Zwanger worden, maar nog geen ongi gehad na bevalling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama em, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

Lydia, balen dat je toch ongi bent geworden :(
    Hopelijk idd niet teveel last van. Was je cyclus veel langer dan de vorige? Ben daar echt benieuwd naar. Geef je nog veel voedingen op een dag?

Lies, bij mij heeft het ook wel een aantal weken gerommeld voordat ik de eerste ongi had (vorige week). Wil je die ene bv per dag nog lang doen of niet?

Pip, balen vd misselijkheid. Tis wel voor een goed doel, dat scheelt nog een beetje. Hoop voor je dat het niet erger wordt!
    Balen dat je meisje niet meer wil drinken :(. Geloof idd dat bij ongi en bij zwangerschap de smaak anders wordt. Hoorde vandaag van iemand (oudere vrouw) dat haar kinderen vroeger gewoon weigerde de drinken als ze ongi was.
    Gelukkig kun je over 8 maanden weer verder met de bv ;)

Zwiep en marielle, nog geen ongi of positieve test?

nanou, nog steeds happy zwanger zonder kwaaltjes?

stille wens: 3 maanden is idd nog wel snel als je nog volledig bv geeft dus groot gelijk dat je voorlopig niet gaat testen. Geniet nog lekker vd kleine en de bv zou ik zeggen.

Hier weinig te melden, ongi lekker voorbij :)
    Voel me af en toe nog misselijk ;) Achja, zal wel nergens van komen. Ik was trouwens niet erger ongi dan voorheen. Maar dat had ik vorig jaar ook toen ik met de pil was gestopt: ineens maar per cyclus 4 dagen ongi terwijl ik met de pil zo'n 5-6 dagen bezig was. En voordat ik vroeger aan de pil begon was ik altijd 7 dagen ongi (en dan 2 weken niet, echt een kl... cyclus dus)
    Oftewel: ik ben hier wel blij mee! Kunnen we nu weer gaan oefenen/klussen. Heb alleen 2 hele drukke weken voor de boeg, dus das minder ;)

liefs emmalotte

2. Nanou

Nanou Lid

28 jul 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Er is weer wat gebeurd op het forum zeg, lees ik een dag mijn mail niet ;)

Lydia, balen zeg. Wel heel vreemd dat die test een vaag streepje had, normaal is een streepje, hoe vaag ook, toch zwanger. Nou moet ik wel bekennen dat ik ook wel eens zweerde dat ik een heeel vaag streepje zag, maar dan hielp mijn man me uit de droom en denk ik dat ik een streepje wílde zien ;)

Maar verder, ben nu bijna 6 weken zwanger en voel helemaal niets! De vorige keer was ik doodmoe, nu is er helemaal niets. Ik ben soms wel wat sneller geïrriteerd, maar dat is het dan ook. Op zich wel lekker, zo kan ik het goed verborgen houden. Hoewel we wel elke avond tegen elkaar zeggen: gaan we het nu vertellen? Maar met ieder gescheiden ouders en broers en zussen en nog een opa en oma, kun je een heel weekend uittrekken om iedereen het vrolijke nieuws te vertellen, dus dat doe je niet in een avondje. De eerste echo heb ik over 2,5 week. Misschien wachten we wel tot dan....

Mijn mannetje is alweer 7 maanden en begint binnen een week of 2 aan zijn eerste boterhammetjes. Ben benieuwd! :D Is toch heerlijk, zo'n hummetje....

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hey nanou,

lekker dat je geen vervelende kwaaltjes hebt!

Jullie ook al allebei gescheiden ouders: hier ook.
    Dan is het idd niet zomaar verteld, ik herken het helemaal.
    Zou lekker tot de echo wachten, schiet al op trouwens! Heb je best al vroeg je echo, toch?

Even offtopic:
    Mochten jullie niet eerder beginnen met brood?
    Bij ons mocht ze vd arts op het cb met 6 maanden beginnen met brood EN fruithap EN groente EN yoghurt!
    En dan verwachtte die trol ook nog dat ze dat binnen een maand allemaal goed zou eten!!
    Nouja zeg, ik ben al blij als ze wat fruit of groente binnenkrijgt. Maar een boterham moet ze nog nix van weten, krijgt ze niet naar binnen, hooguit een beetje op sabbelen....stomme consternatieburo!!

