hallo, hier nog iemand die graag zwanger wil worden, maar ook nog niet weet of als ik zwanger mocht worden ik mn baan nog behoud. ik heb een 6 maanden contract en loopt af in januari. dit is mn 1e contract bij deze baas, dus ze kunnen het nog een paar keer verlengen en dan pas vast maken. eigenlijk wilde we eerst wachten tot ik een vast contract had, maar de laatste tijd speeld de gedachten naar een eigen kindje heel erg op. en ik wil niet te laat zijn, want je weet ook niet hoe lang het nog duurt. vind het zo moeilijk. wat moet ik doen denk ik steeds. op mn werk gaat het verder wel goed, alleen mn baas is gewoon een eikel, maar moet ik dan mn kinderwens uitstellen voor hem? omdat ik bang ben voor zijn reactie? ik vind het erg moeilijk. en voel me hier al het hele weekend rot over. mijn man is ook zover dat hij zegt nou maak je laatste stripje van de pil op, en dan zien we wel. maar wat als ze mn contract weer verlengen met een half jaar, en ik wordt zwanger in die tijd... wie kan mij helpen het anders te zien. hebben jullie ook deze gedachten gehad? en wat was jullie beslissing. ik weet wel werken kan je altijd nog, en kinderen krijg is niet vanzelfsprekend. en je weet nooit hoe lang het duurt. maar voel me hier gewoon rot over. we willen zo graag een kindje en ik al wat langer dan mn man, maar hij is nu ook zover dat hij er aan toe is. en dan ga ik weer zo denken..
ik zou er gewoon voor gaan! en dan verlengen ze je contract niet...dat is echt niet het einde van de wereld hoor (ik zit er nu midden in en er gebeuren hier echt geen rare dingen hoor!) het is een risico dat je neemt, maar het kan ook zijn dat je e wat langer over doet en wel al een vast contract hebt. en wie zegt dat ze je laten gaan als je zwanger bent? als je het echt graag wil en je partner ook, dan is dat volgens mij genoeg (maar dat is mijn gevoel daarbij hoor!)
Hoi Bubsie. Dit is inderdaad een moeilijke beslissing om te maken, lijkt me. Maar je krijgt zeker een half jaar contract? Of een jaar? Ik ken iemand hier uit de buurt die zwanger was en ging solliciteren, ze werd steeds afgewezen door de zwangerschap. Dus ik denk dat je dit inderdaad in je achterhoofd moet houden dat dit kan. (Het licht natuurlijk ook een beetje aan wat voor werk je doet), misschien kan jou werk gemakkelijk met een dikke buik. Je moet dan ook bekijken of je het red met 1 salaris evt. Dit zijn allemaal puntjes waar ik rekening mee zou houden. En misschien kun je al rond gaan kijken voor een nieuwe baan, als je het idee hebt dat je wordt ontslagen. Want je kunt natuurlijk wel na deze strip stoppen met de pil. Je telt vaak toch niet gelijk aan, eerst ontpillen ed. Ik zou mijn kinderwens niet snel aan de kant zetten. Maar er zijn altijd factoren waar je rekening mee wilt houden. Je wilt natuurlijk wel leuk rondkomen. Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord\gedachte. Heel veel suc6. Groetjes Ine.
Hoi Bubsie! Ik zou me er echt geen zorgen over maken! Ik zit ook midden in mijn contract en weet zeker dat ie niet verlengt wordt als ik zwanger wordt! Nou ik ben ze mooi voor geweest en heb zelf ontslag genomen! Ik ga voor mezelf beginnen en dat kan ik mooi combineren als ik zwanger mag worden! Trek je er niets van aan! Je weet zelf of je in de gelegenheid bent een kindje te krijgen! En banen genoeg! Heel veel succes en ik hoop dat je de keuze maakt waarbij jij en je partner jullie goed voelen! Liefs
Als je contract niet wordt verlengd heb je haast altijd gewoon recht op een uitkering hoor...dus over 1 salaris zou ik niet inzitten... en ontpillen zou ik ook niet vanuit gaan...ik was na 2 rondes zwanger en heb vanaf mn 15e de pil geslikt...maar het kan idd altijd anders!
