Hey meiden, Inmiddels ben ik ruim 8 weken zwanger, heb gisteren de eerste echo gehad. Die bevestigde 8 weken en 1 dag (volgens mijn eigen berekening, uitgaande van de eisprong die ik gevoeld had, was ik 8 weken en 2 dagen). Alles was gelukkig helemaal goed, het hartje klopte mooi! Ik moet zeggen dat ik gisteren de hele dag toch wel zenuachtig ben geweest, stel dat er geen hartje zou kloppen? Maar gelukkig, met ons tweede kleine wondertje is alles goed!! Dit mooie nieuws wilde ik nog even met jullie delen.
Dag allemaal Ik wilde graag hier meeschrijven als dat natuurlijk mag. Ik zal jullie in het kort mijn verhaal vertellen. Ik ben 07-08-09 bevallen van mijn zoontje na een zwangerschapsduur van bijna 42 weken. Helaas is het bij de uitdrijving fout gegaan. Door veel zuurstofgebrek waren z'n hersentjes heel erg beschadigd en is op 19-08 besloten de behandeling te stoppen en is hij diezelfde avond overleden. Ik heb hier erg veel verdriet om. Maar de kinderwens van mij is nu echt heel erg groot en ik zou dan ook het liefst zo snel mogelijk weer zwanger willen zijn. Niemand zal mijn zoontje kunnen vervangen daar ben ik me heel bewust van. Tot nu toe ben ik nog niet ongesteld geworden en dat zal dan ook nog wel even kunnen duren (helaas) Eigelijk hoop ik dat het helemaal uitblijft. Maar ja dat zal natuurlijk niet. Dus ik moet gewoon maar geduldig afwachten. Aan de zwangere gefeliciteerd! Ik zal nog even een beetje terug lezen zodat ik wat op de hoogte ben. Liefs
Beste Nurse, Jeetje, wat erg! Ik krijg kippenvel van je verhaal. Ik wens je heel erg veel sterkte met het verwerken van dit ongelofelijke verdriet. Ik wens je verder heel veel geluk met een (snelle) tweede zwangerschap. Duimen dat je cyclus snel op gang mag komen.
@ Nanou: Fijnb dat je het hartje hebt gehoord en dat het er allemaal goed uitziet. @Nurse: Jee, wat vreselijk. Hoop dat je snel weer zwanger bent. @Emmalotte: Spannend, ga je donderdag testen of wacht je nog even af? Ik ben nog steeds niet ongesteld en ook niet zwanger, dus niet veel te vertellen. Tsja, had nooit gedacht dat ik zou verlangen naar mijn menstruatie. Als ik ongesteld word dan heb ik tenminste weer een cyclus. Ik geef nog steeds 5 keer bv op een dag en verder groente en fruit, dat gaat erg goed.
Hey meiden, ik kreeg ineens geen meldingen meer van nieuwe berichten Vaag. Nanou: wat super dat de echo goed was Kan me helemaal voorstellen dat je zenuwachtig was. nurse1984: jeetje wat heftig, krijg er helemaal kippevel van. Das niet nix, meid. Hopelijk komt je cyclus snel op gang en ben je snel zwanger van een tweede kindje, want dat is het dan. En dan natuurlijk met een goede afloop. zwiep: gek he? dat je verlangt naar een ongi Nooit gedacht dat we dat ooit mee zouden maken...hopelijk komt ie snel! Update van mij: Ik ben nog niet ongi. Heb me echt goed kunnen inhouden en nog geen test gedaan. Ik had bij een cyclus van 28 dagen gisteren ongi moeten worden. Al heb ik zelf het gevoel dat ik weleens een langere cyclus kan hebben. Ik heb wel weer meer afscheiding en al een paar dagen last van mijn onderrug. Maarja, voordat ik weer ongi werd had ik ook meer afscheiding en was ik 1 dag misselijk. Ik voel wel steeds vanalles onderin mijn buik, lijkt wel soort bandenpijn. pffff, vind het zo spannend. Ben bang voor een negatieve test en eigenlijk ook voor een positieve (hoe gaan we dat allemaal doen, financieel even wat mindere tijd nu en een relatiedip net achter de rug) Wat ben ik toch een rare Zodra ik heb getest laat ik het jullie weten meiden.... Hoest met de rest? liefs
vanochtend een negatieve test gehad, maar ben nog steeds niet ongi. Ga er toch maar vanuit dat ik snel ongi ga worden, we zullen zien. Verder niks te melden...
