Beste meiden, Ik vroeg me af hoeveel dagen van te voren jullie je menstruatie voelen aankomen? En kan dat ook 10 dagen van te voren zijn? Alvast bedankt! Groetjes, Namaste
Ik voel het meestal maar één of twee dagen van te voren. Een enkele keer bijna een week. Als je trouwens lang zo'n ongi-gevoel houdt zonder ongesteld te worden, kan het zijn dat je zwanger bent. (hoeft niet altijd, ik heb het ook wel eens een week vantevoren gehad en toch ongesteld. Maar de twee keer dat ik zwanger was, waren ongi-krampjes en boertjes laten de eerste symptonen!)
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb inderdaad al sinds 12 Januari(8 dagen) last van lichte buikpijn, een vol gevoel in mijn buik en soms een lage rugpijn. Ook was ik de afgelopen week vaak misselijk, erg moe en emotioneel. Dat is nu wat minder. Heb nu alleen nog een soort van vol gevoel in mijn buik en lichte buikkrampen. Voel me wel beter dan de afgelopen week. Ik zou 23 Januari ongi moeten worden. Waar kan dit op duiden?
Toen ik pilloos was, voelde ik het in mijn buik meestal zo'n 1a2 dagen van tevoren. Aan mijn humeur wel iets meer. Maar toen ik zwanger was kreeg ik ongeveer 5-6 dagen vantevoren een rare buikpijn. Wel op dezelfde plek ongeveer, maar een heel ander gevoel. Minder pijn als krampen, maar meer als een drukplek. En mijn humeur ging ook niet onderuit..Alleen dat zegt natuurlijk verder weinig over jou situatie. Want je kunt je door zoveel dingen net even anders voelen. Misschien een opkomende buikgriep, of iets anders. Maar misschien ook wel raak?
Nee, het is absoluut geen buikgriepje. Zat eerst aan een blaasontsteking te denken. Maar met mn plas is niks mis. Plas normaal, normale kleur, voelt ook niet anders dan normaal. Frequentie is ook gewoon hetzelfde. Mmm...vreemd hoor. Zou ik dan zwanger zijn joh?
Was het de bedoeling om zwanger te worden? (als in pilloos, onveilige sex?) Het kan, maar ik had ook soms weleens een andere aanloop. Niet vaak, maar net even wat heftiger. Vaak door vermoeidheid of ziekte ofzo. Over 3 daagjes maar eens testen?
Het is allemaal wel bewust gegaan ja Nou ik was niet moe en ook niet ziek. Het kwam echt na de sex. Maar goed, als ik 23 Januari ongi moet worden kan ik die dag gewoon testen toch? Is dat betrouwbaar?
Vaak wordt aangeraden om niet voor je NOD (23 jan bij jouw dus) te testen, omdat de hoeveelheid HCG in je urine nog niet hoog genoeg zijn. Je kunt het proberen, maar kans dat hij toch negatief uitvalt. Normaal is het op je NOD wel hoog genoeg om te testen. Dus ik zou tot de 23e wachten..
Ok duidelijk, dank je. Bij mij kan het schommelen. Soms is het een dagje eerder of later. Misschien anders voor de zekerheid de 24 of 25e pas testen? Ben ik zwanger denk je?
Alles kan of niet.. Ik heb geen voorspellende gaves helaas!! Serieus, ik durf echt niet te zeggen dat je zwanger bent. Die klachten kunnen op 1000 en 1 dingen wijzen, incl zwangerschap.. Je kunt het de 23e proberen, en dan evt paar dagen later nog eens als er geen streepje is, en je menstruatie ook niet op gang komt. .
@Namaste: Hoe gaat het met je? Ben je al ongi geworden? Zat zo even mee te lezen en het is vandaag de 24 ste. Ben benieuwd naar wat je getest hebt. Vertel vertel... Liefs D.
Hey hey, Dank jullie wel. Nou ik ben dus gister dus, met veel pijnlijke buikkrampen, alsnog ongi geworden, shitzooi. Ik snap er helemaal niks meer van. Dit is nou al de 2e keer. Na dat ik sex heb gehad in mijn vruchtbaarste periode voel ik dat het bevrucht word. Ik voel me die dagen ook niet goed, zoals ik al aan gaf. Dit duurt meestal 1,5 tot 2 weken, tot ik dus weer ongi word. Misselijk, emotioneel, lage buik en rugpijn. Maar telkens word ik op het laatste moment toch weer ongi. Alsof mijn lichaam constant vecht om het eitje vast te houden, toch word het op het laatste momenten afgestoten, blijkbaar. Ik voel me dus telkens voor niks 2 weken klote!. Mijn vriend heeft een test gedaan. Het bleek dat hij iets minder sterke zwemmers heeft dan normaal. Normaal is dat over de 50%, hij heeft 25% sterke zwemmers. Maar goed, eentje is al voldoende, dus ik zou gewoon zwanger moeten kunnen worden zei mn dokter, dat gebeurd dus ook, alleen zou het wat langer kunnen duren, hoeft niet natuurlijk. Enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Is het misschien zo dat het een zwak zaadje is en het automatisch door mijn lichaam afgestoten word? Dit is nu al de 2e keer en ik ben niet van plan zo door te gaan. Is verschrikkelijk zwaar namelijk en het beïnvloed je leven op een negatieve manier. Wat kan ik hieraan doen? Dank je!
ik heb het meestal de dag zelf dat ik ongi moet worden zodra ik buikpijn krijg benik snel der na ongi
Het gemiddelde tijd om zwanger te worden is een jaar.. dus meid, ik kan niks anders zeggen dan blijven proberen... en probeer je er niet zo op te focussen, des te groter de teleurstelling als je niet zwanger blijkt te zijn.
Het kan inderdaad voorkomen dat je al een week of langer klachten hebt en zwanger bent, maar ook komt het vaak voor dat je klachten hebt en niet zwanger bent. Het lijkt allemaal zo opelkaar. Je kunt deze klachten krijgen omdat je eitje is bevrucht maar het gaat dan nog mis tijdens de innesteling. Ik had deze cylus al 3 weken last van mijn borsten en andere dingen, maar nu na 44 dagen ben ik dan toch eindelijk ongesteld geraakt. Je weet het gewoon niet wat je lichaam aan het doen is. Je zou eigelijk eens een kijkje moeten kunnen nemen in je buik. Succes!!!