4. Lydia81

Lydia81 Lid

2 sep 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey emmalotte
    ik was vorige maand voor het eerst ongi en dat duurde 6 dagen, nu ben ik 32 dagen verder en nu weer ongi dus. ben benieuwd hoe lang dit duurt? ik geef nog 3 keer bv en 1 bonus sávonds;)
    ik vind het wel spannend dat we nu dus officeel weer kunnen gaan beginnen en proberen. bij mijn zoontje duurde het een 1 jaar en 7 maanden voordat ik zwanger was! vreselijk was dat! ben je het eerste jaar na je bevalling meer vruchtbaar? ik hoop het!

Hey Nanou- wat een dicipline om het niet te vertellen! ik stond met 5 min. oude zwangerschapstest al bij mijn schoonouders op de stoep! hihiihi maar ik begrijp dat als de fam. banden wat moeilijker liggen dat het wat lastiger wordt. Maar ik heb wel altijd het gevoel gehad dat je je fam in jullie vreugde mag betrekken en ook eventueel verdriet mocht het niet allemaal vlekkeloos lopen. geniet van je zwangerschap!!!!

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

jeetje mina, mn hart sloeg even over toen ik dat las. wat verschrikkelijk zeg. heel veel sterkte ....... dat is alles wat ik even kwijt wou...
    hele dikke knuffel en kus

6. Nanou

Nanou Lid

28 jul 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Emmalotte, nog even verder offtopic....
    Ik ben met 4,5 maand begonnen met een beetje fruit, 1 tot 2 eetlepels per dag. Met 5 maanden heb ik ook een beetje groente gegeven, ook 1 tot 2 eetlepels per dag. Dit heb ik langzaam opgebouwd tot ongeveer 5 eetlepels. Met 6 maanden ben ik begonnen met meer fruit en een volledige maaltijd (vlees, groente, aardappels of rijst). Ik heb alleen opgelet dat hij nog geen gluten kreeg, ze adviseerden bij het cb om hiermee te wachten tot 7 maanden. Nu is hij dus 7 maanden en ga ik dus binnenkort eens beginnen met boterham. Hij krijgt nu nog 2 flesjes, 's morgens en 's avonds. De rest is fruit, pap, liga of rijstwafel en warm eten.

Verder hier nog alles prima, vanmorgen een vlaag van misselijkheid, maar dat was heel vaag en zo weer weg. Verder ben ik ervan overtuigd dat het een meisje is :D Een jongen zou ook prima zijn hoor, maar toch weet ik het 90% zeker.

En ja, het is lastig om stil te houden, maar alle aandacht gaat toch altijd naar ons zoontje, dus dan is het makkelijker ;)

Ik heb de afspraak bij de vk met 8 weken, is toch niet vroeg? Doen ze hier tegenwoordig standaard, omdat je dan de tijd hebt om na te denken over eventuele aanvullende testen (nekplooimeting e.d.). Dan kijken ze ook meteen even met een echo, doen ze nooit zo moeilijk over en weet je meteen of het er een of twee zijn ;)

7. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Goedemorgen,

@emmalotte, ik wil de borstvoeding nog zo lang mogelijk volhouden, maar ik merk dat met 1 voeding per dag het snel terugloopt. Wel jammer, want ik vind het zo gezellig als hij bij mij drinkt. Maar ik ben wel trots op mijzelf dat het deze keer is gelukt, bij de eerste kwam het niet op gang en had ik helse pijnen.

@nanou, ik wil niet heel vervelend voor je zijn hoor, maar bij mij kwamen de echte vervelende kwaaltjes zoals misselijk zijn en spugen pas vanaf 8 weken, dus alles is nog mogelijk :) Maar lekker genieten!!! En knap dat je het nog niet verteld hebt, wij wilden ook steeds wachten tot na de echo, maar die doen ze hier pas met 12 weken, allebei de keren helaas niet volgehouden, we moesten het kwijt.

@lidia, 1 jaar en 7 maanden is inderdaad een lange tijd hopelijk gaat het deze keer sneller. Ik heb weleens gehoord inderdaad dat je na een zwangerschap een aantal maanden meer vruchtbaarder bent, ik duim voor je!

Hier eigelijk verder geen nieuws, moet wel zeggen dat de borstvoeding van vanochtend me meer pijn deed, mijn tepels waren erg gevoelig en krijg ook steeds meer steken in mijn borsten, terwijl ik deze nooit voel.

Misschien even een domme vraag maar krijg je na je bevallig maar 1 keer een ei of toch ook al meerdere keren een ei en dan geen menstruatie?
    Ik kan je wel vertellen dat een vrouwenlichaam erg ingewikkeld in elkaar zit.

