Zwanger worden met 1 eileider.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Diet, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ahh, ik hoorde hier laatst pas van. Wist niet dat dat bestond maar dat is dus weer wat anders dan een hsg.

2. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    @ maart : mooi dat je gaat duimen! Ik vindt het nu ook al wel genoeg geweest hha! Tijd voor iets geluk!

@ bouwjaar : is dat nieuw ja? Het zal dan toch inderdaad iets wat anders zijn dan de HSg! Als het maar helpt toch!

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    LapAroscopie heb ik ook 2x gehad. Dan opereren ze wel echt, dus echte snedes in je buik.

Helaas hielp het hier niet, alles zag er goed uit op dus 1 dichte eileider na.

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Mijn zus had t zelfde... 2x zwanger, beide keren niet langer dan 3 mnd over gedaan. Het hoeft dus geen problemen te geven.

5. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Babii : Ja bij een fertilitscopie opereren ze ook wel echt! Het wordt kijkoperatie ook wel genoemd en is behoorlijk pijnlijk.
    Arts zei dat de kans dan groter is als je dat hebt gehad omdat ze dan weer vrij zijn. Maar ze zaten allebei dicht en 1 is er nu maar open. Hopelijk wil het dan ook snel lukken. Ze zegt dat het opzich wel natuurlijk kan, maar mijn hoofd zegt steeds wat anders.

En Filippo : poeh dat is mooi snel. Hopelijk ben ik er daar ook 1 van allen is mijn kans we minder met 1 eileider. Hopen dat me eitjes aan de goede. Kant groeien.

6. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    hoi,

Zoals velen al zeggen; de goede eierstok neemt alles over. Je hebt als het goed is dus gewoon elke maand een eisprong!

Op mn 15e mijn rechter eierstok verwijderd ivm cyste van 26! cm.. heb gewoon elke maand een eisprong.

succes met zwanger worden!

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Wilde ook even zeggen dat het geen probleem hoeft te zijn.
    Ik heb op mijn 23e een bbz gehad zonder dat ik wist dat ik zwanger was.
    Toen ben ik met spoed geopereerd en is mijn linkereierstok en eilleider verwijderd.
    Op mijn 30e gingen wij voor ons 1e kindje en ik was de 2e maand zwanger! Nu ben ik 33 jaar en gingen wij voor ons 2e kindje... ook deze maand weer de 2e maand zwanger.
    Dus hoeft echt geen probleem te zijn.
    In november komt dus nu ons 2e manneke!!
    succes en houdt moed... het kan echt wel, je goede eierstok neemt letterlijk het stokje over!!!1

8. lotus85

lotus85 Lid

7 sep 2012
    27
    0
    0
    hengelo
    Heey diet,
    Wij lopen ook bij de fertiliteitskliniek hengelo. Ik krijg 17-10 een fertiliscopie. :( zie er zo tegen op. Lijkt me zoo pijnlijk. Wij zijn anderhalf jaar bezig, ene eierstok --> endometriose. Hierdoor lijkt het me zoo pijnlijk. Hopelijk is het bij jullie snel raak, succes:)

9. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    hoi,
    zelf heb ik ook maar 1 eileider door een eerdere bbz. Dacht ook dat het moeilijker zou zijn om zwanger te worden maar bij ons was het niet het geval. Meteen de 1e ronde raak :) dus het hoeft niet langer te duren ;)

10. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties, maar ik snap 1 ding niet.
    Als je maar 1 eileider hebt neemt de ander het dus over! Dat snap ik!

Maar ik heb ze allebei nog. Alleen de gang naar de linker eileider is verkleefd. Ik maak wel eitjes aan in mijn linker kant maar kunnen dus niet door de gang naar de baarmoeder als deze follikel springt.
    Hoe zit dit dan?

Hoor graag antwoord.

Liefs

11. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    En Lotus : ik ga niet zeggen dat het niet pijn doet helaas want dan lieg ik! Mij was van te voren verteld dat het De meeste mensen mee valt. Mij viel het echt verschrikkelijk tegen. Maar dit deed zo pijn omdat allebei mij eileiders verstopt zijn en ze probeerden deze door te spuiten, 1 dus helaas maar gelukt en de ander niet. Maar dit blijkt dus bij iedereen totaal anders te zijn, doorspuiten deed mij gewoon super zeer, kreeg een angst aanval ter plekke echt bahh,, was helemaal verkrampt. Het is wel van belang om zo rustig mogelijk en ontspannen te zijn, dat was ik dus niet! Toen het echt pijn begon te doen was het wel snel over! Dus dat scheelt. Zal de volgende dag als ik jou wel niet gaan werken, was best ziek die dag erop!

