lijkt me wel heftig! Hou ons op de hoogte hoe het is gegaan. Voel je je verder nog goed? Zo in de laatste weken?

Een subtotaalruptuur: :( tja dat wil je niet hebben, maar dat is dat je bent uitgescheurt tot aan je anus, dus dan is je kringspier nog intact.
    Heb je daar meer last bij een stuitbevalling ofzo?

Gr Pip

8. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36

spannend, hoop dat het draaien lukt! Laat maar even weten, ben benieuwd.

subtotaalruptuur: Dat wil je idd niet weten :$
    Zoals pip al zei: je bent dan flink ingescheurd, maar de kringspier vd anus is net niet helemaal door. Bij een totaalruptuur ben je ingescheurd en is de kringspier wel helemaal door.
    ik moest dan ook op de ok gehecht worden.

Volgens de gyn kwam dit niet zo zeer door de stuitbevalling, maar omdat ik zo'n snelle bevalling heb gehad. Het weefsel heeft daardoor minder de tijd gehad om op te rekken.
    Mijn bevalling duurde in het totaal zo'n 5 uurtjes, al had ik daarvoor al wel gerommel, dus dat waren misschien toch ook al weeen (achteraf) Voor een eerste erg snel en met iets van 5x persen was ze er!

Hier nog steeds gerommel in mijn onderbuik.
    Heb me voorgenomen om niet vaker dan 1x per week te gaan testen, anders wordt het een hele dure hobby ;) (stel dat ik pas over een half jaar weer een eisprong krijg...)

9. Nanou

Nanou Lid

28 jul 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eind januari bevallen en wil alweer twee maanden zwanger worden. De eerste 3 maanden moest ik 'er' niet aan denken, maar inmiddels zijn we al een maandje actief aan het klussen. Ik ben echter nog helemaal niet ongesteld geworden, dus het is helaas nog niets geworden. (heb ook al een paar keer getest, negatief)

Ik heb tot 5 maanden volledig borstvoeding gegeven en ben nu vrijwel helemaal afgebouwd (zoontje is nu 6 maanden). Ik denk dat ik hem de komende dagen in totaal nog 1 of 2 keer aan moet leggen om de laatste restjes weg te drinken. Om eerlijk te zijn ben ik met de ochtend- en avondvoeding wel sneller gestopt omdat ik zo graag voor een tweede wil gaan. Maar ja, de voeding liep toch al terug, dus of het echt langer gelukt was weet ik niet.

Maar ik baal er wel een beetje van dat het zo 'lang' duurt. Bij mijn zoontje was ik meteen de eerste keer zwanger. Ik weet dat ik niet mag klagen, maar stiekem was ik er wel een beetje van uit gegaan dat het nu ook wel zo zou zijn.

Leuk te lezen dat meer dames dit hebben! Kon er al weinig over vinden.

10. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi nanou, leuk dat er nog meer meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten :)
    Kletst toch makkelijker dan met meiden die een echte NOD hebben. Kan bij ons nog wel ff duren...

Als jij er een goed gevoel bij hebt dan is het toch goed met stoppen? Ieder zijn eigen idee daarbij. Je hebt t toch maar mooi 5 maanden volgehouden!

En gelijk zwanger is wel snel!
    Bij ons heeft dat bijna een halfjaar geduurd bij ons meisje.
    Ik vind om de 1 of andere reden 1,5 jaar verschil tussen 2 kinderen altijd mooi, maarja dat heb je niet voor het zeggen.

tot snel!

11. 1ste Wondertje

Hoi Pipelina en Emmalotte,

Jeetje, dat zou ik inderdaad niet graag meemaken nee. :$
    Als je spier scheurt, heb je dan kans op goede genezing? :(

Gisteren heb ik de versie gehad, en het viel me reuze mee. 8) Het was iets pijnlijk, maar vandaag voel ik mijn buik helemaal niet meer. :) Wel moest ik na de versie aan de CTG en dat ging minder. Het hartje was niet zo actief als voor de versie, en moest er dus meer dan 2 en half uur aan liggen. Mijn man vond het trouwens niet zo'n fijn gezicht dat ze in mijn buik bezig waren. En voor hem zou het ook niet meer hoeven. Terwijl ik het draaien niet erg vond. Juist die CTG deed me hartkloppingen krijgen. hahaha

Maar gelukkig was de hartslag 's middags beter en kon ik gewoon naar huis. Zag me echt al in het ziekenhuis blijven die nacht. Moet er niet aan denken zeg!