Gr Lies

8. Nanou

Nanou Lid

28 jul 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lies:
    Oh, dan geniet ik van de kwaalloosheid. :) De vorige keer was ik 16 weken moe, dus ik dacht, dat heb ik nu niet dus ik zit gebeiteld.... niet dus ;)

Maar ja, de natuur zit mooi in elkaar...

Bij elke eisprong komt meestal 1, of soms bij kans op tweeling, 2, eitjes vrij. Twee weken na die eisprong word je altijd ongesteld (tenzij je zwanger bent). Dus je kunt niet al maanden eispongen hebben en niet ingesteld worden. De ongesteldheid zorgt er namelijk voor dat alles wat zich in de baarmoeder opgebouwd heeft om een bevrucht eitje te nestelen, weer netjes het lichaam verdwijnt als dat eitje niet bevrucht wordt, om zich vervolgens klaar te maken voor een volgend bevrucht eitje.

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben niet bevallen, maar wij willen wel graag een kindje. Ik ben vorig jaar december gestopt met de pil en pas 2 weken geleden voor het eerst ongesteld geworden! Dus ik denk dat het heel erg verschilt per persoon :)

10. Lydia81

Lydia81 Lid

2 sep 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey daan vervelend is dat he, dat die pil nu helemaal uit je systeem moet ! Hopelijk dat je cyclus nu goed op gang komt en je snel zwanger bent!

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hey meiden,

hoesttie?
    Wat is het rustig hier?

Ik heb zelf eigenlijk ook weinig te melden...
    Als ik een normale cyclus heb zit ik nu in de vruchtbare dagen, maar kan natuurlijk ook een langere yclus hebben. Had ik ook na het stoppen met de pil en nu geef ik natuurlijk ook nog bv.

Nog meiden getest? Of ongi geworden?
    Hoest met de zwangeren?

Liefs emmalotte

12. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    hallo allemaal,

ik heb net getest, maar helaas er was geen 2e streepje te zien, ik was er bijna van overtuigd met al die kwaaltjes, maar waarschijnlijk ben ik toch echt aan het ontzwangeren.

13. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Dag dag!!

Nou als de test het niet had gezegd, dan wist ik het nu ook wel zeker. Echt zwaar misselijk, en niet alleen in de ochtend, meestal gewoon de hele dag! En sinds een dag of 2 MOE!!!! Maar verder gaat het goed!

Ik ben hard aan het duimen voor je Emmalotte!!!

Gr Pip

14. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Lang niets van mij laten horen, maar ben gisteravond teruggekomen van vakantie. Het was heerlijk aar thuiskomen is ook weer lekker. Het vliegen met mijn zoontje ging best goed, heb hem tijdens het landen en dalen aangelegd. Verder lukte het hem niet om te slapen, maar hij was wel ontzettend moe. We zijn begonnen met groente en fruithapjes, maar hij krijgt nog steeds 5 keer bv. De hapjes vindt hij heerlijk, favoriet is toch wel banaan en courgette.
    Ik ben nog steeds niet ongesteld en ook nog geen zwangerschapstekenen. Ik heb wel alweer een tijdje buikpijn, misschien is de menstruatie toch in aankomst.
    @Emmalotte: Zou je vruchtbare dagen toch maar goed benutten, je weet maar nooit.
    @Pipelina: Hoop dat je misselijk snel wegtrekt. Lijkt me erg vervelend, maar ja het is voor een goed doel.
    @Lies29: Jammer dat je negatief hebt getest. Helemaal als je verwacht dat het een positieve zal zijn.

15. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    #115 mama em, 11 sep 2009
    Laatst bewerkt: 11 sep 2009
    Hey meiden,

leuk weer van jullie te horen...

lies, balen dat het maar 1 streepje was...zal idd wel ontzwangeren zijn. Voor mijn 1e ongi voelde ik ook vanalles en dacht haast alweer zwanger te zijn. dus wie weet komt je ongi eraan!

Pip, balen vd misselijkheid en moeheid. Hopelijk gaat dat snel beter! Wanneer alweer echo? schiet al op of niet?

zwiep, lekker dat t vliegen goed ging! Leuk he die hapjes! Bij ons eet ze nog niet zoveel moet ik zeggen. Gaat al wel iets beter gelukkig. Hoop voor je dat je 1e ongi er aankomt of eigenlijk een positieve test natuurlijk. Bij mij is den ik alles in werking gekomen toen ik naar 4 voedingen ging. Al maakt mevrouw er nu een potje van en is het aantal voedingen pe dag nu niet te peilen, 4 - 8 ;)r

Vanochtend geklust, geen idee of het niet al te laat is. Voel af en toe weer iets, maar niet zoals een paar weken terug. WEl sinds gisteren meer slijm, dus wie weet! De keer ervoor was afgelopen weekend, dus iets te lang geleden misschien.
    Achja, weet ook niet precies wanneer mijn eisprong is en wil er niet teveel mee bezig zijn. Als t komt SUPER en anders maar langer wachten...