@Emmalotte: Jammer dat je een negatieve test hebt. Het kan natuurlijk zijn dat je cyclus niet gelijk regelmatig is, zou wel heel fijn zijn maar je bent zolang niet ongesteld geweest. Bij mij nog niets te bespeuren van enige activiteit in mijn lichaam. Ik heb trouwens vorige week wel een test gedaan omdat ik buikpijn had, maar negatief. Ik had eigenlijk ook niets anders verwacht.
Hoi meiden, Toen wij besloten om met de pil te stoppen had ik hetzelfde probleem als velen van jullie. Ongesteldheid bleef langer dan een half jaar weg.... Toch maar naar de dokter gegaan en inderdaad het zou de uitwerking van de pil kunnen zijn. Toch kreeg ik een kuurtje Provera mee om de ongesteldheid op te wekken. Dit is goed gelukt want voordat mijn 1e echte ongesteldheid op gang had kunnen komen bleek ik zwanger van mijn zoontje die nu alweer ruim een jaar is. Toch kwam ook na de bevalling de ongesteldheid pas na ruim 9 maanden.... en ook nog eens heel onregelmatig. Na de vele positieve reacties die ik las op het forum over de Etos zwangerworden pillen toch maar gekocht, baadt het niet dan schaadt het niet. Weet niet of het toeval is of niet maar ben nu netjes voor dag 30 ongesteld geworden terwijl de vorige x ruim boven de 80 dagen lag. Aangezien een brusje voor ons zoontje zeer gewenst is blijf ik deze pillen nog even slikken. Veel succes voor iedereen en blijf jullie volgen! Groetjes
hoihoi ik had idd ook net verwacht dat ik gelik een regelmatige cyclus zou krijgen. Zeker nu mevrouw weer meer voedingen drinkt op een dag. Zit nu op dag 33, na t stoppen me de pil was dat mijn langste cyclus, maar dat zegt natuurlijk nix. Zwiep, wachten wachten dus! Trotsemama goed idee om die pillen te proberen. Eerst mijn baby en mama pillen opmaken dan. Anders zo;n zonde. Suc6 met wanger worden. pip, hoest met jou dan??? bijna echo, toch? Was toch begin oktober? nanou ook nog steeds alles goed? De rest: ook alles goed? liefs emmalotte ps. twijfel nog wanneer ik weer ga testen...wil niet teveel testen verspillen.
Hoi dames, Ik voeg me er ook ff bij als jullie het goed vinden. Drie weken na mijn bevalling is mijn kraambloed gestopt en 2 weken later ben ik voor het eerst ongie geworden gedurend 3 dagen en een week later weer gedurend 2 dagen, weet alleen niet of ik het menstruatie mag noemen omdat het niet geregeld is. Voor mijn zwangerschap had ik ook een onregelmatige cyclus, heb namelijk PCOS. Ook wij willen voor een 2e gaan en ik geef ook volledig bv. We zien wel wat de natuur met zich meebrengt, afwachten dus... Ik wens iedereen veel succes! Liefs Roosje,
Dag allemaal Roosje welkom hier. Veel succes bij het zwanger worden. Nanou hoe voel je je? Gaat alles goed? Zwiep nog geen ongi te bespeuren? Ik hoop dat het snel op gang komt. Emmalotte jammer van je negatieve test, ben je er al uit wanneer je weer gaat testen? Lastig he dat wachten? Trotsemama kan ik dat denk je ook gebruiken die pillen of moet je dan alweer een cyclus hebben? Hier nog geen teken van m'n menstruatie. Het is nu bijna 8 weken geleden dat ik ben bevallen. Nou ja meer dan afwachten kan natuurlijk ook niet. Maar ik hoop zo dat het niet zo lang duurt. Dan kan ik in ieder geval weer een kans maken. Verder gaat het redelijk met me. Moeilijke en wat makkelijkere dagen. Het wisselt nog enorm. Ik heb nog 21/2 week verlof dan weer aan het werk.
Hoi meiden, Ik ben gisteren eindelijk ongi geworden. Jawel! Met behulp van de beruchte Etos pillen!! Ben zo blij!! Hopelijk volgende maand zwanger! Nurse1984:Meid,wat vreselijk voor je! Lijkt me zo vreselijk.Gaat het heel de zwangerschap goed, dan met de bevalling gaat het mis.brrrr Ik duim dat je spoedig zwanger bent!!