hey, ik snap wel dat je beslissing moeilijk vind hoor, maar als jullie er allebij klaar voor zijn zou ik er toch voor gaan! je weet nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger bent, en wie weet vind je baas het niet eens een probleem (erg positief hihi) iig succes met jullie beslissing, jullie zullen het uiteindelijk toch zelf moeten beslissen
Hai, ik snap het ook dat je hier mee zit. Ik liep sinds dec 2007 stage in een apotheek en sinds april 08 heb ik hier een jaarcontract gekregen. Ik ben ook wel bang dat ze me niet voor vast aannemen, maar aan de andere kant wil ik niet wachten tot mn nieuwe contract in gaat. Misschien krijg ik dan wel weer een jaarcontract en die keer erna misschien ook wel. Omdat ik dit nu niet kan weten hebben we besloten dat we toch voor een kleintje gaan als dit mag lukken. Je moet wel goed bedenken of je makkelijk weer werk zal kunnen vinden in wat je zoekt. Succes
wat fijn dat er zoveel wordt gereageerd hier! ik weet dus niet wat voor contract ik hierna ga krijgen maar ben gewoon bang dat het weer een half jaar wordt of een jaar. en ja dan ben ik straks zwanger terwijl halverwege mn zwangerschap mn contract afloopt. en wat er dan gebeurt ben ik dus wel bang voor. dat het niet verlengt wordt enz. ik heb het erg naar mn zin daar, maar weet dat mn baas gewoon heel erg bot kan zijn. maar aan de andere kant. ik ben intussen 25 en dan kunnen ze toch verwachten dat je misschien wel kinderen wilt. verder denk ik wel dat ik een andere baan zou kunnen vinden als het contract niet verlengt zou worden, maar zou erg jammer zijn om daar weg te moeten. ik lees hier gewoon nog ff wat jullie er van vinden en laat het dan allemaal ff op me inwerken. wat een gedoe, wist niet dat ik als wij er klaar voor waren, deze zorgen zou krijgen.
Misschien een gekke vraag, maar wonen jullie al in een koopwoning? Anders zou je in januari (als contract verlengt wordt) aan je baas kunnen vragen of hij je een vast contract wil aanbieden omdat je graag een huis wilt kopen en dan moet je een vast contract hebben wil je hypotheek een beetje goed zijn. Het is maar een idee hoor, maar dan weet je wel meteen hoe hij over dat soort dingen denkt.
nee we hebben geen koopwoning, en ja mn man zei ook al zoiets van als je dan geen vast willen geven dan kan je zeggen dat je een huis wil kopen indd. ook hij kwam daar mee.