Liefs emmalotte

16. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Dag dag,

Nou die misselijkheid, gaat onverminderd door, of eigenlijk, is nog erger geworden! En die echo duurt nog 3!!! weken. 2 okt. Opzich vind ik dat ook wel fijn, als de echo dan goed is, is ook al meer zekerheid. En daarbij, de vorige keerd had ik een echo met 8 weken en was er nog niet veel te zien, een wurmpje met een poging tot armen, benen en een hoofdje! En natuurlijk een kloppend hartje! En met 10 weken is het toch al meer, dat heeft mijn man niet kunnen zien, ik heb namelijk op mijn werk nog een echo je had met 12 weken even voor de fun, van een echografiste van de cardio. Heel leuk alles wat zo heen een weer bewoog en het was gewoon al een echt mensje!

Nou slijm = vruchtbaar!!! Ik ga voor je duimen!

Liefs Pip

17. Nanou

Nanou Lid

28 jul 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ja, bij mij was slijm ook een voorbode van de eisprong. En een vruchtbare ;)

Ik heb gelukkig nog steeds nergens last van, volgende week de eerste echo. Afgelopen weekend hebben we het de hele familie verteld. Hele leuke reacties, niemand had het verwacht, zeker niet zo snel ;) Oma vroeg zelfs aan mijn schoonmoeder of het wel gepland was, dat had ze ons niet durven vragen ;) Op zich geen rare vraag, aangezien we altijd gezegd hebben dat we maar een kindje wilden. Maar ja, ons mannetje is zoooo lief, we wisten niet dat een kindje zo veel geluk en liefde kan brengen... Dus dan is de keuze voor een tweede snel gemaakt :D En gelukkig is het ons gegeven.

Voor de rest ... ik blijf voor jullie duimen!

18. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

pip, suc6 met de misselijkheid! Geef je nog bv of ben je helemaal gestopt? Voor je het weet is het 2 okt. Is ook wel leuk als je vanalles kan zien!

Nanou, leuk joh om het te vertellen (kan nu al niet wachten hihihi) Zeker als niemand het verwacht! Fijn dat je geen kwaaltjes hebt!

Hoop dat het slijm een voorbode is!
    ga nu weer vanalles voelen...
    Vorige keer voelde ik ook al snel vanalles en wist eigenlijk zeker dat t raak was, maar had toen ovulatietesten gedaan dus wat meer zekerheid.
    Als ik over 1,5 week niet ongi ben ga ik gelijk testen, 28 dagen vd cyclus dan. heb nog testen liggen...
    Moet zeggen dat de tijd nu wel sneller lijkt te gaan, waarschijnlijk omdat je veel drukker bent en er toch minder mee bezig dan de eerste keer.

tot snel!

19. Nanou

Nanou Lid

28 jul 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Emmalotte,

De tijd lijkt inderdaad veel sneller te gaan. Als je nog geen kindje hebt draait eigenlijk (bijna) alles om de (eventuele) zwangerschap. Maar nu je al een kindje hebt, die zich ook nog eens razendsnel ontwikkelt in het eerste jaar, ben je daar veel meer mee bezig. Op zich vind ik het wel fijn, want wat is er nu mooier dan afgeleid worden door je eigen lieve eerste kindje :)

20. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hey meiden,

ff n update hier! Topic stond wel errug laag...
    Alles goed met iedereen?

Als ik niet zwanger ben en een cyclus heb van 28 dagen moet ik donderdag ongi worden...oftewel, kan ik deze week gaan testen!!!

Durf er nix van te zeggen. Gisteren last an onderrug en sinds gisteren ook weer meer afscheiding. Kan ook zijn dat ik nu pas mijn eisprong heb, want mevrouw drinkt ineens weer 7-8 keer per dag ipv 4-5 x.
    Ben wel benieuwd naar komende week. Als ik vrijdag nog niet ongi ben ga ik testen, ben ik ook lekker vrij.

Nog meer meiden iets te melden? Of nog meer meiden die wanger willen worden tijdens de bv?

Liefs emmalotte

Deel Deze Pagina