Ik hoop dat jij er 1 van bent die het allemaal mee vindt vallen.

Je moet maar in je achterhoofd houden dat je weet waar je het voor doet! Jij moet denk ik dan ook naar het msg Enschede ziekenhuis of niet? Ik had een arts die ook bij de fertiliteitskliniek werkt! Wel fijn want ik kende haar dus! Verder zijn die mensen daar ontzettend lief, ze zorgen echt heel erg goed voor je en stellen je echt gerust.

Heel erg veel succes,,
    Je doet het voor een goed doel!! En het is zo voorbij!

Hopelijk zijn jullie na de tijd ook snel zwanger!

Liefs dionne

12. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Mijn moeder heeft 3 kids gebaard met 1 werkende eileider dus het kan:)

13. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik ben heel blij om te horen dat het kan, en dat je andere eileider het werk overneemt. Voor mij is het gewoon een beetje angst dat dat de afgelopen 2 jaar niet gebeurd is. Waarom zou het dan alsnog gaan gebeuren?

Maar dat is puur mijn angst

14. lotus85

lotus85 Lid

7 sep 2012
    27
    0
    0
    hengelo
    @diet, ik had je ook al een krabbel gestuurd, maar weet niet of die goed is aangekomen ;) ik moet idd ook naar mst en mijn eigen gynaecoloog gaat het onderzoek ook doen. Het zijn echt lieve mensen daar. Ze nemen de tijd voor je en stellen je op je gemak. Ontspannen zal wel moeilijk gaan denk ik. Ik had met het inbrengen van het spiraaltje ook ontzettend veel pijn. Maar wat je zegt, het is voor een goed doel. Ik neem de dag erna ook zeker vrij. Veel geluk voor jullie!

15. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Hallo Lotus : ja het is in ieder geval heel erg fijn dat je zulke fijne mensen om je heen hebt die je begrijpen! Hopelijk valt de scopie gewoon mee voor jou ! .. En hopen op snel resultaat bij ons beiden!

Maar wat had jij nou met 1 van je eileiders?

Succes meid.

En eliz: heb jij al een fertilitscopie gehad dan!? Want ik bleek ook al een dik jaar bezig te zijn terwijl ze gewoon allebei verstopt waren! Nu 1 doorgespoten en de ander kan niet helaas!

Het is lullig dat je al zolang bezig bent terwijl het waarschijnlijk geen eens nut heeft!

16. jenn88

jenn88 Niet meer actief

hoi diet, hier ook nog even een hart onder de riem.
    mijn moeder had ook maar 1 eierstok die naar waarschijnlijkheid nog maar voor 20% werkte ( na een hele hoop onderzoeken kwamen ze tot die conclusie).
    maar ze heeft voordat ze dit wist toch maar mooi 2 gezonde kinderen ter wereld gebracht.

dus bij deze even een hart onder de riem
    suc-6

17. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt jenn88 : super om te horen dat er toch ook kans is voor mij en degene die nog meer moeten doen met 1 eileider.

Helaas kan het me niet snel genoeg gaan na anderhalf jaar haha. Geduld is een schone zaak helaas.

Bedankt voor je reactie

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, m'n gevoel zei destijds ook dat het lang ging duren. Helaas gebeurde dat dus ook. Maar zoals gezegd niet door m'n eileider.

Ik hoop dat je heel snel zwanger bent meis. En anders adviseer ik echt om even om de tafel te zitten met de gynaecoloog. Hopelijk kan die je onzekerheid wegnemen.

19. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Babii : dat ga ik ook zeker doen! Er spookt nu zoveel door mij heen. Heb de vragen even op papier gezet voor mezelf en die neem ik volgende cyclus ( hoop het niet natuurlijk ) wel mee!

Ik heb ook gewoon mega sterk het gevoel dat het nog wel eens heeeel erg lang kan gaan duren! Vanaf begin al gehad, is natuurlijk ook niet goed. Moet eigenlijk me hoofd ook na een zwangerschap zetten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

Bedankt voor je advies ik ga er zeker wat mee doen ..

Sterkte nog meid met wat jij nu mee maakt!

Xx

20. Mcdd

Mcdd Lid

28 apr 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij in 2007 één eileider verwijderd door endometriose. Door de endometriose waren we ook toegewezen op IVF. Na enkele behandelingen onze dochter geboren in 2008. Daarna opnieuw IVF traject ingegaan. 5 pogingen gehad zonder gewenst resultaat. In 2011 besloten we te stoppen, maar ik ben toch spontaan zwanger geworden en ben 1 nov uitgerekend!
    Dit dus met 1 eileider (en endometriose).

Deel Deze Pagina