hey bubs, ik hoop gewoon dat alles goed gaat natuurlijk. Dat hypotheekding zou ik als ik jullie was gewoon proberen. Vaste contracten zijn daarbij een must. En anders (weet niet of je lid bent van een vakbond) zou ik, als ik jou was, een bij iemand gaan informeren die de haken en ogen kent van het arbeidsrecht. succes met dit en natuurlijk het zwanger worden
als dit je eerste contract is daar kunnen ze je daarna zelfs nog 2 keer een contract voor bepaalde tijd geven dus als je daarop zou moeten wachten ben je misschien wel 2jaar verder
@ staffie: ja daarom juist dat willen we niet! daarom voel ik me daar zo rot om. wat een gedoe zeg, had ik nooit gedacht. verdorie
@ staffie MOET ZIJN BUPSIE , misschien heb je ook nog wat aan mijn verhaal. Mijn vriend en ik hebben ook vorige maand besloten om voor een kindje te gaan. Wij zitten/zaten in hetzelfde schuitje als jij. Ik ben sinds 1 juli aan het werk, ben net afgestudeerd. Mijn vriend maakte zich ook zorgen over het financiele plaatje. Als ik nu zwanger zou worden dan zou ik in mijn verlofperiode ook in de periode zitten dat mijn contract afloopt. Ik heb ook een bepaalde tijd contract. Daarnaast ben ik nu nog aan het solliciteren omdat ik graag ergens wil werken waar ik wat meer aansluiting heb op mijn opleiding en meer doorgroei mogelijkheden heb. Soms denk ik ook hetzelfde als jij, maar aan de andere kant denk ik: als jullie mij laten lopen omdat ik zwanger ben dan wil ik hier misschien niet eens werken. Ik kan mijn cappaciteiten dan wel ergens anders invullen. Ze laten dan gewoon een goede werknemer lopen! Het is een gift als we zwanger mogen raken! Ik wil dit ook niet laten afhangen van een vast contract. Zoals je al zei, dit kan dan nog wel 2 jaar duren! Daar wil ik echt niet op wachten. Je hebt gewoon de wens om zwanger te raken en dat kun je niet even aan de kant zetten. Ik ben blij dat mijn vriend er nu ook voor wil gaan. Moet zeggen dat het geen pretje is als je het zo graag wilt maar het zo lang moet uitstellen. Ik heb het een halfjaar moeten uitstellen tot vorige maand en ben nu zo gelukkig! Het komt allemaal wel goed straks en je krijgt sowieso eerst een uitkering van het UWV. Kijk anders eens in het topic werken en zwanger raken (zoiets). Staat ergens onderaan op het forum. Succes meid! groetjes lexy
staat de 12e link onder deze (zwanger worden) Het topic heet zwangerschap en werk. Misschien kun je daar ook wat informatie weghalen. Ik heb daar ook veel gelezen de afgelopen dagen.
heb ik het nu ook goed begrepen dat mocht ik "ontslagen" worden ik wel 100% betaald krijg via uwv dus zwangerschaps verlof. (dit dan alleen als het toevallig precies mn verlof in zou gaan) en ontslag. er staat zoveel verschillend op. ik ben al dagen aan het lezen en vooral vandaag aardig wat. maar moet zeggen wordt er niet veel vrolijker van. had ik maar meer zekerheid dan was het niet zo rot nu. maar ja dan moeten we nog langer wachten........... en dat wil ik echt niet meer. mocht mn contract niet verlengt worden dan krijg ik maar 70% geloof ik, tenzij het net mn verlof is, maar dat zal wel erg toevallig zijn. denk dat ik gewoon ff moet laten bezinken allemaal en gewoon hier dit topic in de gaten houden en veel reacties lezen zodat ik wat wijzer ervan wordt. x
je kan volgens mij ook contact opnemen met het uwv (evt anoniem), hun kunnen je vast meer vertellen over hoe alle regeltjes in elkaar zitten
Meid, ik ben een echte stress kip, als het op geld aan komt! Ik moet alles in de hand hebben, ben misschien een beetje geobsedeerd. Een klein kindje kost inderdaad geld, maar dat moet jou wens niet in de weg staan! Ik zit momenteel nog in een studie die nog een half jaar duurt en ben nu drie maand gestopt met de pil. De kans dat ik in mijn studie zwanger zou worden is 50/50, dus het zou kunnen dat als ik in juni afgestudeerd ben, dat ik daarna geen werk kan vinden, omdat ik een mooie dikke buik heb met ons wondertje er in! Wat hier voor ook al werd gezegd, als mensen je daarom niet willen aannemen, omdat je zwanger bent of een kinderwens hebt. Dan is dat hun pech! Er zijn ook werkgevers die je wel aan willen nemen. Overal is wel een oplossing voor, misschien niet dat gene wat jij zou willen. Maar ik zelf ben de moeilijkste niet, dan ga ik wel thuiswerk doen o.i.d. met een beetje creatiefitijd kom je een heeeeel end!