Marielle82: Geef jij (nog) bv? Fijn dat je ongesteld bent geworden. Nurse1984: Ik duim met je mee dat het niet meer lang duurt voordat je ongesteld wordt. Roosje: Welkom! Hier geen nieuws, saai eigenlijk. Ik temp af en toe om te kijken of ik een eisprong heb, maar de temp blijft stabiel.
Hoi Nurse mama 1984, Volgens mij kan je die pillen gewoon halen hoor! Moet zeggen ben nog steeds wel een beetje sceptisch want kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn maar ik slik ze in ieder geval gewoon vrolijk verder. Ik hou jullie op de hoogte!
Hoi, Zwiep--> Ik heb 9,5 maand bv gegeven,maar daarna werd ik maar niet ongi. Heb veel verhalen gelezen over die Etos zwanger worden,dus ben daar een maand geleden ook mee begonnen, met veel succes! Roosje83--> oef, ik zou het niet doen. Anders moet je het even aan een deskundige vragen,bijv hier op het forum. Weet wel dat je ze niet mag slikken als je weet dat je zwanger bent, dan zijn er weer andere. Maar voor mij is het geen toevalligheid,dat ik ongi geworden ben. Dat hebben echt deze pillen gedaan.Ik raad ze iedereen aan,die maar niet ongi worden en erop zitten te wachten.
Dus als ik het goed begrijp ben je ze pas gaan inslikken nadat je gestopt was met bv geven? Wat zou je niet doen, slikken en bv geven bedoel je?
Ja, deze pillen en bv. Trouwens, ik heb het ook van het forum hier,dat het niet geadviseerd word,dit samen. Het staat ergens,maar ja waar....zucht. Nadat ik gestopt ben met bv,heb ik nog een paar maanden afgewacht of de ongi zelf zou komen. Niet dus. Op een gegeven moment,dacht ik dat ik echt weer zwanger was en ben naar de ha gegaan. Test negatief. Toen ben ik gelijk doorgesjeest naar de Etos,nu een maand geleden. Gelijk begonnen met slikken. En na 31 dagen is er resultaat. Nu was ik altijd al onregelmatig,maar het bleef nu wel erg lang weg. Ik sloeg rustig een maand over8).
Ik lees er vaak positieve dingen over en dat veel medicatie niet kan met bv of zwangerschap. Ik kijk het aan en anders de gyn bellen met advies. Thnx meid.
hoi meiden! Leuk dat t hier weer wat drukker is Roosje 83: welkom! Lastig hoor PCOS. Als ik mag vragen: ben je met hulp zwanger geraakt of zonder? Kan zijn dat de PCOS na een bevalling veranderd/minder is. hoop t voor je. En je geeft ook nog bv dat houdt de cyclus ook tegen. Hoe oud is je kindje? Geef je nog veel voedingen? Nurse, kan me voorstelen dat het per dag erg wisselt. Iemand bij mij in de buurt heeft in mei haar kindje verloren bij 38 weken zwangerschap en bij haar zie ik ook dat het erg wisselt. Heftig allemaal hoor, echt een hel! Wens het niemand toe. Heb je wel zin om te gaan werken of zie je er tegenop? Ga je evenveel werken als voor je verlof? (Sorry voor de nieuwsgierigheid) iig suc6 en hoop dat je snel een cyclus hebt! en natuurlijk een goede zwangerschap met een wolk van een baby! Zwiep: saai hoor Marielle: YES eindelijk ongi! Maak je voor je gevoel ook weer echt kans! Leve de etospillen! Wat goed dat iemand er aan dacht te bedenken dat je di pillen misschien wel niet mag slikke icm de bortvoeding. Zou ik zo vergeten. Hier nog steeds geen ongi Heb ook het gevoel dat ik dit niet ga worden, maar voel me ook niet zwanger Zit vandaag op cyclusdag 35. Toen ik stopte met de pil was mijn langste cyclus 32 of 33. Maarja, toen gaf ik natuurlijk geen bv Ik ga denk ik vandaag of morgenvroeg nog maar een testje wagen. Snap niks van mezelf dat ik me zolang heb kunnen inhouden...vorige keer had ik de neiging om meerdere malen per dag te testen. Ik laat het weten als ik heb getest. Liefs emmalotte