Hoe gaat het met de andere meiden??? Ik lees niet veel meer hier, omdat ik toch erg moe ben en het word nu ook best wel zwaar. Vooral mijn bekken.

xxx

12. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik wil ook graag meekletsen met jullie.
    Ik ben in mei bevallen van een prachtige dochter, ons 1e kindje. Heb een super zwangerschap en bevalling gehad. Kijk er enorm tevreden op terug. Aangezien we beide graag nog een kindje willen en het leeftijdsverschil graag klein zien, laten we de natuur haar gang gaan. Dus zonder voorbehoedsmiddelen en dan eens zien wanneer het eventueel weer raak is. We hopen dat we gauw weer zwanger mogen worden.

Voor iedereen hier, heel veel succes!

Groetjes

13. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    #53 mama em, 3 aug 2009
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
    hoi meiden, stil hier...

1ste wonder: super dat de versie is gelukt en mee is gevallen :)
    Suc6 met de laatste loodjes en de bevaling.

stillewens: welkom, leuk nog meer meiden die zwanger willen worden van een 2e en nog geen ongi hebben gehad. Geef jij ook nog bv of niet?

@de rest: hoest bij jullie? Nog niemand ongi geworden of liever nog: positief getest?

Hier gaat het z'n gangetje. Het ene moment denk ik dat mijn ongi er aan zit te komen en het andere moment denk ik dat dat nog weleens lang kan duren. Ons meisje laat nu bijna altijd de laatste voeding eraf 's avonds. Alleen natuurlijk niet toen ikke lekker 2 roseetjes ophad... kon papa mooi afgekolfde melk geven en ik 's ochtends na de 1e voeding kolven :S. Oftewel: ik drink nu helemaal geen alcohol meer! Deed ik al bijna niet, heel af en toe een half of klein glaasje (na een voeding) en net nu wilde ze ineens weer drinken. Dus dat doen we maar niet meer. Is ook beter voor eht zwanger worden.

Nou meiden tot snel?!

14. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Hoi Emmalotte,
    Ik geef inderdaad borstvoeding. Dat gaat trouwens erg goed. En nee, dat zou ik niet laten omdat ik weer graag zwanger wil worden. Vind het zoiets moois en goeds om te doen. Heerlijk.

Haha, je rose mocht je van de kleine eigenlijk niet drinken nee, haha.

Hoe is het met de rest?

15. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld maar verwacht het ook nog niet. Het gaat met mijn zoontje ook erg goed, hij krijgt nog steeds volledige borstvoeding. Gelukkig slaapt hij sinds twee nachten weer door, wordt wel wakker maar begint niet te huilen.
    Ik volg dit onderwerp wel met veel interesse maar reageer niet altijd, probeer vanaf nu wat vaker te reageren

16. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Hoi Zwiep,
    Wat fijn dat je zoontje doorslaapt. Lekker hoor! En wat fijn dat hij volledige bv krijgt.

Mijn meisje slaapt tot ongeveer 5 uur 's ochtends sinds ruim een week. Dus dat is ook fijn. Geen echte nachtvoedingen meer. En daarna slapen we beide nog een paar uurtjes. Dus dat is wel lekker.

Nou het belooft warm te worden vandaag! Maar even van genieten allemaal hoor!

17. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hey meiden,

leuk van jullie te horen.
    @ stillewens: hihi ja die rose mocht ik echt niet hebben van haar. Drink nu maar niet meer, ook beter mocht ik zwanger zijn. Ook waar weer even foliumzuurtabletten halen. Ben inmiddels door mijn multivitamine voor zwangeren/borstvoedinggevende vrouwen heen. Ikzelf zou ook niet stoppen met bv om zwanger te worden. Vind het nog steeds heerlijk en heb bijna het halfjaar volgemaakt :) Wil eigenlijk minimaal doorgaan tot 1 jaar, zodat we geen opvolgmelk hoeven te kopen. En dan vanaf 1 jaar verder afbouwen. MAar we zien wel hoe t gaat.

