zwanger worden met 1 eileider??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AnnekeLoes, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnekeLoes

AnnekeLoes Actief lid

10 apr 2010
    369
    0
    0
    Hee lieve meiden,

Wie heeft ervaring met zwanger worden met 1 eileider??
    Ik ben net geopereerd aan een buiten baarmoederlijke zwangerschap en ben daarbij 1 eileider verloren. Nu ben ik ondanks de feiten erg benieuwd of er mensen snel of lang hebben moeten wachten om zwanger geraakt te zijn/worden.

Wij hebben een enorme kinderwens dus hopen op snel een wondertje!!

Liefs Annekeloes

2. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Annekeloes,

Twee vriendinnen van mij hebben ook maar één eileider. De ene is destijds ook geopereerd ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarna alsnog zwanger geraakt van een prachtig kindje wat nu bijna twee is. Nu is ze zwanger van de 2e. De andere vriendin is onlangs bevallen van de 1e. Bij beiden is het toch uiteindelijk snel gegaan. Dus het kan! Wens je heel veel sterkte toe, hopelijk mag jullie wens snel vervuld worden! Succes bij de gyn, zal voor je duimen.

Groetjes

3. AnnekeLoes

AnnekeLoes Actief lid

10 apr 2010
    369
    0
    0
    Dank je!! Dit verhaal doet me goed........

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook een!
    Afgelopen februari geopereerd aan een bbz en 1 eileider verloren.
    Eind april testte ik al weer positief! (+1 cyclus verplichte pauze)
    Dus het hoeft niet langer te duren als iemand met 2 eileiders. Je overgebleven eileider neemt de functie van de andere over volgens mijn gyn en fertiliteitsarts.

Succes!

5. AnnekeLoes

AnnekeLoes Actief lid

10 apr 2010
    369
    0
    0
    oh super dus je was de 1e klus ronde gelijk al zwanger?? Ik moet ook idd verplicht +_ 6 weken wachten na ok van de gyn ... Gefeliciteerd!!

6. hadi

hadi Lid

4 nov 2010
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo

Ben nieuw hier op dit forum, maar las je verhaal. In februari ben ik ook geopeerd aan bbz en linkereileider kwijt geraakt. De cyclussen daarna helaas PCO ontwikkeld, maar dit is nu allemaal voorbij. Heb weer mooie cyclussen en mijn kansen zijn volgens gyn nu terug bijna even hoog als met 2 eileiders. Ik weet dat het nu moeilijk is en dat je tijd nodig hebt om dit een plekje te geven. Maar geef de moed zeker niet op. Het komt in orde!!!

7. AnnekeLoes

AnnekeLoes Actief lid

10 apr 2010
    369
    0
    0
    ik geef de moed ook niet op ben alleen erg benieuwd naar mede verhalen......
    oh

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ook hier een positief verhaal!

In mei 2010 een bbz gehad waarbij mijn rechter eileider is verwijderd. En zie mijn onderschrift ondertussen ben ik alweer bijna 17 weken zwanger. Een verplichte wachtcyclus en daarna nog 2 maanden klussen en het was weer raak.
    De gyn die me geopereerd had zei dat ik ongeveer 2 keer zo lang moest rekenen om zwanger te raken (in mijn geval 6 tot 8 maanden) en de gyn in Nederland (ben in Belgie geopereerd) vertelde dat je overgebleven eileider de taak van de andere kan overnemen. En je kansen dus eigenlijk gelijk blijven als met 2 eileiders.
    Emotioneel is het natuurlijk een ander verhaal, het afwachten blijft erg zwaar.

Nu was ik bij de 1e, miskraam en bbz ook elke keer binnen 4 maanden zwanger. Dus dat gaat bij ons redelijk makkelijk.

9. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begin juni geopereerd, dezelfde maand weer een positieve test...

Dus t kan echt snel! Gyn had hier trouwens niks gezegd over wachten ofzo...

