fertiliteitsonderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door misty33, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hallo heft hier iemand al eens een fertiliteitsonderzoek ondergaan. wij zijn nu doorverwezen geworden voor zo`n onderzoek maar aangezien dit voor ons eerste kindje is weet ik absoluut niet wat me te wachten staat en of ik alle onderzoeken moet ondergaan wat er in het boekje staan wat ik vandaag heb ontvangen van het ziekenhuis. is er hier iemand die daar ervaring mee heeft en het met me wil delen voor mij is het namelijk allemaal nieuw en best eng als ik het zo lees vooral sommige onderzoeken. hoop dat jullie me kunnen helpen hoe jullie het ervaren hebben. groetjes misty33

2. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Misty,

Ik vond het in het begin ook best wel eng.
    Inmiddels is het al 6 jaar geleden dat ik weet dat ik mogelijk van mezelf nooit kinderen zal hebben, en dat is inderdaad gebleken uit één van de vele onderzoeken die ik en mijn man zijn ondergaan.
    Echter gingen wij toen niet naar het ziekenhuis voor onze kinderwens maar voor het uitblijven van mijn menstruatie terwijl ik geen spiraal meer had, en ook geen pil slikte.
    Ik moet zeggen dat alle onderzoeken me heel erg mee zijn gevallen, het ging van interne-echo onderzoeken naar bloedonderzoeken en vragenlijsten invullen, tot aan temperaturen. Uiteindelijk hebben mijn man en ik ons erop gestort van "dan hebben we het gehad, en weten we waar we aan toe zijn", en dat heeft mij er zeker goed doorheen geholpen.

Inmiddels in blije verwachting dankzij de vele optie's die tegenwoordig beschikbaar zijn!
    Uiteindelijk bleek dat bij mij een natuurlijke zwangerschap er niet in zou zitten. Het heeft even geduurd voordat we dat hadden verwerkt, maar die kinderwens, als je die hebt, blijft die je toch wel achtervolgen en dus verdere stappen ondernomen; opnieuw naar het ziekenhuis en door naar de aangewezen kliniek.
    We zijn zwanger geworden dankzij eiceldonatie en meerdere IVF-pogingen.

In ieder geval veel succes met de onderzoeken!

3. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hoi wausmop

bedankt voor je reactie mij lijkt dat hsg onderzoek het ergste heb je dat onderzoek toevallig ook gehad want na het lezen in het boekje ben ik best bang om dat onderzoek te laten uitvoeren dus hopen dat dat niet nodig is maar ja als het moet dan moet het zeg ik maar wel goed om te horen dat er altijd mogelijkheden zijn om toch zwanger te worden. hoeveel tijd gaan die onderzoeken in beslag nemen? en natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

4. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    HSG heb ik niet gehad inderdaad, bij mij bleek al vroeg dat ik geen eicellen meer had, dat konden ze al zien via de interne echo's.
    Bij HSG weet ik alleen dat ze gaan kijken hoe het er van binnen bij je uitziet in je baarmoeder en eileiders.
    Helaas (en gelukkig?) geen ervaring mee.

5. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    oke bedankt dan hoop ik dat dat onderzoek ook niet nodig is bij mij

6. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan hetzelfde traject in, ik lees mee !

7. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hoi tiepeltje

ik zou zeggen succes ermee wanneer gaat het bij jullie van start?
    kunnen we ervaringen delen.

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb ook net een doorverwijzing gekregen. Ik heb zelf een vrij specifiek 'probleem', mag ik aannemen dat ze zich dan ook focussen op de reden waarom ik er kom? Of trekken ze meteen het hele register open?

9. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    #9 misty33, 5 jun 2013
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
    hoi kris81

ik zou het niet weten ben toevallig afgelopen dinsdag geweest en moet nu vrijdag terug en krijg ik een gesprek over hoe en wat heb vandaag een vragenlijst thuis gekregen samen met mijn partner die we al moesten invullen en vrijdag hoor ik meer. ik heb wel vrijdag nog een echo en mijn partner moet zaad inleveren en hoe het verder gaat is voor mij ook nieuw. succes in ieder geval ermee.

10. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik ben ook heel benieuwd. Aan de ene kant natuurlijk mooi als ze alles ineens gaan testen maar ook misschien wat onnodig ;).

11. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Dat ligt er ook een beetje aan wat het probleem is ;) Hier ligt het probleem bij manliefs zaadkwaliteit, maar toch heb ik ook heel wat onderzoeken moeten ondergaan, tot een kijkoperatie aan toe. Veel succes allemaal in de onzekere periode van onderzoeken, is toch heftig als je die stap moet nemen!

12. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    @ babyliz heb je ook een hsg onderzoek gehad want dat lijkt me nu het vervelendste onderzoek de rest laat ik gewoon op me afkomen maar voor dat onderzoek als ik dat lees ben ik wel nerveus.

13. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb alleen maar een korte LF ;). Of een te lange periode tot aan mijn eisprong, 't is maar net hoe je het bekijkt :D.

14. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Vanmorgen mijn doorverwijzing opgehaald en gebeld. Ze trekken inderdaad het hele scala aan onderzoeken los. Ik zeg: maar... ik kom maar voor een klein ieliemielie dingetje!
    Assistente: we willen graag een duidelijk en volledig beeld krijgen. Het kan zomaar zijn dat de oorzaak ligt in bijv. hormonale schommelingen etc. Hm. Ok.
    Vooruit dan maar ;).

Niet gevraagd wat ze dan allemaal specifiek gaan doen maar het wordt dus niet alleen dat simpele bloedtestje waar ik vanuit ging :D.

Anywho, ergens in juli ben ik aan de beurt.

15. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hoi kris81

dan vind ik wel dat je lang moet wachten ik ben 28-5 naar de dokter geweest en 4-6 zat ik al bij de gyn en moet morgen terug voor een echo en het gesprek ze gaan nu meteen aan de slag ben benieuwd morgen in het zh of ik ook al een uitslag krijg over het uitstrijkje wat ze dinsdag al hadden gemaakt. ik zal je op de hoogte houden wat ze standaard doen.

16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Thx!

Tja, wachtlijsten he. Was er al wel een beetje bang voor. Toen ik naar de gyn werd doorverwezen moest ik ook een maand wachten. Jammer dat mijn eigen gyn dit niet doet. Blijkbaar is dat allemaal verschoven naar zo'n kliniek.

Ben benieuwd, succes morgen alvast!

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Maar ik mag niet klagen hoor! Ik zit nog maar in ronde 5, mag blij zijn dat ik al een doorverwijzing op zak heb ;).

Ik bedacht me vandaag nog: als ik niet op deze manier mijn cyclus had bijgehouden, dan was ik er nooit achter gekomen dat er (misschien) iets niet in orde is. Verder is het namelijk een keurige cyclus, alleen loopt ie daarbinnen niet zoals ie moet.

18. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    wij gaan nu aan ronde 10 beginnen maar heb gewoon vanaf het begin een mooie regelmatige cyclus altijd 27 of 28 dagen maar op een of andere manier wil het gewoon niet lukken dus ben ook blij dat ik een doorverwijzing hebt en het bij ons in heerlen gewoon in het ziekenhuis is en geen wachttijd is. bedankt heb wel een beetje zenuwen voor morgen heb zoiets nog nooit meegemaakt.

19. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Het zal je vast wat meevallen, morgen echo toch?
    Dat stelt echt niks voor, doet ook geen pijn. Tenminste niet bij mij bij de gyn :D.

20. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    Ja inderdaad gewoon alleen een echo ik weet dat dat niet veel voorstelt maar daarna krijg ik nog een gesprek en verder weet ik niet wat ze nog meer gaan doen. Morgen zal ik weer wat laten weten hoop dat ik dan al iets meer weet.

Deel Deze Pagina