@ zwiep: lekker he, dat doorslapen? geeft jezelf zoveel meer rust.

Hier nog geen ongi, bedacht me toen we een dagje wegwaren dat ik voortaan toch maar tampons mee moet nemen: dadelijk word ik ineens ongi en heb ik nix bij me. pff moet je daar ook weer aan gaan denken...
    Voel af en toe wat steekjes aan de zijkanten (thv de eierstokken??) Benieuwd of er iets aan de gang is of nog niet. Of t zijn tich rammelende eierdtokken hihihi

Geniet nog ff vh mooie weer, gaat weer minder worden geloof ik.

18. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Zo het is even stil geweest bij mij. Dacht ik toch echt: nu gaat het gebeuren, de ongi komt, maar helaas NOG! HELEMAAL! NIETS!!! AAAAAAAAAAAAAAAAA
    Ik wordt er nu wel een beetje moedeloos van. Alle meiden met wie ik vorig jaar zwanger was en twee daarvan geven ook nog steeds borstvoeding,(1 nog meer dan ik) zijn ongi worden!
    Zo nu en dan ben ik echt niet te genieten en volgens mij kan mijn man mij dan wel achter het behang plakken!
    Maar goed de BV gaat nog steeds goed en mijn meisje vindt het nog steeds lekker. Dus na 10 maanden gaan we nog rustig door!
    @ Emmalotte: hoe is het met je meisje en haar spreidbroek, en natuurlijk met jou!
    @1stewondertje: is het nog vol te houden in deze hitte? Hoe is het met je bekken? Heb je daar al lang last van? Ik er helaas over mee praten.

Liefs Pip

19. Nanou

Nanou Lid

28 jul 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Weer terug na een weekje vakantie. Ben nog steeds niet ongesteld geweest, heb wel de hele week ontzettend veel slijmerige doorzichtige (sorry, beetje vies) afscheiding gehad. Ik had ook de laatste dagen een beetje pijn binnen in mijn buik als ik ging zitten en alles was heel gevoelig en haast pijnlijk. Ik hoopte dat dit tekenen waren en dat ik vorige week al 'bevrucht' was, zodat ik nu positief zou kunnen testen. Helaas, gisteren negatief getest. Ben ook de hele week een beetje uit m'n doen geweest.
    Is heel vervelend, als je wat voelt weet je niet of je nu een eisprong hebt, ongesteld gaat worden of het lichaam zich eens langzaam klaar gaat maken om weer een cyclus op te zetten (ik vertel nu zeker niets nieuws aan jullie....)

Maar gisteravond had ik opeens zware buikpijn en pijn in mijn onderrug. Ik ben in bad gegaan en op tijd gaan slapen. De afscheiding was opeens helemaal weg. Zou het een eisprong geweest zijn? Vanmorgen geklust..... Afwachten maar weer en over 1,5 week maar eens testen.

Heb trouwens een week geleden het laatst bv gegeven. Maar was eigenlijk al 2 weken gestopt. Had alleen last van een harde plek die bleef terugkomen, heb dus alleen om de 3 dagen een keer 5 minuutjes laten 'wegdrinken'.

Misschien een hele onsmakelijke vraag, maar ik weet niet waar ik het anders kan vragen... Hebben jullie ook weleens zo'n slijmerige afscheiding gehad? Het leek regelmatig wel een slijmprop of snotterbel die eruit kwam na het plassen. Ik heb dat nooit eerder gehad.

Nou, ik ga weer verder voor jullie duimen... (en mijn kleine mannetje ook, die heeft zijn duim nu ontdekt ;)

20. Nanou

Nanou Lid

28 jul 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Heb nog ff gegoogled.... blijkt dat dat slijm een voorbode is van een eisprong!!! Alles op 'n rijtje zettend is de kans dus best wel aanwezig dat ik.... (mag ik het denken? ;) )

Pffff, nu nog ruim 1,5 week wachten tot de test.... en maar hopen dat ik vanaf morgen heel erg moe word, dat had ik bij de eerste ook. ;) Dan heb ik al eerder een klein beetje bevestiging... Oh, hoop hoop....

Deel Deze Pagina