10. AnnekeLoes

AnnekeLoes Actief lid

10 apr 2010
    369
    0
    0
    Oh super zeg!!!!! klinkt idd erg positief!! Ja begreep dat de ander het overneemt maar dit gebeurde in onze 7e cyclus dus hoop dat nu sneller gaat............ Heb ook verhalen gelezen van meiden waarbij het niet lukte..... vandaar maaar fijn zo'n goed verhaal.liefs

11. AnnekeLoes

AnnekeLoes Actief lid

10 apr 2010
    369
    0
    0

Allereerst gefeliciteerd!!!Vaag joh ben de een zeggen ze zoveel wacht tijd bij de ander niks........... mmm ik denk dat ik maar mijn gevoel ook achterna ga en kijk wanneer weer zover is........

12. AnnekeLoes

AnnekeLoes Actief lid

10 apr 2010
    369
    0
    0
    Nog meiden met ervaringen?

13. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    oud collega van mij met 1 eileider geboren, en slikte de pil, 1 dwars er door gekomen.

en nog 1 daarna gepland, daarna kreeg ze te horen dat ook die nietmeer goed werkte, nu is ze zwanger van de 3e

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Bij mij bleken beide eileiders verkleefd te zijn. In maart 2010 hebben ze er één kunnen repareren, de andere eileider is verwijderd.

Sindsdien nog geen zwangerschap.

Morgen krijg ik een HSG om te zien of mijn overgebleven eileider doorgankelijk is.

Zo niet: zeuren om IVF
    Zo wel: zeuren om IUI

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    YESSSS!!! Mijn eileider is doorgankelijk!!!

Voor het eerst GOED nieuws in het ziekenhuis!!!

16. lente67

lente67 Niet meer actief

Katje Gefeliciteerd met het goede nieuws:) Ik hoop dat je wens (en ook van alle andere meiden hier) snel in vervulling mag gaan.

Ook hier een vriendin (is inmiddels al dik in de 70) die met 1 eileider zwanger is geraakt. Dus het kan wel meiden. Zelf heb ik 1 niet toegankelijke en een minder toegankelijke en daarom (en ook door mijn leeftijd) met ivf gestart.

17. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Annekeloes!

Hier ook een positief verhaal hoor :)

In 2006 ook helaas een bbz zwangerschap gehad waarbij mijn rechter eileider is verwijderd. Daarna was ik na 2 maanden zwanger van onze dochter en toen we voor de 2de gingen was het in 1x raak, dus het kan echt.

Binnenkort zouden we heel graag voor nog een 3de willen gaan en hoop dan ook echt dat het weer zo snel raak zal zijn.

Jij heel veel suc6 met zwanger worden, blijf vooral positief!

Groetjes,
    Joyce

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn beste vriendin was al 1.5 jaar bezig om zwanger te worden toen in januari na een bbz haar eierstok verwijderd werd. Zij moest ook 6 weken wachten en op eigen verzoek is ze onder controle gekomen bij de gyn, die op vaste dagen bloed prikte om haar eisprong te bepalen. Toen bleek dat ze niet genoeg hormonen aanmaakte, zijn ze haar cyclus met echo's gaan volgen. Ze moest op een bepaald moment verplicht klussen van de gyn, omdat deze zag dat ze haar eisprong zou hebben. Omdat haar lutaele fase ook nog maar eens 8 dagen was, was de kans klein dat het spontaan zou lukken. Het was dan ook haar laatste poging voor ze hormonen zou krijgen en op de wachtlijst voor ivf zou komen... Inmiddels is ze echter 30 weken zwanger!

Ondanks dat er bij mijn vriendin veel meer mis was, dan alleen een missende eierstok, is ze dus toch zwanger geraakt! Volgens haar gyn neemt de eierstok die overgebleven is de functie van de ander over, alleen kan het wel zo zijn dat je maar eens in de 2 maanden een eisprong hebt. Hopelijk is dit voor jou weer een positief bericht!

Deel Deze Pagina